Riet’s gelijk

N.B. Op het ogenblik verdwijnen mijn reacties op sommige blogs blijkbaar in de spam.

Oke, jullie ook eens een  makkie, geef ik in één keer drie log onderwerpen  weg en mag je zélf kiezen of je de linkjes  ook allemaal gaat lezen.

Rutte zegt,
“de huidige problemen met Turkse medelanders zijn  veroorzaakt door geen werk van integratie te maken in de jaren 80”   (ik heb het al zo váák gezegd….)

cybercriminaliteit loopt de spuigaten uit.
(Riet zei het al, meneer boef had alleen  wat achterstand )

Gebruik van Zonnebrandcreme  belemmert vitamine D opname (lang leve de boerkinie voor mensen die tóch al te weinig zon op de huid krijgen)
Maar beeldt  zelf gewoon lekker in het zonnetje even een spreekwoord uit…….

na-gedane

Advertenties

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leidse Glibber
    Sep 10, 2016 @ 23:35:24

    Je vbent bij mij weer uit de spambox en zal het in de gaten houden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2016 @ 09:53:45

      Hé gelukkig, was knap benauwd daar;-) er zaten waarschijnschijnlijk wel meer reacties in want ik hoor er meer mensen over klagen en bij jpuw logjes stonden ineens wel érg weinig reacties.

      Beantwoorden

  2. Kakel
    Sep 10, 2016 @ 20:46:11

    Je hebt hartstikke gelijk!
    Vorig jaar na de aanslagen, heeft België besloten geen prepaid kaarten/telefoons te verkopen om het terroristen wat lastiger te maken. Vrijdag hoorden we op het journaal dat bij van de Steur het kwartje gevallen is! Hij ging uitvoerig beschrijven wat het effect is van niet meer gebruik te kunnen maken van die kaartjes.
    Alsof de lezer/kijker achterlijk is.
    Sukkels zijn het!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 10, 2016 @ 20:52:11

      Wel prepaid kaarten maar niet meer anoniem. Gelukkig want ik heb nog een pre paid telefoon en die hou ik ook. Maar ik haal geen “kattenkwaad”uit .
      De dames en heren politici hebben gewoon geen idéé wat er “onder het volk leeft”en al helemáál niet dat een land regeren niet anders is dan een gezin runnen in het groot. Je kunt bijna ieder probleem terugbrengen naar een gezinssituatie ! Maar dát hebben ze niet door.

      Beantwoorden

  3. willy
    Sep 10, 2016 @ 15:45:22

    ik zal het maar bij de foto houden.

    ik heb ook met hetzelfde probleem te maken..

    en soms kan ik helemaal niet reageren

    ik ben benieuwd op je dit te lezen krijgt

    groeten

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Sep 10, 2016 @ 14:29:50

    Ja wat kan ik hier nou nog op zeggen … je hebt gelijk, zo simpel is het, en wat is is en moet je zo laten

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Sep 10, 2016 @ 04:57:35

    Even reageremde op de ‘boerkini: Die draag al jaren, inclusief hoofddoekje, allen noemen wij die hier op het plattland ‘overal’.

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Sep 09, 2016 @ 18:38:40

    Tuurlijk heb jij altijd gelijk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 09, 2016 @ 19:22:04

      Of dat waar is weet ik niet, maar mééstal weet ik wél waar ik het over heb als ik een onderwerp aanpak dat nogal controversieel is. Zolang ik er niets uit eigen ervaring bij kan slepen vind ik het te lastig

      Beantwoorden

  7. beaunino
    Sep 09, 2016 @ 17:11:58

    Ook bij mij in de spam. Niet meer doen hoor!!

    Beantwoorden

  8. meninggever
    Sep 09, 2016 @ 10:59:50

    Het zijn niet de poppetjes die de problemen niet onderkennen, maar de stromingen met hun eeuwige getheoretiseer. Alsof het Turkse probleem ineens is ontstaan. Het Marokkaanse straattuig een onbekend fenomeen was, net als de politiek Islam. Alsof de veiligheid op straat samenhangt met nog meer subsidie voor vage stichtingen of begeleidende ouders uit bepaalde culturele kringen. Terwijl de politie het met steeds minder moet doen. De rechtsspraak in handen is van zeer liberale D66 rechters die liever taakstraffen dan echte gevangenisstraffen uitdelen. Jaren lang pamperen we nu groepen die wel de lusten maar niet de lasten van de maatschappij willen dragen. Onder het mom dat we deze groepen nodig hebben om de vergrijzing op te vangen. Alsof de vergrijzing het probleem is. Het is juist de grenzenloze naiviteit van linkse bestuurders die gemaakt heeft dat de puinhopen van al die bestuurlijke missers nu zichtbaar worden. Laten we nu eens duidelijk benoemen wat de oorzaak is van dit gedoe. En dat is vooral het dogmatische vasthouden aan een ‘leuke’ multicultisamenleving. En die bestaat niet! En komt er ook niet. Omdat we teveel van hetzelfde toelaten….en dat leidt tot ellende…elke dag zichtbaar!

    Beantwoorden

    • Rietepie
      Sep 09, 2016 @ 18:01:05

      Het lijkt me in ieder geval héél zinnig de kiesdrempel per direct drastisch te verhogen en samengevat is deze ellende toch inderdaad veroorzaakt door geen integratie af te dwingen. D.w.z., minder mensen met dezelfde etnische achtergrond op een kluitje maar verspreid tussen “gewone Nederlanders”, minder tolken voor ieder wissewasje, géén voorkeur behandeling, géén politiek functies met een dubbel paspoort. en géén scholen met een etnische politieke achtergrond.

      Beantwoorden

  9. RenéSmurf
    Sep 08, 2016 @ 23:17:28

    Ja, dat is toch mooi bij elkaar gezocht! Heel fijn daar nu weer een log over te maken, en wellicht kan dat in de toekomst vaker, dan krijg je een hele serie.

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    Sep 08, 2016 @ 22:19:36

    Geen idee of je in mijn spambox terechtgekomen bent. Ik zal even kijken indien nodig even afstoffen. En de man in de straat weet veel zonder er oeverloos te moeten over vergaderen.
    Groetjes.

    Beantwoorden

  11. Marja
    Sep 08, 2016 @ 21:27:40

    Even heerlijk teruggebladerd door je blog. Natuurlijk heb/had je gelijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 08, 2016 @ 21:42:54

      Was nog wel grotendeels van “voor jou tijd ” dacht ik ! Ik snap dan niet dat de heren( en dames) politici dit soort dingen niet zien.
      Als iets terecht is moet je het kunnen zeggen en dat doe ik dan ook!

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 08, 2016 @ 21:48:42

      Ja het meeste was , dacht ik, nog van voor jouw tijd;-) Zo af en toe floepen dat soort logjes er toch uit, gewoon omdat e in m’n hoofd rond blijven spoken.Ik snap niet altijd dat de politiek bepaalde dingen niet ziet, maar dat zal komen omdat ze niet “tussen het volk”leven en niet weten hoe onbehaaglijk ht kan zijn als je niet meer je eigen identiteit kunt uitdragen. Dat blijkt dan wél voor iedere allochtoon heel belangrijk te zijn, alleen voor ‘de Nederlander” niet.

      Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Sep 08, 2016 @ 20:50:00

    Je hebt dus gewoon een erg vooruitziende blik Riet.. hadden ze maar naar jou geluisterd, maar ja toen was Rutte er nog niet… Het is allemaal wat..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 08, 2016 @ 20:59:36

      Rutte is van de leeftijd van mijn kinderen dus was in die tijd nog “een snotneus”. Maar ook in die tijd hadden ze het drukker met Hans Janmaat ( een rechtse politicus die wél in een achterstandwijk woonde en dus wist waar hij het over had) te veroordelen i.p.v. te luisteren naar wat hij als “ervaringsdeskundige zei.
      Maar gezond verstand lijkt in politieke kringen niet voorradig.
      Als ik met mijn huisvrouwen verstand toen de bui al zag hangen is er toch iets mis met de hotemetoten.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Sep 08, 2016 @ 21:09:41

        Dat bedoel ik.. Nee gezond verstand is er niet bij, ze moesten eens beter luisteren naar ‘gewone’ mensen in het ‘gewone’ leven. En juist daarom denk ik vaak, zoek het maar uit hoor, er wordt toch niet naar ‘ons’ geluisterd. Misschien fout, maar ik maak me niet meer druk.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Sep 08, 2016 @ 21:11:47

          Nee je druk maken helpt nieet, maar zo af en toe gooi ik er logje tegenaan , gewoon om het ff kwijt te zijn want anders blijft ht in m’n kop malen!

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Sep 08, 2016 @ 21:53:45

            Nou dat is toch prima, een beetje interactie is leuk en je hebt het lekker van je afgeschreven.. 😉

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Sep 08, 2016 @ 22:03:08

              Zo is t’maar net, en ik snap we dat sommige mensen er anders over denken, mééstal omdat ze er zelf zó wonen dat ze er niets van merken, Slechts een enkeling is oprecht bezig met allochtonen helpen maar ook dán is het meestal “de gewoontes en gebruiken van de immigrant leren en niet omgekeerd.

              Beantwoorden

              • Regenboogvlinder
                Sep 09, 2016 @ 19:29:22

                Je hebt gelijk dat je het uitdraagt hoor, kan niet genoeg onder de aandacht worden gebracht.. Ja, dat hoor je meer.. IK heb een Filipijnse in de straat, is al 16 jaar in Nederland en vertelde me dat ze juist alles van Nederland wilde leren.
                Alleen haar dochter van 8 heeft geen fiets en kan dus niet fietsen. Dat vind ik dan wel weer vreemd..

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  Sep 09, 2016 @ 19:47:20

                  Het gaat bij veel groeperingen wel goed hoor, zeker als men ze een beetje verspreidt laat wonen. Het zijn in hoofdzaak Turken en Marokkanen die onder invloed van hun geloof én hun thuisland niet integreren al zijn er dáár ook wel uitzonderingen gelukkig.

  13. Villasappho
    Sep 08, 2016 @ 19:00:15

    Ik ontspamde je ook
    Heerlijke onderwerpen

    Beantwoorden

  14. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 08, 2016 @ 17:38:50

    Hulkse uitspraak luidt: Als mensen naar de spreekwoorden zouden gaan leven, werd alles spreekwoordelijk beter!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: