I(s) N(iet) G(evraagd)

Oeps… jullie hebben ondertussen natuurlijk de indruk dat Rietepietz alléén maar een lief oud omaatje is en alléén maar van haar kleinkinderen geniet!
Dat mag dan één van m’n eigenschappen zijn maar ik kan vréselijk boos op een stokpaardje klimmen als daar een reden voor is.
En  kort geleden wás die reden er…. dat kan alléén maar “de bank” veroorzaken…… klopt.

Waar je  bij de ING ondertussen bijna zélf een boom moet gaan kappen om iets op papier te mogen ontvangen,  vielen er ineens zelfs twéé ING brieven op de deurmat!
Mijn stokpaardje staat dan al trappelend klaar want uit dié hoek komt nevernóóit goed nieuws. Wie hier al veel langer leest kan zich vast nog wel de “pissige logjes” herinneren  die ik schreef in de tijd dat alle banken  de pinpassen er verplicht doordrukte.

Dat ik daar tegenwoordig weinig over schrijf wil niet zeggen dat ik nu goede maatjes met bank én pinpas ben, integendeel. Het zegt alleen dat ik wel snap dat ik vrijwel in m’n uppie het tij niet kan keren  én dat  te váák herhaalde argumenten geen indruk meer maken op de lezer.
Ik vind  pinnen n.l. niét veiliger, niét sneller en niét makkelijker.  Ja wél voor de bank natuurlijk,  maar niet voor de klant.

Maar goed, ik pin dus nog steeds niét en onze passen zijn al sinds jaar en dag van “ontstaan” op ons verzoek geblokkeerd voor elektronisch betaalverkeer omdat ik vind dat ik die keuze moét hebben.
We kunnen er uitsluitend geld mee opnemen bij de bank aan de bali, dus zelfs niet in de automaat.

Dat is de bank een doorn in het oog en men  probeert op slinkse wijze  het erdoor te drukken. Bij voorkeur door   “U hoeft niets te doen als” met erachter de  voor de bank wenselijke optie.
Maar nú  proberen ze het  met liegen ontdekte in de twee brieven, één voor Henk en één voor mij.

brief ing
briegonderdeel1Ik sla al op tilt als ik het onderwerp lees.
Hoe bedoel je wéér gebruiken als iets nog nooit in gebruik is geweest maar oke, ik lees even verder en dan slaan dus echt de stoppen door.
briefonderdeel
Je begrijpt, met stoom uit m’n oren pak ik de telefoon, worstel me door alle menuutjes en wacht op “een mens” aan de lijn.
Ik vraag, “of ze zo mag liegen van haar moeder want ik héb niets aangevraagd voor m’n gemachtigde, Henk,  en  ook mijn man heeft niéts aangevraagd voor zijn gemachtigde, ik, of ze mij maar even snel een kopie van die “door ons gegeven opdracht”wil ophoesten.”

Die is er natuurlijk niet en ze mompelt iets over “er is inderdaad een mailing uitgegaan over dat onderwerp.”
Het is zaterdag en is niemand die me verder kan helpen dus ik wordt maandag teruggebeld……. niet dus… liegen, belofte niet nakomen, ach, het is zó “des banks”!
Op dinsdag hang ik zélf direct  weer aan de lijn en vertel een meneer dat ik dit smerig zaken doen vind, de meneer meent “dat er een foutje gemaakt is” heel vervelend dat deze brieven nou juist bij ons terecht kwamen……
Héél geloofwaardig…. met de juiste pasnummers, juiste namen, juist rekeningnummer én juist adres, écht wel!
Nou ja, hij heeft de zaak terug gedraaid en  belooft dat hij het goed gaat maken.
“O ja, bloemen,  laat maar zitten” zeg ik, dat jaagt alleen de kostenpost van de bank maar op…..ach, jullie zien wel, de bank haalt het slechtste in me boven, zo helemaal géén leuk oud omaatje!

Advertenties

55 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Aug 30, 2016 @ 11:37:15

    Helaas ga je een keertje wijken. Omdat de papieren bank zal verdwijnen. Net als het papieren geld. Bedenk je maar dat je hier met de 1 Eurocent niet meer kunt betalen. In Duitsland nog wel. Gewoon afgeschaft. Het verzet tegen de bank is alsof je de gulden terug ingevoerd wilt hebben. Gaat je niet lukken. Elektronisch verkeer is een zegen. Als ik zie hoeveel tijd het betalen scheelt via de internetrekening t.o.v,. die ouderwetse overmaakgiro’s. Flits, flats, floets en hup, betaald! En ook nog eens duidelijke overzichten. Bedenk ook maar dat je altijd te volgen bent hoor. Zelfs je auto is in beeld via het kenteken, je wordt door camera’s gevolgd als je langs het strand wandelt, je abonnementen vertellen veel en als je kabel-tv hebt kan de kabelaar volgen waar je voorkeuren liggen. Kortom, zinloos gevecht, al is het wel goed voor fraaie verhalen natuurlijk……:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 30, 2016 @ 14:43:57

      Maar niet vrijwillig Leo, ze ullen me moeten dwingen door de andere mogelijkheden te laten verdwijnen.
      Je kunt hier trouwens nog wél met eurocenten betalen hoor, er zijn nog steeds bedrijven, de Aldi bijv. die niét afronden en centen teruggeven én accepteren. Een kabel TV heb ik niet, wij kijken TV via de schotel en ik ben niet bepaald scheutig met mijn persoonlijk data, dus geen kortingspasjes in mijn knip. Niet dat ik een duister leven leidt maar wie niets bij me hoeft thuis te brengen heeft m’n adres niet nodig en krijgt het dus ook niet.

      Beantwoorden

  2. Paul
    Aug 29, 2016 @ 21:52:28

    Ik ben hier hardop aan het grinniken. Al ben ik van de generatie die zijn vader probeert in te wijden in de wereld van het internetbankieren. En die weigert ook structureel zich door de bank te dwingen mee te gaan in alle innovaties.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 29, 2016 @ 21:58:15

      Hulde voor je vader , het is dat ik Henk al heb anders zou ik je vader ten huwelijk vragen, en eh…. lachen is gezond hoor dus dat mag.

      P.S. als je glimlacht echt een gulle lach moet worden kun je een oud logje lezen dat ik bij één van de reacties van corja heb gelinkt, ontploffinggevaar. is vást iets voor je vader;-)

      Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Aug 29, 2016 @ 21:25:27

    Soms heb ik het gevoel dat die bankbedienden vooraf gehersenspoeld worden vooraleer ze op de klanten losgelaten worden. Je kan er gewoon niet mee praten laat staan discussiëren. Telkens ben ik bang dat ze met een kamerbrede smile het geld uit mijn zakken of van mijn rekening zullen halen. .

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Aug 29, 2016 @ 15:27:14

    Als iedereen ja en amen zegt weten ze zich geen raad als iemand opeens nee en barst maar zegt. Ofschoon ik totaal geen probleem maak van pinnen e.d. is het je goed recht daar tegenin te gaan. De bierkaai wint niet altijd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 29, 2016 @ 16:13:02

      Zo is ’t maar net, ze willen me voor contant geld naar de automaat verbannen en dat wil ik niet. Aan de bali zómaar opnemen kan al even niet meer maar door het tel. aan te vragen kan het nog wél. Ze willen nu blijkbaar door de passen ongevraagd te activeren inventariseren hoeveel “dwarsliggers “dan maar bakzeil halen. Ik neem aan dat er nog geen wettelijk gaatje is om om geld helemaal uit te bannen anders doen ze dat natuurlijk gewoon.

      Beantwoorden

  5. willy
    Aug 28, 2016 @ 21:18:12

    ING.. zou een andere bank veel verschil maken ?

    ik denk het niet

    sinds de bankencrisis is mijn vertrouwen in de sector ver te zoeken

    prettige zondagavond

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 21:40:24

      Nee dat maakt inderdaad geen verschil anders had ik allang een ándere bank gezocht. Ze zijn allemaal alleen maar op winst uit . Inderdaad, het vertrouwen is zoek en daar heft de sector het wél naar gemaakt.

      Beantwoorden

  6. ariadnesdraad
    Aug 28, 2016 @ 18:00:50

    Is van alle tijden en plaatsen, hoor ! Zalig logje …

    Beantwoorden

  7. Corja
    Aug 28, 2016 @ 17:38:03

    O, maar juist wel een heel leuk oud omaatje! En adrem. En to the point. Heel goed gedaan, Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 17:53:07

      Tja, zo zit ik gewoon in elkaar, hier wordt ik héél boos om want ik vind dat erg onfatsoenlijk zaken doen. Ik heb al héél wat robbertjes gevochten met de ING,(toen nog postbank) maar ja dat zijn echte “straatvechters” daar win je het als amateurtje in je uppie nooit van.

      Beantwoorden

      • Corja
        Aug 28, 2016 @ 17:55:57

        Klopt. Onze tuinvereniging heeft ook voortdurend last van deze bank. Zij hebben hun administratie totaal niet op orde. Om uit je vel te springen!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Aug 28, 2016 @ 18:17:36

          En dan heeft de klant het waarschijnlijk nog gedaan. Nou ja ze scheutig met “een bloemetje sturen” als er iets fout gaat, gaat toch van de onkostenrekening die de klant wel weer aanvult. Ik heb ze geweigerd!

          Beantwoorden

          • Corja
            Aug 28, 2016 @ 18:35:44

            O, dat was echt? Van dat bloemetje? Tjonge, jonge…..

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Aug 28, 2016 @ 18:56:56

              Ja zeker , ik heb er ooit de tent ( terecht) behoorlijk op z’n kop gezet en kreeg en kreeg de dag erna een boeket thuisbezorgd. Daar had ik nu geen behoefte aan, ze moeten maar eens hun zaakje goed regelen, dan hoeven ze ook geen bloementjes te sturen.
              Dat was naar aanleiding van dit incident in 2009 als je nog puf het om te lezen ga gerust je gang;-)
              https://rietepietz.wordpress.com/2009/10/09/ontploffingsgevaar/

              Beantwoorden

              • Corja
                Aug 28, 2016 @ 19:12:51

                Zo! Goed gehandeld! Fouten maken is menselijk, maar dat niet willen toegeven en je in allerlei bochten wringen om je gelijk te krijgen is ONmenselijk. Wat zit de wereld toch raar in elkaar. Zodra mannen in driedelige pakken rond gaan lopen, denken ze heel wat te zijn. Bah!

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  Aug 28, 2016 @ 19:17:16

                  Ik heb het logje zelf weer even nagelezen en eerlijk waar, ik voelde het bloed weer gonzen in m’n hoofd, al moest ik moest ik toch ook wel lachen om het plaatje dat ik daar schets want lachwekkend wás het en volgens mij heb ik destijds een verpletterende indruk gemaakt die ze niet snel vergeten zullen zijn. 😉

                • Corja
                  Aug 28, 2016 @ 19:24:40

                  Goed zo! 🙂

  8. beaunino
    Aug 28, 2016 @ 13:15:31

    Maar wel een (h)eerlijk mens. Go Riet;-D

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 13:40:02

      Ja het is ondertussen rechtgetrokken, maar het stoort me bijzonder dat je dus héél goed op moet letten of “de heren”me niet met leugens voor het blok zetten. Dat zullen ze ooit wel mét goedkeuring van de overheid doen, want ook die is gebaat bij een goed overzicht op onze inkomsten en uitgaven. Maar zolang het nog kan zal ik de boot afhouden.

      Beantwoorden

  9. Melody62
    Aug 28, 2016 @ 13:04:30

    Ik weet hoe jij daarover denkt en vanuit die ‘kennis’ kan ik me dus ook heel goed voorstellen dat dit bij jou alle stoppen (bijna) doet doorslaan..
    Ik heb tot mijn spijt niet de oplossing maar ben het wel met je eens dat het in die wereld heel anders, vooral veel menselijker, zou kunnen, sterker nog zou moeten en dat moeten zou niet eens moeten maar vanzelfsprekend moeten zijn..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 13:37:03

      Helaas maar dat weet ik natuurlijk,
      De overheid omarmt het systeem van de banken natuurlijk óók, op die manier het zwarte geld circuit zo klein mogelijk te maken.
      Maar wat meer menselijkheid zou inderdaad een zegen zijn in de wereld van het bankwezen, het draait er nú alleen maar om winst maken.

      Beantwoorden

  10. Hartelijke Hot Hulk
    Aug 28, 2016 @ 12:43:41

    Doe mij maar de schommelbank of de vensterbank? Een lekkere ligbank mag ook!
    Owwwwwat een stelletje, stelletje, gloeiende, gloeiende !!!!!!
    Kom niet aan onze Rietzie!!!

    Beantwoorden

  11. Spinnetje
    Aug 28, 2016 @ 12:16:43

    Hou maar op, zo herkenbaar. Nu ben ik wel van het elektronisch betalen alleen sommige zaken wil ik gewoon ‘live’ bij de bank regelen. Maar die zijn er niet meer….daarvoor moet ik een dorp verder rijden waar dan nog één filiaal voor de hele regio zit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 13:29:50

      Ja zo werkt het, eerst iedereen gratis “lekker maken” en zodra iedereen overstag is krijg je de rekening gepresenteerd. Em dankzij de “gemakszucht” van de gemiddelde mens worden de touwtjes steeds strakker aangehaald. Daar ik in m’n uppoe niet tegen opboksen maar ik blijf zolang dat kan toch het gewone “geld”trouw.

      Beantwoorden

  12. Villasappho
    Aug 28, 2016 @ 10:50:53

    Stiekem wist ik al dat je een haaibaai was hoor

    Beantwoorden

  13. John
    Aug 28, 2016 @ 09:50:04

    Ik krijg nooit post van de ING. Ja alleen digitaal. Ik pin, ik telebankier, en ja ik gebruik zelfs de app op mijn telefoon. Super handig en er is in al die jaren nog nooit wat fout gegaan.
    Wat me wel een doorn in het oog is dat ik nergens in de buurt nog een filiaal heb waar ik terecht kan….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 10:46:21

      Tja… dat is de tol die betaald moet worden voor al die “gemakken”, filialen én medewerkers zijn ( in de ogen van de bank) niet meer nodig. Lekker goedkoop voor ze dus ik snap wel dat ze van mijn manier van bankieren af willen, jammer voor ze, ik ga het niet makkelijker maken dan het al voor ze is, meestal schaffen ze gewoon af wat niet in hun straatje past maar dat zal op dit gebied nú misschien nog niet helemaal lukken.

      Beantwoorden

  14. Jokezelf
    Aug 28, 2016 @ 09:21:11

    Ik bankier zelf vooral online en met pin, maar ik begrijp je boosheid en de stoom uit je oren. Het is schandalig zoals instellingen je van alles door de strot proberen te duwen onder het mom van ‘gemakkelijker, veiliger en eenvoudiger’. Als ik die woorden lees, gaan bij mij ook alarmbellen rinkelen, want dan is het bijna altijd ‘moeilijker, onveiliger en ingewikkelder’. En dan heb ik het niet alleen over banken, maar ook over telecom, verzekeringsmaatschappijen, de belastingdienst, de overheid in het algemeen… breek mij het bekje niet open!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 09:36:29

      Precies… bezuinigingen worden altijd juichend aangekondigd als “vernieuwing én verbetering”. Ik heb dan helaas niet de aard om me er zómaar bij neer te leggen, iets dóen is dan altijd beter voor m’n bloeddruk. zelfs als het allemaal niet helpt heb ik toch altijd de hoop dat ik lang genoeg kan remmen om het “mijn tijd te laten uitdienen”

      Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Aug 28, 2016 @ 03:25:04

    Het is ronduit schandalig dat ze woorden in je mond stoppen. Liegen en bedriegen, nare kutbank. Ik zou overstappen naar een andere bank!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 08:35:45

      Het is nog oerstom óók want dit is heel duidelijk de boel belazeren, heel slecht voor je imago als bank. We kunnen helaas niet meer zonder een bank om aan je inkomen te komen, veranderen heeft geen zin omdat ING, de vroegere postbank altijd de laatste is die touwtjes aantrekt.

      Beantwoorden

  16. Leidseglibber
    Aug 27, 2016 @ 23:52:35

    Op zich wel lef van ze dat ze je zo’n brief naar jou durven sturen, ze kunnen weten dat je briesend om ophedering komt vragen. Ik denk dat zelfs de bank zo nu en dan niet blij is met hun automatische mailing.:-) eerdaags hebben ze een beveiliging ingebouwd zodra een mailling de deur uit gaat en jou naam staat er bij dan aan bij hun alle alarmbellen rinkelen 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 08:37:45

      Nou ik vind het érger dat men dus willens en wetens onwaarheden verstuurd, als dit een “standaard”mailing probeert men dus veel mensen met deze leugens iets af te dwingen.

      Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Aug 27, 2016 @ 22:20:28

    Ik ben het ook niet eens hoor hoe de banken verzakelijken momenteel, mensen ontslaan, vandaar toevallig dat mijn blog ook over de bank gaat…..

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Aug 27, 2016 @ 22:18:02

    (I) k zie je echt niet als een omaatje die alleen geniet van haar kleinkinderen
    (N) ee het is het zeker dat je up to date bent, filmpjes plaatst, laptop installeert
    (G) oed dat je zo je eigen principes hebt en de bank daarvan een is

    (B) ewonder je vechten tegen de bierkaai
    (A) l is de manier waarop je nu benaderd werd heel erg verwerpelijk
    (N) atuurlijk heb je wat dat betreft gelijk zo te handelen en te bellen
    (K) an je pinnen en telebankieren wel aanraden, veiliger dan geld op zak
    (I) k snap alleen niet dat een vrouw die zo met de moderne tijd meegaat
    (E) n dan van het pinnen zo’n zaak maakt (heb ik al eerder gezegd een keer haha)
    (R) iet die skypet, gebruik maakt van alle moderne media
    (E) n dan op de barricaden gaat voor iets wat onomkeerbaar is
    (N) aar mij hoef je niet te kijken, ik ben een fervent pinner zonder geld op zak

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2016 @ 08:33:07

      Whahaha, dat heb je leuk gedaan en ja, tegenstrijdigheid…Uw naam is Rietepietz.
      Wat me in hoofdzaak stoort is de dwangmatigheid , natuurlijk vinden veel mensen het makkelijk maar er zijn zéker ook nadelen en voor mensen die er niet mee kunnen(of willen) werken moeten er mogelijkheden blijven.
      Bovendien is al die “veiligheid” bullshit, niemand verwacht nog dat je geld op zak hebt en dus is je pinpas een aantrekkelijker doelwit, en vergis je niet in hoeveel redelijk intelligente mensen in pfissings mails trappen, maar dát brengen ze liever niet naar buiten De nadelen blijven altijd onderbelicht, zo dwing je jezelf met telebankieren om áltijd een goedwerkende én beveiligde computer te hebben, ik zit nú al dik te stressen wanneer er iets niet naar behoren werkt dat ga ik dus niet op m’n hals halen voor telebankieren.
      De kosten daarvan zijn uiteraard voor ónze rekening, de baten zijn voor de bank, die kan er weer veel mensen uit gooien.Het pinnen van heel veel vrij kleine bedragen leidt tot een gebrek aan overzicht, voeg daarbij dat veel mensen de mogelijkheid activeren om rood te mogen staan en ( vooral veel jonge), mensen werken zichzelf in de schulden. Ze hebben geen besef van geld. De ontwikkelingskosten van het hele systeem moeten nu terugverdiend worden , daardoor is het hele betalingsverkeer van dienstverlening in de postbank tijd ineens een winstproject geworden en daar moeten we dus dik voor betalen.
      Ik vind het allemaal prima zolang de gebruiker betaald en men de keuze heeft het systeem niét te gebruiken en dáár zit mijn probleem. Ik betaal voor passen die we niét gebruiken voor het electronische betaalsysteem. De Kifid is een “slager die z’n eigen vlees keurt” en ook daar vind de klant dus geen gerechtigheid.
      En dan héb ik het nog niet over de kwetsbaarheid van het systeem dat de héle economie plat kan leggen als er storingen of kwaadwillende in het spel zijn.
      Al met al vind ik dus dat de oudere garde die nog een contract afsloot in de tijd dat rente op de betaalrekening werd uitgekeerd de keuze móet hebben ouderwets te blijven bankieren. Acties zoals men nú bij ons uithaalt zijn ronduit schandalig, liegen en maar hopen dat de klant de brief niet opmerkt waarschijnlijk.

      Beantwoorden

  19. Kakel
    Aug 27, 2016 @ 21:17:07

    Ze halen het bloed onder je nagels vandaan! Bij ons zat er een Rabobank. Die is dicht gegaan, waarna er met koeien van letters op het raam te lezen was: de Rabobank doet er alles aan om de service naar de klant te verbeteren.
    Het lijkt de politiek wel:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 27, 2016 @ 21:25:11

      Ja maar in wezen slikt iedereen maar alles en maakt ook graag gebruik van veel dingen die makkelijk lijken, daarna ontslaat de bank weer mensen en begint het weer van voren af aan, de kosten worden steeds meer bij de klant gelegd zoals computer en telefoon die ook nog niet uit mogen vallen want dan heb je een probleem. De bank kost het niets want die rekent de ontwikkelingskosten gewoon door in de prijzen en kan filialen sluiten en mensen ontslaan.

      Beantwoorden

  20. Marja
    Aug 27, 2016 @ 21:07:49

    De brutaliteit. Niet te geloven.
    De ING ligt hier ook al een eeuwigheid dwars. Ze presteren het om het maandelijkse rentebedrag niet als zodanig te herkennen en het als extra aflossing te boeken. Een bedrag wat 11 jaar lang ongewijzigd was. Nou vráág ik je …
    Je wilt niet weten hoeveel uren Robbert aan de telefoon heeft gezeten om de zooi terug te draaien. Stelletje stomkoppen.
    Toen we een renteherzieningsvoorstel kregen, sloegen daar natuurlijk weer alle stoppen door. Hé, dat was een nieuw bedrag …. zeker een extra aflossing.

    Ga jij maar lekker door met dwarsliggen, hoor. Mijn zegen heb je.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 27, 2016 @ 21:16:34

      Ze zijn alleen maar bezig om er zoveel mogelijk mensen uit te kunnen gooien.
      Hier gebeurde juist het omgekeerde van bij jullie, ze herkende een exrta aflossing niet betaalde dáár de rente bedragen van. Dat kán een keer een foutje zijn, maar dit is gewoon door leugens en bedrog dingen afdwingen in de hoop dat niemand het in de gaten heeft.
      Bovendien weet veel personeel niet eens wat wél en niet kan .
      Ik lig al héél lang dwars en zal tot m’n laatste voorkomen dat ik zélf altijd een goedwerkende computer moet hebben om de bank kosten te besparen.Nu is er niets aan de hand als ik even geen computer heb, dan mis ik m’n speeltje maar dat is het dan ook.

      Beantwoorden

  21. schrijfselsvanmij
    Aug 27, 2016 @ 20:23:13

    Ik pin, telebankier en haal zowat nooit geld uit de muur ….

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: