’t heen en weer

Ja ’t heen en weer krijg je van de weervoorspellingen! Het zou me niet verbazen wanneer een béétje weerman of vrouw heel stiekem op de loonlijst staat bij div attracties die baat hebben bij mooi weer.
Regelmatig zijn  zo half in de week  de berichten optimistisch, de zomer komt terug…. ( al had ik persoonlijk nog amper gemerkt dát de zomer er was, dan is  “terug komen” toch minstens typisch)
Hardwerkende ouders  beloven hun kinderen leuke dingen voor het weekend….. en als het dan weekend is “valt het weer een beetje tegen” volgens de voorspellers.  Tja, ga dán als ouder je kind maar teleurstellen en naar een museum in plaats van  een attractie te spekken!

weervoorspellingNiet dat de “weermensen” er rond voor uitkomen dat ze de plank vaak helemaal mis slaan, zo staat er op dit moment zo’n weerhannes  vol trots te melden dat het “op dit moment” overal in Nederland regent,  dáár hoef je natuurlijk geen weerkundige voor te zijn, dat zie ik zelf ook wel!
Hij voegt eraan toe dat het de koudste 11 augustus was sinds….enz, en voegt er dan opgewekt aan toe dat de temperatuur morgen omhoog gaat…… alsof ik zélf niet kan bedenken dat het dan alleen maar warmer kán worden.
Een andere vrolijke noot gaf op de vraag “gaan we de zon nog zien vandaag” een bijna spreekwoordelijk antwoord; “achter deze dichte bewolking zitten  grote opklaringen”. Ik voorzie nog een grote literaire carrière voor deze man!
Tja… achter de wolken schijnt de zon, duh…… !
En weer een andere “kenner” belooft dat er toch echt wat zomerse bonusdagen op til zijn. Eh…. bonusdagen? Een bonus krijg je toch als extra,  nadát je het normale “iets”al gekregen hebt? Hoe kun je dan   bonus zomerdagen krijgen als de echte zomer na twee valse starts niet uit de startblokken gekomen is.

tin sproeienNou ja, mij hoor je niet klagen hoor, nee heus dat lijkt maar zo wij hebben het druk en werken ons drie slagen in het rond, iets met 25 duizend folders en drie handelingen per folder…. laat maar lekker regenen hoor, hoeven we de tuin niet te sproeien want dáár hebben we ff geen tijd voor.

36 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Paul
    Aug 15, 2016 @ 13:07:34

    Ik benijd ze niet die weermensen, ze doen het toch nooit goed.

    Beantwoorden

  2. John
    Aug 13, 2016 @ 09:06:07

    Het weer laat zich gewoon steeds minder goed voorlezen. Met zeer instabiele lucht, hoge en lage druk gebieden binnen handbereik.. Het is allemaal wat. Maar ja, voor planning is het allemaal wel een beetje lastig. Dat ben ik met je eens. Gelukkig laat het weer zich nog niet sturen. Dan hadden we pas een echt probleem.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 13, 2016 @ 16:04:55

      Dat zouden ze dan beter kunnen zeggen in plaats van die “drieletter”verhalen die met een L beginnen;-)
      Maar evengoed inderdaad maar beter dat niemand er iets aan kan regelen, dán is de zooi in de wereld écht compleet.

      Beantwoorden

  3. ariadnesdraad
    Aug 12, 2016 @ 15:05:45

    Het weer niet, maar dit schrijfsel is gewèldig ! Big smile , haha !

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Aug 12, 2016 @ 13:23:57

    he, potvoljankoffiestroop, dacht ik bij het zien van de titel dat je wel over het presidentschap van je zoon zou gaan schrijven … kom ik hier om iets anders te constateren *grinnik* …. je sluit je aan bij vele voorgangers dus want het weer is volgens mij wel het meest beschreven onderwerp op de grote www

    Het weer zoals het is, hoort inderdaad niet bij de tijd van het jaar, maar mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk. De zon is leuk maar ja helaas kan ik niet sturen waar hij wel of niet schijnt en op de een of andere manier weet dat kreng mij altijd te vinden zodra ik een stap buiten de deur zet, volop alert om hem te vermijden… 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 12, 2016 @ 13:40:25

      Ja niets menselijks is mij vreemd en ik sluit me aan bij de weermopperaars;-)
      Voor ons is het ook niet zo erg, wij kunnen vaak de mooie momenten benutten, maar de mensen die de hele week 8 uur per dag werken grijpen stééds in het weekend mis en dat is wel sneu! Bovendien áls de zomer dan de kop om de deur steeks is het ineens weer zo overdreven, ja klopt…. het is niet gáuw goed hé!

      Beantwoorden

  5. minoesjka2
    Aug 12, 2016 @ 13:19:32

    Eigenlijk vraag ik me af wat mensen onder “zomer” verstaan. Als dat is alle dagen zon en 25 graden, tja, dan komen we er hier in Nederland erg bekaaid vanaf. Maar. het Nederlandse klimaat houd nu eenmaal in dat het wisselvallig is.
    Dus de ene dag regen en de andere bewolkt met een zonnetje.
    Tja ……… dat de weermensen aan de wensdroom van veel mensen inspelen? U vraagt en wij draaien denk ik dan maar, maar dat is alles behalve realistisch denk ik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 12, 2016 @ 13:36:39

      Nou ik herinner me periodes in de jaren 70 dat je in ieder geval altijd wel een paar weken strandweer achter elkaar had, dat hoeft niet direct 28 graden te zijn maar 22 graden met een zonnetje is prima. Het zou in de zomer toch moeten kunnen dat je de jassen een maand of twee in de kast kunt laten, dat is dit jaar echt niet gebeurd, het begin van de zomer leek wel herfst. En dan nog voorspellers die van alles beloven dat niet komt….. , het is toch wel héél mager de laatste 2 jaar.

      Beantwoorden

  6. Koen
    Aug 12, 2016 @ 12:59:11

    Morgen zaterdag 28c vol zon. Zondag 30c vol zon. Maandag 27c licht bewolkt. En dan te bedenken dat het winter is, hier in Mozambique … en ik moet plots aan dat liedje denken (Conny Stewart) “Wat voor weer zou het zijn in Den Haag?”. https://youtu.be/4ayYAwy-Wnw

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 12, 2016 @ 13:44:36

      Dan dénk ik dat jouw winter daar hier een prima zomertje zou zijn;-)
      Nou in Den Haag is het weer ook “prut met peren” zoals ik als ex Hagenees vandaag nog kon constateren. Ik woon in een randgemeente van Den Haag en moest vandaag naar Scheveningen .
      Geweldige song van Conny hé, ik hoorde hem nog kort geleden in een TV programma over mooie Nederlandse liedjes , daar hoort het natuurlijk zeker in thuis.

      Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Aug 12, 2016 @ 12:03:27

    Het is helaas nooit te voorspellen, wat een cliché hè om het zo te noemen..
    Ik ben niet bezig met het weer, altijd wel iets te doen in huis als ik niet naar buiten kan. En jullie dus ook, lekker bezig zo!

    Beantwoorden

  8. margrietspanjaard
    Aug 12, 2016 @ 11:25:35

    Het is ook vaak andersom hoor 🙂 dinsdag en woensdag hadden we prachtige dagen ondanks druilerige voorspellingen, mja…fout is fout 🙂 gelukkig vermaak ik me altijd wel 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 12, 2016 @ 13:47:39

      Ja klopt, en ook héél vaak laat in de middag ineens een strakblauwe lucht, maar ja, als ouders met jonge kinderen heb je daar niet zoveel aan.
      Maar de weerdeskundigen hebben “hun jaar niet”, ze maken zelden zóveel fouten

      Beantwoorden

  9. carolien148
    Aug 12, 2016 @ 10:26:27

    IK beloof mezelf elke keer weer dat ik NIET naar de wvoorspellingen kijk en er NIET in geloof. Maar het is toch wel iets verlsavends. Zeker in de vakantie…

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Aug 12, 2016 @ 00:32:06

    Ik heb het opgegeven en kijk gewoon elk uur hoe het is en gedraag mij daar dan naar. Had gisteravond even het idee erwtensoep te maken en mijn schaatsen te pakken.

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    Aug 11, 2016 @ 23:08:58

    Je hebt er weer een pracht verhaaltje van gemaakt, dik compliment van mij.
    Ik kijk alleen naar het weer op L1 (Limburg), kan ik behoorlijk op vertrouwen……
    Een heel fijn en zonnig weekend toegewenst.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 12, 2016 @ 13:52:18

      Dankjewel , jij ook.
      De regionale zenders zijn natuurlijk meer bezig met het weer in de eigen regio. Soms werk dat inderdaad aardig maar dit jaar lukt het hier zelfs voor geen meter op radio West.!

      Beantwoorden

  12. datzalwel
    Aug 11, 2016 @ 22:31:02

    Af en toe kijk ik vol bewondering naar de weerberichten . Zo veel te vertellen over of het al dan niet mooi weer zal zijn. Maar dan denk ik ze zeggen ook wel heel vaak het zelfde. Wij zijn weer even op ons vakantie / poespassen adresje geweest en we hebben op vandaag na geluk gehad. Toch even buiten gezeten even over de dijk gewandeld en dan zijn we in deze zomer al heel tevreden. Jammer voor al die mensen met kinderen op de camping al hoewel voor kinderen hoeft het niet perse 23 graden te zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 11, 2016 @ 22:49:28

      Ach voor ons ouderen is het allemaal minder erg, wij hebben de vrije beschikking over onze tijd en kunnen de aardige momentjes benutten. maar veel werkende focussen op een beloof mooi weekend dat dan niét komt, en dat is sneu. Wij hebben zelf ook altijd wel de krenten uit de pap kunnen halen. Maar zo slecht als de voorspellingen dit jaar uitpakken gebeurt toch niet zo vaak, zéker geen campingweer, althans, ik moet er niéet aan denken.

      Beantwoorden

  13. Marja
    Aug 11, 2016 @ 21:57:49

    Het is diepe droefenis. Dat jij daar toch weer iets leuks van maakt, biedt ons ongelooflijk veel troost. Misschien gaat toch ooit de zon weer schijnen.

    Beantwoorden

  14. beaunino
    Aug 11, 2016 @ 21:30:02

    Ik hou het weer ook nauwlettend in de gaten hoor Riet. Mijn conclusie: het kam vriezen het kan dooien komend weekend…

    Beantwoorden

  15. Hartelijke Hot Hulk
    Aug 11, 2016 @ 21:05:32

    Elk nadeel, ……………………….!

    Beantwoorden

  16. Kakel
    Aug 11, 2016 @ 21:03:51

    De afgelopen drie weekenden was het raak. Op dinsdag (!) gaven ze voor het weekend “pgachtig zomerweer op” en elke weekend viel wat het weer betreft in duigen. Ze kunnen amper het weer voorspellen voor de volgende dag. Laten ze ophouden met die verwachtingen op de lange termijn!
    Wij kijken meestal op Rijnmond naar Ed Aldus. Die komt een stuk betrouwbaarder over. Niet qua persoon maar qua het weer (-:
    Alweer een heerlijk blog!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

