Kijk….duin..

Heb je wel eens hé, dat alles nét even anders loopt dan je dacht!
We wilden zondag even wandelen en mééstal mijden we dan bestemmingen die toeristgevoelig zijn, al was het maar  omdat je de auto dan alléén kwijt kunt als je de beschikking hebt over  een opvouwbaar exemplaar dat in je handtas past.
Maar goed, het was niet warm, halfbewolkt en nog vroeg en dus namen we de gok om naar het boulevardje van Kijkduin te rijden.

We vonden nog nét  een gratis  parkeerplekje ( ja ons ben zunig net als de Zeeuwen) en maakten  éérst een duinwandeling.
Via het strand terug en dan naar de boulevard om een hapje te eten, al was het eigenlijk  nog wat vroeg….. , de zeelucht maakt hongerig  en mijn Rubensfiguurtje moet toch een beetje onderhouden worden.

kijkduin marktHet werd tóch iets later dat we gingen lunchen en wel door dit bord. Er bleek een reuze gezellige markt te zijn en tja…. je bent vrouw of niet, en dus sleur ik Henk langs de kramen. “Lekker puur” is het motto en dat maakt een beduidend leukere “soort braderie” dan de gebruikelijke  multiculturele “vreetkraampjesverzameling” die je vaak ziet.
Er zijn leuke kunstvoorwerpen te scoren…, wat we niet doen.
Er zijn bééldschone sieraden te scoren…, wat we niet doen.
Er zijn prachtige houten en bamboe voorwerpen te scoren… , wat we ook al niet doen.
Maar toch blijf ik juist bij dát laatste  kraampje even hangen…..

Terrebel 1
Ja precies…. ik moest héél even kijken maar herkende toen meteen  medeblogger Terrebel. Het was natuurlijk maar een kwestie van tijd dat ik hem ooit zou tegenkomen omdat hij vaak schrijft over de kraam Rataplan design van zijn vriendin waar hij 4 jaar en drie maanden en twee dagen (of zoiets)   mee “gaat” zoals hij zelf op zijn blog altijd nauwkeurig bij houdt   waarmee zij heel Nederland door reist.

Ik zocht nog even tussen alle houten voorwerpen of er stokpaardjes tussen stonden, stokpaardjes heeft Terrence  n.l.in alle soorten en maten,  op zijn site kom je die  heel regelmatig tegen.
Maar nee, stokpaardjes worden niet verkocht  in de kraam van zijn vriendin die bescheiden op de achtergrond bleef, net als Henk, wel leuke  olifantjes!
Henk maakt dan nog wél even een foto als we  met een ferme handdruk afscheid nemen  en dán gaan we eindelijk lunchen!
Tot de volgende keer Terrence en laat nú die olifant het  verhaaltje maar uitblazen.

Terrebel

53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Aug 07, 2016 @ 13:51:31

    Die pure markten kennen wij hier ook. Ik heb er zelf wat minder mee. Maar als je iemand tegenkomt die je (al dan niet digitaal) kent is het natuurlijk extra leuk om er even te vertoeven. Ik heb dat vaak toch wat meer met die omgeving die me trekt qua interessen. De auto/modellen/luchtvaartwereld. Daar is de kans op een pure ontmoeting een stuk groter….Ook rommelmarkten blijken op dat punt succesvol. Onlangs in Katwijk (vlv Valkenburg) liep ik ineens een echtpaar tegen het lijf waarvan de man mijn ex-collega was en we met hen samen heel wat tripjes maakten indertijd. Alle vier wel een stuk ouder geworden zeg……..:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 07, 2016 @ 15:05:39

      Whahaha, die laatste zin!
      Ik heb nou weer niets met rommelmarkten maar toch zag ik op deze puur markt één stand die iets met miniatuur auto’s deed.
      Ik hoed ook niet wekelijks zo’n markt hoor en ik koop er sowieso nooit iets, ik ben een “kijker”;-)

      Beantwoorden

  2. Melody62
    Aug 04, 2016 @ 20:06:37

    zulke verrassingen zijn dan toch de kers op de taart 😉

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Aug 02, 2016 @ 22:05:01

    Dat vind ik van die mooie ontmoetingen, met medebloggers, en helemaal als het onverwachts is.

    Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Aug 02, 2016 @ 19:34:13

    Wat een lekker dagje, mazzel als je vroeg van de partij bent dat je nog kunt parkeren. Ik zag de foto van Terrebel in mijn Feedly bij jouw bericht. Herkende hem meteen, wat hartstikke leuk zo onverwacht! Ach, we hebben het er al vaker over gehad, als het virtueel klikt, klikt het in het echt ook meestal wel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 19:48:22

      Ik wist niets van die markt anders hadden we waarschijnlijk niét die kant op gegaan wegens de drukte. Maar we hadden mazzel en vonden nog een parkeerplekje. Een gelukje dus want het was een erg gezellige markt en héél grappig om ineens Terrebel daar te zien staan. Daar heb je gelijk in, je leert elkaar al bloggend best wel goed kennen.

      Beantwoorden

  5. terrebel
    Aug 02, 2016 @ 16:50:27

    Hartstikke leuk je te ontmoeten, Riet! En een mooi voorbeeld van dat ‘live’ met elkaar praten tot minder misverstanden leidt dan met elkaar schrijven. Misschien viel het je niet zo op maar ik hou wel van een babbeltje…;-) Tot een volgende keer! (p.s. Op RataplanDesign.com staat een agenda van alle markten dus je kunt mij en mijn vriendin – als je wilt – vaker ‘per ongeluk’ tegenkomen. Op een markt in Rotterdam of Delft bijvoorbeeld.)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 17:56:35

      Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, soms is schrijven beter omdat je dan niet impulsief dingen kan zeggen die je nooit meer terug kan nemen. Aan de andere kant mis je bij schrijven de bodylanguage en dat kan ook wel eens slecht uitpakken.
      Maar geloof me, ik ken mijn bloggertjes ( waar ik al lang lees dan hé,) door en door, die kunnen me eigenlijk niet verrassen. ik lees n.l. ook erg makkelijk tussen de regels door. Maar gut…. écht waar…? hou jij wel van een praatje?’;-) Ik natuurlijk helemaal niét!

      Beantwoorden

  6. schrijfselsvanmij
    Aug 02, 2016 @ 16:47:55

    Maar goed dat jullie gisteren niet in/op Kijkduin waren ivm Pokemon dag

    Beantwoorden

  7. gewoonanneke
    Aug 02, 2016 @ 15:44:04

    Leuk zo’n markt is inderdaad weer eens wat anders dan de standaard dingen. En zo’n ontmoeting, ik snap dat je wat later ging lunchen dat is toch bijzonder

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 15:54:13

      Je ziet op markten wel vaker sieraden maar dan “rommel”die je overal kunt kopen. Ik heb staan watertanden bij “zilver met blauwe steentjessetje” in art deco stijl….. zou niet weten wanneer en waarbij ik het zou moeten dragen dat het z’n € 575, — waard zou zijn. Té exclusief en hoewel ik het zou kunnen betalen heb ik dus met bloedend hart laten liggen omdat ik toch het geld er niet voor over heb, kun je wasmachine óók voor kopen;-)

      Beantwoorden

  8. ria
    Aug 02, 2016 @ 15:19:44

    Oh dat was toch even leuk elkaar zo te ontmoeten. Geen stokpaardjes, maar olifantjes brengen geluk.
    Groetje, Ria

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Aug 02, 2016 @ 09:43:41

    … En weetje…. je zou mij daar ook zo maar tegen kunnen komen. Afgelopen zondag hadden we het erover: gaan we richting zee of iets anders. Het toen Rotterdam geworden. (mijn schoonzussen/zwagers gaan wel op vakantie, wij niet; wij trekken er daagjes op uit en gaan uit eten. Niet hoeven koken is voor mij ook een vorm van vakantie)
    Voor hetzelfde geld hadden wij daar dus ook bij toeval gelopen. Wij hadden echter voor Rotterdam gekozen. Ook leuk geweest!

    Beantwoorden

  10. Marja
    Aug 02, 2016 @ 08:08:33

    Wat leuk. Ik ken hem niet, maar jullie zien er enthousiast uit.

    Beantwoorden

  11. John
    Aug 02, 2016 @ 08:00:46

    Hij was ook in Middelburg afgelopen vrijdag maar ik kon hier helaas niet weg. Anders was ik beslist even langs geweest om weer wat bij te kletsen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 14:47:05

      Voor ons was de markt heel onverwacht dus ik verwachte hem daar helemaal niet. Des te leuker natuurlijk.
      Jullie lijken me wel een bijzonder duo, jij langer dan gemiddeld en hij korte dan gemiddeld . Maar dat doet er natuurlijk weinig toe wat me het meest opviel aan hem was niet zijn lengte maar zijn vriendelijk ogen;-)

      Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Aug 02, 2016 @ 02:49:06

    Leuk dat je hem tegenkwam, Terrebel is inderdaad ook al een heel lange blogger. OT: die stenen zijn geen 3D tekening maar een zandsculptuur, knap he.

    Beantwoorden

  13. Villasappho
    Aug 02, 2016 @ 00:10:42

    Wat leuk! Ga die blog nu lezen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 14:41:31

      Het is zo grappig dat je elkaar herkent wanneer je elkaar in “het wild”tegenkomt, kijk met een afspraak lukt het natuurlijk altijd maar stel dat ik jou op Eindhoven tegen het lijf zou lopen, of ergens op een station, zou toch maf wzijn als we elkaar dan herkennen. Het is me eerder gebeurd in Delft maar toen wist ik wél dat die blogster in Delft was, maar dan nog, zij wist niet dat ik er was!

      Beantwoorden

  14. datzalwel
    Aug 01, 2016 @ 22:48:56

    Wat leuk!!!!! Ja ik maak inderdaad wel eens iets dergelijks mee maar nog nooit zo’n onverwachte mede blogger ontmoet ( Jeroen en Raaf hartstikke leuk wel afgesproken ) Daar kun je even mee vooruit 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 14:38:35

      Er is tóch altijd een bijzondere band band hé, Ht is jammer dat ik wat lastig naar meetings kan tegenwoordig, hoewel, tegenwoordig is er ook weinig op dat gebied. Daarin was Jeroen toch vaak de grote animator.

      Beantwoorden

      • datzalwel
        Aug 02, 2016 @ 17:32:56

        Inderdaad,, dat was een geboren organisator.Wij zijn deze keer ook niet van de partij, maar ik heb begrepen dat er wel veel animo is dus dat komt wel goed hopelijk.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Aug 02, 2016 @ 17:59:24

          Maar in hoofdzaak facebookers begreep ik. Ik zou het wel leuk vinden jullie weer eens te ontmoeten maar ja, Weert is ver ,wij komen meestal niet meer zo ver die kant op. De jaren gaan tellen voor Henk.

          Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Aug 01, 2016 @ 22:45:58

    Erg leuk een medeblogger te ontmoeten. Kan er over mee praten.
    Zo heb ik vorig jaar in de buurt van Hilversum “fietszwerver” voor de eerste keer ontmoet, een hele gezellige avond gehad.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 02, 2016 @ 14:36:33

      En vooral onverwacht is het leuk dat je dan tóch elkaar herkent. Nou kan dát alleen als je ook foto’s op je blog hebt staan van jezelf, maar daar zijn zowel Terrebel als ik niet zuinig mee;-)

      Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Aug 01, 2016 @ 21:20:31

    Terrebel herkende ik ook meteen op de foto. Leuk om elkaar zo onverwacht te ontmoeten. Uit de tweede paragraaf van dit logje kan ik afleiden dat je een nudist of naturist moet zijn. Nooit te oud om je te outen ! 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 01, 2016 @ 21:25:40

      Whahaha, ik werd er al op gewezen en heb me nu weer “aangekleed”, al wil ik niet schijnheilig zijn . Het naaktstrand daar in de buurt hébben we wel eens geprobeerd toen we zonder “stranduitrusting”aan de wandel waren op een dag die warmer werd dan dan we dachten.

      Beantwoorden

  17. Kakel
    Aug 01, 2016 @ 20:56:06

    Hartstikke leuk om hem daar tegen te komen! Zo zie je maar waar de digitale wereld goed voor is. En Bea ons maar waarschuwen dat je daar vooral geen vrienden moet proberen te zoeken. Wat je dan direct meteen wil doen (-:
    Mijn vriendin woon in Kijkduin. Op de boulevard zijn zelfs op 1e kerstdag de winkels open. Kan ik nog steeds niet over uit. En dat als nauwelijks-gelovige.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 01, 2016 @ 21:18:53

      ja dat is altijd heel grappig, en ook dit keer was het weer direct “vertrouwd” , maar we komen ook al tamelijk lang “bij elkaar over de vloer” in logland.
      Nou tegenwoordig zijn er ook supermarkten open op eerste kerstdag, belachelijk!
      Dus jij komt regelmatig op Kijkduin neem ik aan, dan ken je deze makrt misschien wel, loop ik de volgende keer jou tegen het lijf……. oéps, dat gaat niet gebeuren want jij bent te krenterig met foto’s van jezelf;-)

      Beantwoorden

  18. Corja
    Aug 01, 2016 @ 20:55:58

    Ha, wat leuk! Kijkduin is een gezellige plaats. En dan ook nog een blogger in levenden lijve tegenkomen. Frappant. (Maar, Riet, echt? Naakten jullie een duinwandeling? Nooit van je gedacht… 🙂 )

    Beantwoorden

  19. Hartelijke Hot Hulk
    Aug 01, 2016 @ 20:29:30

    Owww, wat leuk!
    Een blogger ontmoeten in het wilde westen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

