zinnig?

Even een screenshot van m’n site zoals die gisteren te zien was,  zonder de  gele pijl naar het rijtje “meest recente berichten” natuurlijk, die heb ik er bij gezet om jullie  te kunnen wijzen op iets dat me regelmatig gebeurt.
Afbeelding1
Je ziet niets ongewoons? O wacht, het is ook een beetje te klein om te lezen maar het heeft te maken met de titels die ik m’n logjes (die wordpress berichten noemt)  meegeef.
meest recentOp de één of andere manier zijn de vijf daar vermelde titels vaak als een zin te lezen.  Oke,  soms laat  het toevoegen van wat lid-, of voeg, -woorden de zin wat soepeler lopen maar dat is dit keer zelfs nauwelijks  nodig om begrijpelijk te zijn.
Precies….. ” Machtsstrijd  all over the world,  toch jammer. Dagelijkse sleur goede raad”.
Het is eigenlijk zelfs een logje op zich.
Want op dit moment is over de hele wereld nogal wat strijd om de macht, en óf dat jammer is. Ik zou ze best de goede raad willen geven om  over te stappen op de dagelijkse sleur zodat ze  elkaar niet meer  naar het leven  staan.

Het vreemde is dat ik nooit naar de vorige titels kijk wanneer ik een titel bedenk voor een logje, ik dóe maar wat. Maar soms valt het me dan ineens weer op dat  alle vijf de vermelde  titels weer bij elkaar passen.
Ik maakte daar als eens eerder een logje over in januari 2013, daar bleef het zelfs meerdere logjes achter elkaar  allemaal kloppen.
Het zál wel m’n zoveelste  hersenkronkel  zijn, of eh…., gebeurt het bij jou  ook weleens?

 

44 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Aug 03, 2016 @ 12:14:34

    Haha, ja inderdaad grappig – het is gewoon een kort verhaaltje, al die titels samen!

    Beantwoorden

  2. Blog Zonder Naam
    Aug 02, 2016 @ 09:38:54

    Neen, bij mij gebeurt dat nooit….. Als je iedere week een ander thema hebt zouden hoouit de thema’s met elkaar in veband gebracht kunnen worden, maar niet als zin gelezen worden…..
    Buren-snoep-gay-smurfen klinkt nu niet echt als een geweldige Hollandse volzin, meer als een Japanse vertaling van de gebruiksaanwijzing van een of ander ‘speeltje’.

    Beantwoorden

  3. Paul
    Aug 01, 2016 @ 16:47:08

    Leuk inderdaad! Ik gebruik slechts 1 woord als titel, dus daarmee heb je eigenlijk nooit lopende zinnen.

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Aug 01, 2016 @ 14:22:13

    En het blijft kloppen. ‘Goede raad zinnig’ is een zinnige vraag. (Misschien herinner je je nog (2006…) dat ik ooit webloggers heb uitgedaagd boektitels achterelkaar te zetten? Ik begon toen met:
    Bezeten wereld…
    Woede,
    Walging.
    De dagen zijn geteld.
    Niet te geloven…

    Leverde leuke reacties op.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 01, 2016 @ 15:23:34

      Er staat me héél vaag iets van bij maar dat kan ook bij iemand geweest zijn later. Het zóu kunnen dat ik toen nog nét niet bij je las, dat was pas echt regelmatig ná de ezelsbrug meeting. 2006 lijkt al zo vréselijk lang geleden en dat van die boektitels lijkt me nog niet zo héél lang geleden.
      Ik ga zoeken bij je of ik bij de reacties sta;-) Wel een kei leuk idee dat dus misschien al eens door iemand anders nagedaan is. Ik herinner me één door mij gebruikte titel “de passiebloem” . Maar volgens mij werden daar toen foto’s van gemaakt.

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 01, 2016 @ 15:32:57

      P.S. Oh wat léuk, wat ik me herinner is dus inderdaad toch bij jou geweest , ik heb het opgezocht , 10 jaar geleden en het lijken er hóógsten 5. Je ziet die passievrucht zat me blijkbaar hoog want die is blijven hangen;-)

      Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Aug 01, 2016 @ 10:05:44

    Daar heb ik nog nooit op gelet. Waarschijnlijk iets in ons onderbewustzijn die dit veroorzaakt. Ik zal het er eens met mijn “peut” over hebben.

    Beantwoorden

  6. terrebel
    Jul 31, 2016 @ 22:41:16

    Onze hersenen nemen soms een loopje met ons, Riet! Ooit viel het mij ook eens op en een tijdje heb ik er toen met opzet mijn blogtitels op afgestemd. Maar het ging te veel op werken lijken en dus stopte ik er al snel mee…;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 01, 2016 @ 15:14:33

      Zou het dát zijn? Eén voordeel dan héb ik hersenen , ander kunnen ze geen loopje met me nemen;-) Maar inderdaad loggen moet niét op werken gaan lijken, dat schiet niet op!

      Beantwoorden

  7. willy
    Jul 31, 2016 @ 20:37:51

    grappig zo’n kronkel..

    heb er eerlijk gezegd nog nooit op gelet

    groeten

    Beantwoorden

  8. Mrs. Brubeck
    Jul 31, 2016 @ 17:46:55

    Ik zie dat eigenlijk nooit omdat ik alles via mijn iphone doe! Hef zou zelfs best kunnen dat ik al dezelfde titel gebruikt heb…moet mss wat beter opletten!
    😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 31, 2016 @ 18:33:46

      Bij wordpress wordt er in het beheer dan vanzelf een cijfer achter gezet wanneer je een tweede keer dezelfde titel gebruikt. Dat is natuurlijk omdat we ook een zoekfunctie hebben en dan is dat nummertje erbij wel handig.
      Maar opletten hoeft natuurlijk niet echt want het maakt verder niets uit. Ik zag er alleen weer een aardig logje in;-)

      Beantwoorden

  9. Petr@
    Jul 31, 2016 @ 13:19:24

    haha wat grappig! Het was me niet opgevallen en bij mijn eigen blog heb ik er ook nog nooit opgelet.
    Jij hebt er oog voor Riet 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 31, 2016 @ 15:39:09

      Taal is gewoon heel leuk, en voor mij het leukst om gekke dingen mee te doen, maar hiervoor heb ik toch vroeger een hint gekregen dát het vaak zo is, had het zelf niet eens door.

      Beantwoorden

  10. Koen
    Jul 31, 2016 @ 10:38:32

    Zo’n kronkels zijn heel aangenaam. Mooie opmerkzaamheid van zaken die er eerst ogenschijnlijk niet zijn. Het oog van de (woord)kunsternaar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 31, 2016 @ 15:37:22

      De eerlijkheid gebied me te melden dat een mede blogster dit feitje al jaren geleden bij mij was opgevallen . Sindsdien let ik er meestal toch óók weer niet op maar soms is het zo in het oog springend dat ik er gebruik van maak voor een logje.
      Hoewel ik niet héél stevig in het “taalzadel” zit mag ik er tóch heel graag mee spelen.

      Beantwoorden

  11. Regenboogvlinder
    Jul 31, 2016 @ 10:07:41

    Jeetje, niet te geloven, wat leuk! Dat je dat weer opvalt zeg..
    Zal wel een gave van je zijn, zonder dat je er erg in hebt..
    Nee, bij mij is het geen verhaal hoor, daar zou je geen touw aan vast kunnen knopen.. 😉

    Beantwoorden

  12. John
    Jul 31, 2016 @ 09:56:07

    En nu dan, is het zinnig die machtsstrijd? Ik vind het wel grappig. Geen idee hoe dat bij mij zit maar denk dat het totaal niet aan elkaar te plakken valt.
    Jij hebt er iig weer een blog over kunnen schrijven 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 31, 2016 @ 15:32:57

      Ja het blijft vaak logjeslang te doen om er iets van te maken. Ik weet niet of jij ook zo’n rijtje hebt staan,ga er de volgende keer op letten;-)
      En nee, machtstrijd is niét zinnig maar komt toch in het groot zowel als in het klein veel voor!

      Beantwoorden

  13. Villasappho
    Jul 31, 2016 @ 09:28:24

    Nee ik jongleer alleen met datums.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Jul 31, 2016 @ 01:48:47

    Heerlijk zo’n kronkel ennuhhhhhhh waar maak jij geen logje van 🙂

    Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    Jul 31, 2016 @ 00:17:51

    Wat oplettend. Heb er nog nooit naar gekeken maar denk dat bij mijn titels ook geen logica inzit 👍

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Jul 30, 2016 @ 23:42:58

    sorry Riet, ik heb zoiets dergelijks nog nooit gehad in de bijna 5 jaar dat ik van web-log.nl naar wordpress ben overgestapt.

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Jul 30, 2016 @ 22:46:16

    Ik heb alleen de laatste reacties op de zijlijn, geen titels. Maar, zoals wellicht bekend, beginnen mijn logjes altijd met de eerstvolgende letter van het alfabet.

    Beantwoorden

  18. Kakel
    Jul 30, 2016 @ 21:25:45

    Wees maar heel blij met je “vreemde kronkel.” Is van onschatbare waarde (-: Taalvirtuozen lijken uit te sterven…
    Ik heb het ooit eens gehad met de eerste vijf nummers uit de Top 40. Die vormden een soort telefoongesprek. Had het eigenlijk op moeten schrijven maar was vast weer met zes dingen tegelijk bezig.
    Lekker doorgaan, Riet!
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 30, 2016 @ 21:38:48

      Taal is zó leuk om mee te spelen. Maar dit gebeurt echt onbewust. Heel vreemd omdat ik er dus ook bij andere helemaal niet op let.Maar als m’n oog er dan weer eens op valt rolt er natuurlijk altijd weer een logje uit.

      Beantwoorden

  19. Marja
    Jul 30, 2016 @ 20:38:03

    Grappig. Ik heb dat eigenlijk nooit met de titels van mijn logjes. Dat komt waarschijnlijk ook door mijn ritme met de zaterdagse zwijmel en de zondagse limerick. Jij doet het dus niet bewust? Bijna onvoorstelbaar. Maar je bent heel goed in cryptisch denken en dan kom je op dit soort ideeën. Slimmerik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 30, 2016 @ 20:45:11

      Raar hé, het overkomt me gewoon en Emmelinda (een voormalige blogster) wees me er ooit op want ik had het zelf niet eens in de gaten. Verder let ik er nooit op , ook niet bij anderen. Ergens heb ik gewoon een vreemde kronkel denk ik;-)

      Beantwoorden

  20. Melody62
    Jul 30, 2016 @ 19:33:54

    geweldig inderdaad, ik zie dat wel vaker… maar ehhhh….. volgens mij mist er een woordje in je bericht….
    “Ik zou ze best de goede raad willen geven om over te stappen op de dagelijkse sleur zodat ze elkaar naar het leven staan”

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 30, 2016 @ 19:49:37

      Dankjewel, meestal ben ik niet zo in war van een foutje maar in dit geval zeg ik dus precies het tegenovergestelde van wat ik eigenlijk wilde zeggen. Het is al veranderd. Ook zó’n kronkel waar ik last van heb, er over heen lezen om dat ik wéét wat ik daar geschreven heb….. althans dácht geschreven te hebben 😉

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

