goede raad

Ja  éindelijk zomer, natuurlijk wél typisch Nederlands  meteen weer héél erg overdreven. Nou ja, daar dealen we wel mee, wij weten dé perfecte manier om verkoeling te zoeken en togen vanmorgen vroeg naar Scheveningen…….
Nee niét naar het strand….. daar komen we alleen op dagen dat je er de ruimte hebt en niet over de mensen heen moet stappen.

strand
Nee we blijven zo’n 300 meter vóór het strand en nemen daar, op verzoek,  plaats op een stoel…. en als we een béétje doorwerken maken we genoeg wind met de folders om een heerlijk koel windje langs de wangen te voelen strijken…… gaat lukken nog 3965 te gaan….

Ik voeg  nog maar een stukje uit een oud logje toe…… als waarschuwing want die is nog steeds van toepassing. Vier weken wisselvallig en veel te koud weer en geen dág gewerkt….. totdat……

“Een strálend blauwe lucht waarin de zon zich langzaam omhoog probeert te werken ……., het zál weer niet waar zijn !
Ik ben er ondertussen vást van overtuigd dat onze werkgever een geheime rode knop  voor de  weergoden heeft ,  met uiterste precisie worden wij dus juist áltijd gebeld om te werken als het práchtig mooi weer blijkt te worden !

Bij Rietepietz schijnt  “mooi weer in combinatie met alle tijd van de wereld hebben”  door de weergoden, in casu onze werkgever , geboycot te worden met een trefzekerheid waarbij vergeleken een micro-chirurg een slordige prutser is !
Kortom, je kunt het béste zomerweer verwachten als wij aan het werk zijn ,wat óók betekend dat je beter niet gelijk met ons op vakantie kunt gaan …”

 

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Jul 24, 2016 @ 23:49:38

    Kan je ff opgeven of je begin september gaat werken dan ga ik een weekje op vakantie dus vraag even wat extra werk dan, dan zitten wij goed 😉 .

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jul 24, 2016 @ 11:37:51

    Goede=goden

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Jul 24, 2016 @ 11:37:30

    Jaja, Nederland kent een grillig weertype. Ik zou maar in die goede geloven die daar achter steken…..

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Jul 23, 2016 @ 17:17:11

    was ik zo blij dat gisterenochtend zeikte van de regen, was die vreugde van korte duur want enkele uren later was het droog en bleef het dat ook ….
    vandaag weer benauwd bah…. ik gnn iedereen die ervan houdt dit weer maar als ik kon zou ik ervoor passen

    Beantwoorden

  5. ria
    Jul 22, 2016 @ 22:12:42

    Vandaag de eerste dag dat ik bezig ben geweest. De hitte was hier niet te harden.Maar al is het hier nog warm het is niet meer zo verlammend als de vorige drie dagen. Vanmorgen veel buien en die krijgen wij hier morgenochtend ook weer.
    Zo’n zomer hoeft voor mij ook niet.
    groetje, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 23, 2016 @ 12:20:20

      De buien hebben ons tot nu toe overgeslagen maar het is toch ook wel wat minder warm geworden. We gaan gewoon ons gang alleen zorgen we natuurlijk dat we niet té lang in de zon wandelen.

      Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jul 22, 2016 @ 01:37:00

    Petje af hoor dat jullie nog steeds bijspringen als het druk is bij de drukkerij en dat met deze warme dagen.

    Beantwoorden

  7. RenéSmurf
    Jul 21, 2016 @ 22:25:16

    Ja, wat je ook maar werken noemt, dat kan vast ook wel met een apparaat.
    Maar goed, je zal er wat aan overhouden, dat is dan het voordeel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 22, 2016 @ 14:45:50

      ja hoor, dat noem ik werken en dat is het ook, daar zou je snel achter komen als er 4000 stuks zou moeten vullen;-)
      We verdienen er inderdaad ook wel iets mee maar dat is niet de de grootste drijfveer voor ons, het is leuk even onder de oude collega’s te vertoeven.

      Beantwoorden

  8. datzalwel
    Jul 21, 2016 @ 18:57:45

    Eigenlijk best goed zo, bij deze hitte en drukte heb je ook niet zo’n trek in fietsen of id. Nu heb je dus zelfs iets nuttigs gedaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 21, 2016 @ 18:59:57

      Zeker weten. Het is overal ook mega druk op dit soort warme dagen en daar zitten we niet zo op te wachten.
      Wij maken gewoon altijd snippervakanties als het minder extreem weer is.

      Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Jul 21, 2016 @ 13:35:45

    Workaholic!

    Beantwoorden

  10. Villasappho
    Jul 21, 2016 @ 10:54:55

    Ach je weet toch inmiddels wel dat het leven niet eerlijk is? Je bent wel goed met die enveloppen zeg!

    Beantwoorden

    • Rietepietz
      Jul 21, 2016 @ 11:23:15

      Ach, wij werken natuurlijk vrijwillig en kunnen ook nee zeggen, maar ik vind het nog steeds erg leuk werk en heb al zóveel floppie gevuld dat er wel enige routine is natuurlijk.

      Beantwoorden

  11. Mrs. Brubeck
    Jul 21, 2016 @ 10:24:54

    Ik klaag nooit als het warm is, maar ben me ervan bewust dat het voor sommigen te warm en gevaarlijk kan zijn. Ik heb me daarom ook kandidaat gesteld om met dochter en kleinzoon met onze wagen (airco) naar het ziekenhuis te rijden! 🙂

    Beantwoorden

  12. John
    Jul 21, 2016 @ 08:50:29

    Hier hebben we min of meer een soort van ministrandje waar bijna niemand komt. Ideaal.
    Verkoeling aan het water is de lekkerste verkoeling die er is/.

    Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Jul 21, 2016 @ 06:43:46

    Ik werk ook liever bij zo’n weer. Doe ik nog iets nuttigs want als ik thuis ga zitten blijf ik zitten. Siësta noemen we dat dan. 🙂

    Beantwoorden

  14. Tessa | 52druppels.nl
    Jul 21, 2016 @ 02:19:12

    stoer! ik had het vanmorgen aan de zwemvijver al zwaar

    Beantwoorden

  15. Petr@
    Jul 20, 2016 @ 22:37:06

    Het filmpje doet het bij mij niet helaas.
    Wij hebben een bevriend stel die hebben bijna ”altijd” slecht weer op vakantie, daar houden wij ook rekening mee haha
    Het is soms echt zielig voor ze.

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Jul 20, 2016 @ 22:12:31

    Leuk filmpje, hier in zuid-Limburg vandaag 35 graden, pfff…… te heet en drukkend,
    zelf aan de pc is het nu nog niet om uit te houden,
    ga er weer vandoor, fijne avond verder

    Beantwoorden

  17. Corja
    Jul 20, 2016 @ 21:55:01

    Stoer hoor, van jullie, gewoon werken of er niets aan de hand is (en of je nog dik onder de vijfenzestig bent….). Maar inderdaad, op dit soort dagen kun je het strand beter mijden, te druk, te heet. Uitgerekend vandaag zou ik mijn dochter helpen met de tuin. Was ook heet, maar het was nuttig en dankbaar werk. En heel gezellig! Ik hoop dat dat bij jullie ook zo was! 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 20, 2016 @ 22:01:44

      Zo is het maar net, mij niet gezien op het drukke Scheveningse strand op zo’n hete dag. De tuin zou hier ook véél te heet zijn, hebben van de ochtend tot laat in de middag zon in de zomer. Gelukkig hadden wa alle al gedaan toen het nog lekker werken in de tuin was.
      Ja wij hadden het ook gezellig, altijd leuk weer even onder de oude collega’s te zijn , en het wordt ook altijd reuze gewaardeerd wat we doen.

      Beantwoorden

  18. Kakel
    Jul 20, 2016 @ 21:06:47

    Ik heb ze geteld: tien enveloppen heb je gevuld! Dat ging in een gestaag tempo. Het lijkt wel de wet van Murphy dat er uitgerekend bij mooi weer gewerkt moet worden in de drukkerij.
    Wij zijn wel naar het strand geweest. Geen file onderweg en heerlijk rustig aan zee. We lagen blauw van de lach toen we de topdrukte in Scheveningen zagen.
    Zonnige groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 20, 2016 @ 21:11:48

      En het filmpje duurt een minuut, het was een beetje “slappe folder, een kartonne kaart gaat makkelijker en dus sneller;-)
      Als wij met mooi weer naar het strand gaan gaan we ook niét bij de boulevard van Scheveningen, en dan lekker vroeg in de richting van de duinen.
      Maar we waren vrijdag nog geweest en toen was het heerlijk rustig.

      Beantwoorden

  19. Marja
    Jul 20, 2016 @ 20:23:41

    Mens, ik krijg het al heet als ik naar je kijk. Heb je niet in je vingers gesneden? En was het niet snoeiheet daar? Jullie zijn helden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 20, 2016 @ 20:43:02

      Viel wel mee hoor, er stond overal van alles open en er kwam al vrij snel wat zeewind opzetten, héérlijk. We zitten in een deel dat geen ramen aan de zonkant heeft en omdat het nog maar héél kort warm is zit de warmte nog niet in het gebouw.
      Zo’n sneetje gebeurt inderdaad wel eens, ik heb standaard hansaplast in m’n tas;-) Maar vandaag niet één sneetje. Henk ook niet!
      Nee hoor, leuk weer even “onder de mensen” en op het strand was het toch de druk én te warm.

      Beantwoorden

  20. Regenboogvlinder
    Jul 20, 2016 @ 20:07:51

    Het is niet eerlijk!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

