ongehoord…

Inderdaad ongehoord, we worden eigenlijk een beetje gestalkt door “Beter Horen”.
Een tijdje geleden werd Henk op de schouder getikt in de supermarkt die tegenover de winkel van die keten ligt. Het was een medewerker van Beter Horen die Henk erop wees dat het wel weer eens tijd voor een controlebezoekje werd. Er volgde nog een brief, en wéér later telefoontje.
Hoorapparaten zijn na 7 jaar  “afgeschreven” en de verzekering vergoedt dan weer het vaste bedrag voor nieuwe. Echter  als  er na 5 jaar een dringende reden is voor vervanging, (door  sterke achteruitgang van het gehoor) wordt die aanvraag óók gehonoreerd.
Henk z’n oorbellen zijn ondertussen over de 5 jaar oud en je begrijpt dat B.H. wel graag nú al nieuwe verkoopt i.p.v. nog 2 jaar wachten.

Ondertussen is er  héél veel veranderd op dit gebied, betaalde wij ruim 5 jaar geleden nog 1600,– euro per stuk voor Henk z’n “oorbellen”, zelfs Maxima draagt regelmatig oorbellen die véél minder kosten,  maar die van Henk waren ” het neusje van de zalm”.
Ze konden wonderen  verrichten waar het achtergrond geluiden filteren betreft en dát zou inderdaad meer “hoor kwaliteit” opleveren. Al heeft ook dát z’n beperkingen er gaat niéts boven je eigen gehoor al maken de huidige jongeren zich daar niet zo druk om.
Natuurlijk kóóp je dan de beste en past ruim  2000,– euro bij omdat gekke Gerritje nou eenmaal niet in de verzekeringen zit.

Sinds kort  hebben de “hoor ketens”een contract met de zorgverzekeraars en leveren voor het vaste bedrag dat de verzekering  betaalt + een eigen bijdrage een passend hoor apparaat.
Dat is mooi zou je zeggen maar….. hoe zit het dan, zijn wij al die jaren gewoon een klein pietsie “opgelicht” met die dure apparaten die inderdaad  Henk z’n gehoor problemen óók  niet 100 procent konden verhelpen?
Of krijgt hij, wanneer hij nú nieuwe koopt, gewoon een kwaliteit die minder is dan hij nu heeft.

ooranimatie-1Dat ze hem een beetje stalken snap ik, bij de opticien ketens gaat men n.l. nóg verder. Aangenomen dat je “eigen risico” al vol is hoef je zelfs  geen eigen bijdrage te betalen en het zóu natuurlijk jammer zijn als ze een klant kwijt raken.
Nou ja, we kijken het nog even aan al is na 5 jaar het onderhoud niet meer gratis, dat kan er niet meer vanaf nu ze met de zorgverzekering samenwerken.
Zeker  hun laatste oortje versnoept met die deal!
Nou ja, Henk controleert dan wel even zélf z’n gehoorgang !

 

 

Advertenties

43 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Jul 06, 2016 @ 17:33:19

    Wat een giller, zo’n man die je gewoon op je schouder tikt haha..
    Maar goed, vervelend is het wel, al die regeltjes veranderen ook elke keer weer.
    Maar de animatie is superleuk! Dat heb ik ook altijd al willen leren.. 🙂
    Ik ga dat logje eens lezen……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2016 @ 18:00:15

      Animatie maken is een kwestie van geduld hebben, érg leuk om te doen maar je hebt natuurlijk een fotobewerkingsprogramma nodig.
      Ik heb een tijdje allerlei psp lesjes gemaakt en daar veel van geleerd.
      Leuke hobby !

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jul 06, 2016 @ 19:33:15

        Het blijft leuk zo’n animatie te zien..
        Ik begin er maar niet meer aan, want PSP heb ik ooit gehad maar ben ik kwijtgeraakt. Kan het mogelijk nog wel gratis ergens vinden, maar ik hoef niet meer zo nodig als vroeger 😉

        Beantwoorden

  2. meninggever
    Jul 06, 2016 @ 08:52:04

    Wij maken in de nabije omgeving mee hoe dat met die hoorketens toegaat. En hoe het lijdend voorwerp in persoon van kastjes naar muurtjes wordt gestuurd als het gaat om het afstellen van die verrekte dingen. Mooi, modieus, maar ze doen niet wat ze moeten doen waardoor de persoon in kwestie ze helemaal niet in doet en wij met gebaren en hard schreeuwen moeten zien te communiceren. Service tot de hoek. En niet bepaald bij een budget/Actionprijsje…

    Beantwoorden

  3. ria
    Jul 04, 2016 @ 21:22:48

    Ik hoor nog veel te veel om me heen, ook al vraag ik vaak “wat zeg je”. Met mijn nieuwe bril zie ik ook niet beter dus laat maar zitten.
    groetje, Ria

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Jul 04, 2016 @ 15:36:52

    Ik wordt st…ziek van al die reclames . De een is stukken beter dan de ander. En als je drie oren hebt krijg de derde gratis. ’t Is ongehoord allemaal.

    Beantwoorden

  5. Melody62
    Jul 03, 2016 @ 21:16:03

    tja baggergedoe….. heb meelij met jullie hoor.

    Beantwoorden

  6. Kakel
    Jul 03, 2016 @ 20:10:00

    Jouw filmpje van Henk vind ik honderdduizend keer leuker dan de wervingspraktijken van Beter Horen. Zou niet moeten mogen!
    Slecht horen blijft gewoon moeilijk. Mijn oma, mijn schoonvader, mijn moeder: allemaal hetzelfde probleem. Eén op één gaat prima. In gezelschap werden/wordt ze gek van alle stemmen of geluiden door elkaar. Hoopt dat het ooit een verbetering oplevert.
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 20:15:37

      Klopt helemaal, en het wordt alléén maar erger en nooit minder. Als ik naast Henk buiten loop en het waait hard dan hoor ik zelfs hoe de wind tekeer gaat in zijn hoorapparaten, dan kun je iemand verstaan wel vergeten.
      Tegenwoordig doet Henk ze uit als het hard waait, dan hoort hij nog iéts i.p.v. alleen maar de wind loeien.

      Beantwoorden

  7. Suskeblogt
    Jul 03, 2016 @ 15:57:16

    Hier krijgen we regelmatig flyers in de brievenbus met uitnodigingen tot een hoortest. Ze willen precies iedereen zo’n ding aansmeren, maar aan mijn eigen oorsmeer heb ik voorlopig meer dan genoeg.

    Beantwoorden

  8. kwan
    Jul 03, 2016 @ 15:31:43

    Wat zeg je? Ik kan je niet horen! Hè? Sorry!
    Gelukkig kan jouw man Beter Horen! 😊

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 16:07:51

      Nou dat valt réuze mee hoor;-( zelfs mét hoor apparaten hoort hij niet optimaal , veel schade opgelopen in de tijd dat er nog zonder gehoorbeschermers werd gewerkt in drukkerijen.

      Beantwoorden

  9. datzalwel
    Jul 03, 2016 @ 14:24:13

    Je word ook dood gegooid met reclame van alle audio zaken dus waarschijnlijk zit er een enorme winst percentage op. Ergelijk, maar bij slechter horen ontkom je er niet aan. Ik sprak ook zeer onduidelijk hoewel Jan me toch meer als 50 jaar wél verstaan heeft. Na een bezoekje aan beter horen is het niet helemaal opgelost maar wel een heleboel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 15:07:31

      Klopt, het blijft een hulpmiddel en dan hangt er nog een beetje van de gehoorschade af hoevéél ze het kunnen verbeteren. Henk heeft aanzienlijke schade die lastig aan te corrigeren is. Dove mensen leggen in eerste instantie váák “de schuld”bij de omgeving en houden zelf weinig rekening met hun doofheid.

      Beantwoorden

  10. cornma
    Jul 03, 2016 @ 12:21:52

    Jeetje, kun je tegenwoordig niet eens rustig boodschappen doen, zonder dat iemand het nodig vindt je op je eventuele ongemakken te wijzen. Vreemd.
    Gelukkig zijn echtgenoot en ik nog niet aan een gehoorapparaat toe, denk ik, al moet ik toegeven, dat ik in grote gezelschappen wel vaak moeite heb een gesprek goed te volgen. Oeps…hè? wat zeg je?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 15:09:03

      ja in gezelschap raak je het eerst “het geluid kwijt” en dat is helaas ook nog steeds niet te verhelpen. Ondanks alle mooie beloftes zijn dove mensen in een gezelschap nog steeds eenzaam.

      Beantwoorden

  11. John
    Jul 03, 2016 @ 10:05:58

    Ik zit dan aan de bril, maar vind het ergens oplichting. En je moet bij een keten als Pearl nog goed opletten ook.
    mijn huidige bril heeft me doen besluiten iig nooit meer bij de Pearl een bril te kopen.
    Een hoortoestel hoef ik voorlopig nog niet denk ik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 10:17:23

      Er zitten blijkbaar toch nog grote winst marges op dit soort artikelen want de éne keten stunt nog harder dan de andere. Maar bij elke aanbieding is het toch wel opletten geblazen want in de kleine lettertjes dekken ze zich in voor ál te grote “kortingen”, ik ben daar altijd erg op bedacht.

      Beantwoorden

      • John
        Jul 03, 2016 @ 10:31:50

        Ik ook. Bij Pearl ging het mis door verkeerde voorlichting en afspraak niet nakomen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ‘als hij niet goed is kom je maar terug’ voor onvriendelijk personeel zorgt. Als bedrijf zou je wat beter met je klanten om moeten gaan.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 03, 2016 @ 13:19:16

          Aan klantvriendelijkheid mankeert het inderdaad nogal eens, maar het moet uit de lengte of uit de breedte al die kortingen en dus verdient het personeel meestal veel te weinig om zich bij het bedrijf betrokken te voelen.

          Beantwoorden

  12. Villasappho
    Jul 03, 2016 @ 10:01:15

    Tja zelfde verhaal met brillen. Al je gegevens achter laten voor de verzekering die niks vergoed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 10:14:59

      Er was voor hoorapparaten altijd wél een vergoeding maar die was zwaar onvoldoende. Je moet nu alleen voor “de betere toestellen bij betalen én het telt mee voor je wettelijke eigen risico dus schieten we er niet veel mee op. Brillen vraag ik niet eens om, daar komt toch niets uit.

      Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Jul 03, 2016 @ 00:04:54

    Ik hoop het voorlopig alleen nog maar even bij mijn bril te houden, een gehoorapparaat heb ik voorlopig geen oren naar 🙂

    Beantwoorden

  14. Hanscke
    Jul 02, 2016 @ 23:19:01

    Ik heb P. Vorig jaar zo gek gekregen een gehoortest te doen. Hij kreeg eentje om uit te proberen. Heerlijk hoefde ik eindelijk niet bijna alles te herhalen of voor een derde keer te zeggen. Helaas was zijn gehoor nog niet zo slecht dat hij onder de verzekering viel. Nu krijg ik hem met geen stok naar een nieuwe gehoortest maar, dus het herhalen van wat ik gezegd heb neemt helaas nog steeds toe. Ik word er zo moe van.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 08:26:49

      Het gehoor neemt alleen maar af als de neergang eenmaal is ingezet. Het vervelende is dat “het slachtoffer”het zelf niet in de gaten heeft en meestal de schuld zoekt bij de spreker want “die praat zo onduidelijk”. Mijn stemproblemen van het moment hebben daar ook wel flink mee van doen.

      Beantwoorden

  15. ariadnesdraad
    Jul 02, 2016 @ 23:05:24

    Het is in, tegenwoordig. Stond ik laatst bij mijn bank, begint de medewerker in ene over een nieuwe bankkaart – met meer mogelijkheden. Midden in een verrichting. Denk toch aan de mogelijkheden zegt hij. Waarop ik : dat is voor als ik meer geld heb, wat zijn de mogelijkheden hiertoe ? Toen was ’t klaar 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 08:24:25

      Vertel mij was, de banken zijn helemáál erg. Ik bluf ze ook altijd snel af want ik heb mijn persoonlijke vendetta met de banken. Ik weiger te pinnen en al helemáál om aan internetbankieren te beginnen.
      Heb al aardig wat afgeknokt met de bank.

      Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Jul 02, 2016 @ 22:47:16

    Ik verdiep me er niet eens in, betalen moet je toch, denk ik altijd maar, en gelukkig kan ik dat vooralsnog. Niet voor gehoor overigens, dat is nog prima.

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jul 02, 2016 @ 22:40:14

    Ik zou willen dat mijn vader ‘ns naar de hoorwinkel ging. Hij hoort zo slecht en dat is echt heel vervelend. Praat heel hard en breekt middenin gesprekken in omdat hij gewoon niet hoort dat mensen met elkaar in gesprek zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 03, 2016 @ 08:20:39

      O ja, zó herkenbaar, toen Henk destijds steeds slechter ging horen vond hij óók dat hij niet slecht hoorde, maar dat ik zo onduidelijk sprak. Ik merk nu ook dat mijn stemproblemen toch grotendeels door zijn doofheid komen, omdat ook hoor apparaten beperkingen hebben én dove mensen zelf niet in de gaten hebben wanneer het gehoor weer verslechterd moet de omgeving toch vaak aanpassen, in mijn geval ( met een cara achtergrond) betekend dat dus té vaak meer doen dan eigenlijk kan. Ik mer nú door de logopedie hoéveel roofbouw ik op mijn stem pleeg. Toch maar proberen dus om paps mee te nemen voor een test al zijn hoorapparaten ook niét zaligmakend.

      Beantwoorden

  18. Marja
    Jul 02, 2016 @ 20:23:14

    Wat heb je dat weer knap gedaan met Henk die uit dat oor glijdt. Het lijkt wel een pretparkattractie.
    Mijn heer gemaal heeft ook zo’n dure oorbel, maar gelukkig wordt hij in de supermarkt niet op zijn schouder getikt. De meeste mensen kunnen daar trouwens niet eens bíj!

    Beantwoorden

  19. Corja
    Jul 02, 2016 @ 20:16:48

    Begrijp ik het goed dat een medewerker van Beter Horen zich ophoudt in de supermarkt om daar willekeurige (gehoorzame?) klanten op de schouder te tikken en naar hun optrekje te sleuren? Wat grof, zeg. Laten ze eerst hun reclamespotje op de radio maar eens vervangen, met die onduidelijk sprekende dame.
    Meesterlijk filmpje! Maak jij dat zelf?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 02, 2016 @ 20:45:08

      Ja dat heb je goed begrepen, alleen is hij daar niet op jacht maar deed boodschappen voor zichzelf waarbij hij Henk herkende. De supermarkt ligt recht tegenover het beter horen filiaal, vandaar.
      De animatie heb ik inderdaad ooit zelf gemaakt en had hem als eens eerder gebruikt. Animatie maken in PSP is zó leuk om te doen maar éigenlijk ben ik veel te ongeduldig om ze te maken want het is een nauwkeurig werkje. Maar deze vond ik grappig en aardig gelukt. Ik schreef destijds ook een logje over die animatie maken
      https://rietepietz.wordpress.com/2011/02/14/leuk-knutselen/

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: