van de regen en de drup

Poeh….. wát een buien hier vanmiddag! Niet de héle middag gelukkig, Henk kwam helemaal droog over naar en van het biljarten alleen ik hield het niet helemaal droog….en dát terwijl ik gewoon thuis was.
Prima weertje om een legpuzzel uit de doos te halen en dat doe ik dan bij voorkeur in de serre vanwege het licht.
Laat maar plenzen dacht ik nog, lekker voor de tuin en ik zit droog!

serre4De  bui werd heftiger en vanuit m’n ooghoek zag ik het water met vlagen  langs de ramen gutsen.
Ik dacht nog éven dat het zweet druppeltjes waren, van het ingespannen puzzelen, die ik in m’n nek voelde.
Maar niks niet zweet druppeltjes, ineens had ik door dat de regen óók langs de binnenkant van de ramen spetterde……hélp….!

De serre is pas vier jaar oud dus kan eigenlijk niet lekken, Godfried van Bouillon ….. ineens realiseer ik me dat we al een héle tijd de goot niet schoongemaakt hebben, en in de herfst waait er natuurlijk allemaal blad in waardoor  het roostertje verstopt kan raken.
Het water  blijft dan in de goot staan en bereikt dán kieren die normaal niet met water in aanraking komen.

Heb je d’r van als  als je je man verbiedt om op een trapje te klimmen omdat hij nu 80 is…..!
Nou ja, dan maar “hebben wat er bij staat” zeiden m’n ouders vroeger altijd als je iets stoms gedaan had en ervoor moest boeten.
Ik wacht wél even tot de bui iets minder is geworden, er loopt nu tóch al een klein plasje over de plavuizen en daar hebben de plavuizen  minder last van dan ik wanneer  ik in de stromende regen op een trapje moet gaan staan wiebelen.

Als de bui wat minder heftig is slinger ik een plastic weggooi regenjasje over me heen en haal de trap uit de schuur. Met een leeg emmertje klim ik  de trap op ( ja ja, ik héb goed gekeken of hij safe staat) en grabbel in de goot die inderdaad vol zit met rottend blad, yeggggg!
Het roostertje pluis ik helemaal uit en meteen hoor ik het water door de afvoer weglopen….. jippie, klus geklaard.
Daarna nog even binnen een wisser langs de ramen en een dweiltje over de grond en als Henk thuiskomt schijnt de zon en  zit ik weer heerlijk te puzzelen.

Tegen Henk zeg ik niks natuurlijk, ik  zal wel wijzer zijn, want Henk vindt 73  voor een vrouw óók te oud om nog op een trapje te klimmen!
Toch niet helemáál geëmancipeerd die jongen!

 

 

57 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Christel
    Jul 06, 2016 @ 21:15:38

    Geen gedruppel meer in de hals nu.

    Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Jul 06, 2016 @ 17:27:36

    Hahaha, ik ben 66 en ik mag ook van niemand op een trapje gaan staan. Mag niet eens de vlizotrap op naar de vliering en liever ook niet de keldertrap af naar de kelder. Oh bedenk nu… blogvoer, de rest lees je nog wel.
    Maar jij hebt het toch maar mooi gefikst! En voorlopig is het weer klaar 🙂

    Beantwoorden

  3. Melody62
    Jul 02, 2016 @ 14:32:57

    oeffffffffff dappere dodo

    ik zou je op je sodemieter gegeven hebben (Henk heeft immers wel gelijk?) Zelfredzaamheid is prachtig maar niet altijd wijs… gelukkig is het goed gegaan.
    Volgende keer iemand dat voor je laten doen lijkt mij verstandiger 😉

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jul 02, 2016 @ 04:45:53

    De volgende keer dat de goot schoongemaakt moet worden een taak voor Levi. Die is dan jong genoeg om zo’n klusje te doen en oud genoeg om op de trap te klimmen.

    Beantwoorden

  5. ariadnesdraad
    Jul 02, 2016 @ 03:09:46

    Superwoman !

    Beantwoorden

  6. Kakel
    Jul 01, 2016 @ 20:17:26

    (-: Echt weer een blogje op zijn Rietepietz! En de aan pak ook… Goed gedaan, maar – zoals een leraar van de lagere school altijd zei (tot in den treuren, zeg maar) safety first.
    Veilig weekend!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 01, 2016 @ 20:50:11

      Die leraar van jou kan tevreden zijn, ik heb goed opgelet dat alles veilig stond én gewacht tot de bui niet meer zo hevig was;-). Ik heb gelukkig geen last van duizeligheid, Henk soms wél dus die wil ik niet meer op een trap zien werken.

      Beantwoorden

  7. minoesjka2
    Jul 01, 2016 @ 17:00:39

    Ach, nood breekt wet hé ? En je hebt toch voorzichtig gedaan? Nou dan,

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 01, 2016 @ 17:03:03

      Nou ja, het wáren maar buien en ik hád dus kunnen wachten tot er een jonger iemand op had kunnen klimmen, maar het is vervelend om bezoek altijd met klusjes op te zadelen dus als het éven kan doe ik dan liever zelf.

      Beantwoorden

  8. Petr@
    Jul 01, 2016 @ 13:24:57

    Goed gedaan Riet!
    Toch wel uitkijken hoor, ik ben 2 weken geleden gevallen met een trapje (wel mijn eigen schuld hoor) en ik ben “pas” 52. Dus het ligt niet aan leeftijd.
    De blauwe plekken trekken nu aardig weg.

    Beantwoorden

  9. margrietspanjaard
    Jul 01, 2016 @ 10:12:33

    Uhhhmmmmm…ik zeg niks 🙂

    Beantwoorden

  10. cornma
    Jul 01, 2016 @ 10:11:21

    Je bent gewoon hartstikke stoer! En maar een beetje gevaarlijk bezig. Ik zou het je niet nadoen. Het is maar goed dat Henk je blog niet leest.:-)

    Beantwoorden

  11. Mammalien
    Jul 01, 2016 @ 10:02:36

    Mhm. Zo’n moeder heb ik ook. Die stiekem op trapjes snel even wat schoonmaakt. Maar wel voorzichtig doen he!

    Beantwoorden

  12. John
    Jul 01, 2016 @ 09:26:51

    Toch was het verstandiger geweest het eerder bij droog weer te doen. Nu kunnen de traptreden glad worden en ..bla bla.. Je weet het zelf ook wel 🙂
    Voorlopig hoeft het weer even niet te gebeuren en met een beetje geluk hebben we nog 3 maanden zon.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 01, 2016 @ 10:22:53

      Heb je zonder meer gelijk in, gelukkig staat het keukentrapje droog in de schuur dus duurt het wel even eer het nat en glad zal worden. Ik moet er gewoon aan denken als er jonge mensen in huis zijn, het is een klusje van niks maar voor ouderen soms listig doordat het evenwicht gevoel niet altijd optimaal is. Ik wil me in ieder geval ergens aan vast kunnen houden anders begin ik er niet aan.

      Beantwoorden

  13. Villasappho
    Jul 01, 2016 @ 00:35:57

    Hahaha ik zwaai met mn vuist in de lucht naar je joehoe goed voorbeeld!

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Jun 30, 2016 @ 23:52:54

    Petje af hoor, maar waarom verbaasd dit mij nou niet. Je bent en blijft een gek mens, maar wel een geweldig doortastend mens.

    Beantwoorden

  15. Zus
    Jun 30, 2016 @ 23:22:07

    Wij vrouwen durven net wat meer dan mannen van onze leeftijd ;-). Ik zou dié hoogte ook nog wel aandurven.Maar net als een jaar of 4 geleden de hoogste goot , dat durf ik ook niet meer.Maar verder gaat het goed met me 🙂 XXX

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Jun 30, 2016 @ 22:48:18

    Ja, zoiets voorkomen is eigenlijk beter, maar daar leer je weer van, je bent nooit te oud om te leren!

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jun 30, 2016 @ 22:46:26

    You go girl! 🙂

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Jun 30, 2016 @ 21:54:21

    Zou ik ook gedaan hebben, moest het dan ook stiekem doen als mijn man niet thuis was, zou dergelijk werkje niet van hem mogen doen, bang dat ik van de trapladder zou vallen haha…..

    Beantwoorden

  19. Mrs. Brubeck
    Jun 30, 2016 @ 21:12:49

    Haha, you rock! Maar al goed dat het dat maar was!
    😀😀

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Jun 30, 2016 @ 20:31:36

    Dat heb je weer maar eens goed voor mekaar gekregen. Nu hopen dat de zon eindelijk langs komt zodat er geen overvloedig regenwater door de goot stroomt.

    Beantwoorden

  21. Marja
    Jun 30, 2016 @ 20:29:12

    Petje af voor jouw dappere actie. Ik doe het je niet na.
    Is de puzzel ook nat geworden?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2016 @ 20:33:16

      Ach we hebben altijd samen geklust dus dit soort dingen weet ik wel en kan ik ook .
      De puzzel is droog gebleven, er spetterde wat water langs het raam naar beneden en maakte daar een plasje waar ik maar even snel een dweiltje op gegooid heb.

      Beantwoorden

  22. datzalwel
    Jun 30, 2016 @ 18:16:04

    Ik zie je al zitten inwendig gniffelend omdat je dat toch weer mooi geklaard hebt.:-)

    Beantwoorden

  23. Spontanity
    Jun 30, 2016 @ 18:02:16

    Leest Henk je blog ook?
    xxx

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2016 @ 18:12:39

      Alléén als ik hem er aan z’n haren bij sleep omdat ik vind dat hij even moet zeggen of hij het logje “kan”als hij er een hoofdrol in speelt. Dus in dit geval zeker niet.

      Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Jun 30, 2016 @ 18:02:04

    Lees ie je blog niet want dan val je door de mand. Nou ja beter door de mand dan van de trap

    Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    Jun 30, 2016 @ 18:00:58

    Woman power. Ben trots op je haha 👍👍

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

