hoe….?

Hoe m’n stem het doet? Nou nog niet heel geweldig hoor, gisteren voor het eerst logopedie gehad dus dáár kun je nog niets van verwachten. Gaat een langdurige grap worden was de boodschap. Ik mag om te beginnen  een keer of tien op een dag  met een heel dik rietje in flesje water blazen, mét geluid als het even kan.
Met vlagen héb ik inderdaad geluid maar dat blijft toch een beetje “het rad van fortuin” ,  het is nogal onvoorspelbaar wannéér dat geluid er uit knalt.
Meestal met een gebroken stuk woord dat er schel uit knalt  zodat het voor Henk nog steeds onverstaanbaar is.
Maar soms óók goed voor hilariteit, zeg maar schaamrood op de kaken, zoals gisteren………

Met dochter Inge rijdt ik met  tramlijn 1 naar het centrum van Den Haag omdat we “iets te zoeken hebben” in de Bijenkorf.  Halverwege de rit valt het op dat de tram wegens werkzaamheden een andere route neemt  en dat leg ik even uit aan Inge;
oerplaatje“Ja de tram kan hier tijdelijk   niet rechtdoor ” zeg ik met mijn hese  06 stem en voeg er aan toe; ” hij buigt hier af naar rechts en gaat dan langs die hoerenstraatjes”,……. en ja hoor,  precies bij de vetgedrukte letters  kiest mijn stem ervoor om schel en hard door de tram te schallen………, arme Inge, het zal je moeder maar zijn!
Nou ja, gelukkig heeft ze humor en zo zitten we samen bijna jankend van het lachen zelf ook nog even voor het raam…… maar dan in de tram.

 

 

50 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Jun 20, 2016 @ 17:47:57

    Als ze de humor van haar moeder heeft zit dat wel goed. Hahaha inderdaad hilarisch… Tis echt niet best met die stem hè… hoop dat het wel weer goed komt, hoewel je nu wel lekker blogvoer hebt 😉

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jun 20, 2016 @ 14:48:31

    Best een langdurige kwestie met die stem van jou. Akelig lijkt me dat als kakelaar van de eerste orde. En dat alles door een verkoudheid of griepje? Dat moeten nogal bacillen geweest zijn dan…. Maar mooie verhalen krijg je er wel door….ik zie de kopjes al draaien in de Haagse tram…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 20, 2016 @ 15:36:47

      Nou ja, in de Haagse trams richting centrum zitten ook wel veel mensen die het tóch niet verstaan;-)
      Maar vervelend is het inderdaad wel, voor een deel duurt het zo lang door overbelasting van de stembanden.

      Beantwoorden

  3. cornma
    Jun 20, 2016 @ 12:05:05

    Haha, wat een heerlijk verhaal, al is de stem nog niet optimaal. Blijven lachen is sowieso de beste remedie.

    Beantwoorden

  4. hanscke
    Jun 19, 2016 @ 15:28:13

    Ik zie het of beter gezegd, ik hoor het voor me en ik schiet in de lach. Heerlijk zijn dit soort verhalen, behalve als het jezelf overkomt. Maar wel vervelend dat het met die stem zo lang gaat duren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 19, 2016 @ 15:32:04

      Nou ik kon er gelukkig ook wel om lachen hoor, ik voel me niet zo héél snel opgelaten.
      Die stem is inderdaad een ramp, en het gaat op z’n minst nóg vier weken duren als het al niet op de KN arts uit gaat draaien. Nou ja, moed houden, er zit nu een minimaal klein beetje verbetering in.

      Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Jun 18, 2016 @ 20:30:00

    Jeetje wat vervelend Riet. Lijkt me heel lastig hoor en hoop wel dat die logopedie helpt voor je. O gelukkig kunnen jullie de humor er nog van inzien zeg haha….. flink oefenen maar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 18, 2016 @ 20:32:47

      Ik hoop het ook, het is nog te kort om er iets over te zeggen, soms dénk ik wat verbetering te merken maar soms lijkt het ook weer nérgens op! Maar ik doe m’n best en natuurlijk valt er af en toe nog wel iets te lachen, al is het soms wel als een boer met kiespijn.

      Beantwoorden

  6. Corja
    Jun 18, 2016 @ 17:09:09

    Ge-wel-dig! Je maakt er weer een mooi blog van! Maar toch lijkt het me knap lastig en heel vervelend, dat gedoe met je stem. Sterkte ermee, Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 18, 2016 @ 19:30:40

      Ja daar heb je hélemaal gelijk in, óervervelend is het vooral omdat Henk doof is. Maar gelukkig kunnen we nog wél lachen als er iets geks gebeurt, daar teren we dan weer even op!

      Beantwoorden

  7. Villasappho
    Jun 18, 2016 @ 03:15:21

    Hahahaha schitterend:D

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Jun 18, 2016 @ 00:46:43

    OT: “Je hebt, na al die haring, toch wel extra je handen gewassen voor je aan je toetsen kwam hé! 😉 ” Nee ik heb wel uitjes op het toetsenbord gestrooid 🙂

    Beantwoorden

  9. Tessa | 52druppels.nl
    Jun 17, 2016 @ 15:57:47

    Oh joh, je stem! Is dat nog steeds sinds die keer dat we allebei tegelijk zo’n zere keel hadden? Al weken geleden…?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 17, 2016 @ 17:00:18

      Ja klopt, was m’n stem een week helemáál kwijt en nu al ruim een maand “de baard in de keel, stem banden zwaar overbelast en geforceerd om me voor Henk( die doof is) verstaanbaar t maken.
      Het gaat nu héééél langzaam iets vooruit dankzij logopedie.

      Beantwoorden

  10. Mrs. T.
    Jun 17, 2016 @ 14:16:54

    Wat suf van je stem, om net op dat moment even te exploderen. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 17, 2016 @ 14:31:16

      Ja zo gaat het vaak, echt zo’n “baard in de keel”uitschieter. je hebt er geen controle over. Maar er zit nu een héél klein beetje verbetering in, hoop dat die doorzet, ik werk er hard aan.

      Beantwoorden

  11. Petr@
    Jun 17, 2016 @ 09:46:08

    Haha en dan met zo’n hese stem, heel toepasselijk 😉
    Ik zou ook gieren van de lach.
    Volgens mij is het nooit saai met jou!

    Beantwoorden

  12. Hartelijke Hot Hulk
    Jun 17, 2016 @ 07:50:24

    Whahahahaha, ik lach even Hartelijk mee!

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Jun 17, 2016 @ 02:01:32

    Oh heerlijk zie dit helemaal voor me.

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Jun 16, 2016 @ 23:58:48

    Baard in de keel? Of Giles de la Touret? De mensen gaan natuurlijk van alles denken 🙂 En wij maar lachen, We leven met je mee hoor!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 17, 2016 @ 08:43:23

      In dit geval klonk het als “de baard in de keel” maar inderdaad, het syndroom van Giles de la Touret kan óók dit soort kreten veroorzaken, lijkt me een verschrikkelijke ziekte!
      Nou ik kon er zelf ook om lachen hoor dus waarom jullie niet;-)

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Jun 16, 2016 @ 22:57:39

    Dames van plezier zeg ik altijd, dat klinkt wat netter.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 17, 2016 @ 08:41:22

      Maar “dames van plezierstraat”klinkt dan weer voor geen meter. Ik betwijfel trouwens of het beroep voor de dames wel zo “plezierig”is, maar vanuit het mannelijk oogpunt zal het wel kloppen.

      Beantwoorden

  16. ria
    Jun 16, 2016 @ 22:10:39

    Het is lachen geblazen 🙂
    groetje, Ria

    Beantwoorden

  17. margrietspanjaard
    Jun 16, 2016 @ 21:22:45

    Joh…ik kan me er persoonljk nog niets bij voorstellen, bij zo’n stemverlies, maar ik leg wel in een deuk om de gevolgen 🙂 dat heb je daan weer wel, natuurlijk…zoals Cruijff zei “elk nadeel heb z’n voordeel”

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 16, 2016 @ 21:35:43

      Ja helaas heb ik weinig invloed op wanneer m’n stem “zich even laat horen”, Henk verstaat die krakerige woorden niet dus ik he goede hoop dat men in de tram ook niet goed kon volgen waar ik het over had. maar het ging zó stom!

      Beantwoorden

  18. Kakel
    Jun 16, 2016 @ 21:21:37

    Haha 😀 Ik heb hardop zitten lachen. “Wat is er? Wat is er?” Mijn man is gelukkig niet nieuwsgierig. Natuurlijk heeft Inge gevoel voor humor! Zit in de familie.
    Ik dacht even dat je met blaasgeluiden, het blazende geluid in je broek bedoelde.
    Dikke kus

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 16, 2016 @ 21:33:18

      Je kent me toch, daar ben ik véél te “beschaafd” voor om het daar over te hebben;-)
      Ja Inge heeft gelukkig óók gevoel voor humor, we hebben érg veel gelachen die middag, was ik bést even aan toe!

      Beantwoorden

  19. sweetlake
    Jun 16, 2016 @ 20:50:57

    ja je had vroeger toch al een speciale band “met” de hoeren hahahaha Je naaide er soms voor…..tja dit vraaaaaagt om uitleg natuurlijk 😉
    xxsweetlake

    Beantwoorden

  20. Mammalien
    Jun 16, 2016 @ 20:32:34

    Blijven lachen, met of zonder geluid.

    Maar wel een langdurige kwestie! Jeetje.

    Beantwoorden

  21. Marja
    Jun 16, 2016 @ 20:09:50

    Mafkees. Met jou blijf je lachen. Heerlijke humor. En .. blijven blazen, hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 16, 2016 @ 20:15:39

      Ja maar hiér had ik gewoon zelf geen invloed op, ik was écht niet de lolbroek aan het uithangen!
      Er is nu, aan het eind van dag 1 “blazen” een hoopvolle héél kleine verbetering.
      Het is hard werken, dat wel maar gelukkig hebben we het niet echt druk dus ik neem m’n rust. Morgen mag ik wéér naar de logopedie, ze vond 1x per week te weinig, het moet maar!

      Beantwoorden

  22. majaer
    Jun 16, 2016 @ 19:07:56

    Hoe krijg je het voor elkaar, ik kan mij er helemaal in plaatsen ik zou ook niet meer bijkomen van het lachen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 16, 2016 @ 19:10:37

      Mijn stem leidt een eigen leven op het moment en bepaald wat er gehoord mag worden en wat niet.
      De oe klank gaat goed, ik kan sinds vandaag ook hard boe zeggen, tel uit je winst.

      Beantwoorden

  23. Melody62
    Jun 16, 2016 @ 17:26:04

    ohhhhhhhh geweldiggggggg… en ja je raadt het al, ik moest je post voorlezen aan manlief hier die bekant stikte in de hoestbui die volgde

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

