de baard in….

Ja verhip, als je niet beter wist zou je denken dat ik “de baard in de keel heb”.
Je kent dat wel van puberjongens  die bij de verandering van de stem regelmatig last hebben van een brekende stem.
Nou ik weet er álles van, begin van de week kwamen er soms inééns vreemde hoge uitschieters tussen mijn hese gefluister door. En op het moment dat ik een paar woorden dénk te kunnen zeggen komt er alleen maar een zielig piepje uit.

Kan natuurlijk héél goed een stuk baard in de keel want van die stemproblemen kreeg ik toen toch echt wel “een sik”.
Ik ben écht blij dat er in de drukkerij óók iemand was die er óók wekenlang mee in gevecht was anders zat ik na drie tobben nu écht in zak en as.
En niet dat ik rustig af zit te wachten hoor, o nee, ik ben hárstikke druk met stomen, neusspray, kippenbouillon en honingdrop, zelfs een dag naar de sauna verhuisd waar het stoombad niet uit te slaan was.

Niet helemáál voor niets gelukkig , ondertussen  kómt er regelmatig verstaanbaar geluid uit, alleen voor Henk is het nog abracadabra, dat komt omdat de stem kraakt en nog teveel stukken van de woorden niét meeneemt.
Het lukt ook nog niet de hele dag, dus op de gekste momenten sta ik weer tegen iedereen aan te hijgen.
Maar….. ik begin erin te geloven dat ik over een week (of tig) toch weer over een redelijk normale stem kan beschikken.

Vanmorgen was ik aardig bij stem en natúúrlijk  “vlog” ik dan meteen even voor jullie. Uit pure solidariteit is mijn internetverbinding nét zo’n vlakkerend kaarsje als mijn stem, wat het filmpje uploaden weer niet zo makkelijk maakte, zucht…… heb je alles gehad krijg je dát weer……….

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jun 08, 2016 @ 19:49:23

    Eigenlijk moet je voorlopig een spreekverbod hebben, Rietepietz. Heel vervelend voor jullie dat het zo lang duurt. Al met zout water gegorgeld? In ieder geval een betere stem gewenst. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 08, 2016 @ 20:34:56

      Ja het gaat heel moeizaam juist omdát een echt spreek verbod niet lukt door Henk z’n doofheid, ik schrijf wel briefjes maar dat heeft óók beperkingen dus moet ik vaak toch de boel forceren. Maar het gaat héél langzaam vooruit.

      Beantwoorden

  2. Leonoras life
    Jun 05, 2016 @ 12:53:00

    Lang leve briefjes. Hopelijk komt er snel verbetering

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Jun 05, 2016 @ 04:48:11

    Fluisteren kan heel sexy zijn, maar als het al zo lang is…….. Ik begrijp het probleem van Henk.

    Beantwoorden

  4. kwan
    Jun 04, 2016 @ 23:26:23

    Verhip! Leuk om je zo een beetje te ‘ontmoeten’! Met baard en al! 😊

    Beantwoorden

  5. ariadnesdraad
    Jun 04, 2016 @ 22:43:39

    Kan een antihistamine als Claritine niet een beetje helpen ? Heeft ook een ontzwellen,de werking op de stembanden, weet ik uit ervaring… Snelle beterschap gewenst .

    Beantwoorden

  6. Melody62
    Jun 04, 2016 @ 15:46:54

    Wat een gedoe he om zo lang met dit te worstelen, ik zei het net nog tegen iemand aan de foon die zich afmeldde vanwege ziekzijn…. die persoon zei nog ‘geduld’ he … en ja dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen … daar beschikken we niet in genoeg-mate over …

    sterkte hoor, snelle beterschap. Het is niet alleen vervelend voor jou maar ook voor Henk natuurlijk, meer nog dan anders.

    Beantwoorden

  7. majaer
    Jun 04, 2016 @ 14:33:03

    Om moedeloos van te worden, maar je bent al beter te verstaan.Het kom helemaal goed hoor, ook al wordt je geduld aardig op de proef gesteld vind ik.
    Fijn weekend groetjes

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Jun 04, 2016 @ 11:42:00

    Dat begint er weer op te lijken!
    Klinkt nog behoorlijk sexy haha.
    Nog steeds niet overwogen om een sexlijn te beginnen?? 😉

    Beantwoorden

  9. Albert y Mara fotoblog
    Jun 04, 2016 @ 07:49:05

    Ik vind je krakende stem wèl plezant. Keihard beluisterd via de boxen van onze stereo installatie. Een vriend van ons is boer en die kan jouw stem misschien gebruiken als vogelverschrikker *WINK*.
    Fijn weekend Riet samen met Henk, ook namens Mara, salu2 Albert

    Beantwoorden

  10. Marja
    Jun 04, 2016 @ 07:38:00

    Het is dodelijk vermoeiend voor je, maar nog steeds erg sexy om te horen.
    Neem je rust zoveel mogelijk. Dat is het allerbelangrijkst.
    Je ziet er patent uit!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 04, 2016 @ 11:13:32

      Há wat fijn je alweer hier te zien, gewéldig! Dan geldt de vermoeidheid vast ook voor jou, al is het maar van de narcose die je een paar dagen dwars kan zitten.

      Beantwoorden

      • Marja
        Jun 04, 2016 @ 11:23:24

        Die vermoeidheid valt wel mee. Het meest deprimerend is het bericht dat hij donderdagmiddag gaf. Door de grootte van het oppervlak dat door poliepen werd ingenomen, kon hij niet alles verwijderen. Mijn blaaswand is al heel zwak door alle bestralingen in 2007.
        Afhankelijk van de uitslag van het lab, worden vervolgbehandelingen bepaald. Van spoeling met chemo tot weet ik veel wat. Het houdt gewoon nooit op.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jun 04, 2016 @ 11:33:00

          Hé jakkes, dat is inderdaad héél vervelend. Het énige pluspuntje dat ik kan bedenken dat je , ingeval van nood, gelukkig ook zónder blaas kunt. Al is zo’n”urine stoma” natuurlijk zeker niet leuk, er valt mee te leven als het zou moeten. Als je nog piepjong bent is dat meer een handicap dan nu en toch een goede vervanging voor een blaas die een flink valse partij speelt.

          Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Jun 04, 2016 @ 06:50:50

    De stem wordt steeds beter zo te horen. Dat je nog “hangt” betekent dat je nog niet genezen bent en moet rust houden. Even op de tanden bijten en je bent weer de oude.

    Beantwoorden

  12. Zus.
    Jun 03, 2016 @ 23:08:03

    Riet, dit wordt een zaak van veel geduld.Soms is het oefenen en nog eens oefenen, maar in dit geval is het zwijgen en zwij, oh nee, geduld en zachtjes aan doen lijkt me beter XXX

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Jun 03, 2016 @ 22:54:35

    pffff……. wat vervelend toch allemaal,
    tja, met ouder worden komen ook de kwaaltjes,
    weet er alles van, blijf positief, morgen zal het weer beter gaan,
    fijn weekend wens ik je toe, de zon zal zich laten zien

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Jun 03, 2016 @ 22:29:40

    Nou, als ik dat hoor vlak voor het slapen gaan, maar dat is gelukkig niet het geval, Klets maar even niet lijkt me.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 04, 2016 @ 11:09:25

      Niet praten zóu inderdaad het beste zijn maar door een paar omstandigheden is dat helaas niet altijd een optie , maar het gaat ondanks dat gelukkig toch vooruit, alleen véél te langzaam naar m’n zin.

      Beantwoorden

  15. Kakel
    Jun 03, 2016 @ 21:10:24

    Behalve vervelend lijkt het me ook bijzonder vermoeiend. Altijd wanneer je iets mankeert, besef je pas hoe normaal je het voor die tijd vond dat je lijf goed presteert. Straks zing je de sterren van de hemel. En als je dat te hoog gegrepen vindt, doe je gewoon aan karaoke.
    Ik heb nog een advies voor je waar ik mezelf nooit aan houd: niet jezelf forceren…
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 03, 2016 @ 21:18:53

      Ja klopt, hoewel ik niet echt ziek meer ben “hang ik “toch maar een beetje rond. Dat zingen zal zo’n vaart niet lopen maar ik zou al blij zijn als Henk me óók weer kan verstaan. Vanmorgen ging dat tamelijk goed. Maar ja, net wat je zegt, dan neem ik weer téveel hooi op m’n vork en is het de rest van de dag minder.

      Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Jun 03, 2016 @ 21:10:08

    Het was goed te verstaan hoor Riet.. Je bent weer goed op weg.
    Je moet er toch niet aan denken dat je echt je stem voorgoed kwijt bent hè..
    Schreven jullie dan geen briefjes?

    Beantwoorden

  17. ria
    Jun 03, 2016 @ 19:34:11

    Zo heb ik dat met lopen de ene dag prima en de andere dag loop ik te slingeren. Soms zakt me dan de moed in de schoenen of zakt er mijn broek van af. Heb jij dat ook?
    Groetje, Ria

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Jun 03, 2016 @ 18:58:24

    Nou het is goed verstaanbaar met mijn telefoon op het hardste geluid 😄😄. Komt vast weer goed maar lijkt me heel vervelend

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 03, 2016 @ 19:02:09

      Ja vervelend is het, ik werd er best moedeloos van vooral omdat Henk me dan écht helemaal niet kan verstaan. Maar vandaag ging het weer een flinke stap vooruit. Het is steeds 2 sappen vooruit en dan weer één stap achteruit omdat ik dan weer téveel wil.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

