je moet wát

Tja, wat doe je in tijden van “algehele-net-niet-helemaal-lekker-in je-vel-zit weken! Precies , dan duik je in de puzzeldozen die er nog staan . Er was nog een “ongelegde” puzzel die ik van dochter Inge kreeg als dank voor feit dat we bijna 16 jaar lang het vaste oppas adres waren van haar Cairnterriér Eyra.
Ze had de puzzel laten maken van een foto waarop een  net drooggewreven hond na een plensbui, helemaal piekerig lag het beestje op een vage achtergrond wat de puzzel wel “een opdracht”maakte. Temeer omdat er glanzend fotopapier was gebruikt……

1eyra
Onder invloed van het daglicht leken veel stukjes wel parelmoer en het hééft even geduurd eer ik  het beestje weer op de pootjes had…..Waar ik normaal meestal 1000 stukjes in ruim een week wel even in elkaar leg, heeft déze puzzel toch wel 4 weken op tafel gelegen. Dat het geen makkie werd had ik snel door.

2eyra
Waar ik normaal op m’n sloffen 100 stukjes op een dag wegleg waren de verschillen nu soms nauwelijks te zien aan het eind van de dag.

3eyra
Nou ja, als rasechte puzzelaar heb ik natuurlijk “een neus” voor een neus….

4eyra
De oren waren vreemd genoeg al te zien toen ze er nog niét lagen, door de wat donkere achtergrond.

5eyra
Zowel de grijze als de paarse achtergrond is gewoon ff geduld hebben, desnoods één voor één de stukjes passen.

7eyra
De ogen waren behoorlijk verstopt achter allemaal piekhaar, maar ik heb ze gevonden…..

8eyra
Nou alleen nog even zorgen dat ze vast komen te liggen en de oren een beetje uitbouwen natuurlijk.

9eyra

En dan komt toch het eindresultaat in zicht, missie volbracht!
Ach wat wás het toch een leuk beestje en wat heeft ze vaak de hoofdrol in een logje gespeeld met  verhalen over haar “hondeleven” !

af eyra

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mei 29, 2016 @ 12:56:07

    We hebben het er vaker over gehad. Ik ben ook omringd door puzzelaars. De schoonfamilie, vrouwlief, ze zijn er gek op. Ik niet. Het eindresultaat is leuk, maar ik zou het ding na een dag al door de vrije ruimte mikken….Maar dit is wel weer een leuke omdat het iets origineels is….Compliment voor de maaksters….

    Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Mei 28, 2016 @ 21:02:21

    Ohhhh legpuzzels maken is heerlijk! Heel veel gedaan, gewoon met het hele gezin. En ook met mijn kleindochters. Ik heb er nog 3 liggen die ik nog niet gemaakt heb… soms zomaar zin om eraan te beginnen, maar ja, dan leg ik toch mijn prioriteiten qua tijdverdrijf weer ergens anders 😉
    Mooi geworden deze!

    Beantwoorden

  3. margrietspanjaard
    Mei 28, 2016 @ 16:02:51

    petje af, diepe buiging 🙂

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Mei 28, 2016 @ 13:19:13

    oh heerlijk dit werk….heb ook weer een aantal dozen staan, mooi tijdverdrijf.

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Mei 28, 2016 @ 09:39:26

    Mooi om het beestje stukje voor stukje te zien groeien zo Riet. Hopelijk ben je er helemaal van opgeknapt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 28, 2016 @ 12:51:46

      Ja leuk hé, dat blijft toch de sport van het puzzelen. Op zich ben ik wel weer de oude (nou ja weer een paar weken ouders natuurlijk) alleen de stem blijft problemen geven omdat ik die steeds weer forceer. Heb je met die eigenwijsjes;-(

      Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Mei 26, 2016 @ 04:08:50

    Toch nog eens een logje met Eyra in de hoofdrol!

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Mei 25, 2016 @ 23:24:05

    Wat leuk Riet, zo’n loop van foto’s van je vorderingen.
    Ik vind het knap hoor, ik heb er echt geen geduld voor, zou hem door de kamer smijten haha.

    Beantwoorden

  8. terrebel
    Mei 25, 2016 @ 21:16:16

    Wát een snoesje!

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Mei 25, 2016 @ 18:26:11

    Wel een hele leuke, vooral in het begin dat mopsneusje 🙂

    Beantwoorden

  10. Mrs. Brubeck
    Mei 25, 2016 @ 10:33:05

    Ik deed het vroeger ook dikwijls, heerlijk!!
    Herinner me een puzzel van de tulpenvelden in Nederland, aartsmoeilijk, maar zoooo fijn om te doen! Oudste heeft de microbe overgenomen 😀

    Beantwoorden

  11. Jokezelf
    Mei 25, 2016 @ 09:04:19

    Mijn hemel! Wat een geduld heb jij!

    Beantwoorden

  12. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 25, 2016 @ 08:47:01

    oh die is moeilijk met bijna in dezelfde kleur en structuur

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Mei 25, 2016 @ 00:50:53

    Ik snap dat dit echt een puzzel voor gevorderden was. Ik houd het voorlopig even op de puzzels van mijn kleinkinderen (16 stukjes) 🙂

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Mei 24, 2016 @ 22:25:34

    Zo, dat lijkt me een hele moeilijke. En ook wel een mooie.

    Beantwoorden

  15. ria
    Mei 24, 2016 @ 21:55:57

    Inderdaad een echte puzzel, ook bijzonder mooi.Bij mijn zoon hangt nog een ingelijste puzzel van mij, wel de laatste die ik , behalve helpen met de kinderpuzzels, heb gemaakt.Ook die puzzel was monnikenwerk.

    Groetje, Ria

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Mei 24, 2016 @ 21:15:07

    Puzzelen is leuk. Vooral toen ik zwanger was van onze oudste heb ik tal van puzzels gelegd. Nu eigenlijk nooit meer. Maar waarom niet? Geen idee.

    Beantwoorden

  17. Kakel
    Mei 24, 2016 @ 21:03:28

    Pffff, mijn welgemeende complimenten. Die ogen! Dit is echt een monnikenwerk geweest. Inge heeft precies de goede voor je uitgezocht. Beterschap en een lieve groet x

    Beantwoorden

  18. Marja
    Mei 24, 2016 @ 19:58:48

    Zó leuk dat je al die fases op de foto hebt gezet. Als je het snel afdraait kun je er een filmpje in zien. Onwijs knap van je.
    Ben je intussen al te “beluisteren”?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2016 @ 20:53:11

      Ik had er misschien nog beter een diaserie van kunnen maken. Had trouwens nog meer tussen fases maar dan worden het wel érg veel foto’s.
      Het blijft geweldig om te doen, juist als het een lastige is.

      Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Mei 24, 2016 @ 19:58:06

    Jaren geleden dat ik nog eens een puzzel gemaakt heb. Het duurt lang en je hebt er veel geduld en tijd voor nodig. Iets wat ik nu niet heb. Op naar de volgende puzzel ?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

