helden….

Jawel, ik heb een filmpje van twee hélden!
In mijn ogen dan hé! Zelf heb ik helemaal niéts met G krachten en vind het in menige lift al lastig m’n hersenen (voor zover aanwezig) niet in m’n maag  kwijt te raken.
Ik kreeg ooit een ritje aangeboden in een Porsche waarvan de chauffeur bij het optrekken kans zag mijn lichaam in luttele seconden een paar honderd meter verderop te brengen waar het veel méér seconden duurde eer mijn hersenen  er weer zover bij waren dat ik kon zeggen “stop hier maar, ik wil eruit’!

Ik woon op een steenworp afstand  van het pretpark Drievliet, alwaar geen gebrek is aan rollercoasters en achtbanen….. je begrijpt, ik ben daar altijd met een flinke boog omheen gelopen.
Mocht ik me óóit op zo’n ritje  willen trakteren zou nú de meest geschikte tijd zijn. Normaal gesproken zou ik gegarandeerd de longen uit m’n lijf schreeuwen en in een straal van 10 kilometer  te horen zijn, daarbij het maandelijkse testalarm ruimschoots in de schaduw stellend.  Maar nu ik even geen stem heb zou niemand er last van hebben, al zóu ik waarschijnlijk eigenhandig alle beugels die me vast moeten houden afbreken.

En dan gaan Ruud en Sebastian in de USA  op een onverwachte vrije middag hun nog wat nieuwe woonomgeving verkennen en ontdekken vrij dichtbij een vestiging van Six flags! Dat kan toch nóóit familie van mij zijn….hélden zijn het!

40 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Melody62
    Mei 24, 2016 @ 16:23:49

    misschien ‘moet’ je net als ik ….. jezelf over een bepaalde drempel dwingen…. en kan wordt die verstopplaats van je stem in het vorige logje vast wel door de adrenaline onthuld….

    Indien je niet alleen durft, ga ik wel met je mee, gedeelde smart is immers maar halve smart, en samen staan we sterk, toch? 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2016 @ 16:52:40

      Nee hoor, geen interesse, ik zie er het nut niet van in. Misschien als ik er een leven zou kunnen redden? Wie wordt er nou beter van dat ik iets ga doen wat ik niet prettig vind? Ik ken m’n grenzen en heel vroeger ging ik daar wel eens overheen om andere niet teleur te stellen, daar heb ik leergeld mee betaald en dat doe ik dus nóóit meer.

      Beantwoorden

  2. terrebel
    Mei 24, 2016 @ 15:08:57

    Oef! Maar toch vind ik het zelf ook leuk om te doen. Maar dan wel vóór de lunch en niet daarna want anders is het zonde van het eten…;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2016 @ 15:32:59

      Het is geloof ik een heel menselijk trekje om jezelf dit soort uitdagingen aan te doen, ik vraag me nog altijd af wat de lol er van is, maar jij weet dat dus, net als mijn zoon en kleinzoon;-)

      Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    Mei 24, 2016 @ 00:03:42

    Ik ben er ook geen held in alhoewel ik dit weekend mij weer op Veeeeeeeeel te grote hoogte heb begeven.:-)

    Beantwoorden

  4. majaer
    Mei 23, 2016 @ 16:09:14

    Nu misschien vind je het gek maar ik ben er dol op, deze valt nogal mee.

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Mei 23, 2016 @ 14:02:22

    Pfff… als je niet meer weet wat je ’s middags hebt gegeten, kom je er na zo’n ritje vanzelf wel weer achter. (Maar iemand moet dit toch ook gefilmd hebben??)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 23, 2016 @ 16:10:07

      Dat heeft zoonlief zelf gedaan met z’n telefoon, ik verbaasde me ook over zijn vaste hand. Hij maakt plannen en het nog eens te doen met 2 telefoons ruggelings aan elkaar zodat we “het van 2 kanten kunnen bekijken.

      Beantwoorden

  6. Zus.
    Mei 23, 2016 @ 13:15:28

    Wat een stelletje “mannen” Dat achteruit rijden brrr. Ben een keer in de efteling in zo’n ding geweest nouou… nooit meer!!

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Mei 23, 2016 @ 12:59:17

    Vroeger moest ik altijd mee met de kinderen in allerlei attracties op de kermis en in pretparken. Pffff… ex zat gewoon beneden en paste op de tassen.. Tot ik het een keer zo zat was, zo beroerd eruit kwam.. op één keer na nooit meer gedaan in zoiets engs geweest. Die ene keer was in de Space Mountain in Eurodisney en dat was echt horror… Ik kan er nog misselijk van worden als ik eraan denk…
    Helden zijn het inderdaad, mensen die dat durven en steeds opnieuw in de rij gaan staan, mijn zoon is ook zo.. brrr

    Beantwoorden

  8. ria
    Mei 23, 2016 @ 10:42:44

    Och het gevaar ligt altijd op de loer zelfs een drempel als je er overheen struikelt.:-)
    groetje, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 23, 2016 @ 16:16:02

      ik ben ook niet bang dat ik eruit val, dat is echt wel veilig geregeld maar mijn hersenpan en maag zijn geschikt voor dit soort stunts. Ik wordt echt al beroerd van een snel lift als die niet in één keer naar boven gaat maar een paar keer moet stoppen op andere etages.

      Beantwoorden

  9. Petr@
    Mei 23, 2016 @ 09:56:53

    Stoer hoor!
    Ik ga er voor geen goud in haha.
    Als ik naar dit filmpje kijk, voel ik het al in mijn maag.

    Beantwoorden

  10. hanscke
    Mei 22, 2016 @ 22:17:13

    Jawel, dat zijn de invloeden van de zogenaamde koude kant. Dat maakt mensen zo uniek, ze ervan iets van beide ouders.

    Beantwoorden

  11. Mammalien
    Mei 22, 2016 @ 22:16:43

    Mijn kinderen zijn ook een stuk stoerder dan ik (en man) wat dat betreft…

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Mei 22, 2016 @ 22:02:51

    Dat is wel zeer heftig ja, heel avontuurlijk. Ik durf alles, maar leuk is anders.

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    Mei 22, 2016 @ 21:07:00

    Nou dat is aan mij ook niet besteed hoor, ga er echt niet in. Heb ooit in een volgauto van een wielerwedstrijd gezeten met een rotvaart over de boerenweggetjes om ze weer in de halen……Leuk een keer mee te maken maar ik weet het nu wel haha.

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Mei 22, 2016 @ 19:50:55

    Vorig jaar ben ik ondanks mijn afkeer van kermisattracties toch nog eens op zo’n toestel geweest. Ik ben er gelijk een alcoholist weer af gestapt. Mijn schouder deed pijn en mijn maag in de knoop. Nee, voor mijn plezier ga ik daar niet op.

    Beantwoorden

  15. Marja
    Mei 22, 2016 @ 19:35:59

    Nooit van mijn leven! Maar of het helden zijn ….. ?

    Beantwoorden

  16. Hartelijke Hot Hulk
    Mei 22, 2016 @ 18:08:07

    Helden in de familie is een groot iets.
    Maar ze moge n niet over hun grenzen gaan, zoals jij die duidelijk aangeeft.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

