dat is één…

Eén week bedoel ik, en dan heb ik het over mijn “zwijgrecht” waar ik nu al week gebruik van mag maken.
advocaatjeDaar komt geen advocaat aan te pas hoor, hoewel…. zo’n glaasje zwarte kip advocaat met flink slagroom zóu misschien niet eens kwaad doen.

Ik ben bést redelijk opgeknapt ondertussen, op de warme hap na smaakt het meeste eten we weer goed. Alleen die stem heeft zich verrekte goed verstopt.
Meestal nog nérgens te vinden al kán ik  er vroeg in de morgen sinds gisteren soms even een soort gebrom uitpersen dus het begin is er.
We hebben alweer een paar klusjes opgeknapt in de drukkerij en daar bleek dat één van de collega’s met dezelfde kwaal  geworsteld heeft .

Zijn stem is nu weer vrijwel helemaal terug en op mijn gefluisterde vraag “hoelang heeft die grap geduurd”, kreeg ik het antwoord “nou toch alles bij elkaar wel vier weken”!
Viér weken ……. en heb er pas één week opzitten. Omdat hier iedereen aan m’n hoofd loopt te zeuren dat ik nodig eens naar de dokter moet  fluisterde ik “ben je naar de dokter geweest”, want ik bén niet zo van “de dokters”  voor dit soort toestanden. Meestal is het advies  “thee met honing drinken , stem niet forceren en je rust nemen”.

dokterDe collega was inderdaad naar de dokter geweest en wat denk je…..? “thee met honing drinken, stem niet forceren en je rust nemen” precies, dát kan ik zelf ook wel bedenken,  heb ik als extra óók nog  een hoestdrankje gehaald en eet me suf aan zelfgemaakte kippensoep. Kan dus drie weken duren maar zéker niet langer dan  nog één en twintig dagen, wat ik je brom!

                                                                                                                                          plaatjes van het internet
35 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Mei 22, 2016 @ 22:15:14

    Ben heel benieuwd. en dat van dat doktersbezoek begrijp ik helemaal. Zelf zit ik ook zo in mekaar.

    Beantwoorden

  2. Suskeblogt
    Mei 22, 2016 @ 19:57:22

    Een filmpje in gebarentaal zie ik je wel doen.

    Beantwoorden

  3. Kakel
    Mei 22, 2016 @ 15:26:10

    Haha, wat ik je brom (-: Wat een geweldige afsluiter. Maar zonder dollen: ziek zijn is geen lolletje en je stem kwijt zijn al evenmin. Je zou er bijkans wanhopig van worden. Je zult ons de komende weken nog niet met een filmpje met achtergrondinformatie kunnen voorschotelen, maar…het wachten is het waard.
    Beterschap Rietepietz en nog heel hartelijk bedankt voor je lieve aanmoediging in mijn mailbox.
    Een dikke knuffel ♥

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 22, 2016 @ 15:56:36

      Gelukkig voel ik me niet echt ziek meer maar die ellende met die stem wordt ik niet heel blij van. maar ja, net bij jou gelezen en dan weet ik wel weer dat er ergere dingen zijn.
      Graag gedaan hoor, ik miste je gewoon en had wel een idee hoe het ongeveer zat. Echt helpen kun je dan niet maar even laten weten dat je gemist wordt kan ik dan toch niet laten.

      Beantwoorden

  4. majaer
    Mei 22, 2016 @ 13:28:48

    Het is wat met je, ik heb er gelukkig nog nooit last van. Maar een advocaatje doet wonderen smeert goed en misschien word je er vrolijk van.
    Maar ik wens je beterschap en hopend dat je weer gauw de oude wordt, dan kan Henk je ook weer horen.

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Mei 22, 2016 @ 11:08:34

    Lijkt me best lastig je stem kwijt zijn. Maar zelf hol ik ook niet zo gauw naar een dokter. Mijn dokter zei ooit Anneke de meeste kwalen waar mensen hiermee komen gaan vanzelf weer over 😉 Hoop dat het ook voor jou gauw verleden tijd is. Gelukkig kan je nog wel schrijven en zo;’n advocaatje haha ja lekker hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 22, 2016 @ 11:26:13

      Dat is het ook, vooral omdat Henk doof is en hij verstaat mijn gefluister dus helemaal niet, met het gevolg dat ik steeds wéér de boel forceer als er een béétje geluid uit komt.
      Schrijven duurt soms gewoon te lang, dan raak je de draad van het gesprek kwijt.
      Ja klopt, het meeste geneest zelfs ‘ondanks”het ingrijpen van een dokter hoorde ik eens een arts zeggen. oftewel, artsen doen soms meer kwaad dan goed . onder andere omdat ze alleen maar af kunnen gaan op wat de patient zegt en niet iedereen even goed kan verwoorden wat er aan de hand is.

      Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Mei 22, 2016 @ 04:39:41

    Misschien maakt je stem geen geluid…. Je vingers wel! Je kunt toch nog heel veel vertellen in je logjes…… En geen stem? pen en papier kan ook tijdelijk uitkomst bieden (het geschrevene kan weer een nieuwe log opleveren)

    Beantwoorden

  7. margrietspanjaard
    Mei 21, 2016 @ 18:01:12

    Wat zal het rustig zijn bij jullie…alleen de poes spreekt ??? 🙂

    Beantwoorden

  8. Leonoras life
    Mei 21, 2016 @ 13:23:22

    Beterschap!

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Mei 21, 2016 @ 10:01:05

    Het lijkt me helemaal lastig als de telefoon gaat en je man is niet in de buurt 😉
    Maar voorlopig ben je er nog even zoet mee Riet.
    Ach je moet maar zo denken, kun je ook geen ruzie maken haha.

    Beterschap!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2016 @ 11:39:12

      Voor de telefoon hebben we gelukkig een antwoordapparaat en iedereen weet ondertussen dat ze dan een sms je terug krijgen;-)
      Nee ruzie maken gaat lastig zonder stem maar daar hebben we gelukkig weinig behoefte aan;-)

      Beantwoorden

  10. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 21, 2016 @ 07:32:11

    ook nog steeds hoesten? ik ben er na twee en een halve week ook nog niet helemaal af, maar t gaat stukken beter!

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mei 21, 2016 @ 02:50:31

    Wie zwijgt stemt toe, dus pas op voor je het wet heb je allemaal dingen toegezegd. 🙂 Beterschap

    Beantwoorden

  12. Villasappho
    Mei 21, 2016 @ 02:10:04

    en vitamine c en opletten op je niet teveel afvalt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2016 @ 11:35:34

      Als je normaal eet krijg je natuurlijk genoeg vitamine c binnen, nu moeten sinaasappelsap de gaatjes maar wat opvullen. Ondertussen eet ik weer redelijk normaal dus komt het wel goed met kilootjes.

      Beantwoorden

  13. ria
    Mei 20, 2016 @ 22:22:00

    Ik hoor het al het gaat weer helemaal goed komen 😉
    Groetjes, Ria

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Mei 20, 2016 @ 22:16:06

    bah…. wat vervelend, maar….komt best weer goed, heeft alleen even z’n tijd nodig,

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Mei 20, 2016 @ 20:49:50

    Ja, ik heb geen idee, er dus ook geen ervaring mee, ik kan alleen maar hopen dat het weer goed mag komen!

    Beantwoorden

  16. Marja
    Mei 20, 2016 @ 19:50:44

    Ik hoor je brommen. 😉 Dat valt even vies tegen.
    Toen ik mijn ribben had gekneusd zocht ik de gemiddelde herstelperiode en las dat het tussen de 5 en 10 weken kon duren. Balen als een stekker toen ik na ruim 3 maanden pas volledig pijnvrij was.
    Ik wens je een heleboel sterkte. Neem maar een lekker drankje en een haring. Dat is goed voor je keel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 20, 2016 @ 19:56:15

      Ik ben al blij dát ik soms even kan brommen;-)
      Gekneusde ribben is een nóg vervelender blessure, langdurig én heel pijnlijk. Sinds ik geen keelpijn meer heb is het goed te doen en alleen maar lástig. Ik had , door Henk z’n doofheid toch de neiging téveel te praten, werd ik erg moe van op de ribbenkast. Dankzij het werk ging het vandaag veel beter, daar laat ik andere voor me praten tegen Henk.
      Haring lust ik niet maar de sprot filé op een toastje is niet áán te slepen.

      Beantwoorden

  17. Mammalien
    Mei 20, 2016 @ 19:47:31

    Ben ik even blij dat je gewoon ouderwets blogt ipv vlogt.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

