zomertje!

Ja inderdaad, zómertje hé! Na al die kou inééns een week zomer, en dan nog op een tijd dat veel mensen er iets aan hebben door de vakantieperiode!
Het is meteen een stuk rustiger in logland maar dat snap ik natuurlijk wel, ik ben er ook minder dan normaal omdat we regelmatig op stap gaan.
ooievaarWe hebben gelukkig genoeg groen in de buurt want in een warm weekend laten we de weg liever aan mensen die van het weekend afhankelijk zijn.
Om tegen een broedende ooievaar aan te lopen hoeven we niet ver weg bijvoorbeeld.
De overgang  was wél groot, van véél te koud voor de tijd van het jaar na ineens de hoogste temperaturen in Europa.
Ik miste ineens  m’n oude buurvrouw die bij dit soort temperaturen altijd  in de voortuin zat. Lekker in de schaduw, met een grote zonnehoed op, een grote waaier in haar éne hand  en een glas pils in  de andere.
Als we dan thuis kwamen van het werk schalde haar stem  ons tegemoet “dit is geen weer voor een neger”, en hadden  we gezamenlijk groot plezier.
Had hier in Nederland  iederéén met een gekleurde huid  maar een beetje van háár  humor en  zelfspot.
Ondertussen is buufje na 40 jaar Nederland weer terug op haar geboorte eiland Curaçao en ik denk nog vaak aan haar.

 

34 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Mei 12, 2016 @ 18:08:07

    Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je je oude buuf mist, jullie hebben waarschijnlijk zoveel met elkaar gedeeld.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 14:24:50

      Klopt, ze verloor in die jaren haar liefste zoon die maar net 40 werd, en in de loop der jaren werden we een beetje haar steunpilaar, vooral toen ook haar man was overleden. mankeerde

      Beantwoorden

  2. Melody62
    Mei 11, 2016 @ 08:21:10

    Zoals je al weet ben ik absoluut geen fan van de zon….. deze dagen zeker niet want we hebben niet gaandeweg kunnen wennen aan de hitte en ik hoest en proest me suf, sinds de laatste 3 jaar lijkt er bij mij hooikoorts ofzoiets te gaan ontstaan… Manlief en jeugd blaffen voor de gezelligheid met me mee.

    Maar ja, nog even volhouden want morgen, naar verluidt althans, wordt het al weer koeler…en van t weekend nog koeler en regen…. de jas kan weer uit de kast en om het lijf dus als ze gelijk krijgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 14:06:34

      Nu is het dus jouw geniet tijd, 10 graden, brrr, koud.
      Onze auto lag inderdaad ook onder de pluizen en pollen verstopt, had ik vroeger nooit last van maar nu is het toch ook wel veel geproest, nou ja, we doen het er maar mee!;-)

      Beantwoorden

  3. Regenboogvlinder
    Mei 10, 2016 @ 22:18:09

    Ze is weer ‘thuis’ moet je maar denken, hoe mooi is dat hè..
    Maar logisch dat je haar op bepaalde momenten mist..

    Beantwoorden

  4. Hartelijke Hot Hulk
    Mei 10, 2016 @ 22:15:56

    Neger mag je tegenwoordig niet meer zeggen, hoorde ik onlangs. Een zwarte of donkere mag wel!?!?!?!? In mijn boek staat het woord gelukkig nog in vol ornaat.
    Heerlijke mensen mensen vind ik hen.

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Mei 10, 2016 @ 20:28:23

    Haha wat een leuke buurvrouw! Eentje met humor!
    Jammer dat ze nu zo ver weg woont.
    Ja het is genieten van het mooie weer, het weekend wordt het minder, maar de zomer is nog lang, het mooie weer komt vast weer terug!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 14:01:52

      Ze is een kanjer , roetzwart maar met een superblanke ziel.Ze heeft nu de zorg van een paar van haar kinderen en dat begon nodig te worden.
      Ja het verschil is groot met vorige week,bbrrrr…

      Beantwoorden

  6. Suskeblogt
    Mei 10, 2016 @ 20:02:57

    Het is natuurlijk jammer dat je haar moet missen maar de gedachte dat ze het daar goed heeft maakt veel goed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 13:58:42

      Het gaat gelukkig nú goed met haar heb ik van haar dochter gehoord, dat was in het begin toch niet zo vanzelfsprekend, ze heeft “haar straatje”aanvankelijk héél erg gemist. Maar nu gaat het goed en wordt er goed voor haar gezorgd

      Beantwoorden

  7. majaer
    Mei 10, 2016 @ 14:22:53

    Het was zeker genieten van het zonnetje we hadden het toch echt wel verdient
    Ik heb de kleinkinderen een paar dagen gehad, en het was gezellig druk.
    Maar je had een gezellige buurvrouw en ik kan mij voorstellen dat je dat mist.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 13:57:13

      Mooi weer én kleinkinderen over de vloer, wat wil een mens nog meer;-)
      Ja buufje had humor hoor en had niét op met die zeurpieten die zwarte Piet aan vallen, zij genoot van de intocht.

      Beantwoorden

  8. powerpointgreetje
    Mei 10, 2016 @ 10:25:08

    Heb afgelopen dagen genoten van het mooie weer, tevens mijn eerste fietsritje gemaakt (met een oog) ging wonderbaarlijk goed, ben er heel blij om.
    Jammer dat het hier nu regent, de zon mocht van mij nog wel een poosje blijven, wens je een fijne dag.

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Mei 10, 2016 @ 10:15:34

    Ja, van mij mag het ook nog even zo blijven….. Gras gemaaid, voer binnen gehaald. Dit weer verveeld nooit. Het enige lastige is dat er enkele koeien verbrande spenen van de zon hebben. Pijlijk bij het melken dus. Maar verder… Houden zo dit weer; tot december aan toe!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 13:53:43

      Nou dát hoedt nou ook weer niet hoor, laat het in de winter maar winter zijn, gewoon lekker met een witte kerst. Vervelend voor die koeien zeg, dragen geen bh natuurlijk en dat wreekt zich.

      Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Mei 09, 2016 @ 23:43:52

    Het was echt genieten de afgelopen dagen, waren we wel aan toe. Voor mij mag het tot begin december zo blijven, alleen komend weekend schijnen we weer december temperaturen te krijgen 😦

    Beantwoorden

  11. ria
    Mei 09, 2016 @ 23:25:57

    Heerlijk zo,n buurvrouw en ik begrijp dat je haar mist.
    Geniet nog even van de prachtige zonnige dagen.
    Zonnig groetje, Ria

    Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    Mei 09, 2016 @ 23:18:04

    Ben gisteren ook nog even kijken bij de broeiende ooievaar maar nog geen jongen gezien……Mooi gezicht he… Ja ik ben ook veel buiten nu hoor, even genieten van dit prachtige weer.

    Beantwoorden

  13. datzalwel
    Mei 09, 2016 @ 22:42:24

    Wat mooi die ooievaar zo fijn als je zulke dingen zo dichtbij kunt aan treffen. Heerlijke humor die oude buuf 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2016 @ 13:48:46

      Er broedt al 5 jaar op rij een koppel ooievaars op nog geen 2 km van huis bij de kinderboerderij.aar dáár kan ik met m’n auromaatje niet zo dicht bij komen, deze zat in Afifauna.
      En buuffie kon dan zó schateren om haar eigen grap!

      Beantwoorden

  14. Villasappho
    Mei 09, 2016 @ 22:10:26

    Heerlijke buurvrouw! Laten we idd genieten voor het weer winter is

    Beantwoorden

  15. Marja
    Mei 09, 2016 @ 22:07:01

    Wat een leuk mens. Heb je geen contact meer met haar?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 10, 2016 @ 09:59:21

      Nou met kerst en oud en nieuw stuur ik haar een uitgebreide kaart, zelf beantwoorden zit er niet meer, ze is 85 en haar kinderen wilde haar graag dáár hebben omdat het niet zo goed meer ging met haar. Maar van haar nog hier wonende dochter heb ik gehoord dat ze daar heel blij mee is.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

