kattig?

Ja een beetje kattig logje zal het wel worden als ik hier over Beau ga zitten roddelen!
Ondertussen heeft Beau zich tot een,  best  wel eigenwijze, knuffelkat ontwikkeld.
Ja knuffelen is prima maar wél op de voorwaarde van Beau himself.
Even in het voorbijgaan aaien….? No way, meneer wenst de vólle aandacht en niet zo’n achteloze aai onderweg.
Aaien is prima maar dan alléén als hij  er voor kiest om op schoot te klimmen.
Er   is blijkbaar géén reden meer om zich te verstoppen, integendeel, iédere bank of fauteuil is nu zijn terrein… en bij voorkeur daar waar hij het moede hoofd op een kussentje kan leggen. Je ziet hem denken…. je mág er bij komen zitten maar mij krijg je niet weg!

P2
En voor die laptop die vaak even aan het eind van de bank van schoot gezet wordt zoek je maar een ander plaatsje voor.  Als ik al  niet op schoot kan liggen… dan zo’n apparaat al helemáál niet!

P4
Slimmigheden  om een stoel bezet te houden, je kent het wel van de all-in reizen waar al vroeg een handdoek op je strandstoel gelegd moet worden, dáár trapt Beau niet in!
Je ziet hem denken, als je maar niét denkt dat je me hier weg kunt krijgen door je rommel te laten slingeren.

P3
Hij heeft een voorkeur voor Henk, of misschien wel Henk z’n heerlijk pluizige badjas! Met z’n koppie helemaal weggedoken in de knik van Henk ’s arm  voelt hij zich  veilig als een kitten aan  de buik van moeder sabbelend. Nou ja….. áls dat mens met die camera hem tenminste niet komt pesten want zo’n flitser verstoort al z’n mooie dromen.

P1
De opvoeding van zijn personeel begint vruchten af te werpen, door bij de bank te gaan mauwen weet hij altijd wel iémand naar de bank te lokken, ze snappen al hélemaal dat hij dan even op schoot wil.
Alleen die camera, tja lastig , dat blijft een storend  dingetje waar hij nog een oplossing voor moet zien te vinden!
Je hebt als kat toch óók recht op wat privacy ?

49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Apr 17, 2016 @ 10:25:22

    Mooi katje hoor, lief koppie. We hebben altijd een kat (leerlingen hebben mij afgeleerd om poes te zeggen) gehad, maar toen Sjimmy vorig jaar is ingeslapen hebben we besloten voorlopig niet mee eentje te nemen. Als ik “later” echt aan huis gekluisterd ben verander ik misschien van gedachten, maar nu nog maar even niet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 17, 2016 @ 15:45:15

      Dit is een kater dus zeker geen poes;-)
      Wij zouden ook nooit zómaar een kat genomen hebben maar deze gaf problemen bij onze kleindochter toen zij kinderen kreeg , tja dan ga je overstag natuurlijk. Maar een kat geeft eigenlijk minder beperkingen dan honden maar als je al twee honden hebt is een kat erbij toch wel wat éxtra zorg omdat je honden vaak mee kunt nemen maar katten heel lastig.

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Apr 15, 2016 @ 10:36:21

    Wij troffen het, onze twee zwarte pubers zijn zeer knuffelig. De schoten van de baasjes zijn veruit favoriet boven de indertijd gekochte mandjes. Ook de stoelen kunnen er mee door als de baasjes even onrustig zijn of te weinig zitten. Maar als de kopjes eenmaal liggen en de oogjes dicht zijn, krijgen we soortgelijke beelden te zien. Een kat heeft personeel, en dat laten ze merken ook!

    Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Apr 14, 2016 @ 21:03:42

    Zoals je weet zijn hier bij ons de katten baas. Geen geheim dus dat we van katten houden. Hij is een mooie en lieve kater. Dat zie je zo.

    Beantwoorden

  4. gewoonanneke
    Apr 13, 2016 @ 20:59:01

    Hoewel ik niet zo’n kattenmens heb ik wel veel katten gehad omdat de andere het wel leuk vonden. Toch leuk dat ie zo helemaal zijn draai gevonden heeft bij jullie. Dat vind ik wel knap.

    Beantwoorden

  5. giselzitrone
    Apr 13, 2016 @ 11:20:06

    So süss ich wünsche einen schönen Mittwoch liebe Grüße von mir Gislinde

    Beantwoorden

  6. beaunino
    Apr 13, 2016 @ 07:33:19

    Gister las ik een mooie zin in een boek: “Hoe is haar huis?’ vraagt ze, en we weten allebei dat ze wil weten hoe zíj is.” Dat is een beetje hetzelfde met (geen) honden- of kattenmensen bedenk ik me nu.

    Dus jullie mogen blijven?😄

    Beantwoorden

  7. Mammalien
    Apr 12, 2016 @ 20:24:12

    Zo lekker ongegeneerd de baas liggen zijn, dat kunnen alleen katten.

    Beantwoorden

  8. Melody62
    Apr 12, 2016 @ 15:04:47

    geweldigggggg

    en ja kattig…. is soort van ‘gemoed’ hier ook momenteel, (positief hoor) …. ik wil er graag eentje bij omdat we al heel lang nog maar 1 hebben ipv de 6 die we altijd hadden… manlief is nog niet helemaal om dus ik moet nog even geduld hebben voor ik naar een asiel mag rijden om er eentje bij te halen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2016 @ 15:09:36

      Het was helemaal niet de bedoeling dat we deze huisgenoot zouden krijgen , maar was beter voor het gezin van de kleindochter én Beau dat hij een ander thuis kreeg.Hij mist z’n twee broers helemaal niet en die twee hebben gelukkig geen stress van de kindjes. Maar oke, Beau heeft hier z’n plekje wel gevonden!

      Beantwoorden

  9. cornma
    Apr 12, 2016 @ 11:02:46

    Ik ben absoluut geen kattenmens. Ik kan er niets aan doen, maar ik vertrouw ze gewoon niet. Het is wel razend knap dat jij zo in die kattenkop kunt kruipen en weet te verwoorden wat hij denkt.

    Beantwoorden

  10. John
    Apr 12, 2016 @ 08:15:07

    Ik houd wel van een katten log. En Beau heeft het dus goed voor elkaar met het africhten.
    Overigens is hij niet de enig die zo over een camera denkt. Bentley draait bijna altijd zijn kop weg. Alsof ze weten wat we aan het doen zijn hè 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2016 @ 09:06:40

      Al doe ik nóg zo stil en lijk Beau nóg zo diep te slapen , het kreng merkt het altijd als ik de camera aanzet.
      Het is reuze grappig om hem al klaar te zien zitten voor de bank als we nog rondlopen in huis, als het te lang duurt voor er eindelijk iemand gaat zitten gaat hij mauwen;-)

      Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Apr 12, 2016 @ 00:56:13

    Toch mooi om te zien hoe katten hun eigen willetje hebben he.
    Off topic, denk je dat ik wel al die namen ken van die artiesten. nee hoor ik maak altijd even een foto van de lijstje met de volgorde van de artiesten en dan weet ik thuis precies wie ik gezien heb 🙂

    Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Apr 12, 2016 @ 00:04:12

    Ik ben niet dol op katten, maar ben heel blij dat Beau zich zo goed heeft aangepast bij jullie en niet meer bang is. Voor jullie ook leuk gezelschap nu hij zich niet meer verstopt!

    Beantwoorden

  13. terrebel
    Apr 11, 2016 @ 23:17:45

    Als je partner zich zou gedragen zoals je kat…;-)

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Apr 11, 2016 @ 22:55:33

    Heerlijke beesten die katten.

    Beantwoorden

  15. Petr@
    Apr 11, 2016 @ 22:42:17

    Haha ja je weet het he, een kat heeft personeel, dat is wel duidelijk!
    Fijn dat het zo goed gaat!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2016 @ 08:58:04

      Ja overduidelijk, en hij kiest ook nog zélf. Als hij heerlijk lui bij mij op schoot ligt en Henk gaat zitten stapt meneer metéén over. 😉 Ja het gaat heel goed, daar zag het aanvankelijk niet naar uit hé!

      Beantwoorden

  16. ria
    Apr 11, 2016 @ 22:21:44

    Ik hou net zo veel van katten als van honden. Dat ik alleen honden heb komt omdat er ooit hier in één winter 19 katten werden vergiftigd. Uit angst daarvoor durfde ik geen katje te nemen.Niemand heeft ooit geweten door wie.
    Ik heb genoten van dit logje.
    Groetje, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2016 @ 08:56:33

      Wij wilden ook nooit een kat omdat we niet willen dat een ander last heeft van onze kat en dat is vaak niet te voorkomen. Van Beau wisten we zeker dat hij geen buitenkat is dus toen was de beslissing snel genomen.

      Beantwoorden

  17. Renesmurf
    Apr 11, 2016 @ 21:45:22

    Ja, toch hou ik niet zo van katten, ik geef meer om honden, en dan het liefst eigen hond natuurlijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 12, 2016 @ 08:54:56

      Wij hebben ook altijd veel plezier gehad van ons logeerhondje, maar een hond vraag toch véél meer van je dagindeling dan een poes, zeker bij het ouder worden kan een hond té lastig zijn.

      Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Apr 11, 2016 @ 20:56:52

    Ik ben geen “kattenfan” maar deze ziet er goed uit en weet wat die wil……
    leuke foto’s trouwens.

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Apr 11, 2016 @ 20:08:47

    Ik hoor het wel, hij is helemaal op zijn plek in zijn nieuwe tehuis. Poezen houden niet van te veel drukte..Heerlijk poezen met een eigen ikje. Ze zijn toch ook hardstikke gezellig.. Daarbij is het ook nog een echte knapperd.

    Beantwoorden

  20. majaer
    Apr 11, 2016 @ 19:51:50

    Ik vind katten leuk, ik heb ze zelf ook gehad dus jouw verhaal is heel herkenbaar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 11, 2016 @ 20:29:05

      ach uiteindelijk valt iederéén toch voor huisdieren als je maar een béétje van dieren houdt.Wij hebben vroeger een lapjeskat gehad, ook een beetje kneus maar ook dan sta je het beestje aan het eind van de rit met tranen in je ogen in de tuin te begraven.

      Beantwoorden

  21. Marja
    Apr 11, 2016 @ 18:12:42

    Heerlijk herkenbaar. Wij hadden ook heel wat eigenzinnige katten. Het is trouwens een prachtig dier.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 11, 2016 @ 18:22:11

      Ik zou zelf nooit voor een helemaal zwarte kat gekozen hebben, maar inderdaad, mooi is dat wél!
      Er blijft iets schichtigs in zitten maar véél minder dan het was. Vorige week waren de vorige baasje hier en riepen “o kijk nou, Beau is helemaal zen” , was best leuk!

      Beantwoorden

  22. Villasappho
    Apr 11, 2016 @ 17:43:03

    Ingepakt zijn jullie ken het en lees het met een glimlach

    Beantwoorden

  23. Mrs. Brubeck
    Apr 11, 2016 @ 17:12:39

    Ik ben geen “poezenmens”, maar ik lees je logje met een glimlach! 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 11, 2016 @ 17:26:17

      Wij zijn ook niet echt “huisdiermensen”, maar áls we er door omstandigheden dan toch aan beginnen gaan we ervoor. Het geeft ook wel een hoop gezelligheid. Vooral als ze zich laten “veroveren”.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

