helaas..

Niet schrikken hoor…. maar ik lig in de kreukels! Nee niet de auto maar ik zelf.  Henk ook trouwens, dus we liggen samen in de kreukels maar dat is niet heél erg hoor, ik had gewoon geen tijd om de hoeslakens te strijken…..

kreukels
Wat hébben we toch een rare uitdrukkingen in onze taal want ik weet bijna zeker dat je éérste gedachte was dat óf ikzelf óf ons autootje  in de vernieling lag.

strijkijzer

En dan beweer ik hier met “een uitgestreken gezicht” dat ik  geen tijd had om te strijken….. dan ben je toch wel  uitgestreken denk ik.
Nou ja, kort logje omdat we het inderdaad een beetje druk hebben, hebben jullie ook eens een makkie!

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mrt 25, 2016 @ 11:06:45

    Ik maakte me een beetje zorgen, maar het valt mee gelukkig……

    Beantwoorden

  2. Tessa | 52druppels.nl
    Mrt 23, 2016 @ 16:02:03

    Kreukels geven toch altijd net dat beetje extra vind ik…

    Beantwoorden

  3. terrebel
    Mrt 22, 2016 @ 22:13:15

    Het Nederlands is inderdaad vaak een grappige taal. Goed gevonden, Riet!

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Mrt 22, 2016 @ 21:41:37

    `Misschien had je eerst de lakens uit moeten delen: “Henk strijken! IK heb nog meer te doen!”

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Mrt 22, 2016 @ 21:12:25

    Ha, ik strijk helemaal nooit, dus ik ben altijd in de kreukels, maar dat deert me niet.

    Beantwoorden

  6. IngridMoorenBlogs
    Mrt 22, 2016 @ 17:30:10

    Godsamme Rietepietz…schrik me kapot.Wij liggen altijd in de kreukels….

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Mrt 22, 2016 @ 16:43:18

    Kreukelig het leven door? Wie maalt erom?
    Ik heb weer genoten van je log(je) en je gefröbel! Wat ben je toch een inventief tiepje! 🙂

    Beantwoorden

  8. Mammalien
    Mrt 22, 2016 @ 16:37:13

    Ik vraag me wel eens af of mijn gezicht net zo makkelijk te strijken valt als mijn was… Heb tot op heden nog niet aangedurfd die hete strijkbout er op te zetten. (En die oogcremes, daar krijg ik tranende ogen van…)

    Beantwoorden

  9. majaer
    Mrt 22, 2016 @ 15:33:35

    haha hoe verzin je het weer, dus de volgende keer maar tijd vrij maken om te strijken dan liggen jullie er weer kreukvrij bij.

    Beantwoorden

  10. Kakel
    Mrt 22, 2016 @ 14:13:52

    Wil je dat echt nóóit meer doen! Van het “niet schrikken!” schrok ik me helemaal het lazarus…
    Maar okeej, inmiddels kan ik er een beetje om lachen (-:
    Opgeluchte groet

    Beantwoorden

  11. margrietspanjaard
    Mrt 22, 2016 @ 11:15:10

    als je een beetje “georganiseerd” gaat liggen, wat dat dan ook moge zijn, dan ziet het er de volgende ochtend “gestreken” uit – met een beetje fantasie 🙂

    Beantwoorden

  12. Melody62
    Mrt 22, 2016 @ 11:03:40

    nee ik dacht niet aan iets ongelukkigs….

    ik zag dit woord, bij jou….. dus dacht: “oh griebels wat heeft ze nu weer beleefd dat ze in de kreukels van de lach ligt?”

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2016 @ 15:13:14

      Ja hád zomaar gekund natuurlijk. We hebben alleen keihard gewerkt maar het is wél een onwijs leuke klus waar soms ook wel wat te lachen valt.Maar de handjes krijgen het wel te verduren, dié zijn misschien zelfs wel licht verkreukeld!

      Beantwoorden

      • Melody62
        Mrt 26, 2016 @ 11:47:53

        was er niet ooit zo’n reclame op tv voor een afwasmiddel…. ik zie de ene vrouw nog voor mijn geestesoog, hoe ze de handen van een andere vrouw in een kommetje afwasmiddel terug duwt…

        Beantwoorden

  13. Petr@
    Mrt 22, 2016 @ 08:59:49

    Ik dacht ook even aan een blessure of je auto, maar gelukkig gaat het om je lakens.
    Maar Riet, hoeslakens hoef je niet te strijken! Ik strijk alleen de slopen.
    (Luie huisvrouw ben ik haha)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2016 @ 15:16:29

      Nee het hóeft niet , maar ik kan het slecht over m’n ziel krijgen om zo’n frommel in de kast te leggen, en op bed vind ik het ook maar niks.
      Maar je hebt gelijk want behalve ons ziet niemand het. Ik doe het dus blijkbaar echt voor mezelf.

      Beantwoorden

  14. John
    Mrt 22, 2016 @ 08:07:06

    Als ik bij jou lees dat je in de kreukels ligt, gaan de alarmbellen gelijk af en weet ik dat ik het anders moete lezen als bij een ander. En het klopt. 😛
    Wie het druk heeft leeft zeg ik altijd. Die kreukels komen wel goed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2016 @ 15:14:55

      Ja je kent me ondertussen wel;-)
      Soms moet je wat ik schrijf héél letterlijk nemen en soms juist helemaal niet , blijft gewoon leuk om te proberen mensen op het verkeerde been te zetten.

      Beantwoorden

  15. Corja
    Mrt 22, 2016 @ 00:33:20

    Jullie zullen al wel slapen, op die ongestreken lakens. Ik neem tenminste aan dat je er niet wakker van ligt. En moet je morgenochtend eens kijken: wat een gekreukte bende! Maar goed dat je niet gestreken hebt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2016 @ 07:16:05

      Nee klopt, we lagen er niet wakker van.Maar ik ben wél gewend altijd de lakens en hoeslakens te strijken , ziet er gewoon mooier uit in de kast én op het bed.Gelukkig zijn de dekbedhoezen wél gestreken bij een eerdere huishoudelijke aanval;-)

      Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Mrt 21, 2016 @ 23:15:45

    wat een leuk kreukelsverhaal hahaha…… ik schrok al…….knap bedacht hoor!

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Mrt 21, 2016 @ 22:46:54

    Ja wel om te schrikken maar het bewijst meteen hoe moeilijk een taal is. Ik zal je alle blunders besparen die ik in het buitenland gemaakt heb, ik bloos er 10 jaar later nog van 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2016 @ 07:13:00

      Nou ja blunders in een taal die niét je eigen taal is vind ik niet erg hoor, het is toch al heel goed als je probéért je in de taal van het land uit te drukken. Véél beter dan maar verwachten dat men zich voor jou uitslooft om je te begrijpen.

      Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Mrt 21, 2016 @ 22:25:44

    Ik lig in een deuk om je kreukelsverhaal en je neemt ook geen blad voor de mond om ons op de hoogte te houden.
    ( ga mij nu snel laten uitdeuken, het blad in de papierbak gooien en snel weer naar beneden want ik heb hoogtevrees)

    Beantwoorden

  19. beaunino
    Mrt 21, 2016 @ 21:43:52

    Gelukkig kun je ze weer glad strijken. Mens, ik lig weer in een kreuk. (O nee, da’s een deuk;-)

    Beantwoorden

  20. Marja
    Mrt 21, 2016 @ 21:34:39

    Gelukkig gaat het goed met jullie. Ik schrok al.

    Beantwoorden

  21. ria
    Mrt 21, 2016 @ 21:31:57

    Beter de lakens dan jij. Inderdaad hebben we heel rare uitdrukkingen
    lieve groet, Ria

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

