drie kleine kleutertjes

Soms komen er foto’s boven water die je eigenlijk een beetje vergeten was. Dit keer een leuke serie van de kleinkinderen uit een tijd dat “oma nog geen blog had” dus die moesten nódig gedigitaliseerd worden.
Eén van de foto’s is de perfecte illustratie van het aloude kinderliedje “drie kleine kleutertjes die zaten op een hek”

3 kleine kleutertjes
Er komt meteen van alles boven, we hadden gewinkeld en ze waren alle drie “in het nieuw”. Ze zijn daar ongeveer ruim 8, nét 7 en 4 jaar oud . Ondertussen zijn ze  twintig jaar ouder en staan ze niet meer met z’n drietjes aan het hekje te roepen…..
“oooooma…. ben je thuis?”

3kl.kleuters 1_0005

Waar blijft de tijd, ondertussen is de oudste nu zelf  moeder van Levi en Amber. Gelukkig is het contact altijd gebleven al hébben jongelui natuurlijk wel een eigen leven op poten gezet en wonen niet allemaal “naast de deur”!

Vanmiddag zat ik aan de telefoon met onze jongste kleindochter Annemarie te “kleppen” en het gesprek kwam op het bloggen. Anne heeft wél een FB  maar doet er vrijwel niets mee,   mijn blog is haar wel bekend…. maar dan heb je het ook wel gehad!  Ze leest het  in ieder geval vrijwel nooit   en was eigenlijk reuze verbaasd dat ik ondertussen al 1500 logjes in het archief heb staan. Ze heeft “beterschap beloofd”;-) Van  dochter Inge  weet ik dat ze met enige regelmaat wat logjes leest en zoon Ruud probeert op die manier ons wel en wee een beetje te volgen al komt het er niet altijd van.
Best wel een leuke vraag eigenlijk, hoe is dat bij jou, lezen je kinderen en/of kleinkinderen  jouw blog?

 

47 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petr@
    Mrt 18, 2016 @ 21:12:33

    Wat een superleuke foto!
    Waar blijft de tijd, denk je dan.
    Mijn tijdelijk stil gelegde blog wordt soms gelezen door mijn man, verder niet.

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Mrt 18, 2016 @ 20:36:27

    Wat een geweldige foto’s zeg 🙂
    Nou Riet, van mij mogen ze meelezen, alleen het probleem is dat ik geen kinderen en klein kinderen heb.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 18, 2016 @ 21:40:20

      Ik heb een kleine serie van die dag, de één nog leuker dan de ander, allemaal maar meteen op de pc gezet.
      Maar dan kan nog genoeg andere familie meelezen, neven en nichten bijv. . Maar als ze niet reageren weet je dat natuurlijk niet

      Beantwoorden

  3. hanscke
    Mrt 17, 2016 @ 22:22:19

    Dochter in het begin wel, maar ik geloof dat ze ze laatste jaren de belangstelling verloren heeft. Zoonlief vond het altijd een beetje genant. Broerlief leest het wel, maar laat dat niet merken. Ik kan altijd zien bij checkstatt wanneer zij in Frankrijk in hun boerderijtje zijn. Dan loopt het bezoekersaantal vanuit Frankrijk altijd op.

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Mrt 17, 2016 @ 14:45:13

    Man en zoon niet….. schoondochter wel…. dat weet ik zeker

    Van de andere 3…denk het niet eigenlijk maar ja weten doe ik dat natuurlijk niet

    oude foto’s dgitaliseren, in ons geval dia’s … staat al jaren op mijn to-do-lijstje maar t komt er maar telkens niet van ;-(

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2016 @ 16:32:13

      Ja ik begrijp wat je bedoelt, ik heb óók geen zin om uren achter elkaar bezig te zijn met alles te digitaliseren , maar juist zo af en toe even wat foto’s die voor een logje van komen haalt toch de krenten uit de pap, en dié heb ik dan toch maat meteen.

      Beantwoorden

  5. Mammalien
    Mrt 17, 2016 @ 14:17:06

    Eh…. ik promoot de blog niet onder familieleden… man weet het, een van mijn zussen, schoonmoeder las ooit mee (is om de een foa ndere reden afgehaakt). Maar los van dat het (man niet maar familie wel) nogal digitbeten zijn vind ik het ook wel lekker rustig om geen bekende meelezers te hebben.

    Beantwoorden

  6. Villasappho
    Mrt 16, 2016 @ 23:22:40

    Ik ben een jong ding (in verhouding tot jou) maar weet dat mn vaders mn blog niet lezen. Of laat ik het zo zeggen, ik heb dat nog niet kunnen ontdekken en mochten ze het wel doen dan zeggen ze er niks over. Misschien maar beter ook. Ik zou gaan bloggen over het commentaar.
    De foto’s zijn trouwens ontzettend leuk, vooral die laatste.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2016 @ 09:22:14

      Ja dát kun je wel zeggen, maar dat is het leuke van loggen, daar valt leeftijd toch vaak een beetje weg. Volgens mij heb ik een beetje een “alle leeftijden”blog;-)
      Bloggende mannen zijn ook een beetje in de minderheid dus die vólgen ook minder blogs denk ik. Heb jij de pech weer dat je 2 váders hebt.
      Die laatste foto vind ik zelf ook heel grappig,ondanks dat je hun snuitjes niet kunt zien;-)

      Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Mrt 16, 2016 @ 22:55:19

    Verdorie, weer die reactie kwijt. Wat gebeurt er toch?
    Nou, nieuwe poging dan..
    Ja, iedereen in mijn omgeving, familie, vrienden kent mijn blog, niet iedereen leest mee denk ik, maar wel veel. Ik krijg soms reacties van ze en dat is leuk. Zoon en dochter uiteraard ook, maar die lezen niet regelmatig. Krijg ik vaak via telefoon of whatsapp reacties over logjes. Kleindochters weten er ook van en Natalia, de jongste, is nieuwsgierig en wil graag weten waar ik over schrijf. Soms laat ze vriendinnen meekijken wat haar oma uitspookt op het internet 😉

    Beantwoorden

  8. Mrs. t.
    Mrt 16, 2016 @ 21:08:25

    Wat een prachtige foto’s. Vooral die onderste is super.

    Ik geloof niet dat mijn man en de meiden mijn blog lezen. Mijn moeder wel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 21:16:10

      Ja leuk hé, dat vind ik óók de leukste.
      Eigenlijk best vreemd dat de huisgenoten vaak helemaal niet meelezen, Henk leest óók nooit iets, tenzei ik het voor z’n neus zet omdat hij erin voorkomt en ik wil weten of hij geen bezwaar heeft tegen zijn “hoofdrol”;-)

      Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 16, 2016 @ 18:04:04

    Prachtig in die kleertjes!
    Ik vermoed wel dat ik lezers heb in de zeer naaste familie.
    En zeker in de familie.

    Beantwoorden

  10. IngridMoorenBlogs
    Mrt 16, 2016 @ 17:27:31

    Geweldige foto’s! Als ze ooit bij mij meegelezen hebben is het stiekem geweest.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 19:19:34

      Ach wat is stiekem, als een site openbaar , zonder wachtwoord, staat is het natuurlijk eigenlijk niet stiekem. Al kán ik me voorstellen dat het juist bij familie wat vreemd is als ze wél meelezen maar er nooit iets over zeggen. Mijn uitgangspunt is wel altijd dat ik géén dingen schrijf die “wie dan ook” niet zou mogen lezen.

      Beantwoorden

  11. majaer
    Mrt 16, 2016 @ 13:20:58

    Leuke foto’s bij mij lezen ze eigenlijk nooit mee, en mijn kleindochters zijn nog te klein. Ik heb het wel eens gezegd maar ze hebben er geen notitie van genomen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 14:15:39

      Bloggen is geloof ik toch het méést iets voor jezelf, bij mij ook wel hoor. Het grappige is dat er dan wél (aanvankelijk) wildvreemde mensen komen lezen.

      Beantwoorden

      • majaer
        Mrt 16, 2016 @ 15:13:45

        Ja dat is wel zo, je zet er van alles op wat je zelf leuk vind en het is natuurlijk altijd erg leuk als er iemand reageert ook al ken je de mensen niet.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mrt 16, 2016 @ 15:32:03

          Ja zeker weten, en je leert de mensen die reageren vanzelf wel kennen, echt waar hoor, ik zou m’n vaste lezers echt niet willen missen. Het is gewoon een ánder sociaal leven maar wél een die er echt bij hoort.

          Beantwoorden

  12. Spinnetje
    Mrt 16, 2016 @ 12:50:40

    De tweede foto is echt geweldig!
    Zoonlief en manlief weten dat ik een blog heb, maar lezen nooit mee. Behalve als ik het onder hun neus hou…maar echt enthousiast worden ze niet. Ik schrijf nou eenmaal niet over de wondere wereld van Minecraft en andere virtuele zaken.
    Familie leest denk ik af en toe wel mee, maar das meer daar ik nieuwe blogjes ook op Facebook plaats.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 14:14:06

      Hier heeft manlief ook van geen kánt interesse. Hij leest alleen iets wanneer ik hem dat vraag( meestal omdat hij dan zelf de hoofdrol heeft en ik wil weten of hij het niet vervelend vindt;-)
      Ik heb zelf geen FB dus via kant krijg ik nooit lezers.

      Beantwoorden

  13. Mrs. Brubeck
    Mrt 16, 2016 @ 10:43:28

    Leuke foto’s… Dat mag ik zeker niet vergeten te zeggen! 🙂
    Niemand uit onze familiekring of vrienden weten dat we bloggen… Waarom, niet omdat het geheimen zijn of omdat we leugens schrijven… Maar omdat het inherent verbonden is aan een moeilijke periode een tijd geleden waar we sterk uitgekomen zijn, maar we niet willen dat het onze kinderen verontrust… Ze zouden een verkeerd beeld kunnen krijgen en dat willen we ABSOLUUT niet! Als we soms een tekst voor hen schrijven, dan drukken we die af en geven het hen
    (Zoals toen Oudste het huis uit ging)
    Liefs…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 14:10:16

      Het lijkt me best lastig om het zo gescheiden te houden maar waarschijnlijk wéten jullie niet beter omdat je het altijd zo hebt gedaan.
      Ik schrijf dan weer over heel veel dingen niét en zo doet iedereen het toch weer nét even anders en om andere redenen. Niets mis mee!

      Beantwoorden

  14. John
    Mrt 16, 2016 @ 09:26:51

    Kleinkinderen heb ik nog niet 🙂 En van mijn zoon weet ik dat hij heel af en toe kijkt. Mijn dochter heeft zelf een blog maar doet er helemaal niets mee.
    Ik zie en spreek ze ook heel veel – net mijn zoon nog- en dan hoeven ze niet via mijn blog op de hoogte te blijven.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 14:06:18

      Nou “echt op de hoogte blijven via mijn log hoeven ze natuurlijk ook niet, want al lijkt ik álles te vertellen, er is toch héél veel dat er nooit op komt. Maar voor zoon Ruud in de USA is het toch een beetje de Nederlandse sfeer eruit halen denk ik. Verder is er gelukkig skype en mail!

      Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Mrt 16, 2016 @ 00:36:19

    Prachtig die tweede foto dat ze voor het hekje naar binnen staan te kijken .

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Mrt 15, 2016 @ 23:01:38

    mooie foto’s, pure nostalgie…..

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Mrt 15, 2016 @ 22:35:23

    Voor zover ik weet leest geen van mijn familieleden mijn blog en dat wil ik graag zo houden . Of ze moeten hem
    Opgezocht hebben maar hoor er nooit over . Leuke foto.s trouwens van je kleinkinderen .

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2016 @ 14:01:23

      Ja van jou wist ik dat, je had er kort geleden nog een logje over;-)
      Leuk hé, vooral de onderste foto zou het best leuk doen als ansichtkaart. , je zier wel eens van die series.

      Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Mrt 15, 2016 @ 22:31:29

    Ik heb geen idee wie het allemaal lezen en wat ze er van vinden.
    Maar ze weten het wel.
    Mijn eigen internetkrantje.

    De tijd vliegt en het verleden glijdt steeds verder weg, wat blijft zijn herinneringen.

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Mrt 15, 2016 @ 22:04:06

    kleinkinderen zijn er hier nog niet en mijn dochter leest nu en dan wat ik geschreven heb. De zoon ligt er helemaal niet van wakker.

    Beantwoorden

  20. Kakel
    Mrt 15, 2016 @ 21:24:15

    Echt een geweldige foto! We worden oud, hè?
    Mijn dochter heeft een abonnement op mijn blog, maar als ik iets schrijf waarvan ik niet wil dat ze het leest, verwijder ik haar adres tijdelijk uit het bestand. Mijn vader leest mijn blog ook. Waarschijnlijk mijn broer ook. De rest van de familie niet en dat wil ik graag zo houden.
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 15, 2016 @ 22:14:47

      Foei Kakel, wat lees ik hier nou!
      Bij mij lezen ook wel wat neven en nichten min of meer regelmatig, maar die reageren zélden. dochterlief een enkele keer. Het maakt me verder niet uit wie er meeleest want ik ben op mijn logjes niet anders dan ik “real live”;-)

      Beantwoorden

  21. Marja
    Mrt 15, 2016 @ 20:37:29

    Schattig trio. Onze kleinkinderen zijn nog te jong, maar de kinderen weten mij allemaal te vinden op het www. Veel vrienden en nichtjes lezen ook mee. Ik hou zo veel mogelijk rekening met hun wensen en wat ze wel en niet willen delen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 15, 2016 @ 20:41:28

      Leuk dat ze allemaal meelezen.
      Ach, je voelt meestal wel aan wat ze niet prettig vinden en welke foto’s ze niet gedeeld willen zien. Bij twijfel vraag ik het altijd even, zéker bij de nu volwassen kleinkinderen.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

