in tranen

Néé geen zorgen hoor, het was gewoon “tranenweer”, heerlijk zonnetje maar een ijzig koude wind, zeker langs het water. Tranen met tuiten als je even de volle wind in je gezicht kreeg.

DSCN7461
Voor we de deur uit gingen hád ik even de aanvechting niét m’n dikke dons jas aan te doen, in de auto achter glas kan de zon het al gauw te warm maken.
Maar gelukkig koos ik tóch voor m’n “donsje” en daar werd ik reuze blij van!
Per ongeluk  begonnen we de wandeling tegen de wind in zodat we op de terugweg de wind én de zon op de rug hadden, een cadeautje!

DSCN7460
De wandeling ging langs het Zoetermeerse Noord A  en we werden bijna gedwóngen stevig door te stappen door de roeiers van een drakenboot Het monotone getrommel doet denken aan de kookpotten van de inboorlingen die zich verheugen op” een maaltje  blanke”.
Het ging behoorlijk wat sneller dan ik dacht en  helaas een beetje verkeerd op de zon om netjes  te filmen,  het ziet er  wat spookachtig  uit zo met dat tegenlicht achter  het  wuivende riet.

 

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Mrt 15, 2016 @ 20:28:28

    Haha, wat heerlijk Riet, ziet er inderdaad wel koudachtig uit!
    Wuivend Riet haha!

    Beantwoorden

  2. terrebel
    Mrt 15, 2016 @ 20:12:55

    Lijkt mij een heerlijke wandeling, Riet!

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Mrt 15, 2016 @ 19:02:55

    Ik begreep uit het bord naast de brug dat “wuivend riet” niet gestoord mag worden; aangezien ze op een volgend logje zit te broeden.
    Tja, tenzij het de plaatselijk inboorlingen van de habitat in een drakerig bootje zijn natuurlijk….

    Beantwoorden

  4. Mrs. t.
    Mrt 14, 2016 @ 19:54:07

    Heerlijk he, dat weer de laatste dagen!

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Mrt 14, 2016 @ 17:44:11

    Haha….het kwartje is gevallen.

    Beantwoorden

  6. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mrt 14, 2016 @ 17:18:57

    inderdaad, al had ik nooit deze titel zelf verzonnen 😉

    Uit de wind, in de zon, was het geweldig…. heb daar ook enorm van genoten. net alsjullie.

    Beantwoorden

  7. roadlaura1969
    Mrt 14, 2016 @ 16:39:20

    Wat ruist er door het “Riet”gewas…
    Heerlijk weertje.

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    Mrt 14, 2016 @ 15:04:00

    Prachtig… Maar toch een prangende en indringende vraag: waarom zoek jij het broedgebied op….?

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Mrt 14, 2016 @ 12:39:21

    Lijkt me heerlijk om met zo’n snelheid over het water te glijden, zonder die wind natuurlijk.

    Beantwoorden

  10. giselzitrone
    Mrt 14, 2016 @ 10:50:59

    Wunderschön wünsche eine gute neue Woche lieber Gruß von mir Gislinde

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Mrt 14, 2016 @ 09:43:30

    Haha wuivend Riet, origineel hoor Riet!
    In de tuin is het heerlijk, uit de wind, in de zon, genieten!
    Maar de wind is inderdaad koud, maar alles is beter als die regen!

    Beantwoorden

  12. John
    Mrt 14, 2016 @ 09:24:31

    Ja, ik stond gister op de ladder met gezicht richting het oosten. De snijdende wind dus constant op mijn gezicht. Maar goed, ik heb wel werk verzet 🙂

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Mrt 14, 2016 @ 08:58:54

    goede morgen,
    wat heb je weer pracht foto’s gemaakt,
    tja….. jammer dat er zo’n koude wind stond,
    fijne week toegewenst

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 14, 2016 @ 15:24:55

      Gelukkig waren we met tegenwind van start gegaan, als je dat niet doet loop je allicht zó ver weg dat het terug afzien is. Maar toch lekker hoor, beter dan al dat sombere weer.

      Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Mrt 13, 2016 @ 23:46:43

    Ja, Riet bij het wuifende riet! Een echte winterwandeling. brr.

    Beantwoorden

  15. Emile van Aelst
    Mrt 13, 2016 @ 22:55:02

    Het was inderdaad heerlijk weer dit weekend, maar ook traanogenweer heb er ook altijd zo’n last van. Flauw eigenlijk dat die roeiers niet even terugzwaaiden he. Over een paarmaanden roeieb ze weer een zaterdagmiddag door Leiden tijdens de Lakenfeesten. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 14, 2016 @ 15:20:35

      Ik heb een paar jaar geleden staan kijken in Leiden bij de drakenboot race. Het heeft wel iets hé dat getrommel!
      We gingen vanzelf op de maat lopen, gelukkig konden we ze al snel niet meer horen want het tempo zat er goed in;-)

      Beantwoorden

  16. Kakel
    Mrt 13, 2016 @ 20:48:01

    Twee keer wuivend Riet (-: (-: Ik zwaai terug…zie je het??
    Ziet er heel vloeibaar uit, dat roeien!
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 13, 2016 @ 21:02:16

      Ja hoor, door m’n tranen heen zie ik je zwaaien.
      Het heeft wel iets hoor dat roeien op de maat van zo’n trommelaar! Die knapen hebben het niet koud denk ik, ze werken zich in het zweet!

      Beantwoorden

  17. Marja
    Mrt 13, 2016 @ 20:20:45

    Ik sta hier heftig terug te wuiven. Zwaai, zwaai, zwaai.

    Beantwoorden

  18. margrietspanjaard
    Mrt 13, 2016 @ 20:19:08

    Ja, het was echt heeeeeeeerlijk koud….tintelend en gezellig. Veel mensen op de been..prima dag 🙂

    Beantwoorden

  19. Spontanity
    Mrt 13, 2016 @ 20:16:45

    Leuk gevonden overigens 🙂

    Beantwoorden

  20. Spontanity
    Mrt 13, 2016 @ 20:15:10

    Daar wil ik ook nog eens heen.
    xxx

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Mrt 13, 2016 @ 20:10:06

    Riet tijdens de broedtijd. Gelukkig was er een waarschuwingsbord !

    Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Mrt 13, 2016 @ 20:00:40

    Ja ik ben de tuin niet uit geweest en daar was het heerlijk weer al zag ik natuurlijk geen twee keer wuivend Riet riet haha. Heb zelfs voor de eerste keer nadat ik heel mijn straat schoongemaakt had heerlijk op mijn stretcher in het zonnetje liggen genieten van de warmte. Maar kan me voorstellen als het niet beschut is dat het nog fris was.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

