ho-ho-mo

Tjongejonge, ze weten van gékkigheid niet meer wat ze moeten doen om “homovriendelijk” over te komen. Ik zou zélf zeggen, iedere homo is een mens dus ik behandel hem/haar als een mens, dat zóu genoeg moeten zijn.
Om te laten zien hóe homovriendelijk men wel is werden enige tijd geleden her en der “regenboogzebra’s” in gebruik  genomen maar daar schreef ik al eens een logje over.
Nee nu komen er ineens homovriendelijk voetgangers oversteeklichten. voetgangerslicht
Kijk normaal staat er gewoon één poppetje op dat in de meeste gevallen het meest op een man lijkt.
Niet zeuren dat vrouwen óók lange broeken dragen, een vrouw heeft toch meestal wel herkenbaar andere vormen.
Toch vond niemand het nodig de reguliere voetgangerslichten te voorzien van een poppetje dat een vrouwtje voorstelt te organiseren.
Volgens mij komt er ook niemand in de verleiding om bij een  zebra plankgas te geven als er een vrouw oversteekt, onder het motto, hier hebben alleen mannen groen licht!
En zie jij wel eens dat vrouwen netjes blijven staan als ze zo’n groen mannetje zien? Na drie uur wachten zie je ze dan waarschijnlijk uiteindelijk  een eind verderop oversteken om geen overtreding te begaan.
Maar nu dus het homoverkeerslicht met daarop twéé figuurtjes en een hartje in het midden….. !
De figuurtjes kunnen evengoed mannen als vrouwen zijn, en dus óók een man én een vrouw en hun hart hangt “in het midden”.
homostoplichtHet zóuden natuurlijk net zo goed Henk en ik kunnen zijn, we houden van elkaar én lopen vaak hand in hand.
Geen idéé waarom ik hier een home stel in zou moeten zien en áls dat al zo was wat ik daar dan uit zou moeten afleiden.
Mogen daar uitsluitend homo stellen oversteken?
Of mag je daar niet in je úppie oversteken en  mag dat alléén met  iemand waar je van houdt terwijl je elkaar bij de hand houdt.
En wat heeft veilig oversteken te maken met je seksuele geaardheid dus…. ik vertrouw het niet helemaal.
Bij de boerin zonder naam zag ik een filmpje dat ons wat wijzer maakt, homo verkeerslichten…..? aan m’n hoela, gewoon een voorbereiding om  geld te verdienen aan “de overstekende mens”, tja, volgens mij heeft Rutte weer een melkkoetje gevonden.

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mrt 14, 2016 @ 17:17:44

    Ik verafschuw homofoben !
    En toevallig (toeval bestaat niet…) had ik het er vanochtend met mijn maandagmeneer over…. die lieve schat is 90+ en zo ruimdenkend… hij snapt al die heisa net zo min als ik. Zijn kleinzoon is kortgeleden de liefde achterna gereisd en heeft zich bij zijn vriend in Canada gevestigd, belt minimaal 1x per week met opa en opa glimt van trots, waarom? Omdat kleinzoon gelukkig is…en dat is het enige dat voor opa telt, ook al mist hij hem heel erg.

    Ondanks dat wij zeggen dat Nederland heel vrij is blijkt helaas maar al te vaak het tegendeel nog steeds… zo jammer dat men niet beseft daarmee voorbij te gaan aan het meest belangrijke op de wereld, de liefde, en op de 2e plaats de menselijkheid.

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Mrt 13, 2016 @ 23:58:38

    Gewoon sneu!

    Beantwoorden

  3. Regenboogvlinder
    Mrt 13, 2016 @ 23:27:59

    Bestaan die stoplichten echt, met dat hartje tussen 2 poppetjes.. Ik vind het allemaal zo vergezocht hè.. Maar die Hulk heeft natuurlijk weer gelijk hè 😉

    Beantwoorden

  4. Villasappho
    Mrt 13, 2016 @ 22:46:41

    Ja het was weer raak in het nieuws, ik werd blijer van de Rotterdamse burgemeester over de homovluchtelingen. Ik hoef nog steeds niet echt naar Utrecht ook niet omdat ik van achter de Dom kom.

    Beantwoorden

  5. Spontanity
    Mrt 13, 2016 @ 16:32:06

    Geweldig filmpje 🙂
    1 april is onderweg, weer er maar op bedacht.

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Mrt 13, 2016 @ 15:23:56

    Wel verkeerslichten voor de homoseksuele of lesbische medemens maar niet voor blinden?! Die worden vrijwel overal bijna plat gereden bij het oversteken omdat de bestuurders van al dat verkeer de regels helemaal niet meer kennen. Mij maakt het niet uit of men nu van de mannen of de vrouwen is, als ze maar doorlopen bij het oversteken….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 13, 2016 @ 15:28:11

      Zó is dat. Voor blinden en slechtziende zijn er trouwens wél voorzorgen voor genomen hoor, daar zijn de tikkers voor uitgevonden die snel of langzaam tikken al naar gelang het groen of rood is.

      Beantwoorden

  7. majaer
    Mrt 13, 2016 @ 14:37:05

    Haha Ja hoor dit is natuurlijk belachelijk zo kan je er nog meer verzinnen

    Beantwoorden

  8. Lenjef
    Mrt 13, 2016 @ 11:08:37

    Verliefde ogen

    Ja, mensen kunnen elkaar soms ontzettend graag zien.
    Ze hoeven zelfs geen klassiek koppel te zijn bovendien.

    Het kan man-man of vrouw-vrouw wezen.
    Als er maar liefde in de ogen staat te lezen.

    Helaas is menig hart dat bemint
    letterblind.

    Je bent een fijn mens, Rietepietz!
    Lenjef

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 13, 2016 @ 12:55:02

      Wat een mooi compliment Lenjef, gelukkig zijn er heel veel mensen die een beetje fatsoenlijk in het leven staan. En je hebt gelijk natuurlijk, het dóet er niet toe in welke samenstelling je van elkaar houdt áls je maar van mensen houdt en als je elkaar maar de vrijheid gunt dat te doen.

      Beantwoorden

  9. gewoonanneke
    Mrt 12, 2016 @ 20:27:25

    Haha wat een mooi filmpje. Hoe gaat het vraag ik me dan meteen weer af als zowel een automobilist als een voetganger betaalt……….???? In Berlijn zag ik bij de voetgangerslichten de Ampelmännchen. Vrolijke figuurtjes. Je kon ze ook kopen als magneten of allerlei andere producten. We zagen een winkel tegen die niets anders verkocht. Sinds 2004 zijn er ook Ampelmädchen – met rokje en vlechtjes. Echt heel leuk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 12, 2016 @ 21:19:53

      Dat vond ik ook dus ik heb heb bij de boerin meegepikt! Maar automobilisten lijken me er niet héél geschikt voor, heb je gelijk in!
      Grappig die Ampelmännchen. werden al eerder genoemd in de reacties. Ze zijn mij in Berlijn in ieder geval niet opgevallen. Lijkt me leuker dan dit soort onzin;-)

      Beantwoorden

  10. datzalwel
    Mrt 12, 2016 @ 14:20:33

    Je hebt helemaal gelijk Rietepietz. Maar bij ons bij het station staat een vrouwtje met een vlaai in haar hand in het oversteek licht wat verwijst naar het begin ongeveer 50 jaar geleden toen de bakkers vrouw Antje bij elke trein langs ging met de overbekende lekkere Weerter vlaaitjes die ook gretig gekocht werden. Iedereen die ooit met de trein kwam kende Antje van de statie. Dat vind ik dan wel weer leuk als hommage en herinnering hoe de Weerter vlaai bekendheid kreeg.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 12, 2016 @ 14:47:17

      Dát is tenminste leuk, en zinvol omdat iedereen het verhaal kent en doorvertelt. Klinkt goed zo’n Weerter vlaai, ik heb goede herinneringen aan de Limburgse rijstevlaai die een in Maastricht wonende oom van Henk altijd meenam. Later zat er pal tegenover ons huis een Limburgse bakker, nou je begrijpt dat werd smikkelen en smullen. We hoefden er alleen voor over te steken, zónder verkeerslichten zelfs;-)

      Beantwoorden

  11. Jokezelf
    Mrt 12, 2016 @ 08:46:02

    Hahaha, meer kan ik er niet over zeggen, want ik lig hier onder mijn stoel!

    Beantwoorden

  12. Tessa | 52druppels.nl
    Mrt 12, 2016 @ 07:29:29

    ik had er iets over gelezen, maar dat was dus serieus bedoeld???

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Mrt 12, 2016 @ 00:05:14

    Hier heb ik geen woorden voor, echt belachelijk, hoe ver kan een mens toch gaan…..????

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Mrt 11, 2016 @ 23:30:47

    Ja, bijna volgende maand, maar nu nog niet.
    Het is te bizar voor woorden, sommige kunst, maar ach, het is leuk en levert gespreksstof op;

    Beantwoorden

  15. Marja
    Mrt 11, 2016 @ 22:24:01

    Te zot voor woorden! Gelukkig maak jij er weer iets leuks van.

    Beantwoorden

  16. Emile van Aelst
    Mrt 11, 2016 @ 22:04:35

    hahhahaha geweldig filmpje

    Beantwoorden

  17. Corja
    Mrt 11, 2016 @ 21:58:40

    Waar heb je dat gezien? Staan ze bij asielzoekerscentra soms? Wat vreselijk, zeg. Het lijkt net of de voorste de achterste meesleurt. Tjonge jonge, hoe politiek correct wil je het hebben?
    De enige voetgangerslichten die ik echt leuk vindt, zijn de Ampelmännchen in Berlijn (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ampelm%C3%A4nnchen)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 12, 2016 @ 09:12:37

      Ze zijn er in Utrecht mee bezig én ze moeten al ergens in gebruik zijn. Vast niet bij AZC ’s in de buurt want dáár doet men gewoontegetrouw aan symptoombestrijding ( homo’s verstoppen zoals het regiem waarvoor ze nou juist op de vlucht zijn) i.p.v. de daders te isoleren en te straffen. Om moedeloos van te worden.
      Ja die zijn leuk, maar hoofdzaak is natuurlijk dat ze duidelijk zijn en al dat gedoe over homo’s heeft er niet mee te maken.

      Beantwoorden

  18. Kakel
    Mrt 11, 2016 @ 21:44:51

    De bedoeling zal vast goed zijn maar door een groep te “bevorderen,” blijven anderen achter. Herinner je je de reclame nog dat vrouwelijke automobilisten korting van de verzekering kregen omdat ze veiliger rijden dan mannen? Mocht niet van de rechter, was discriminatie…Ik hoop nog op een stoplicht met een man in Schotse kilt en zonder onderbroek (-:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 11, 2016 @ 21:51:56

      En dán nog een stevige storm natuurlijk!
      Ze zijn knettergek, wat heeft je geaardheid nou te maken met veilig oversteken! Nou ja, als je elkaar al overstekend diep in de ogen kijkt gaat het fout, maar dát telt niet alleen voor homo’s , . positieve discriminatie bestaat discrimineert altijd weer anderen.groepen

      Beantwoorden

  19. ria
    Mrt 11, 2016 @ 21:25:48

    Hoe ver gaan we nog?

    Lieve groetjes. Ria

    Beantwoorden

  20. Blog Zonder Naam
    Mrt 11, 2016 @ 21:24:34

    Ja ja, ik zie dat het verkeerslichten-virus ook deze blog heeft aangstoken!
    Op de oversteekplaatsen met groene en rode nijntjes op de verkeerslichten mogen waarschijnlijk alleen konijnen oversteken… Of zou je ‘al wippende’ de oversteek moeten wagen….
    En inderdaad….. Betalen voor de oversteek….. Breng ze daar in het torentje maar niet op het idee….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 11, 2016 @ 21:46:59

      Ja klopt, ik had al een logje erover in m’n hoofd toen k bij jou dat leuke filmpje zag dat natuurlijk een geweldige aanvulling is.
      Het is inderdaad niet uitgesloten dat we de heren in het torentje op een idee brengen;-(

      Beantwoorden

  21. IngridMoorenBlogs
    Mrt 11, 2016 @ 20:17:51

    Echt belachelijk! Krijgen we nu ook stoplichten met dikke mensen of met lange mensen of….belachelijk,ik zei het al!

    Beantwoorden

  22. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 11, 2016 @ 19:28:50

    Groene mannen?
    Daar mogen enkel Hulken oversteken!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

