Kwiebes

kwiebus
Néé joh….. écht niet! Het hád van mij af kunnen komen dat stuk in de Telegraaf vanmorgen, maar ik heb  niét de publiciteit gezocht en weet van niets!
Het klopt wél dat ik graag af zou rekenen met die staatssecretaris Wiebes,  wiens naam met een héél kleine aanpassing   toch enige genoegdoening geeft.
Kwiebus heeft in zijn oneindige wijsheid bedacht dat  iédereen nu maar digitaal z’n belasting in orde moet maken.

Natuurlijk, ons kwiebusje is van een generatie die al min of meer opgroeide met de computer, maar dat er zelfs van zijn generatie nog mensen zijn die weinig affiniteit met zo’n “digitaal onding” hebben is hem ontgaan. Ook dat het deel van de oudere generatie dat zich soms wel kan redden áltijd tegen een achterstand aan zal blijven hikken is hem onbekend.
Het verdwijnen van de  gehate blauwe enveloppe wordt, voor hem onverwacht, dus niet door iederéén met gejuich begroet.
Logisch….. met mijn vorige logje nog vers in het geheugen lijkt  de ondertitel van het artikel zeker niet uit de lucht gegrepen.

kwiebus1
En geloof me, ik mag dan geen wizzkid zijn, in mijn leeftijd groep ben ik dan nog redelijk bijdehand op de computer. Niet om me op de borst te rammen, ik kan vaker m’n dochter met raad en daad bijstaan op de computer dan zijn mij al hebben we allebéi wel onderdelen waar geen jota van snappen!
En dat geldt voor véél computergebruikers, vooral bij ouderen wordt een pc vaak alleen gebruikt om de foto’s van de (klein)kinderen  te kunnen bekijken en misschien ook nog een mailtje te ontvangen.
Op die PC is dan meestal door de kinderen, of een handige buur,  alles geïnstalleerd.
Onze Kwiebus denk dat dát ruim genoeg is om je zaken digitaal te kunnen regelen want “zijn moeder van 75 kan het ook ” en zo is er een regelrechte  digidwang  vanuit Kwiebus ontstaan!

kwiebus2
Ik vind het prima dat wie dat handig en/of makkelijk vindt z’n zaken digitaal regelt, maar waarom blijft er geen ándere keuze voor hen die het gemak van digitale wereld totaal niet zien.
Zo zaligmakend is dat gemak trouwens niet eens, wie herinnert zich niét de grote problemen die het inloggen bij de belastingdienst vorig jaar met zich meebracht. De site lag er regelmatig uit door overbelasting en dus lijkt Kwiebus zélf z’n zaken nog niet op orde te hebben.

In een radio interview met iemand “die van de hoed en rand weet” hoorde ik dat  men hard gewerkt heeft om ddos aanvallen en andere ongemakken onmogelijk te maken…… en op de vraag of de site nu dus volkomen veilig is werd volmondig  JA geantwoord!!!!!!
Ik heb er  iets minder vertrouwen in dat er nu niémand meer z’n tanden in site zal durven zetten, ben alleen benieuwd hoeláng het zal duren eer deze mevrouw haar woorden in zal moeten slikken.

De mevrouw wist óók nog aan te dragen dat je digitale aangifte  altijd kunt doen wanneer het jou uitkomt. Tja , dat de site soms overbelast is moeten we zien als onderweg even met de auto  in de file staan, alsof dát geen ergernis  en ongemak is, en natuurlijk kun je dan niét  je aangifte regelen op dat moment dat jou nou juist even goed uitkwam!
Ergernissen met wachtwoorden, trage computers, te weinig know how en hoge kosten om de boel veilig te onderhouden als je zelf niet handig bent….. de belastingdienst kan het niet leuker maken ….maar op deze manier voor véél mensen óók niet makkelijker…. kom maar weer op met die krib….
Ja natúúrlijk heb ik al gebeld voor m’n papieren aangifte biljet, dat is al binnen, nu nog een brief naar de ombudsman want helaas …. ik héb geen computer!

 

 

 

Advertenties

49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Villasappho
    Mrt 04, 2016 @ 17:43:12

    Heb ik normaal al een hekel aan nummers, digitaal vind ik ze helemaal vervelend. Vorig jaar laten doen, stond na 10 minuten weer buiten mannetje weet iig wat ie moet doen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2016 @ 17:59:53

      Ik doe het al minstens 40 jaar zelf op papier. Digitaal zóu ik best kunnen maar ik ben niet gék, dan moet ik ook áltijd zorgen dat ik een veilige én goedwerkende computer te hebben.
      Gaan we niét doen dus , ik zou dik in de stress zitten als ik m’n zaken digitaal regel en de computer heeft kuren, mij niet gezien hoor!

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Mrt 04, 2016 @ 14:14:00

    Hoewel ik qua leeftijd niet meer zal worden opgesteld in het eerste van Ajax, de lapper en smartphone hebben maar weinig geheimen meer voor me. Ik maak er dagelijks veel gebruik van. Ook voor de digitale aangiften, betalingen, bestellingen etc. Gaat snel en is efficient. Wat mij ouderwets maakt is dat ik van alles wat ik schrijf of aangeef wel even een kopietje voor mijn eigen archief maak. Vertrouwen is goed, controle beter. Maar die belastingen deed ik al een paar jaar digitaal omdat je als (kleine) ondernemer o.a. je BTW op die manier moest aangeven. Kon niet meer schriftelijk. En onder druk wordt alles vloeibaar. Ook de weerstand tegen…. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2016 @ 15:01:24

      Nederlanders zijn makkelijk “slikkers”, en zeggen al gauw “het is niet anders”, toch vind ik het een slechte zaak dat we zo van het internet afhankelijk gemaakt worden.
      Dat gaat ze écht nog eens lelijk opbreken want men vertrouwd er véél te veel op. Er zóu natuurlijk een fatsoenlijke back-up op papier van alles moeten zijn, zoals jij en ik doen “voor het geval dat” maar de overheid ( en de banken) zegt bij een calamiteit gewoon dat het overmacht is dat men je niet kan helpen, echt schandalig.

      Beantwoorden

  3. cornma
    Mrt 04, 2016 @ 10:16:22

    Ik moet er niet aan denken alles via het internet te moeten doen. Ik snap er de ballen van en heb ook totaal geen behoefte om me erin te verdiepen. Wat is er toch mis met goed papierwerk? Volgens mij is dat veel langer houdbaar en te bewaren dan al die digitale toestanden. Daar is slechts één goede crash nodig en alles is weg. DOM DOM DOM!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2016 @ 14:52:50

      Laat het de belastingdiens wél weten hé, er zijn voorlopig nog wel “papieren aangifte beschikbaar maar wie niet protesteert noteren ze als
      digitaaltje”. Hoe meer tegenstand hoe groter de kans dat er toch een papieren regeling blijft.

      Beantwoorden

  4. Suskeblogt
    Mrt 03, 2016 @ 20:29:42

    Die kwiebus heeft duidelijk geen feeling met wat er leeft. Ouderen dreigen de nieuwe analfabeten te worden. Nu wordt iedere baby zowat met een pc muis of app in de hand geboren. Er zijn nog mensen die anders opgegroeid zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 03, 2016 @ 20:33:00

      Zeker weten, en dat zijn niet eens alleen maar stokoude mensen hoor, 50 plussers vallen óók nog vaak buiten de boot. Als ze het voor het werk niet nodig hebben. en heeft hun interesse niet hebben zij óók een grote achterstand.

      Beantwoorden

  5. hanscke
    Mrt 03, 2016 @ 19:40:02

    Het komt gewoon te vroeg. Toen de auto’s kwamen heeft het ook best nog wel enige tijd geduurd voor alle handkarren en transportfietsen uit het straatbeeld verdwenen waren. Geef de mensen de tijd. Ouderen en jongeren. Hoewel de meeste volwassenen nu wel een rijbewijs hebben zijn er altijd nog een aantal die het niet kunnen halen. Zo zal dat ook met het gebruik van de computer gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 03, 2016 @ 20:09:34

      Precies, er zijn gewoon nog héél veel mensen die géén auto rijden, soms omdat ze dat niet kunnen, en soms omdat ze het niet kunnen betalen.
      En niémand die mensen gaat verplichten om auto te rijden,computergebruik zou óók niet afgedwongen moeten worden , te gék voor woorden!

      Beantwoorden

  6. John
    Mrt 03, 2016 @ 09:33:07

    Ze zijn zeker doorgeslagen en ze denken dat ze het goed doen, maar doen dat zeer zeker niet.
    Ook Wiebes niet. Dat ze die man hebben aangetrokken… Hij was mss best een goed boekhouder, van digitaliseren heeft hij geen verstand, en meer van die lui die in de kamer rondhangen hebben dat niet.
    Niet alleen ouderen, ook jongeren vinden het te moeilijk. En dat wil wat zeggen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 03, 2016 @ 09:44:26

      Ze denken er véél te makkelijk over. Het vervelende van een computer is gewoon dat wanneer je eenmaal érgens iets niet goed doet je gewoon niet verder komt.
      Zeker als je geen idee hebt wát je fout deed kun je het dus verder schudden.
      Voef daarbij een tijdsdruk, die belasting aangifte móet nou eenmaal binnen een bepaalde tijd, dan kun je er vergif op innemen dat er veel mensen tegelijk willen inloggen en dáár zijn ze dan weer niet op berekend. Ze zijn zó dom bezig op dat Binnenhof, nog véél dommer dan dan die heel-of halfdigibeten. Maar ik wacht natuurlijk met plezier op een eventuele chaos;-)

      Beantwoorden

  7. Internettoerist
    Mrt 02, 2016 @ 18:53:31

    Tja…, die mensen zijn wereldvreemd hé. Ze leven in een ivoren torentje, hebben nooit moeten werken, verdienen buiten proportie,…. En als er iets moet gedaan worden, dan laten ze dat doen door hun personeel. Wat weten zij van de “gewone” mensen, van de echte wereld?
    In België is er zelfs een burgemeester die het stadhuis volledig wil digitaliseren. Met andere woorden; het stadhuis opdoeken. Stel je voor, alle dienstverleningen, alle administratie via de pc, zonder menselijk contact… Yeah right!
    Blijkbaar zitten al die kwibussen op de hoogste postjes. Logisch eigenlijk, want het echte leven zouden ze niet aankunnen.

    Rietepietz, als je ooit voor een ministerpost gaat, dan krijg je mijn steun ! 😉

    Vriendelijke groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 19:10:24

      Daar heb je zéker een punt, zelf láten ze alles voor zich doen en daardoor begrijpen ze weinig van problemen waar de gewone mens tegenaan loopt.
      Hier is ook een sterke lobby om gemeentezaken digitaal te regelen maar er zijn nóg wel loketten.
      Daar is het dan zelfs rustiger doordat véél mensen wél voor digitaal(on)gemak kiezen . Conclusie…. er zullen wel weer arbeidsplaatsen verdwijnen als deze trend zich voortzet.
      Dat menselijk contact is ook zeker iets dat niet verloren mag gaan, er is al zovéél verdwenen, aan de telefoon word je van het éne menu in het andere geprikt en krijg je al vaak geen mens meer aan de lijn, ook bij banken kan bijna niéts mee aan de bali geregeld worden. Ik wordt er knap moedeloos van maar blijf wél waar dat kan de kont tegen de krib gooien.
      Voor een ministerspost in deze ploeg is mijn gezondheid niet goed genoeg, mijn bloeddruk zou het niet trekken maar tóch bedankt voor je vertrouwen;-)

      Beantwoorden

  8. majaer
    Mrt 02, 2016 @ 17:29:24

    Wij zelf hebben geen problemen met de belasting op de PC, hoewel we soms ook wel even moeten zoeken maar het komt altijd wel goed.
    Ik ben het zeker met je eens dat ze het ook op papier moeten blijven houden, want er zijn genoeg mensen waaronder zeker de ouderen die niets of weinig met de computer doen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 17:39:59

      Het is belachelijk dat men gewoon een héle groep mensen onder het vloerkleed veegt als niet ter zake doend. Terwijl belastingaangifte verplicht is, dan kun je niet een apparaat verplicht stellen dat toch een redelijke gebruiksvaardigheid vereist.
      Ik heb sowieso al drie mensen in mijn directe omgeving die geen computer hebben, alleen wonen en dus óók geen hulp kunnen vragen thuis.Henk zou dat wel kunnen maar het is mij niet gelukt hem “te digitaliseren” , zelfs niet met een ouderen cursus als ondersteuning Die mensen vallen dus echt buiten de boot als men dit doorzet.

      Beantwoorden

      • majaer
        Mrt 02, 2016 @ 17:54:09

        Het is voor ons ook niet te begrijpen ze zitten achter hun bureau alles te bedenken, maar niet dat er nog een grote groep mensen zijn die dit nooit zouden kunnen doen digitaal.

        Beantwoorden

  9. gewoonanneke
    Mrt 02, 2016 @ 14:20:16

    Ik heb deze week zelf wat zitten vogelen met de belasting maar kwam er niet doorheen om dat te doen wat ik wilde doen. Kon er niet inkomen. Dus was dat betreft en heb zo eens zitten kijken op die belastingsite en kan me voorstellen dat mensen die niet dagelijks van alles met de computer doen het heel lastig vinden. Zelf doe ik al jaren de aangiftes voor mij en mijn moeder digitaal. Ik vond dat invullen van die formulieren best lastig. Nu kan je gewoon even klikken om achtergrond informatie er bij. Dat werkt wel prima hoor. Zeker sinds de meeste gegevens al ingevuld zijn tegenwoordig is het een fluitje van een cent.
    Aan de andere kant zijn er ook wel veel oudere die het nog wel gemakkelijk zouden kunnen leren maar er de energie niet in willen steken. Dat vind ik dan wel weer een gemiste kans. Maar iedereen maakt daar zijn keuze in en dat moet ook kunnen dus die mogelijkheid moet gewoon blijven bestaan dat het op papier ingevuld wordt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 14:27:19

      Ja precies, ik zou het zeker kunnen maar zie de voordelen niet dus doe het liever gewoon op papier zoals ik het al m’n hele leven doe. Geen ergernis van een slecht werkende site en géén probleem als m’n computer kuren heeft of m’n beveiliging niet afdoende is. Dat vooraf invulllen is schijngemak, je móet alles terdege controleren want áls het niet klopt is niét de belasting verantwoordelijk maar wijzelf.Er gaat bij een eenvoudige aangifte dus waarschijnlijk even veel tijd in zitten, je moet je papieren erbij halen voor de controle. Maar wie het makkelijk vindt mag er natuurlijk voor kiezen, maar je móet ook kunnen kiezen voor papier als je dat prettige vindt lijkt me.

      Beantwoorden

  10. Min
    Mrt 02, 2016 @ 13:27:03

    Zullen we Kwiebus opzadelen met al je penvruchten? Verplicht in blokletters laten uitschrijven helemaal door hem zelf, zonder ooit te lachen? Kijken hoe lang hij dat vol houdt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik overgestapt ben op een smartphone. Maar ja zo smart is die niet, die wil dat ik het wachtwoord intypt hij herkent me namelijk niet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 14:19:48

      Dat zou inderdaad wél “een lesje”zijn voor die kwiebus, de man lijkt wel gek. Een paar jaar geleden hadden we nog 1.6. miljoen digibeten in Nederland, hij denkt toch niét dat die nu allemaal overleden zijn!
      Ik ben dan weer “smart”genoeg om géén smart telefoon te kopen;-)

      Beantwoorden

  11. Melody
    Mrt 02, 2016 @ 12:22:37

    het is werkelijk te bespottelijk voor woorden allemaal, die blunders die onze ‘leiding’ op elkaar stapelt.

    Ander verhaal… gisteren weer tegen deze ongein aangelopen… op de website van de politie. Na een heel geheen – & – geweer van kastje naar muur… aangifte doen van diefstal…. moet online… en bij het invullen van de gegevens wordt gevraagd… let op : merk en type en kleur van …. rijbewijs en identiteitsbewijs….

    Ik roep dan wel eens ’t moet niet gekker worden’… je snapt dat deze uitspraak er gisteren dus ook uitkwam….

    Ik zal wel een dom schaap zijn maar ik snap werkelijk helemaal niets (meer, als al ooit) van die graaiers in DH

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 13:08:16

      Niét te geloven, ik snap wel dat de cijfers van de criminaliteit omlaag gaan, op deze manier wordt aangifte doen zó ontmoedigd dat bijna niemand het nog doet, zo kan ik óók de cijfers omlaag krijgen.
      Ze lijken wel gék… nou ja wat ik lijken…. ze zijn gek!

      Beantwoorden

  12. Marion Schütte-de Brabander
    Mrt 02, 2016 @ 12:00:47

    Er zijn te veel kwibussen die denken,wat zal ik nu weer eens verzinnen. Laat ze eerst hun eigen zaakjes maar in orde maken.XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 12:21:09

      Precies…. de boel is alwéér vastgelopen bij de belastingdienst….omdat iedereen graag op zijn keuze moment aangifte wilde doen…..Het zu komisch zijn als het niet treurig was
      XXX

      Beantwoorden

  13. Petr@
    Mrt 02, 2016 @ 11:10:41

    Helemaal mee eens Riet, de man doet zijn Kwiebesnaam echt eer aan!
    Gisteren zei hij in een interview dat hij afspraken heeft gemaakt met bibliotheken e.d. voor meer computers, zodat de mensen daar aangifte kunnen doen!
    Belachelijk! Als je thuis geen computer hebt kun je er in de bieb zeker wel ineens mee omgaan!! Hoe verzint zo’n man dat toch??

    Beantwoorden

  14. Jokezelf
    Mrt 02, 2016 @ 09:43:22

    Ik ben het helemaal met je eens. Ik doe mijn aangifte graag op de computer en neem dan meteen ook even de aangifte van mijn moeder, een vriend en een buurvrouw mee. Maar dat wil niet zeggen dat iederéén dat meteen ook maar moet doen, want niet iedereen kan of wil dat. Waar we hier mee te maken hebben, is een regelrechte ontkenning van de werkelijkheid door een Kwiebus die denkt dat hij (en dus ook iedere ander) nooit last krijgt van moeite met vernieuwingen.

    Dat is overigens het algemene idee is van de huidige (best wel piepjonge) regering; iedereen kan gewoon doorwerken tot zijn 70ste, met een beetje hulp van familie of buren kun je rustig thuis blijven wonen tot je zó ziek of dement bent dat zelfs het kabinet gelooft dat je echt doodziek of knetterdement bent. Zelf hebben ze daar namelijk vanwege hun jonge leeftijd nog niet mee te maken gehad, of hooguit vanuit de verte.

    Ik kan me daar zó boos over maken. Ooit waren politici achtenswaardige, wat oudere mensen, met veel levenservaring, die zich god konden inleven in alle leeftijdsgroepen. Tegenwoordig mag de eerste de beste oetlul (excusez le mot) die net van school is een deel van het land besturen. Het gevolg is dat er voortdurend nieuwe wetjes worden bedacht, waar ervaren mensen tegen waarschuwen dat het vragen is om moeilijkheden. Maar nee, het wordt doorgezet en wat blijkt dan al na een paar maanden? Shit het werkt niet, het gaat mis, mensen kunnen er niet mee omgaan, de gevolgen pakken verkeerd uit. Ik noem een flexwet, iedereen digitaal aangifte doen, doorwerken tot 67, de mediawet, de nieuwe ontslagwet, verzorgingshuizen sluiten, langer thuis blijven wonen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Kortom; je hebt volkomen gelijk; het is bij de wilde spinnen af!

    Beantwoorden

    • Jokezelf
      Mrt 02, 2016 @ 09:44:46

      ” die zich god konden inleven” moet natuurlijk ZIJN “GOED konden inleven”

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 12:17:45

      AMEN, en ik heb geen enkele probleem met de mensen die wél alle nieuwe ontwikkelingen willen gebruiken, daar zijn ze voor . Maar ze zijn inderdaad “van God los” om maar meteen iederéén voor het blok te willen zetten. En vergis je niet, er zijn genoeg vrij jonge mensen die minder goed met een pc uit de voeten kunnen dan ik. Ik zóu het zeker wel kunnen maar wil gewoon niét gedwongen worden áltijd een goed werkende én goed beveiligde pc in huis te hebben,
      Want zo ligt het wél, als je geen aangifte kunt doen legt kwiebus dus de schuld dus bij ons als het uitsluitend digitaal gedaan kan worden.Er wordt volkomen voorbij gegaan aan het feit dat er heel véél dingen mis kunnen gaan, zowel bij de belastingdienst als bij de degene die aangifte “moet “doen.
      De digitalisering gaat véél te snel en véél te ver door. Op stroomstoringen wordt niet gerekend en ook niet op mensen die niet voldoende inzicht hebben in de digitale wereld en heús die zijn er in alle leeftijden.
      Langer doorwerken kan in veel beroepen best wel, er zijn genoeg redenen aan te voeren waarom dat wél kan, daar maakte ik ook al eens een logje over, het zou beter zijn een bepaald aantal “gewerkte jaren” de norm te maken voor het pensioen.
      dank voor je reactie , het is gewoon een extra log!

      Beantwoorden

  15. Emile van Aelst
    Mrt 01, 2016 @ 23:51:11

    Er wordt inderdaad maar vanuit gegaan dat iedereen alles snapt en dat moeiteloos op de computer invult.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 09:13:38

      én dat iedereen maar even een computer gaat kopen want vergis je niet, er zijn nog best veel mensen die er geen hebben. Maar ook al héb je er wel een, dan nóg zal lang niet iedereen er goed genoeg mee om kunnen gaan om dit soort zaken te doen. Zelfs áls alles goed werkt bij de belastingdienstsite wat mestal dus niét zo is.

      Beantwoorden

  16. datzalwel
    Mrt 01, 2016 @ 23:16:19

    Alleen al al die fouten die er op papier gemaakt worden die worden dan op de pc gemaakt. Dan is het einde helemaal zoek. Ik wil ook papier 😦

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 09:10:42

      Laat het ze weten, er worden aantekeningen van gemaakt en dat kan helpen in ieder geval kunnen de ‘papieren klantjes ” nog minstens een jaar of 5 de boel rekken, maar wie niéts laat horen hangt sowieso eerder. De ombudsman ontvangt óók veel klachten en gaat er naar kijken. Het is te gek voor woorden wat ze hier flikken.Ik hoop van harte dat de digital zooi weer met véél problemen te maken krijgt.

      Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Mrt 01, 2016 @ 22:25:01

    Het is om de oude generatie die niet aan de computer wil nog even te pesten, want daar lijkt de politiek wel om bedoeld, om mensen te pesten. En dat gaat ze heel aardig af. Alles altijd overhaast en niet even bij buurlanden kijken hoe zij het doen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 02, 2016 @ 09:06:43

      Het vreemde is dat ze zélf niet eens hun zaakjes op orde hebben, de site is nu alwéér onbereikbaar, dat wordt weer uitstel geven over een kleine twee maanden want dán komt weer iedereen tegelijk die het nu moest uitstellen en verder meestal vergeet tot het bijna 1 april is en dan is de site wéér overbelast.

      Beantwoorden

  18. ria
    Mrt 01, 2016 @ 21:09:35

    Het moet gewoon op beide wijze kunnen. Papier en digitaal .Alles verandert steeds en je moet er in thuis zijn om het zelfstandig te kunnen als je te maken krijgt met erfenis , ziekte of overlijden. Ik ben heel blij dat er vrijwilligers zijn die ouderen bijstaan .

    Lieve groetjes, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 01, 2016 @ 21:19:33

      Dat is helemaal waar, het is onzin dat iedereen met een computer overweg zou moeten kunnen, dat is gewoon onmogelijk. Er zijn ook genoeg jongere mensen die er niet genoeg op thuis zijn om dit soort dingen tot een goed eind te brengen.Het maakt het ook heel triest voor mensen die nu hulp moeten vragen bij dingen die ze meestal nog zelf deden.Dat mág gewoon niet goed gevonden worden.

      Beantwoorden

  19. Kakel
    Mrt 01, 2016 @ 20:45:03

    Ik vind het ook van zijn jan-boerenfluitjes om iedereen te dwingen digitaal aangifte te doen. Je weet dat ouderen (niet denigrerend bedoeld) daar niet op zitten te wachten. Doe dat dan ook gewoon niet! En soms wil je dingen gewoon op je eigen manier doen. Mág het?! Mijn stem heb je, Rietepietz. Die Kwiebes is een echte kwiebes. Kweekt heel veel onrust. En wees eerlijk: zijn loopje ziet er niet uit (-:
    Hou vol!
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 01, 2016 @ 20:53:58

      Nee dat is niét denigrerend, veel ouderen hebben een niet meer in te lopen achterstand op digitaal gebied, dat is gewoon logisch. Maar er zijn ook genoeg jongere mensen die weinig met een pc hebben, je moet er wel énige interesse voor hebben en ook een beetje logisch kunnen denken, dat heeft gewoon niet iedereen.
      Ik zal me ook blijven verzetten zolang dat kan al is het alleen maar om tegengas te geven.
      Voor veel mensen is de oude manier gewoon té vertrouwd om los te laten voor al die onzekerheid aan de computer.

      Beantwoorden

  20. Marja
    Mrt 01, 2016 @ 19:52:07

    Ha, je hebt je stokpaardje weer gevonden. Hou vol, dame. Ik ken nog volksstammen die niets met internet hebben. Er moeten papieren alternatieven blijven. Helemaal mee eens.

    Beantwoorden

  21. margrietspanjaard
    Mrt 01, 2016 @ 19:24:13

    Je wilt er gewoon niet bij stil staan wat er (niet) gebeurt als internet uitvalt, de stroom uitvalt, criminelen de hele boel hacken etc etc, want dan kun je niets meer…in geval DAT ook niet, maar dan nu al niet…kun je me nog volgen ???

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 01, 2016 @ 19:30:01

      Ik begrijp gewoon niet waaróm we onszelf totáál afhankelijk moeten maken van een computer. Zelfs een afspraak bij een dokter kan al niet meer als “de computer” niet wil , te gék voor woorden. Gelukkig heb ik zélf nog geen computer dus kan niéts digitaal en breng m’n tijd dan maar zoet met “m’n speeltje” en m’n “tekstverwerker” al is het maar om een beetje tegengas te geven.

      Beantwoorden

      • margrietspanjaard
        Mrt 01, 2016 @ 20:15:55

        Ik zou ook liever niet afhankelijk zijn van…maar ook geen negatieve energie steken in het pogen om deze niet te stuiten ontwikkelingen tegen te houden…gewoon met de tijd mee en ik zie wel waar het fout gaat…:-)

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mrt 01, 2016 @ 20:22:28

          Daar wacht ik liever niet werkeloos op, zo’n computer heeft zóveel kanten en de meeste mensen weten er maar heel weinig vanaf, dat is vrágen om moeilijkheden. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om op vrijwillige basis al dan net digitaal e werken. Die keuze móet er gewoon blijven. Anders moet men maar op het belastingkantoor samen met de klant alles invullen, te gék voor woorden dat je gedwongen wordt een computer te kopen en een internet aansluiting te nemen, alsof het niéts kost.

          Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: