op pad…

We zochten tijdens die paar mooie dagen dus veel de natuur op dat was wel duidelijk in het vorige logje.
Maar zo af en toe moet er toch óók even gewerkt worden, en niet alleen door ons bleek tijdens zo’n wandeling.
Kijk,  dan zien we  op een volkstuintjescomplex  een “haasachtige”lekker in het zonnetje een “hazenslaapje” te doen maar…..

thaasje4
……. even later komt trilt de grond onder onze voeten  als er een ándere “haas” aan komt stampen en is hij het haasje!
Als ik goed luister hoor  ik het aanstormende  beest ongeduldig roepen; “hé… wat maak jij nou! Ligt hier in de zon te luieren alsof het niét eind maart al Pasen is”……

thaasje2
We horen ze ( vrij vertaalde versie)  wat bakkeleien over gemaakte afspraken in de grote schuur waar de kippen voor de eieren zouden zorgen  die óók nog geverfd moeten  worden….én verstopt!

thaasje
We storen ze maar niet bij hun  geharrewar en vervolgen onze wandeling richting de grote schuur en…. jawel hoor, daar héb je ze al…… een stel kakelende kippen die hun ei overduidelijk  niet kwijt kunnen…..!

tok
Ik wil natuurlijk dat alles nog in orde komt met jouw en mijn paaseitjes, het is nog maar een week of  5 en ze zijn nog niet eens begónnen. We zijn er dus  als de kippen bij om de kippen te wijzen  waar we de “hazen” voor het laatst gezien hebben, daarna  gaan we zelf weer “op pad”, het hazenpad wel te verstaan!

toktok

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rietemmen
    Feb 24, 2016 @ 09:07:57

    genieten hé? de natuur is zo mooi………………hele fijne week, liefs riet(je)

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    Feb 23, 2016 @ 16:18:49

    Jij hebt de Klankentapper van Professor Barabas niet nodig, dat heb ik nu wel begrepen. 🙂

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Feb 22, 2016 @ 13:21:30

    Wat heb je toch een heerlijke fantasie. Gezellige beestenboel daar.

    Beantwoorden

  4. Emile van Aelst
    Feb 21, 2016 @ 14:23:59

    Ik vind het van die leuke beestjes, vooral die snuitjes zijn zo grappig. OT: Happy komt eerdaags weer langs hoor 🙂

    Beantwoorden

  5. meninggever
    Feb 21, 2016 @ 11:18:16

    Eigenlijk mankeerden alleen de ballontekstjes boven de plaatjes……:) Geweldig!

    Beantwoorden

  6. roadlaura1969
    Feb 20, 2016 @ 13:22:42

    Geweldig ik heb genoten van beeld en verhaal 😊

    Beantwoorden

  7. RenéSmurf
    Feb 19, 2016 @ 22:17:58

    haha, dat komt helemaal goed voor de paas. Ruim voor de paas.
    Mooi altijd he, de natuur, dieren hebben altijd alle tijd, dat is lekker rustgevend.

    Beantwoorden

  8. kwan
    Feb 19, 2016 @ 22:07:26

    Wat een mooie foto’s en leuke interpretaties 😄 ik ben benieuwd naar alle paaseieren over een paar weekjes!

    Beantwoorden

  9. Melody
    Feb 19, 2016 @ 20:54:18

    geweldig, jouw blogs altijd goed voor een warmer hart en een glimlach op de ziel…. altijd weer ‘dat geeft de burger moed’…

    en ja lente…dat gevoel had ik vandaag ook, heerlijk, zo van genoten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 19, 2016 @ 21:12:57

      Heel graag gedaan hoor, we hebben er zelf ook altijd lol in als ik zoiets tegenkom want dan zié ik het verhaal meteen voor me!
      Het was aan het strand vandaag wel een flink frisse wind, maar wél lekker!

      Beantwoorden

  10. Mrs. T.
    Feb 19, 2016 @ 16:17:55

    Ik geloof dat jij dus zo ongeveer onze paasdagen gered hebt. Dank!

    Beantwoorden

  11. majaer
    Feb 19, 2016 @ 14:23:40

    Dat is zeker genieten als je aan het wandelen bent, en als je dan ook nog van die leuke haasjes tegen komt is je wandeling geslaagd.
    Lieve groetjes en een fijn weekend.

    Beantwoorden

  12. Kakel
    Feb 19, 2016 @ 13:45:26

    Formidabel blog met briljante foto’s. Maar jouw fantasie slaat werkelijk álles!
    Dat moet toch een feest voor je ogen geweest zijn 😉
    Zonnige groet (ook voor Marion) ♥

    Beantwoorden

  13. Ingrid
    Feb 19, 2016 @ 13:27:24

    Ik was even bang dat ze zich nog zouden gaan vermenigvuldigen 😉

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Feb 19, 2016 @ 12:58:01

    Slimme haasjes, in zo’n volks tuintje wordt natuurlijk van alles verbouwd, een soort tafeltje dekje dus + een lekker plaatsje om te zonnen.

    Beantwoorden

  15. Marion Schütte-de Brabander
    Feb 19, 2016 @ 10:07:11

    Een gevarieerde tocht was het wel, leuk hoor.
    XXX

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Feb 19, 2016 @ 09:58:33

    Zou het kunnen dat deze konijntjes het haasje waren toen ze op de foto gingen? Ik, met mijn boerenverstand, vind de voorpootjes te kort en de achterhand te rond voor een haas. En haas is hoekiger en gespierder gebouwd. Maar goed…… Het zou een klein haasje met obesitas van de chocolade paaseieren kunnen zijn….. Het speelt zijn rol in dit toneelstukje in ieder geval goed.

    Beantwoorden

  17. Regenboogvlinder
    Feb 18, 2016 @ 22:16:49

    Haha die haasjes kun je niet missen hè Riet..
    Leuk gedaan weer… ik wist niet dat je hun taal sprak 😉

    Beantwoorden

  18. Liesbeth
    Feb 18, 2016 @ 22:08:07

    Hahahaha geweldig weer!

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Feb 18, 2016 @ 21:53:22

    Dat was weer heel leuk hier met te gekke foto’s er bij, knap hoe je het telkens verzint, fijne avond verder

    Beantwoorden

  20. Marja
    Feb 18, 2016 @ 21:02:38

    Dat heb je weer perfect geknipt. Laat ik nou ook het haasje zijn met de paasdagen. Ik ben nota bene jarig ….

    Beantwoorden

  21. ria
    Feb 18, 2016 @ 20:34:04

    Wat een heerlijk blogje .Ik heb met een brede glimlach zitten genieten 🙂

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

