scrabble-mania

scrabbel

“Nú” ” win” ik weer een keer, zei ik tegen Marion. Ze leek wat in de “war”, kán komen door een “neep” in haar zuurstofslang natuurlijk, maar die lag helemaal “vrij” en er zat geen slechte “plek” in “zag” ik bij nader onderzoek.
Wat ik wel een “veeg” teken “vond” was de “qat”plant die in de “zon”in de vensterbank  stond!
Ze zou toch geen “hándeltje” bedacht hebben? Dat is toch geen “groengewas” dat hier “vrij” in de handel is?
khatIs Marion echt zo’n sluwe “vos” die haar AOW even met pakweg een “ton” aanvult met geestverruimende middelen?
In gedachte ik “zag” de “walm” van die zooi al om haar heen hangen in een soort  “rag” een van spin.
Ik hoor een soort  “hikje” als ik me over haar heen buig “om” haar een “zoen” te geven.
Ze “knorde” eigenlijk  een beetje bij nader inzien. Gniffelend  biecht ze haar “zonde” op, ze moest toch zien of het goed spul is en of  met “mais”  versnijden een succes is. Ere wie “ere” toekomt, ze heeft een “hit”in handen voor de zwarte markt .
Zodra zij even op het “bidet” zit  “gris” ik de telefoon uit m’n tas  en “bel” “ex” advocaat Moscovitch  in het “besef” dat  áls ze  “berecht” moet worden  ze hulp nodig heeft.
Dan krijg ik een “idee” en “gap” haar voorraad  die ik  met  een “plof” uit het het raam laat vallen.
Ze komt terug en nu het gevaar geweken is “jen” ik haar nog een beetje en scheld haar, toch een beetje  liefkozend,  de “huid” vol!
pppfffttt…….. wát een middag!

 

 

55 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Feb 10, 2016 @ 12:58:00

    Wat je allemaal al niet meemaakt als je gewoon een bordspelletje speelt…. Is dat Qat trouwens niet een kauwspulletje? Krijg je zwarte tanden van….

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Feb 09, 2016 @ 23:45:04

    Het kwartje moest ff vallen bij me tot ik de woorden op het bord zag staan hsha. Grappig 👍

    Beantwoorden

  3. IngridMoorenBlogs
    Feb 07, 2016 @ 12:53:15

    Haha…leuk gedaan Rietepietz.

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Feb 06, 2016 @ 17:15:36

    Haha geniaal Riet, hoe verzin je het?
    Marion, laat de kaas niet van je brood eten hoor! Haha

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Feb 06, 2016 @ 16:59:21

    Wat heb je dit geweldig in elkaar gezet. Om van te smullen.

    Beantwoorden

  6. J@n.
    Feb 06, 2016 @ 15:04:10

    Heel leuk hoor, Marion ’n beetje te kijk zetten, het is dat ik het niet geloof, maar het is goed verzonnen en dan ook nog met een woord waar je die lelijke q mee kwijt kunt worden.

    Beantwoorden

  7. beaunino
    Feb 06, 2016 @ 10:39:30

    Knapperd. Dit is scrabble voor gevorderden. Hoe kom je er weer op haha!

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Feb 06, 2016 @ 09:49:20

    Je hebt hier wel een groot gehein te scrabble gegooid. Pas op voor de gevolgen!

    Beantwoorden

  9. John
    Feb 06, 2016 @ 09:30:32

    Groengewas. Wat een mooi woord is dat toch.
    Met scrabbel kun je heel wat lol hebben, en het inspireert tot leuke verhaaltjes 🙂

    Beantwoorden

  10. Emile van Aelst
    Feb 05, 2016 @ 23:34:16

    Waarom sta ik na zoveel jaar nog steeds regelmatig versteld van je schrijfkunsten. Dit is toch weer helemaal geniaal.

    Beantwoorden

  11. Spinnetje
    Feb 05, 2016 @ 23:02:42

    Gelukkig….dit bewijst maar weer dat zoonlief en ik niet de enige zijn die overal een verhaaltjes van kunnen maken. We hebben ook weleens een heel verhaal gemaakt van spullen die langs de weg lagen zoals een hark, een sok etc.

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Feb 05, 2016 @ 16:58:30

    En op dit bord inmiddels ook de qat. 😉
    Blijft een leuk spel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 05, 2016 @ 17:01:06

      ja álles waar in Q in gestopt kan worden is natuurlijk welkom;-) Maar wat jij met al die Eetjes moest doen is dan toch lastig, er waren wat opties voor één E en zelfs nog voor 2 maar dat schiet niet écht op natuurlijk.

      Beantwoorden

  13. margrietspanjaard
    Feb 05, 2016 @ 16:44:17

    heel knap gespeeld met die woorden 🙂

    Beantwoorden

  14. Melody
    Feb 05, 2016 @ 15:56:48

    geweldig toch?! Dit is wel het mooiste spelletje dat ik ken en dus ook het liefste speel…. doe dat overigens elke dag maar niet (helaas) fysiek met een spel op de tafel want niemand hier thuis wil dat…. gelukkig bestaat er een online-versie van die je naar keuze met bekenden of vreemden kunt spelen…

    Mocht jij die moderne techniek ook ooit gaan gebruiken laat het me dan vooral weten want ik zou graag met jou spelen

    Beantwoorden

  15. Truus
    Feb 05, 2016 @ 14:19:36

    Een daverend applaus, Rietepietz. Dat heb je geweldig gedaan. 🙂

    Beantwoorden

  16. Marion Schütte-de Brabander
    Feb 05, 2016 @ 11:10:22

    Ondanks het stroeve begin is het toch weer gelukt, ik had het bijna op willen geven maar jij vocht door en terecht.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 05, 2016 @ 15:03:27

      Ja het liep héél lastig in het begin, teveel kleine woordjes dat zijn we niet zo gewend. Maar een échte scrabbelaar geeft niet op en knokt door ,het resultaat mag er weer zijn vind ik. XXX

      Beantwoorden

  17. Regenboogvlinder
    Feb 05, 2016 @ 10:48:47

    Mens, ik sta weer versteld.. Had het wel snel door maar kon het bijna niet geloven dat je alle woorden hebt gebruikt. Ik heb het natuurlijk wel even gecontroleeerd, maar na 10 woorden geloofde ik het wel, SUPER log! 👍🏼😄

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Feb 05, 2016 @ 10:39:55

    WEBLOG QUEEN! ! !
    Een andere titel kan ik niet bedenken, bij zo een prachtig log.

    Beantwoorden

  19. Liesbeth
    Feb 05, 2016 @ 04:15:50

    Wat een mens ben je toch, geweldig!

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Feb 04, 2016 @ 23:22:49

    Ja, die woorden worden allemaal gebruikt, heus!
    Als er maar lol is, want daar gaat het om.

    Beantwoorden

  21. powerpointgreetje
    Feb 04, 2016 @ 23:06:43

    prachtig zo’n scrabble spel, echt heerlijk om te doen…..

    Beantwoorden

  22. ria
    Feb 04, 2016 @ 22:23:53

    Zo kan het wel weer. Heerlijk

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  23. Mrs. Brubeck
    Feb 04, 2016 @ 21:52:54

    Wat een scrabble spel al niet kan doen bij een mens 🙂
    Ik ben ook een grote fan, speel vooral online nu, heerlijk!!

    Beantwoorden

  24. Marja
    Feb 04, 2016 @ 21:19:50

    Jeetje, wat onwijs knap van je. Dat doe ik je niet na.
    Je hebt de situatie van Marion wel heel angstaanjagend beschreven. Ik weet zeker dat jij haar gaat redden uit deze penibele toestand.
    Is qat trouwens niet om te kauwen i.p.v. te roken of ben ik in de bonen? Ik herinner me zo’n bosje mannen bij een winkelcentrum …
    Wat doet ze trouwens op een bidet als jij daar bent? Ik ga daar alleen op zitten als ik geen visite heb.
    Het is me een raadsel ….

    Marion, help ons even uit de brand alsjeblieft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2016 @ 21:43:05

      Jawel, maar dat ruik je vast héél erg en maakt me een walm… dat wil je niet wéten;-)
      Tja dat bidet is een verslaving denk ik, en ik ben toch een beetje “kind aan huis”bij haar dus ze gaat gewoon haar gang als ik er ben. Marion wéét nog helemaal niet dat ik onze middag “doorgeklets heb”, misschien had ik het niet eens allemaal mogen vertellen;-)

      Beantwoorden

    • Marion Schütte-de Brabander
      Feb 05, 2016 @ 11:05:52

      Ik voelde me echt niet thuis in die wildernis, maar je weet wie me daar neer heeft gezet, ik laat haar maar winnen anders zit ik weer met tranen en dat vind ik ook weer zielig:-).

      Beantwoorden

  25. Kakel
    Feb 04, 2016 @ 20:36:10

    Jij geeft gewoon een veeg uit de pan en ik plof van aanbidding op de grond. Rietepietz, ik herken een meerdere als ik er eentje zie en jij bent ‘m!
    Lieve groet (ook aan Marion ♥)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

