toegegeven…

Ja toegegeven, zonder leesbril ben ik redelijk “slechtziend,

Ja toegegeven, met brillen bén ik tamelijk slordig,

Ja toegegeven, van de week kon ik de zóveelste nieuwe leesbril afhalen….

Maar overdrijven is ook een vak…..,

Dit zie ik als ik buiten de winkel van de bakker  náást de brillenboer passeer,

ttsssjjj…..wil zeker óók een graantje meepikken.

slechtziend

56 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Jan 29, 2016 @ 23:46:24

    Heeft ie gelijk of niet? Hahaha

    Beantwoorden

  2. Villasappho
    Jan 29, 2016 @ 19:40:55

    Van alle taart waar ik niet van hou staat deze wel in de top 5. Bakker krijgt credit voor zijn humor.

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Jan 29, 2016 @ 19:01:32

    Ik loop ook struikelend door het huis over de brilletjes die overal liggen. Heb lastige ogen een positief en een negatief. Dus kan allebei veraf en dichtbij nog wel lezen en zien. Maar zoals handwerken moet ik dan weer een brilletje of en autorijden weer een andere……..lastig hoor. Maar mooi dat ze bestaan natuurlijk. .

    Beantwoorden

  4. J@n.
    Jan 29, 2016 @ 15:16:27

    Ha ha, ik kan er me niet veel bij voorstellen, worteltaart, maar ik vind het van die neringdoende wel goed bedacht en van jou, dat je het opmerkte.

    Beantwoorden

  5. cornma
    Jan 29, 2016 @ 11:02:30

    Hè jakkes! Taart is lekker, maar worteltjestaart? Een wortel is lekker voor een konijn, hamster of paard. Je maakt toch ook geen taart van paardenbrokken?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 29, 2016 @ 15:45:59

      Het lijkt mij ook niks, maar ik heb het nog nooit gegeten, dus dat zegt eigenlijk niet veel!
      Ze maken tegenwoordig overál taart van, vooral voor een high tea, niets voor mij denk ik.

      Beantwoorden

  6. beaunino
    Jan 28, 2016 @ 22:35:33

    Het keek me ook niets, maar laatst had ik toch een lekker stuk taart. Was worteltjes taart. Heerlijk was het. En nog goed voor mijn ogen ook;-)

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Jan 28, 2016 @ 20:55:26

    Het is nog altijd beter dan ‘wie dit leest is gek’. 😉

    Beantwoorden

  8. Corja
    Jan 28, 2016 @ 20:53:02

    Mooie bril uitgekozen? Enne… worteltaart is zoet, volgens mij. Puntje proberen?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2016 @ 21:12:10

      Nou gewoon simpel en praktisch modelletje, is maar een leesbril.
      Het klinkt gewoon niet goed worteltaart, en om nou een héle te kopen om een puntje te proeven gaat ‘m niet worden;-)

      Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Jan 28, 2016 @ 18:59:58

    € 795,=???? Wow! 😉

    Beantwoorden

  10. hanscke
    Jan 28, 2016 @ 16:45:55

    En daar moeten wij als consument dan intrappen. Als de groenteboer hier nu mee zou adverteren vind ik het nog wat, maar een bakker hoort zoet broodjes te bakken.

    Beantwoorden

  11. meninggever
    Jan 28, 2016 @ 14:32:47

    Bij de bakker volg ik mijn neus….Lekker brood of zo. Bij de banketbakker heb ik al snel het vak met de Tom Poucen in beeld.,…Heb ik geen bril bij nodig. Nou ja, voor de prijs. Want die is soms best een beetje (te) hoog…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2016 @ 16:54:39

      Klopt, het scheelt nog wel eens bij de ene of de andere bakker, en de prijs zegt dan weer niets over hoe het smaakt. Ik kocht laatst bij een “vreemde” bakker een appeltaartje dat de helft duurder was dan bij onze eigen bakker, was het helemáál niet lekker dat dure kreng!

      Beantwoorden

  12. Jokezelf
    Jan 28, 2016 @ 11:38:54

    Geestig. Ik vind worteltjestaart of – cake overigens wel heel lekker, dus… smaken verschillen gelukkig. Anders verkoopt zo’n bakker helemaal niets. Zielig toch?

    Beantwoorden

  13. margrietspanjaard
    Jan 28, 2016 @ 11:08:47

    Is heeeeeeeerlijk…worteltjestaart…tssssssss …ik durf er alleen nooit naar te vragen 🙂

    Beantwoorden

  14. Marion Schütte-de Brabander
    Jan 28, 2016 @ 09:52:27

    Ben er ook niet gek op en helemaal niet op een worteltaart, brrr.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2016 @ 10:00:15

      Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit worteltaart gegeten heb, wél andere hartige taarten en dat vond ik geen succes. Laten we vanmiddag maar ergens “gewoon”lunchen, géén hartige taart dus, tot straksXXX

      Beantwoorden

  15. John
    Jan 28, 2016 @ 09:16:20

    Zou die bakker de klap zien aankomen? 🙂

    Ik vind het op zich wel geniaal bedacht maar aan de andere kant… Overigens prijzig taartje. Hier bakken we die zelf voor onder een euro.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2016 @ 09:58:18

      Nee vást niet 😉
      Ja je moet wát als winkelier om klanten te trekken, maar inderdaad, zeker zo zonder een komma na de 7 wordt zo’n taartje onbetaalbaar, hoewel, hij kán ook eurocenten bedoelen en dán is het tóch 7 euro 95, voor een bakkers taart nog een redelijke prijs.

      Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Jan 28, 2016 @ 04:23:51

    Slechtziendendag?? Die kende ik nog niet!
    En worteltjestaart klinkt misschien raar, maar carrotcake schijnt heel normaal te zijn; in Heel Holland Bakt was het heel gewoon om te maken. En ook in de winkel is carrotcake gewoon te koop (speciaalzaken dan). Maar of het werkt om er beter van te gaan zien….

    Beantwoorden

  17. Emile van Aelst
    Jan 28, 2016 @ 02:13:53

    Zitten er veel konijnen bij jullie in de buurt 🙂

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 27, 2016 @ 23:35:58

    Veel te duur
    795
    Die bakker heeft een bril nodig

    Beantwoorden

  19. Mrs. Brubeck
    Jan 27, 2016 @ 23:18:52

    Ik begrijp het eigenlijk zelfs niet zo goed… Is het grappig bedoeld? Voor wie is dat dan grappig, of ligt dit nu aan mij?
    Dat kan ook hoor 🙂

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Jan 27, 2016 @ 22:58:43

    Kijk, die kan je niet laten liggen natuurlijk! of juist wel, maar zeer geestig in elk geval. Ik ben gelukkig nog brilloos, dat zal een kwestie van tijd zijn,.

    Beantwoorden

  21. majaer
    Jan 27, 2016 @ 22:52:38

    Wel leuk bedacht maar worteltaart dat lijkt me niets hoor.

    Beantwoorden

  22. Kakel
    Jan 27, 2016 @ 22:06:52

    Lijkt me echt niet te (vr)eten: peentjestaart…alhoewel ik van verschillende mensen gehoord heb dat het om te smullen is. Ik trap er mooi niet in!
    Slechtziendendag…hoe krijgt iemand het verzonnen? Het zou verboden moeten worden…
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 27, 2016 @ 22:22:41

      ben ik het hélemaal mee eens, ik hou al helemáál niet van hartige taarten zoals je bij een high tea vaak krijgt.
      En dát dan net voor m’n neus neerzetten, mij maken ze niets wijs, ze waren vást ingeseind door de brillenboer!

      Beantwoorden

  23. ria
    Jan 27, 2016 @ 21:46:18

    Jaja zo kan ie wel weer 😉

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  24. Marja
    Jan 27, 2016 @ 21:39:39

    Heel origineel van die bakker. Niet kopen, hoor. Het smaakt heel vies volgens het konijntje.

    Beantwoorden

  25. powerpointgreetje
    Jan 27, 2016 @ 21:35:05

    hahaha….. erg leuk, nee niet erg leuk, gewoon te gek!!!!

    Beantwoorden

  26. Melody
    Jan 27, 2016 @ 21:04:46

    En jij hopte zeker als een konijntje gelijk naar binnen

    Beantwoorden

  27. resaarcle
    Jan 27, 2016 @ 21:02:51

    Best grappig!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

