alweer muziek

Ja alweer muziek maar dan uit een heel andere hoek, uit de USA natuurlijk en dan weten jullie het wel.
De muziekleraar van Sebastian had een optreden voor zijn leerlingen geregeld in een grote boekenwinkel.
Het was Sebastians laatste keer muziek maken met deze leraar want de familie is ondertussen verhuisd van de staat Massachusetts (in een dorpje nabij Boston) naar de staat Maryland (in een stadje nabij Washington) een stuk  of 8 auto uren verderop.

Waarschijnlijk dus dit jaar géén iglo foto’s uit de tuin van Ruud  en daar zal de familie niet rouwig om zijn al was het niet  dé reden voor de verhuizing.
Maar goed, voor Sebastian betekent het een nieuwe school en nog even zoeken naar een nieuwe muziekleraar waar het mee klikt.
Gelukkig wordt er op zijn nieuwe school óók veel aan muziek gedaan en kan hij er z’n draai wel vinden al is twee weken nog wat kort om er écht iets over te zeggen.

Het was nog een heel geplak om de  filmpjes flink in te korten want laten we eerlijk zijn, individuele leerlingen die voor de gelegenheid samenspelen missen hier en daar wel eens een noot.
Bovendien zijn gemiste nootjes van ándere kinderen een stuk minder interessant hé!
Ja hoor eens, het hemd is nog altijd nader dan rok!
Maar al met al had de muziekleraar het toch aardig in elkaar gezet met voor ieder kind wel ergens een solomomentje, dat ik er meestal  dan weer wreed uitknipt heb .
Sebastian heeft zelfs twee solo momentjes omdat hij zowel  het keyboard bespeeld als de trompet.
Misschien toch óók wel meezing muziek maar dan moet je van een beetje  jazzachtig houden!

37 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Feb 04, 2016 @ 22:38:49

    Ik ga proberen om morgen te luisteren.
    Wat leuk dat Sebastian zo muzikaal is. 🙂

    Beantwoorden

  2. Kakel
    Jan 21, 2016 @ 21:45:50

    In muziek kun je zoveel kwijt! Knap dat Sebastiaan twee instrumenten speelt en dat hij zichzelf ook kan motiveren om goed te oefenen. En z’n voet die met het ritme mee beweegt. Zo leuk om te zien.
    Liefs (dag, dag Marion)

    Beantwoorden

  3. Petr@
    Jan 21, 2016 @ 09:56:40

    Wat knap! Ik bespeel zelf geen instrument maar heb veel bewondering voor mensen die dat wel kunnen.
    Leuk dat je kleinzoon met zijn voeten meegaat met het ritme!

    Beantwoorden

  4. Liesbeth
    Jan 21, 2016 @ 00:02:44

    Teveel muziek bestaat niet geloof ik, daarnaast heb ik zovele respect voor mensen die muziek kunnen maken. Zeker als ze jong zijn;)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 21, 2016 @ 09:27:33

      Nee tevéél niet, als het maar de juiste muziek is, er is wel muziek waar ik téveel van kan krijgen hoor;-) Maar dat zal wel voor iedereen gelden.
      Ja ik vind het prachtig als je muziek kunt maken, zal wel komen omdat ik zélf helemaal niets kan op dat gebied, nou wijs houden bij zingen misschien!

      Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Jan 20, 2016 @ 23:15:22

    Ik ga regelmatig naar voorspeelavonden van de muziek daar verbaast het me altijd weer hoe goed kinderen al kunnen spelen ook al zitten ze soms nog niet eens zo lang op les. Leuk hoor en heel ontroerend soms.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 21, 2016 @ 09:25:33

      Ja wonderlijk hé, Sebastian speel wél lang piano maar trompet is ook maar pas ruim een jaar. en dan heeft hij ook nog maar een half uur les in de week. Op school werd wél geoefend maar dan weer géén les. Op school gaat het samenspelen dan ook veel beter. heb ik ook filmpje van gekregen dat komt nog wel een keer.

      Beantwoorden

  6. terrebel
    Jan 20, 2016 @ 14:48:54

    Met muziek bezig zijn – op welke manier dan ook – is altijd goed! Vind ik.

    Beantwoorden

  7. Marion Schütte-de Brabander
    Jan 20, 2016 @ 10:26:29

    Ik heb hier van genoten, wat zijn ze goed, alleen jammer dat bij sommige stukjes de drum zo luid is maar dat gebeurt vaak.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:14:08

      Ja het leuk om ze bezig te zien. Waarschijnlijk heeft die harde drum iets te maken met de plaats waarvandaan Ruud filmde, dat was volgens mij dichter bij het drumstel dan bij de kinderen.. XXX

      Beantwoorden

  8. John
    Jan 20, 2016 @ 10:01:54

    Een liedje schrijven, en dan de muzikanten laten spelen is een leuk werkje maar niet zo gemakkelijk als sommige mensen denken.
    Dit klinkt leuk, en die gasten doen het toch best goed. Je ziet dat ze het leuk vinden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:11:55

      Dat lijkt me ook het belangrijkste, ze hebben plezier en muziek en dan leren samenspelen is een extra. Het is toch iets extra’s in de opvoeding als ze muzikaal zijn. en er wordt aandacht aan besteed.

      Beantwoorden

  9. beaunino
    Jan 20, 2016 @ 06:59:01

    Kan het niet luisteren nu in de trein. (Of zal ik het gewoon doen? Zullen alle mensen vast een stuk vrolijker van gaan kijken;-)

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Jan 20, 2016 @ 04:16:57

    Iets totaal anders als de parelvissers; en dat er hier een daar een nootje verkeerd aangslagen wordt, hoor je bijna niet (zal door het geknip en geplak komen)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:07:19

      Ja klopt, ssstt… niet verder vertellen maar ik heb er inderdaad een paar flinke missers uitgeknipt. Geeft niks, het was allemaal nieuw voor ze, én samenspelen én vreemd publiek!

      Beantwoorden

  11. Emile van Aelst
    Jan 20, 2016 @ 00:33:20

    Als je hier ( zoals ik) een paar jaar leest zie je duidelijk een goede ontwikkeling in zijn spel, dat gaat nog wat worden in de toekomst.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:05:43

      Hij heeft gewoon iets met muziek dat is wel duidelijk en dat was al duidelijk vanaf dat hij nog heel jong was. Jij loopt hier inderdaad al bijna 10 jaar mee, ik bij óók natuurlijk. Wát een volhoudertjes zijn wij hé!

      Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Jan 19, 2016 @ 23:50:21

    Ja, ik luister dan heel anders, ik merk niet wat ik niet hoor, ik luister naar wat ik wel hoor. Het klinkt een beetje gespannen, er mag wat meer spelplezier in weerklinken nog. Zeg ik als leek hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:03:31

      Zou zómaar kunnen hoor dat ze een beetje gestresst zijn, áls ze al publiek gewend zijn dan alleen de ouders op voorspeel sessies, dit is dus een stuk “griezeliger” denk ik.

      Beantwoorden

  13. Melody
    Jan 19, 2016 @ 22:58:54

    Wat Minoesjka al noemt viel mij ook op…. zowel mijn muziekleraar als onze dirigent maar ook de ‘oudere’ (lees: langer lid) leden letten goed op elkaar en benoemden het waar nodig 😉

    Ik snap die leraar wel maar anderzijds, het is wel nog jeugd… en door het nu niet goed te doen loop je het risico later ‘hulp’ nodig te hebben bij fysieke klachten en dat moet je mi niet willen… omdat ik zelf al heel jong met fysieke klachten kwam te zitten heb ik mijn kinderen er altijd op gewezen, inderdaad tot hen stevig balen toe maar oke … 😉

    En ja jouw kleinzoon komt er wel…. prachtig om te mogen meemaken hoe dat talent zich ontwikkelt…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 20, 2016 @ 13:01:54

      Ja ze zitten er inderdaad soms een beetje hobbezakkerig bij maar dat is misschien ook wel een beetje de ongewone situatie, ze zijn natuurlijk niet gewend om zo tussen het winkelende publiek op te treden. waardoor enige verlegenheid best zou kunnen. Maar voor zover ik weet zijn er geen aspiraties om beroeps te worden dus zo héél erg is het dan ook weer niet!

      Beantwoorden

  14. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 19, 2016 @ 22:18:18

    Voor hen en oma geweldig
    De Hulk kan het niet aanhoren
    Komt zoals zoveel geluid 20x zo hard bij mij binnen
    Maar ik vind het fantastisch voor de muzikanten
    Je zult het maar kunnen

    Beantwoorden

  15. Marja
    Jan 19, 2016 @ 20:15:05

    Zo, dat zijn een stuk aangenamere temperaturen. Goede beslissing om naar het zuiden te verkassen.
    Wat leuk dat je kleinzoon zo lekker in het ritme zit. Kijk die voetjes. Heerlijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 19, 2016 @ 20:33:56

      De schoondochter kon er een interessante baan krijgen en had weinig stimulans nodig om de kans op wéér zo’n zware winter te ontvluchten! Het kan daar ook wel winteren maar toch een stuk milder.
      Sebastian is gewoon muziek, hij kan niet zonder en alle beweegt altijd aan hem;-)

      Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Jan 19, 2016 @ 20:10:29

    Het klinkt aanstekelijk. Ze amuseren zich duidelijk met de muziek.

    Beantwoorden

  17. minoesjka2
    Jan 19, 2016 @ 19:45:56

    Wat leuk zeg, dat die leraar dat geregeld had. En ach, het klinkt als beginnende muzikantjes, en dat hoort en dat mag ook.
    Wat me trouwens wel opvalt is de houding van de kinderen, zeker het meisje op de klarinet heeft een totaal verkeerde houding en ik hoop dat daar in de USA er ook op gelet word door de muziekleraar. Maar goed, dat ik misschien ook muggesiften, die kids doen het gewoon leuk 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 19, 2016 @ 20:28:09

      Sebastian had aanvankelijk pianoles van een lerares `die vrijwel uitslúitend op houding lette, hij was toen nog heel jong en verloor álle plezier in de muzieklessen. deze man is wat meer ook dat spelen toch vooral óók plezier moet zijn en zolang je er niet je beroep van wilt maken lijkt het me niet echt een probleem.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

