nattigheid voelen..

Nee ik voelde helemaal geen nattigheid toen ik over het strand van Scheveningen wandelde met Henk. Het was een heerlijk zonnige dag gisteren, we moesten even voor wat werkoverleg bij de drukkerij zijn en knoopten daar uiteraard een fijne wandeling aan vast.

Er stond een stevige bries, wat wil je nog meer, blauwe lucht, mooi schuimende golven en zand dat goed te belopen is omdat het  door  afnemend tij nog nat is.
Best een mooi  moment om een stukje golven  te filmen.
Op de watergrens zak ik krakend een beetje door de knietjes….mooi….. dáár komt net weer zo’n mooi rollertje aan dat waarschijnlijk weer nét iets minder ver komt dan de voorgaande rollertjes……. !

Maar dan blijkt het rolletje  ineens andere plannen te hebben…… het verandert van richting, versneld en heeft het op mij gemunt…..   de krakende knietjes zijn niet snel genoeg in staat om mijn  vege lijf te redden  en in luttele seconden voel ik m’n schoenen vollopen met zeewater zoals  ooit in de Titanic vol liep en sta tot m’n enkels in het water……

Ja sorry hoor, ik had de camera even niet helemaal onder controle, ik ben al blij dat ik ‘m niet heb laten vallen!
Zodra ik “droog” sta druk ik Henk de camera in z’n handen zodat ik een poging kan doen ten minste het water uit m’n schoenen te laten lopen.
Hij vindt het maar zo zo en wil me liever “tot steun” zijn omdat hij bang is dat ik omval, uiteindelijk ben ik niet als ooievaar geboren  en is op één been staand werken toch niet helemáál mijn ding.
Klopt natuurlijk maar ik  weet zeker dat een valpartij alléén maar iets toevoegt aan een filmpje.
schoenenMaar Henk blijft waakzaam en staat in de startblokken om me op te vangen, dat hij daarbij de camera dan weer niet helemaal volgens de regels hanteert is hem vergeven, het doel heiligt de middelen!
Soppend in m’n schoenen maken we de wandeling af en rijden in de auto naar huis waar ik een droge broek aan kan trekken en de schoenen mogen drogen!

55 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Feb 04, 2016 @ 19:13:11

    Hihihi, een dronken bestuurder(tje), verzopen schoenen. Je maakt wat mee, Rietepietz. 🙂

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Jan 11, 2016 @ 21:33:06

    Het zal jou nìet gebeuren, haha! Gelukkig was het niet al te koud.

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Jan 11, 2016 @ 20:16:04

    Ik lees dat je geen sokken aan had, heb jij dan geen last van koude voeten? Ik zou dat absoluut niet kunnen, zelfs in bed moet ik soms sokken aan. Mijn voeten zouden echt helemaal op de ijsklompstand gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 11, 2016 @ 20:31:13

      Ik loop meestál zonder sokken, en van de kou heb ik geen last . Het is maar wat je gewend bent denk ik. Ik draag wél altijd goede leren schoenen want ik die plastic zooi heb je wél snel blaren omdat je dan zweetvoeten krijgt.Op heel grote afstanden draag ik meestal wél sokken.

      Beantwoorden

  4. Paul
    Jan 11, 2016 @ 20:09:00

    Geen blaren over gehouden van het lopen in die natte schoenen? Het strand is aan mij, om die reden, niet besteed.

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Jan 11, 2016 @ 17:25:29

    Dat is wel een heel bijzondere cursus Veters strikken. Heb je je diploma nu?

    Beantwoorden

  6. J@n.
    Jan 11, 2016 @ 14:29:45

    Zo zie je maar weer hoe onvoorspelbaar de natuur kan zijn. 😉

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    Jan 11, 2016 @ 12:59:31

    Wat mooi die zee, ik kan me voorstellen dat dat altijd blijft boeien. Als je zoals jullie zo vaak op pad gaan moet het bijna een keertje mis lopen. Zal wel fris zijn geweest de weg naar huis.

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Jan 11, 2016 @ 09:28:54

    Haha dat heb jij weer Riet! Maar het levert weer mooie beelden op!
    Ik heb dat ook wel eens gehad hoor, je moet altijd uitkijken als je dicht langs de vloedlijn loopt 😉

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Jan 11, 2016 @ 04:27:49

    Jij vond misschien dat je de nieuwjaarsduik over kon slaan, Neptunes dacht daar duidelijk anders over!

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Jan 10, 2016 @ 21:29:17

    Ja, dan kun je ze beter uittrekken. Wandelen in soppende schoenen is geen feestje.

    Beantwoorden

  11. Kakel
    Jan 10, 2016 @ 21:01:04

    Dat heb jij weer, Rietepietz 🙂 Het was ook wel een razendsnelle roller! Dat het zeewater er van een afstand zo blauw uitziet en van dichtbij weer zo grauw…jammer. Zijn je schoenen alweer droog?
    Dikke kus

    Beantwoorden

  12. meninggever
    Jan 10, 2016 @ 15:41:57

    Als die schoenen nu maar niet gaan roesten door dat zoute water…..

    Beantwoorden

  13. IngridMoorenBlogs
    Jan 10, 2016 @ 14:42:49

    Met de natuur kan je geen spelletjes spelen Rietepietz….laat dat een les zijn 😉

    Beantwoorden

  14. majaer
    Jan 10, 2016 @ 14:09:04

    Ja voor je het weet is de zee bij je en heb je natte voeten heerlijk toch.
    Jullie zijn lekker uitgewaait en hebben weer een hoop plezier gehad lache hoor.

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Jan 10, 2016 @ 11:19:41

    Ja, je komt ook gevaarlijk dichtbij he, logisch dat de zee je eventjes wil pesten! En je hebt er schik in, net goed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 10, 2016 @ 11:31:05

      ja natuurlijk kan ik daar wel om lachen, zelfs al lijkt het inderdaad alsof dat golfje mij speciaal moet hebben. Meestal kun je rustig in die laatste uitloopranden lopen maar dit keer ging het dus mis!

      Beantwoorden

  16. Marion Schütte-de Brabander
    Jan 10, 2016 @ 11:00:10

    Je ziet het, die golven kan je ook al niet meer vertrouwen:-)
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 10, 2016 @ 11:29:35

      Nee dat heb ik nu óók door, het lijkt ook nét of hij moet hebben, want aanvankelijk gaat alles de andere kant op en véél minder hard. De schoenen zijn mooi schoon opgedroogd maar toch een beetje hard geworden, nou ja, dat zal wel slijten;-) XXX

      Beantwoorden

  17. John
    Jan 10, 2016 @ 09:54:08

    De schoenen even in de wasmachine om het zout er uit te wassen, laten drogen, en je hebt weer een leuk avontuur achter de rug. Het gebeurt hier ook wel eens hoor 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 10, 2016 @ 11:27:41

      Tja, nét te laat met je goede tip, ik heb ze helemaal met een borsteltje en schoon water staan afdoen, ze zijn wél mooi schoon geworden;-)
      Dat het jou wel eens overkomt verbaasd me niet, je bent zó vaak aan het water te vinden!

      Beantwoorden

  18. margrietspanjaard
    Jan 10, 2016 @ 09:07:47

    Dat was weer goed voor een gulle lach 🙂

    Beantwoorden

  19. Mrs. Brubeck
    Jan 10, 2016 @ 00:52:03

    Mooi hoor… Natte voeten, maar wel gelukkig 🙂
    Water loopt waar het niet gaan kan!

    Beantwoorden

  20. powerpointgreetje
    Jan 09, 2016 @ 21:28:04

    wat een mooi en leuk filmpje hahaha….en het weer hadden jullie mee, fijn weekend toegewenst

    Beantwoorden

  21. Mrs. T.
    Jan 09, 2016 @ 21:13:55

    Hahaha, je lijkt onze jongste wel. die weet ook altijd natte voeten te halen als ze bij de zee is.

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jan 09, 2016 @ 20:43:32

    Heerlijk! En dankzij Henk hebben we de hele Noordzeekust weer gezien. En zijn neus of vinger? Geef hem maar een dikke knuffel en neem er zelf ook een.

    Beantwoorden

  23. Sophie vdA
    Jan 09, 2016 @ 19:57:22

    Een onverwachte nieuwjaarsduik voor de voeten! Gelukkig was het verder wel mooi weer! Leuk filmpje!
    Greetings by Sophie

    Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Jan 09, 2016 @ 19:52:54

    Nou ja jij hebt je Nieuwjaarsduik ook gehad haha…. was het niet heel erg koud dat water in je schoenen brrrrrrrr…

    Beantwoorden

  25. Melody
    Jan 09, 2016 @ 19:50:39

    Ach …. Soms komt niet alle zegen van boven maar ook van onderen….
    En met deze zegen kan jij het jaar wel uit 🙂

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

