verrassing(en)

We komen hier maar niet aan “de gewone sleur” toe.  We hadden een lief kerstkaartje van de kleinkinderen gekregen met de mededeling “op zaterdag 2 januari wordt ons kerstcadeau tussen half 8 en half 9 bezorgd”.
Maar al om kwart voor 7 gaat de telefoon, er staat een meneer voor de deur met ons “cadeau” en wij hebben blijkbaar de bel niet gehoord. Ik schiet een badjas aan en ga open doen omdat de meneer vertelde dat hij ons ontbijt kwam brengen!

hapMjammie, als je Rietepietz érgens mee kunt verwennen is het wel met een uitgebreid ontbijt. Met gevaar voor eigen leven balanceer ik de trap op met 2 grote én 2 kleine dozen, zo’n ontbijt nuttig je uiteraard  in bed omdat werkelijk álles dat je nodig kunt hebben in de dozen zit.
Nee  niet écht voor  het gemak natuurlijk,  maar zo’n bijzonder ontbijt eet je zoals het gebracht wordt,  dan ga je niét beneden dekken  want dan heb je nóg afwas en dat is nergens voor nodig want echt álles is compleet.
broodjesEr zitten drie smakelijk broodjes in iedere  kleine doos, nou ja brood”jes”, een bootwerker kan er goed mee uit de voeten!
En alles vers…. dus niet “van vorig jaar”.
In de grote dozen zit alles om te voorkomen dat je met de klavieren moet eten, van plastic óf papier al naar gelang de functie.
Er is ruim voldoende hartig  beleg, div. soorten zoet beleg. Alles  keurig verpakt, het eitje staat in een eierdop mét een “mutsje” op de kop. In een beker met deksel zit heet water, theezakje….present, suiker …present. Maar ik drink liever koffie, geen probleem ook koffiepoeder is voorhanden en blijkt tot m’n verrassing nog lekker óók!
Het is even grabbelen en zoeken,  ja hallo…. het is nog vroeg  en de slaapkamerverlichting is meer op sfeer dan op “zicht” gericht. Uiteindelijk zijn we  nét wakker  en dus  het meest gebaad bij wat diffuus licht…….. ach ja hoor, je mag wel even meekijken!
Ik hoor iemand zeggen “eet smakelijk”, nou dát is wel gelukt hoor, maar het was zóveel dat we  er ook nog een lunch van hadden!

 

62 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Christel
    Jan 06, 2016 @ 20:12:06

    Wat een leuk geschenk

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 05, 2016 @ 20:28:31

    Ach wat een leuke en smakelijke verrassing en mooi begin van de dag zeg…. zo te zien hebben jullie er ook heerlijk van genoten 😉

    Beantwoorden

  3. Mammalien
    Jan 05, 2016 @ 11:57:12

    Dat is een mooi cadeau!

    Beantwoorden

  4. rietemmen
    Jan 05, 2016 @ 10:38:02

    wow, wat ’n verwennerij! genieten……..’n heel mooi 2016 met veel mooie momenten, liefs riet(je)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 05, 2016 @ 14:14:25

      Leuke start van het nieuwe jaar als iedereen weer even langs komt die eigenlijk net meer blogt. Voor jou natuurlijk ook een mooi jaar meg ald het éven kan een goede gezondheid.

      Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Jan 05, 2016 @ 08:05:20

    Wat een heerlijk cadeau!

    Beantwoorden

  6. Emile van Aelst
    Jan 05, 2016 @ 01:16:00

    Heerlijk zo’n lekker ontbijtje op bed.

    Beantwoorden

  7. ria
    Jan 04, 2016 @ 23:11:39

    Ik ga de kinderen op een ideetje brengen. Goeie tip;-)

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Jan 04, 2016 @ 20:02:12

    Wat een leuke verrassing!

    Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Jan 04, 2016 @ 18:37:16

    Wat een heerlijke verrassing! Wel vroeg, maar goed, dan heb je ook wat hé..
    Wat ontzettend leuk van de kleinkinderen! Jullie hebben toch wel alles opgegeten hè.. 😉

    Beantwoorden

  10. Melody
    Jan 04, 2016 @ 17:42:53

    Wat ontzettend leuk, en zo gegund, niet alleen door hen!

    Beantwoorden

  11. terrebel
    Jan 04, 2016 @ 17:38:50

    Zélfs met een lepeltje! Geweldig cadeau, Riet! En ongetwijfeld zeer verdiend en terecht! Mooi nieuw jaar nog gewenst voor jou en jouw geliefden.

    Beantwoorden

  12. Mrs. Brubeck
    Jan 04, 2016 @ 17:05:23

    Ik ben gezond jaloers…:)
    We hebben iets gemeen, een ontbijt krijgen… HEERLIJK!!!!!
    😘

    Beantwoorden

  13. Liesbeth
    Jan 04, 2016 @ 16:29:04

    en hoe voelde de kruimels in je bed ’s avonds? *grijns* het ziet er lekker uit!

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Jan 04, 2016 @ 16:25:51

    Wat een leuk kado, alleen de tijd 😦 maar dat is voor jullie geen probleem. Met jou vind ik die uitgebreide ontbijten in hotels heerlijk zeker als je van plan bent een hele dag op stap te gaan. Een goede bodem.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 16:37:07

      de kleinkinderen hádden het wat later besteld, maar voor ons kwam dit zelf beter uit, wij zijn altijd vroeg op en ik zou om half 9 aan de geeuwhonger zijn overleden;-)
      Feestje hé die hotel ontbijten, véél leuker dan een diner!

      Beantwoorden

  15. meninggever
    Jan 04, 2016 @ 15:21:54

    Ik herken veel. Wij werden ooit ook eens verrast met een soortgelijk ontbijtje. Bij bereiken van een kroonjaar. En een keer een diner. Dat laatste vergeet ik nooit meer, want toen we dat zaten te verorberen en net aan het toosten waren op onze trouwdag (de aanleiding) kwam het nieuws dat die ElAl Boeing in de Bijlmer was neergestort. De lol was er direct vanaf….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:58:57

      O ja, dat herinner ik me nog, je schreef er een logje over, in verhouding met de ramp was het natuurlijk een kleinigheid dat je etentje verpest was maar het blijft wél een herinnering met bijgedachten en dat is toch heel jammer!

      Beantwoorden

  16. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 04, 2016 @ 15:16:56

    Super genoten van het klooien in het filmpje.
    Plus de bekende lachsalvo’s.
    Heerlijk gewoon.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:56:46

      Fijn weer iets van je te horen, ik hoop dat jij tijdens de feestdagen toch ook hier en daar wat warme verrassingen tegen kwam. Vergeet niet de bloopers van het kerstfilmpje te bekijken als je me nog meer wilt horen lachen;-)

      Beantwoorden

  17. VoorHetBlogGezet
    Jan 04, 2016 @ 13:56:07

    Wat een heerlijk ontbijtje en wat een leuk filmpje! Voor jullie alle beste wensen voor het nieuwe jaar.xxx

    Beantwoorden

  18. Petr@
    Jan 04, 2016 @ 12:13:25

    Wat een lekkere verrassing! En wat veel!
    Haha je man had het ei ook op zijn hoofd kunnen tikken 😉
    Je hebt wel een nare hoest Riet, beetje verkouden?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:52:04

      Ja het was écht veel en leuk gevarieerd.
      Nee hé, dat ga je die man toch net aan doen, dat is geen éitje hoor zo’n ei kapot slaan.
      Is gewoon de ochtent kuch hoor, ik ben al jaren cara patiént en daar is goed mee te leven.

      Beantwoorden

  19. margrietspanjaard
    Jan 04, 2016 @ 11:28:00

    Leuk hoor, zo’n verrassingspakket 🙂

    Beantwoorden

  20. Marion Schütte-de Brabander
    Jan 04, 2016 @ 10:18:26

    Het ziet er allemaal lekker uit en jullie hebben genoten,ik zou toch liever aan tafel ontbijten.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:47:57

      We hádden natuurlijk beneden kunnen eten, maar eigenlijk ben ik gewend om éérst te douchen en me aan te kleden voor het ontbijt. Dus dit keer zo gedaan en dat was bést leuk voor een keer!XXX

      Beantwoorden

  21. John
    Jan 04, 2016 @ 08:43:05

    Een erg leuk kerstcadeau op de vroege morgen. Ik eet nooit zo uitgebreid in de ochtend dus zou er redelijk tegenaan hikken vrees ik.
    Maar uh, jullie hadden er ook een lekkere lunch aan. Geslaagd cadeau dus.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:46:00

      Inderdaad een héél geslaagd cadeau. Wij zijn geen grote eters maar ik eet wél altijd een goed ontbijt, maar dit was toch wel een héél goed ontbijt. Maar het is gewoon leuk dat er iets te kiezen valt.

      Beantwoorden

  22. Blog Zonder Naam
    Jan 04, 2016 @ 02:07:28

    Daar zouden ze mij ook ontzettend blij mee maken…..
    Ik weet alleen niet of de besorger er blij van wordt als deze een beetje vroeger dan normaal zijn bed uit moet………

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:44:12

      Dáár kan ik me goed iets bij voorstellen maar inderdaad, ik betwijfel of men zó vroeg al bezorgd, ik vrees van niet. Bovendien houden ze altijd een uur”slag om de arm” en jij kunt moeilijk tegen de koeien zeggen dat de ontbijtservice aan de late kant is dus dat ze de melk maar even moeten ophouden;-)

      Beantwoorden

  23. J@n.
    Jan 04, 2016 @ 00:29:38

    Je kan mij niet makkelijk harder straffen als met een ontbijt op bed en dan maakt het mij niet uit of ik het slachtoffer ben of de serveerder, nee, laat me toch alstublieft makkelijk aan een tafel zitten! Zo is het ook ‘in’ om op een feestje gebak opgediend te krijgen zittende op een bankstel. Alstublieft aan een fatsoenlijke tafel met fatsoenlijke stoelen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2016 @ 15:41:55

      Ja dat begrijp ik nog heel goed óók! In het algemeen genomen denk ik er precies eender over. Maar de uitzondering bevestigd hier dan toch weer de regel, en op een dienblad staat de zooi altijd te schuiven maar in deze doos kan het nergens heen, bovendien is alles plastic, dus veel lichter dan aardewerk en schuift dus al veel minder, zeker niet als het zo vol zit.
      Met als extra natuurlijk dat je vanzelf een vrolijke boel hebt op de vroege morgen;-)

      Beantwoorden

  24. Corja
    Jan 03, 2016 @ 22:05:05

    Wat leuk en wat lief! Een echte verrassing.

    Beantwoorden

  25. Zus
    Jan 03, 2016 @ 21:59:29

    Oh Riet dat is zo leuk en lékker ! Wij kregen alles in een mand met echt bestek en glazen en kopjes. Wat vuil en wel s’middags opgehaald werd. dat was de dag dat Theo gepensioeneerd was en wij dachten lekker uit te slapen. Maar wat hebben we er van genoten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 03, 2016 @ 22:14:42

      Dát is helemaal luxe, ik weet dat het kan , heb het vroeger ook eens voor iemand gedaan, hangt natuurlijk wél een groter prijskaartje aan en zelfs dit “eenvoudige pakket” kost al een veelvoud van een gewoon ontbijt. ik vond het zó lief bedacht van onze kleinkinderen XXX

      Beantwoorden

  26. Kakel
    Jan 03, 2016 @ 21:38:03

    Dát is nog eens het nieuwe jaar goed beginnen! Het verbaast me niets dat jullie er ook nog een lekkere lunch aan over hielden. Lekkerrr dat fruit en ik zag mijn favoriete bruine driehoeksbroodje liggen 😉
    Lieve groet

    Beantwoorden

  27. RenéSmurf
    Jan 03, 2016 @ 21:30:49

    Ja, dat is nog eens een verrassing, wel wat vroeger dan afgesproken, maar beter zo dan dat er al ontbeten is!

    Beantwoorden

  28. Suskeblogt
    Jan 03, 2016 @ 20:28:40

    Nooit gedacht jullie in bed bezig te zien.
    2016 is hier goed van start gegaan. 🙂

    Beantwoorden

  29. beaunino
    Jan 03, 2016 @ 19:58:01

    Wat een leuk cadeau! Verwennerij hoor.

    Beantwoorden

  30. Marja
    Jan 03, 2016 @ 19:55:45

    Gezellig zo bij jullie in bed. Best intiem. Arme man die met zijn eitje geen weg wist.
    Al met al een tof cadeau.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 03, 2016 @ 20:01:30

      Hij slaat altijd z’n eitje kapot met een lepeltje of mes, dat hád hij nu wel maar het léék alleen maar metaal, het was gewoon plastic en dus te licht om een deuk in een pakje boter te slaan, laat staan in z’n ei;-) maar het verhoogde de feestvreugde wél hoor, wel opletten en lezen, anders kieper je het zout in de thee en de suiker op je eitje!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

