kerstwens 2015

Tja, traditiegetrouw ging Rietepietz  dus weer op zoek naar iets “kersterigs” om  de  kerstwens  uit te spreken.
Dit keer  bijtijds opgenomen met een luxe probleem tot gevolg, zelfs twéé bruikbare versies….zucht….!
Het werd zelfs mij te gek twee filmpjes te plaatsen en dus moest er een beetje geknipt en geplakt worden waardoor de bril zomaar uit het niets op m’n neus verschijnt…. ach,  zie het maar als een klein kerstwondertje!
Nee dat is géén blooper natuurlijk, dié  bewaar ik voor tweede kerstdag, nu is het kerstavond (of eerste kerstdag)  en dan is de sfeer uiteraard  te sereen om hier een beetje te gaan zitten keten.
Dan geef ik nú  het woord  aan onze kerstboom……… !


De tekst voor wie het niet goed kan verstaan. (alsjeblieft Truus)

Als kerstboom heb je véél in huis om een kerstwens uit te spreken

–Je weet álles van  op het juiste moment je piek hebben,

–je hebt de ballen om jezelf kwetsbaar op te stellen,

–je laat je lichtjes schijnen over hen die de feestdagen als heel donker ervaren.

Maar uiteindelijk kom je  toch ook niet verder dan….

–Ik wens jou en de jouwen warme en gezellige kerstdagen …

Waarna je nog de hoop uitspreekt dat wanneer je takkenzooi met uitval bedreigd wordt  er altijd weer mensen zullen zijn die de boel liefdevol bij elkaar willen vegen.

 

49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jan 02, 2016 @ 22:39:39

    Je bent een schat, Rietepietz. *knuffel geef* 🙂
    Heb geen idee waarom ze ondertiteling bij die filmpjes hebben want ze slaan als een tang op een varken. ;-(

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Dec 27, 2015 @ 03:43:21

    Kijk, dit zijn de kerstwensen waar een mens iets mee kan. Hij was weer geweldig Rietepietz.

    Beantwoorden

  3. J@n.
    Dec 26, 2015 @ 10:02:52

    Wat laat wil ik jou en de jouwe ook nog een fijne tweede kerstdag wensen, want de eerste zit er alweer op.
    Mooie sprekende kerstboom ben je trouwens. 😉

    Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Dec 26, 2015 @ 10:00:14

    Oh geweldig Riet, en die bril die opeens op je neus staat, er gebeuren wonderen met kerst! Genoten heb ik, ik ben fan van jou met kerst. En ook zonder kerst, maar dat wist je al lang. En nu die bloopers, ik kan niet wachten 😉
    Fijne dagen verder!

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Dec 26, 2015 @ 00:42:55

    Haha ik had wel bij making-off willen zijn 😉
    Hij is weer goed Riet!
    Jij ook gezellige dagen en een gezond en mooi 2016!

    Beantwoorden

  6. terrebel
    Dec 26, 2015 @ 00:30:33

    Heerlijk creatief gebracht boodschap, Riet! Dito voor jou en je geliefden. En dankjewel nog voor je wens bij mij…mooie dagen!

    Beantwoorden

  7. majaer
    Dec 25, 2015 @ 22:25:56

    Bedankt Riet voor je mooie wens en je filmpje was weer grandioos.
    Ik wens jullie nog een fijne tweede kerstdag

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Dec 25, 2015 @ 21:29:22

    Een prachtige wens. Vooral die laatste zin is een erg mooie symbolische. Fijne dagen nog!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 25, 2015 @ 21:33:42

      Dankjewel, en het is waar, we kunnen lang niet altijd voorkomen dat je “met uitval” te maken krijgt, dan kun je alleen maar hopen dat je mensen om je heen hebt die je op kunnen, en willen, vangen!

      Beantwoorden

  9. Melody
    Dec 25, 2015 @ 15:49:31

    zucht…. wat mooi… ontroerend weer ! *sllik*
    Dank je wel, wij hier wensen jullie daar uiteraard van harte hetzelfde !!!

    Beantwoorden

  10. Hanny
    Dec 25, 2015 @ 12:06:16

    Dank voor de wens die de wonderschone kerstboom heeft uitgesproken.
    Hier op mijn hotelkamer heb ik zo’n prachtboom niet, dus wens ik jou en Henk heel vrolijke en gezellige kerstdagen. Voor 2016 wens ik jullie vooral een heel goede gezondheid.

    Beantwoorden

  11. Marion Schütte-de Brabander
    Dec 25, 2015 @ 10:22:18

    Een wonder schonen kerstboom en goed te verstaan, je hebt er weer iets moois van gemaakt.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 25, 2015 @ 10:40:16

      Goede kerstmorgen, zo’n boom wil jij natuurlijk óók wel in huis hebben. Doet me er aan denken…. ben ik nou vergeten jouw boompje tevoorschijn te toveren of stond het er al? Dom hé, dan is het me niet eens opgevallen.

      Beantwoorden

  12. John
    Dec 25, 2015 @ 08:49:22

    Je hebt er weer wat geweldigs van gemaakt Riet 🙂 En ik kon alles prima verstaan. 🙂
    Die ‘blooper’ die geen blooper is nemen we mee.

    Beantwoorden

  13. Blog Zonder Naam
    Dec 25, 2015 @ 04:37:38

    Nu rest mij de vraag: Heeft degene die deze slanke den versiert heeft haar ook nog afgetuigd??

    Beantwoorden

  14. beaunino
    Dec 24, 2015 @ 22:25:20

    Lieve Riet, wat een heerlijk filmpje weer. Ik kijk nu al uit naar de bloopers;-)
    Ik wens jou en Henk en Marion ook hele fijne dagen. Dank je wel voor al je steun en lieve woorden in het afgelopen jaar, het betekende veel voor me. Dikke kus!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 24, 2015 @ 22:33:34

      Graag gedaan hoor, het is fijn om iets voor andere te betekenen.
      Dankjewel en die bloopers komen er, natuurlijk hebben dáár de meeste pret mee gehad, gelukkig gaat het nóóit in één keer goed, dát zou pas erg zijn;-)
      jij ook een dikke knuffel.

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Dec 24, 2015 @ 21:59:59

    Prima te verstaan hoor, en dat van die bril was me helemaal niet opgevallen, als je er niks van zei!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 24, 2015 @ 22:20:57

      Het geluid van de camera’s wordt gelukkig steeds beter. Maar ik heb een paar heel slecht horende lezers, dus daarom zet ik het erbij.
      Heb ik dus eigenlijk weer téveel vereld;-)

      Beantwoorden

  16. Marja
    Dec 24, 2015 @ 21:30:46

    En toch blijf je koninklijk, met of zonder bril. Als je het niet had gemeld, was het me niet eens opgevallen. Heb je geen uitslag van die takkenzooi tegen je gezicht? Moet je manlief eens zien. Die loopt al met kriebels en ellende sinds onze buren met de naaldbomen in de weer waren.
    Fijne dagen met je lieverd en alle familie.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 24, 2015 @ 21:40:10

      Nee hor, de takkenzooi is nep, een grote guirlande die om me heen gedraaid was maar wel hier en daar wat prikkende aanzetpuntjes had…. maar dat verdráág ik gewoon voor jullie;-)
      Maar het klopt, als ik in de coniferen “gehangen “heb zit ik ook onder de rode krassen die jeuken als een gek.
      dankjewel, daar gaan we natuurlijk voor!

      Beantwoorden

  17. Suskeblogt
    Dec 24, 2015 @ 20:23:38

    Deze filmpjes worden een traditie waar men nog lang over zal praten.

    Beantwoorden

  18. ria
    Dec 24, 2015 @ 19:58:44

    Zo’n grappige kerstwens heb ik nog niet binnengekregen 😉

    Jij ook heel mooie dagen Riet

    Lieve groetjes, Ria

    Beantwoorden

  19. Zus
    Dec 24, 2015 @ 19:58:37

    Riet, De boodschappen zijn binnen en na jouw stichtelijke woorden kan het feest beginnen ben helemaal onder de indruk.Ik hoop dat het voor jullie net zo leuk wordt als voor ons.Fijne dagen en een goed begin van 2016. Liefs en groet XXX

    Beantwoorden

  20. Spencer
    Dec 24, 2015 @ 19:55:54

    Het zal niet waar zijn! Een Kerstboom verkleed als (takkewijf).
    Of is het nou andersom? Das toch niet normaal!
    Ik vind hem weer erg leuk Riet.
    Raap alle takkezooi weer bijeen en maak er een leuke kerst van.
    En groetjes aan die kleine.

    Groetjes Spencer, Esther, Isabella en Danica

    Beantwoorden

  21. sweetlake
    Dec 24, 2015 @ 19:22:09

    Dat is nog eens een boompje opzetten 😉

    Beantwoorden

  22. IngridMoorenBlogs
    Dec 24, 2015 @ 18:05:37

    Hele mooie dagen Rietepietz…..

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

