het kán wel!

Helemáál geen kersttemperaturen dezer dagen natuurlijk, met bijna nét zoveel dagen van rond de 15 graden op de teller dan in de maand juni. Toen hadden we 4 dagen die maar net boven de 15 graden uitkwamen en 3 die nog net aan de 16 kwamen.
Hoewel ik daar eigenlijk niet over moet klagen zou ik voor de kerstsfeer toch wel graag een lekker dik pak sneeuw zien zoals we daar bijv. eind  2010 op getrakteerd werden!  ja heus , nog maar 5 jaar geleden Glibber dus écht wel deze eeuw.

sneeuwheg10

Ja het gáf natuurlijk wat overlast waar je zó vroeg in de winter nog niet op gerekend had maar het zag er práchtig uit die grote witte deken!

sneeuwbank
En het gaf me dat jaar de inspiratie voor m’n Kerstboodschap, met zóveel sneeuw moet je wel een sneeuwpop kunnen maken die de taak op zich wil nemen, al was dat (als gewoonlijk) toch weer even niét zo simpel als ik gedacht had. Het werd uiteindelijk toch nog een beetje anders dan op deze foto.

sneeuwpop 10

Geen zorgen hoor, ik heb er niets aan overgehouden, nou  ja, een filmpje en deze leuke foto maar de kou heeft me niets gedaan, en kóud was het, het moet nog gevroren hebben overdag zoals te zien is aan de ijspegels aan  het serre dak!
pegels
Gelukkig maar,  voor iedereen die het huidige weer prettig vind, dat julie Rietepietz niét over het weer gaat!  Zou dat wél het geval zijn begon het , met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, nu héél dikke vlokken te sneeuwen en hield het niet meer op tot eerste kerstdag!

49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jan 02, 2016 @ 22:46:45

    Eerst dacht ik dat het foto’s uit Amerika waren. Maar nee, het zijn oude uit Nederland. Voor de sfeer wil ik wel een witte kerst maar eentje zonder is ook wel lekker. 😉

    Beantwoorden

  2. majaer
    Dec 22, 2015 @ 16:12:21

    Prachtige plaatjes hoor van mij mag het gaan sneeuwen ik ben er gek op.
    Maar een witte kerst zit er niet in dit jaar.

    Beantwoorden

  3. Kakel
    Dec 22, 2015 @ 13:19:42

    Pas las ik op iemands blog: Let it snow, let it snow, somewhere is. In die laatste twee woorden kan ik me helemaal vinden. Alhoewel het wel mooi is in de polder wanneer er een dik pak sneeuw ligt. Maar als ik dat wil zien, zoek ik de foto’s wel op! Lieve groet, ook voor Marion ♥ .

    Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Dec 22, 2015 @ 11:23:28

    Van mij mag de sneeuw wegblijven hoor!
    Maar je hebt er weer een heerlijk logje van gemaakt en Riet verkleed als kerst/sneeuwklok vind ik heel leuk om naar te kijken!
    XXX

    Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Dec 21, 2015 @ 21:35:31

    op sneeuw zit ik helemaal niet te wachten. Ik houd het bij ijskoude temperaturen en een zonnetje om te wandelen.

    Beantwoorden

  6. Melody
    Dec 21, 2015 @ 18:42:40

    Prachtige plaatjes, zondermeer, ik gun je ook van harte dat je nog veelvuldig de kans krijgt ze opnieuw te maken …. al mag het van mij zelf dan wegblijven…. gelukkig wonen we ruim genoeg qua sneeuwval uit elkaar om beider wensen vervuld te kunnen krijgen…

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Dec 21, 2015 @ 16:53:02

    Nog maar vijf jaar geleden?? (Ik ging meteen in mijn fotomap kijken en inderdaad! Daar heb ik me in mijn logje van vandaag dus aardig op verkeken!)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 17:16:57

      Er is ook daarna nog wel eens hier en daar een buitje gevallen maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben, dit was echt een flink pak. Ik had toen een logeerhondje en liep er dus al heel vroeg in de morgen door te ploegen;-)

      Beantwoorden

  8. Mrs. Brubeck
    Dec 21, 2015 @ 15:32:16

    Heerlijk toch?? Alleen niet als je moet gaan werken, en al helemaal niet met tieners die net hun rijbewijs hebben 🙂 dus even voor Kerst, en dan weer weg!
    Fijne dagen, liefs!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 16:43:33

      Whaha, ja met verse rijbewijzen is sneeuw toch wel een extra risico factor.
      Wij hebben het twee keer getroffen dat we een nieuwe auto moesten ophalen in een dik pak sneeuw, óók niet ideaal maar als je heel lang je rijbewijs hebt komt dat wel goed .

      Beantwoorden

  9. giselzitrone
    Dec 21, 2015 @ 14:37:59

    Was für ein Schnee bei uns in Köln ligt noch keiner ist er wie Frühling.Wünsche eine gute neue Woche und schöne Weihnachtstage lieber Gruß Gislinde

    Beantwoorden

  10. Paul
    Dec 21, 2015 @ 14:14:35

    Ik ben eerlijk gezegd blij met het uitblijven van de sneeuw. Geen files naar mijn werk, want ik voel me al zo sneu zo alleen op de weg terwijl de rest van Nederland kerstvakantie heeft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 16:39:31

      Laat het je troosten dat ik ook nog geen vakantie heb, we werken ook weer een paar dagen in de drukkerij en wij zijn dan natuurlijk pas écht zielig…. wij zouden immers achter de geraniums moeten zitten;-)

      Beantwoorden

  11. IngridMoorenBlogs
    Dec 21, 2015 @ 13:33:08

    Wat jammer dat Rietepietz niet over het weer gaat…ik wil ook zo’n witte deken.Nu!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 16:38:05

      Hoeperdepiepppp éindelijk een medestander, heerlijk hoor zo’n pak sneeuw. Ik geef de hoop ook niet op hoor, zal het niet met kesrtmis worden dan misschien toch wél in 2016, het kan nog een maand of 3 winteren !

      Beantwoorden

  12. J@n.
    Dec 21, 2015 @ 10:22:20

    Ik heb het nog eens nagekeken en het klopt. Vorig jaar lag er hier op het balkontafeltje een hoed sneeuw van zo’n 10 cm. Ik heb nog een foto daarvan naar onze dochter geappt met de vraag of er ook in de Gemeente Stein waar zij woont zoveel lag, Maar voor mij hoeft het echt niet, want dan kan ik niet meer buiten komen. Nee, het is wel mooi, maar zo vind ik het toch beter.

    Beantwoorden

    • J@n.
      Dec 21, 2015 @ 15:44:15

      Nog eens gekeken. Met kerstmis 2010 lag er flink wat sneeuw hier.

      Beantwoorden

      • rietepietz
        Dec 21, 2015 @ 16:46:52

        Ja klopt, toen was er écht heel veel gevallen in korte tijd. Bij de “eigenschappen ” kon ik op de foto’s de juiste datum zien waarop die gemaakt was, daarom wist ik het!

        Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 16:35:35

      Ik denk dat de meeste mensen niet op sneeuw en vorst zitten te wachten, ik wijk natuurlijk weer af en zou toch wel graag een beetje “echte winter”zien.
      Maar we kunnen nog best wel af en toe een sneeuwbui krijgen hoor, ik beloof niét dat het blijft zoals het nu is;-)

      Beantwoorden

  13. Marion Schütte-de Brabander
    Dec 21, 2015 @ 10:10:30

    Het ziet er weer somber uit maar toch ben ik blij met deze temperatuur, ik hoef niet zo nodig sneeuw te zien.
    XXX

    Beantwoorden

  14. John
    Dec 21, 2015 @ 08:10:27

    Ik vind het niet erg. Het is hier een ramp als er sneeuw ligt. Overigens is het helemaal niet normaal dat er in Nederland sneeuw ligt met kerst. Het is hoe het is. Prima dus.

    Beantwoorden

  15. Blog Zonder Naam
    Dec 21, 2015 @ 04:33:22

    Hoezo geen koude winters na 2000? We hebben zelfs bijna nog een Elfstedentocht gehad in 2012. En over sneeuw hebben we de voorgaande winters ook niet te klagen gehad…. Of eigenlijk wel… Dat er zoveel gevallen is. Sinds 2000 is eigenlijk alleen 2007 bijna sneeuwloos geweest en verder is er altijd wel wat gevallen….afgezien van dit jaar tot nu toe dan. En het kan nog hoor een echte winter.Als de dagen lengen gaat de winter strengen. Wie weet wat St. Maurits (Moritz) nog voor ons in petto heeft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 08:12:18

      O ja hoor, er werden hier en daar wel wat plaagstootjes uitgedeeld. Ik herinner me dat we tot twee keer toe een nieuwe auto op moesten halen terwijl er een flink pak sneeuw lag.
      Dat is dan wel even eng maar gelukkig altijd goed gegaan. Maar inderdaad, de winter is nog niet om en kán nog flink koud worden !

      Beantwoorden

  16. Albert y Mara fotoblog
    Dec 21, 2015 @ 01:02:36

    Afgrijselijk al dat wintergedoe. Wij houden er helemaal niet van. 2010 zijn we nog niet vergeten dat we terugkwamen in Nederland en dat sneeuw en gladheid de december en januari maand overheersten. Voor ons mogen deze temperaturen wel. Even terug in Nederland voor de kleinkinderen en kinderen. Aan de Costa del Sol is het ruim 20 graden, een normale temperatuur voor deze tijd. Anno 2015 is het verschil weinig. We hebben wel eens meegemaakt, om het vriespunt in Nederland en wij met 20 graden in Zuid Spanje.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 08:09:25

      Voor jullie dus maar goed dat ik geen vinger in de pap heb bij het weer, het zou dan zéker sneeuwen rond de Kerst want ik vind het wel iets hebben zón pak sneeuw. Maar ik zou dan toch met Henk te maken krijgen, hij is ook meer voor 20 graden bóven nul Veel plezier bij de kleinkinderen.

      Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Dec 21, 2015 @ 00:20:01

    Je hebt gelijk er zijn een paar jaren et sneeuw geweest deze eeuw, maar wel te weinig hoor. Ennuhhhhhh ben geen waarzegger maar durf met zekerheid te voorspellen dat we geen witte kerst krijgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 08:06:59

      Ja klopt, ieder jaar wel iéts maar zo’n vroeg zón groot pak toch ook weer niet vaak. Ik heb ervan genoten destijds. Wat zóu jullie kerstmarkt mooi geweest zijn met een dik pak sneeuw.

      Beantwoorden

  18. Renesmurf
    Dec 20, 2015 @ 22:20:07

    Ja, veel te warm, dat voelt niet goed. Echt kerstsfeer kunnen ze heel goed creëren tegenwoordig. En sneeuw, tja, dat is meestal als de dagen gaan lengen, gaat de winter strengen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 08:05:26

      Als het wat later in de winter pas echt koud wordt kunnen we er beter tegen, het is dan minder uitzichtloos omdat de dagen al wat langer worden en je weet dat het niet héél veel langer kan duren ,in eind november kán het gewoon nog 4 maanden koud blijven.

      Beantwoorden

  19. ria
    Dec 20, 2015 @ 22:03:10

    Als ik die ijspegels zie …..brrrr. Laat het allemaal maar wegblijven. We hebben nu de winterlente, houen zo;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 21, 2015 @ 08:03:05

      De sneeuw op het glazen serredak werd natuurlijk verwarmd en ging druppelen, vandaar de ijspegels, het vroor wel licht maar ook weer géén Siberische temperaturen. Maar je kunt gerust zijn, ik heb er geen invloed op;-)

      Beantwoorden

  20. beaunino
    Dec 20, 2015 @ 21:04:16

    Oh ja, en dan zo’n dik pak dat de NS niet kan rijden;-))

    Beantwoorden

  21. powerpointgreetje
    Dec 20, 2015 @ 18:12:21

    pracht plaatjes, ziet er heel mooi uit, echt leuk hier

    Beantwoorden

  22. Marja
    Dec 20, 2015 @ 17:59:07

    Prachtige plaatjes maar nu nog even niet. We zijn nog niet klaar in de tuin.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

