vloggen

Eigenlijk ben ik toch ook een beetje vlogger, een vlog is een log op video/film en ik zet al van vóór  het een naam had met enige regelmaat  filmpjes van mezelf  in een log. Ja wéét ik, ook vaak filmpjes met ánderen in de hoofdrol, uiteraard de (achter-) kleinkinderen zijn regelmatig ‘aan de beurt en ook dieren zijn heel geschikte onderwerpen.
Maar het meest “geliefd” zijn toch de  filmpjes  waar ik zelf op sta  in m’n rol van “stand in” van Beatrix die de troonrede voorleest maar ook wel eens de  kerst/nieuwjaarsboodschap voorlas.
M’n kerstwensen breng ook meestal  in vlogvorm ,  altijd  “in cognito”, maar altijd door een kerstgerelateerd iets of iemand, dat gaat nog lástig worden om weer iets of iemand te vinden. Gelukkig is het nog lang geen kerstavond (en eerder staat mijn kerstwens er nóóit) dus ik héb nog even de tijd.
Dat levert dan meestal wel weer een blooper filmpje  of een filmpje over de tot stand koming.
Zo was de hoed die  het alter-ego van Trix in het vorige logje draagt een in elkaar gedraaide lap tule uit de verkleedkist die met een paar spelden in elkaar zat.
De hoed hád ik al een beetje uit z’n model gehaald toen ik er aan dacht dat ik daar wel een filmpje van kon maken……
……. nee nee, géén vlog want dáár had in 2010 nog nooit iemand van gehoord, ik ben zó bij hé……

27 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Korreltje
    Dec 12, 2015 @ 22:38:38

    Hihi, hip hoor!

    Beantwoorden

  2. Petr@
    Dec 12, 2015 @ 16:07:24

    Hoedje af Riet, je bent heel creatief. Hoe je daarvan een hoed kunt maken is me een raadsel 😉
    Leuk hoor zo’n vlogje, is weer eens wat anders!
    Fijn weekend Riet!

    Beantwoorden

  3. Renesmurf
    Dec 11, 2015 @ 21:48:32

    Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van smaak, maar ik vind schijftaal diepgaander dan spreektaal. Dus de vloggers, die niet loggen, zijn oppervlakkiger dan de mensen die graag schrijven, zoals jij dus. En de filmpjes passen er uitstekend in, Zo werkt iedereen weer anders, met ook allemaal eigen publiek.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2015 @ 08:26:39

      Dat ben ik grotendeels wel met je eens, al kán iemand die vlogt natuurlijk bést een goed “verhaal hebben”. Maar inderdaad, ik zou het nooit alléén bij filmpjes kunnen laten maar het vult soms elkaar leuk aan!

      Beantwoorden

  4. majaer
    Dec 11, 2015 @ 16:20:54

    Leuk filmpje erg creatief, maar dat ben je ook zo heb ik je leren kennen.

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Dec 11, 2015 @ 14:57:22

    Welnee Riet, jij bent gewoon een trendsetter;-D

    Beantwoorden

  6. IngridMoorenBlogs
    Dec 11, 2015 @ 13:26:56

    Veel vaker gaan vloggen Rietepietz….heerlijk 🙂

    Beantwoorden

  7. Marion Schütte-de Brabander
    Dec 11, 2015 @ 11:07:15

    Wat ben je toch een kunstenares, ik zou hier gillend gek van worden, wat jij er allemaal voor over hebt, petje af.
    XXX

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Dec 11, 2015 @ 11:04:37

    Het kwam me al bekend voor en ja hoor, bij het wat nauwkeuriger lezen zag ik het, 2010, dus mijn geheugen is toch nog beter dan ik dacht, 😉

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 11, 2015 @ 10:32:15

    tja wat ik kan zeggen….. die creatieve geest van jou is ongeëvenaard ! Jij hebt nog creativiteit en motivatie genoeg voor nog 10 levens 😉

    Beantwoorden

  10. John
    Dec 11, 2015 @ 09:15:32

    De bloggers van toen vlogde natuurlijk al alleen heette het toen gewoon niet zo. En nu is het opeens ook heel erg in. Leuk hoor om zo bij de tijd te zijn 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 11, 2015 @ 15:10:11

      Nee klopt, het kreeg pas een naam toen er mensen zó mee bezig waren dat ze er ook een boterham mee kunnen verdienen.. Evengoed leuk dat ik óók eens een keer ergens wél al heel vlug bij ben, ik zag in 2007 al een filmpje met Henk en mezelf in de hoofdrol;-)

      Beantwoorden

  11. Zus
    Dec 10, 2015 @ 22:16:37

    Achterlopen U Majesteit? Maar dan keken we toch niet met z’n allen naar U !
    En we zijn allemaal dol op onze privé koningin.Had dat hoedje maar heel gelaten dat was een ere plaatsje waard. XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2015 @ 22:26:49

      Zover had ik nog niet gedacht;-)
      Ik zóu de hoed wel weer in elkaar kunnen draaien, maar waar láát je zoiets als je geen hoedendozen in de kast hebt staan. Maar mocht ik hem ooit nog eens nodig hebben draai ik hem gewoon weer in elkaar;-)

      Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Dec 10, 2015 @ 21:24:26

    Jij was gewoon al mijn favoriete vloggerende blogger.

    Beantwoorden

  13. Marja
    Dec 10, 2015 @ 21:04:53

    Ik zou het filmpje ook graag achterstevoren willen zien. Super creatief.

    Beantwoorden

  14. gewoonanneke
    Dec 10, 2015 @ 20:19:50

    Je was je tijd vooruit Riet haha…… leuk die filmpjes hoor.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

