apenbos

Eén veel gebruikt  spreekwoord van mijn moeder was; “het zijn  nooit apen die het je voordoen”.
Ze zei dat wat denigrerend zodra  we een stommiteit wilde verontschuldigen met “ja maar hij deed het óók”!
dapper3Ik moest er aan denken toen we van de week met vier generaties naar het apenbos in Meijdendel reden.
Niet dat daar échte apen zijn maar er is een stuk bos zó ingericht  dat kinderen er kunnen klimmen en klauteren als apen.
Er liggen bomen, losse takken en hier en daar zijn stevige touwen gespannen om “apenstreken” uit te lokken.
Kortom, dé ideale plak om Levi even Sinterklaas te laten vergeten.
Er zijn ook eenvoudige houten speeltoestellen, op zich niet echt gevaarlijk maar na een regenachtige dag is alles best nog glad en zijn zelfs twee lijfwachten niks te veel voor  een nog géén driejarige dreumes.

dapper1
Terwijl  opa-grootje zich over het wagentje ontfermt waarin Amber lekker ligt te slapen zijn de dames “mama, oma en oma-grootje” druk doende om van  Levi een volwaardige klim zwarte piet te maken.

dapper2
Je begrijpt dat  oma-grootje  zich daarbij  gedraagt zoals van haar grijze hoofd verwacht mag worden.  Hóógstens hier en daar een handje toesteken om te voorkomen dat Levi zou vallen maar zéker geen gekke dingen doen……

dapper
Gemanipuleerd die foto dacht je…..? Nou misschien een héél klein beetje dan, maar dat kan een filmpje wel ophelderen……

41 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petr@
    Dec 02, 2015 @ 19:52:15

    Wat ben je toch een leuke oma Riet! Geweldig filmpje!

    Beantwoorden

  2. Truus
    Dec 01, 2015 @ 20:47:40

    Whahaha, die oma-grootje. Wat ben je nog jong van lijf en leden. 🙂

    Beantwoorden

  3. Wiesje
    Nov 30, 2015 @ 11:10:21

    Wat leuk daar! ik ga er eens kijken met mijn prinsesje en de Daltons , lijkt me helemaal geweldig om uit te waaien daar!

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    Nov 29, 2015 @ 21:58:15

    Oh, ik wilde er nog wat bij zeggen, maar dat ging fout.
    Twee minuten die weergeven dat de hele dag vast en zeker supergezellig was!
    Mja.

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Nov 29, 2015 @ 21:49:48

    Het is prachtig, dat apenbos, en twee minuten superplezier!

    Beantwoorden

  6. datzalwel
    Nov 29, 2015 @ 18:58:09

    Weer een waardevolle dag met de familie. 🙂

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Nov 29, 2015 @ 18:53:13

    Ik ken dat bos, heerlijk voor de kinderen,………………..ennuhhhh Rietepietz 🙂 natuurlijk

    Beantwoorden

  8. majaer
    Nov 29, 2015 @ 17:38:35

    Ik zag dat je weer lekker bezig ben geweest, ja ja de kleinkinderen houden je wel jong. Ik zie het bij de mijne ze dagen je wel uit zoals oma nu jij!

    Beantwoorden

  9. Zus
    Nov 29, 2015 @ 16:14:50

    Het was weer een dag om nooit te vergeten, Heerlijk dat manneke, wat wordt hij al slim ! Leuk om dat plezier te zien van groot (ma) en klein. Maar die string hoort echt ònder je kleding hoor. XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 29, 2015 @ 19:03:38

      Het is een schattig kereltje, bijna 3 alweer dus al echt een mensje aan het worden. We hadden er met 4 generaties plezier.
      Ja dat met die string liep een beetje fout, had ik verkeerd begrepen denk ik;-)

      Beantwoorden

  10. Boerin Zonder Naam
    Nov 29, 2015 @ 14:35:54

    Levi was dus het haantje in het kippenhok? Verders alleen met de meiden in het apenbos?
    Ik moest even bijlezen van de afgelopen dagen……

    Beantwoorden

  11. Spinnetje
    Nov 29, 2015 @ 12:20:16

    Geweldig, het ziet er wel stoer uit (ook al istie een pietsie bewerkt)
    Hier in de buurt hebben we ook zoiets, het klauterbos, echt heel leuk.

    Beantwoorden

  12. IngridMoorenBlogs
    Nov 29, 2015 @ 11:24:44

    Haha…heerlijk mens!

    Beantwoorden

  13. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 29, 2015 @ 09:41:16

    Wie past nou eigenlijk op wie? haha, je blijft een te gek mens.
    XXX

    Beantwoorden

  14. John
    Nov 29, 2015 @ 09:21:47

    Leuk zo’n bos. Er zouden er meer van moeten zijn om die jonge gasten naar buiten te lokken.
    Dat je foto ietwat was gemanipuleerd zag ik gelijk. Je bips was net iets te plat om normaal te lijken. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 29, 2015 @ 09:24:29

      Dé manier om “de boel wat “bij te werken”toch? Ja en ondanks het geknoei in psp leek het nóg niet alsof ik ergens tussen de bomen hing;-)
      Het is een feestje daar voor kinderen, ze kunnen er boomhutten bouwen én (min of meer veilig) in bomen klimmen , heerlijk om hun energie kwijt te raken.

      Beantwoorden

  15. J@n.
    Nov 29, 2015 @ 00:24:26

    ‘Omagrootje?’ waar ben je mee bezig joh? Pas maar op!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 29, 2015 @ 08:36:00

      Ik hou gewoon van “gevaarlijk leven”, en iedereen vindt het eigenlijk doodnormaal, je hoort m’n dochter die me uit staat te dagen, je snapt, dat laat ik niet op me zitten!;-)

      Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Nov 28, 2015 @ 22:47:46

    Leuke foto’s en filmpje, pffff…. jij bent wel nog lenig en speelt goed mee, dik compliment

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Nov 28, 2015 @ 21:48:34

    De soepele manier waarop je je mog meet met je achterkleinzoon geeft hoop voor de toekomst. Leuk zo n bos

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 28, 2015 @ 21:58:51

      Leuk hé dat bos, het is er nog niet zo heel lang maar het slaat reuze aan!
      Nou ja, zo héél soepel gaat het niet meer maar ik ben blij dat ik nog een beetje mee kan stoeien, vooral nu onze dochter ( Levi z’n oma) met die arm minder kan is het fijn als er een extra handje is om haar kleinzoon in de gaten te houden.

      Beantwoorden

  18. Melody
    Nov 28, 2015 @ 21:27:41

    Hmmmmm dat touwtje uit dat eerdere logje….. jij bent dus niet de enige die m anders gebruikt dan waarvoor hij bestemd is 😉

    Ps …wel respect hoor, je doet dingen daar die ik niet zou doen 😉

    Beantwoorden

  19. Mrs. T.
    Nov 28, 2015 @ 21:22:29

    Stoere dame ben je! Met én zonder fotoshop.

    Beantwoorden

  20. ria
    Nov 28, 2015 @ 20:35:14

    gym en lol tegelijk, heerlijk

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  21. Marja
    Nov 28, 2015 @ 19:50:54

    Nou, ik doe het je niet na, hoor. Was het leuk om in dat net te hangen?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

