onderbroekenlol

Het is nogal druk en wat woelig in huize Rietepietz, ik grijp dus nógmaals terug naar  eind  2006 toen ik in november dit logje schreef…… maar het hád evengoed  deze week gebeurd kunnen zijn……………………….. 

Vanmorgen riep Henk me omdat er nu eindelijk een halsband parkiet in het boompje bij ons in de tuin zat .Ik was verlanglijstjes bij elkaar aan het rapen en geld aanvullen in m’n portemonnee omdat we naar het winkelcentrum zouden gaan voor de Sinterklaas inkopen maar Henk vond dat ik eerst nog een foto van het beest moest maken omdat onze zoon in Amerika dat ff moest zien.
Snel dus alles uit m’n handen gelegd en aan de slag met de camera en we hébben nu dus een foto van halsbandparkiet in onze tuin. (Niets mis mee maar m’n stommiteit komt nog , wees maar niet bang )

Wij dus weg, tas om m’n nek , even voelen of de portemonnee (een grote die best door weegt ) er inzit, ja vast wel want de tas is zwaar genoeg.
Het zat niet mee met het winkelen en eigenlijk ging het precies eender als van de week toen we ook al een poging deden. Er was niet wat we hebben moesten, of niet in de goede kleur, of de maat was fout!
Henk houdt zich bescheiden op de achtergrond op de lingerie afdeling, de kleindochters willen een string ……. ja precies zo’n onderbroek (?) waar je de bilnaad mee kunt flossen.
brookBij veel vrouwen van mijn leeftijd een onbegrepen soort onderkleding, bij mij staan de aambeien al in volle bloei bij de gedáchte alleen van zo’n vetertje dat zich schurend een plekje zoekt tussen de billen partijen.
De minuscule floddertjes geven me geen enkel houvast, welke maat voor welk meisje, zo te zien is het allemáál veel te klein.

Voor Jennifer moet ik het opsturen naar Amerika en ik schat dat de porto kosten voor een béétje kerstkaart al hoger zullen zijn dan voor zo’n onderbroekje, een pluspunt dus dat ze niet om een ouderwets degelijke jaeger onderbroek vraagt die zéker nog enige euro’s aan postzegels zou kosten. Een behulpzame verkoopster verzekert me dat wat ik uitgezocht heb vast bij de genoemde doelgroep in de smaak zal vallen en zo ga ik naar de kassa om 2 “touwtjes met een kantje ” voor belachelijk veel euro’s af te rekenen.
De tas gaat open en dan ………blijkt dat ik niet de portemonnee…,  maar de camera in de tas heb gedaan, hélp! Met het schaamrood op de kaken probeer ik de aandacht van Henk te trekken die wat verderop erg z’n best staat te doen “er niet bij te horen”  maar uiteindelijk heeft hij door dat er iets mis is en natuurlijk betaald hij, de lieverd!

 

44 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Dec 01, 2015 @ 20:53:31

    Om bij het onderwerp te blijven, je was een bofbips dat Henk wel, en ook nog genoeg, geld bij zich had. 🙂

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Dec 01, 2015 @ 13:48:30

    Een beetje lekker ding loopt zeker in een string…..niks mis mee, het accentueert en tekent veel minder af. En wij mannen vinden het (in veel gevallen) aantrekkelijke dracht……Al snap ik wel iets van de praktische bezwaren hoor….

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Nov 28, 2015 @ 17:04:13

    Het zou mij ook kunnen overkomen. Manlief Gosse vraagt wel eens in de auto of ik alles bij me heb, ik voel dan zo’n beetje aan de buitenkant van de tas en zeg dan met het grootste gemak, ja hoor. Ook hij is zo’n lieverd die mij later wel uit de brand zou helpen.

    Beantwoorden

  4. Melody
    Nov 28, 2015 @ 11:54:44

    Ohjeeeeeetje ik zie het al voor me……. ik kan me in zo’n situatie een ongeluk zwaaien want ik zou daar alleen staan, die vent van mij gaat echt niet mee….
    Gelukkig heb ik een zo mogelijk nog grotere hekel aan winkelen dan hij…en doen we dat soort zaken dus allemaal online…. wel zo handig 😉

    Beantwoorden

  5. J@n.
    Nov 28, 2015 @ 00:36:31

    Ja daar sta je dan, ik zou het zelfs niet graag dromen, gelukkig is Henk als reddende engel ter plaatse. Zo zie je maar dat je er wel eens voordeel van kunt hebben dat je wederhelft er is. 😉

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Nov 28, 2015 @ 00:18:09

    Off topic: je weet ik ben zo’n sintofiel als jij 🙂

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Nov 27, 2015 @ 20:11:35

    Ook bij de schoenenwinkel verkoopt men veters. En wel voor heel wat minder geld. En wie ziet het verschil? 😉 Handig, zo’n Henk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 27, 2015 @ 20:17:56

      tja, maar dáár zit dan weer geen kantje aan;-)
      Dat Henk in de buurt was was inderdaad hándig, voor het geld maakte het niets uit omdat wij geen gescheiden beurzen hebben dus wié er betaalt maakt niet uit, het komt uit dezelfde grote pot..

      Beantwoorden

  8. majaer
    Nov 27, 2015 @ 16:08:10

    Lache hoor die string, ik zou ook eens de was op gaan vouwen bij mijn schoondochter ik had ook een string in mijn handen en moest eerst goed kijken hoe ik daar mee om moest gaan waar zat het begin? Ja daar sta je dan zonder je portomonee knap lullig.

    Beantwoorden

  9. beaunino
    Nov 27, 2015 @ 13:24:05

    Goeie actie weer Riet. Wat zullen jullie een lol hebben samen. Ben je al druk met het dichten/knutselen?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 27, 2015 @ 13:52:41

      Gelukkig zien wij inderdaad de lol van dit soort stunts wel in ja;-)
      Klopt, druk doende met de surprise, lukt nog niet helemaal zoals we willen maar dat komt vást nog wel goed!

      Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Nov 27, 2015 @ 11:41:15

    Wat een heerlijk verhaal haha….echt leuk om te lezen….

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Nov 27, 2015 @ 10:11:43

    Haha Riet ja met je camera kun je helaas niet betalen!
    Toen mijn jongens nog thuis woonden en de meiden ook vaak bleven slapen had ik regelmatig een string in de was, dat was een grappig gezicht zo’ n niemendalletje aan de waslijn tussen de boxers van de jongens en mijn degelijke slips haha.

    Beantwoorden

  12. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 27, 2015 @ 10:11:13

    Dat is lachen om niets:-)

    Beantwoorden

  13. John
    Nov 27, 2015 @ 09:26:07

    Dat soort onderbroeken snap ik ook niet helemaal. Jet is klein, dus kouder aan de billen.. <aar goed, moderne mensen gaan meer voor de looks of zo?

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Nov 27, 2015 @ 02:43:39

    Als je Henk toch niet had 🙂 Heerlijk verhaal uit de oude doos heb weer zitten genieten.

    Beantwoorden

  15. Corja
    Nov 27, 2015 @ 00:16:51

    O, wat een heerlijk blog, weer! Ik zie het voor me. Er is zo’n ontzettend leuk stukje van de zusjes Veenendaal (je weet wel, Koot en Bie) over strings. Daar moet ik altijd vreselijk om lachen. Billenlinten, worden ze daar genoemd. Als je op youtube de ‘Typeplanner’ opzoekt, kun je dat stukje daar vinden. Bijna net zo leuk als jouw blog. B.t.w. wat is jouw man toch een lieverd!

    Beantwoorden

  16. ria
    Nov 26, 2015 @ 22:44:02

    Dit is inderdaad onderbroekenlol. Heb je de herenstring al gezien met een lachende banaan in het kruis ? 😀

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Nov 26, 2015 @ 22:13:16

    Ja, uiteindelijk komt het toch wel weer goed he, en die lol is gewoon tijdloos, en waar herfstverhaal!

    Beantwoorden

  18. Marja
    Nov 26, 2015 @ 22:06:33

    Reetveters? Breek me de bek niet open …. In de jaren 70 hadden wij naturisten als buren. Niets mis mee. Als uiterste concessie droegen ze in hun achtertuin minimale strookjes leer. Onze peuters raakten niet uitgekeken met hun neus in de ligusterheg.
    Je hebt me weer zo heerlijk laten lachen door je verhaal. Dank!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 26, 2015 @ 22:12:07

      Volgens mij is dié hype ondertussen wel een beetje over,maar ik heb dat “modebeeld inderdaad nooit begrepen.
      Met lachen is gelukkig niets mis, dat mag nog steeds, hoe meer hoe liever.

      Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Nov 26, 2015 @ 19:55:30

    Ja dan is het handig een man met portemonnee bij je te hebben. Ach je kleindochters zullen er blij mee geweest zijn toch.

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Nov 26, 2015 @ 19:53:49

    Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik was er van overtuigd dat mijn geldbeugel in mijn broekzak stak maar het was mijn camera. Gelukkig was het in de Lidl hier vlakbij en 5 minuten later was ik terug met het geld.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

