en/en

Wat muziek kan doen met mensen weet bijna iedereen wel. Voor mij is het overwegend  jaren 60/70 muziek  waar m’n favorieten uit komen. Maar ook de klassieke muziek heeft tal van prachtige nummers waar ik reuze van kan genieten.
De moderne muziek staat  in een minder goed blaadje maar natuurlijk bevestigt ook hier de uitzondering de regel.

Zo werd dit jaar  steeds Racoon genoemd  wanneer een nummer me echt liet luisteren en ik graag wilde wéten van wie het nummer was.
Oke, een CD van  Racoon werd op m’n verlanglijstje gezet voor m’n verjaardag en ondertussen wéét ik dus dat de hele CD méér dan in m’n straatje valt.
Maar er is één  nummer waar ik steeds kippenvel van krijg,  “don’t give up de fight”.

Pas toen ik naar een video op internet zocht om aan iemand te laten horen zag ik het “waarom” van dit nummer.
Wat ben je een kanjer van een artiest als je zó emoties over kunt brengen dat men, zonder het hoe en waarom te weten,  tóch geraakt wordt!
Het hoe en waarom is in de live versie op you tube video te horen (de versie op de CD is nog mooier)  maar ik heb dus niet alleen een heerlijke  CD gekregen maar daardoor is er óók nog aan een prachtig doel gedoneerd, duidelijk en/en!

59 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Nov 19, 2015 @ 14:01:43

    Een heel mooi lied voor een bijzonder mooi doel.

    Beantwoorden

  2. Tessa | 52druppels.nl
    Nov 18, 2015 @ 15:37:01

    Ja mooi! En die stem! Ken je het nummer ´Als je ooit nog eens terug kan´? Geschreven voor een ‘ vrij Tibet’. Daar zingt hij ook in mee… Als ie die eerste zin inzet! Zucht… Voor als je nieuwsgierig bent… (begint nogal zweverig)

    Beantwoorden

  3. Spinnetje
    Nov 18, 2015 @ 13:41:25

    Mooi nummer, en inderdaad Racoon heeft nog een heleboel meer mooie nummers. Heb de band heel wat jaren geleden ontdekt…het nummer Love you more…nog steeds een van mijn favorieten.
    De achtergrond van dit nummer wist ik overigens niet…ook hier kippenvel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 18, 2015 @ 15:24:51

      Het is de énige groep waarbij ik me regelmatig afvroeg “wie is dat”als ik een nummer van ze op de radio hoorde, en met steeds weer andere nummers dus het werd tijd voor een CD;-)

      Beantwoorden

  4. Louisette
    Nov 18, 2015 @ 00:35:44

    Prachtige liedje, Fyne avond en week.

    Beantwoorden

  5. Regenboogvlinder
    Nov 18, 2015 @ 00:07:43

    Oh inderdaad heel mooi! Ja dat nummer raakt mij ook! Kippenvel!

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Nov 17, 2015 @ 22:33:48

    Inderdaad mooie nummers van Racoon

    Beantwoorden

  7. Kakel
    Nov 17, 2015 @ 21:53:28

    Het nummer ken ik, mijn dochter draait het regelmatig. Maar ik lees pas bij jou wat de achtergrond erbij is. Ontroerend!
    Lieve groet

    Beantwoorden

  8. Suskeblogt
    Nov 17, 2015 @ 19:25:28

    Ik heb de indruk dat jij moderner bent dan ik wat muziek betreft Riet. Van de huidige muziek weet ik zo goed als niks. Wat op de radio komt gaat er het ene oor in en het andere weer uit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 19:40:23

      Nou dat valt réuze mee hoor, ik weet er ook weinig van maat “sla aan”zodra ik iets hoor dat me aanspreekt en dán probeer ik er wel achter te komen welke groep dat is. Hier kwam het toeval me te hulp. Ik had al een paar keer een mooi nummer van ze gehoord toen er op TV een special over de groep kwam, toen was ik om!

      Beantwoorden

  9. J@n.
    Nov 17, 2015 @ 17:16:22

    Eerst wide ik niet reageren en wel omdat ik helemaal niet van die muziek houd, maar omdat jij ook wel tegen andere meningen kunt zet ik deze reactie hier toch maar neer, want ik weet wel dat je mij er niet kwaad voor aan zal kijken en je vraagt altijd om interactie;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 17:27:41

      nee logisch J@n , ik snap natuurlijk wel dat niet iederéén dit helemaal top vindt. Natuurlijk mag je dat zeggen, ‘k zou niet weten waarom niet. Ik vind óók niet alle muziek goed! Bovendien “krijg ik er niets van” als jij het niet mooi vindt;-) Maar ik vind het wél leuk dat er weer iets “hedendaags”is dat in m’n straatje valt. Ik heb eigenlijk geen idee waar jij van houdt, zou je best eens over mogen bloggen!.

      Beantwoorden

  10. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 17, 2015 @ 13:57:57

    Prachtig.
    XXX

    Beantwoorden

  11. Melody
    Nov 17, 2015 @ 13:14:36

    inderdaad geweldig… en met achtergrondinfo op zijn tijd… maakt het een nummer nog specialer

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 15:52:29

      Maar ook zonder het prachtige doel waar het voor geschreven is blijft het een bijzonder nummer. Ik hou ook erg van stemmen die niet al te gepolijst zijn, er moet altijd een beetje “leven” in zitten!

      Beantwoorden

  12. Petr@
    Nov 17, 2015 @ 11:08:36

    Prachtig Riet! Ik kende het lied al want jongste zoon is fan van Racoon.
    Ze schrijven hele mooie nummers. Toen ik ze voor het eerst hoorde kon ik niet geloven dat het een Nederlandse band is, gek he?
    Goed dat ze zich inzetten voor deze stichting, ik denk dat dat echt het verschil maakt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 15:47:24

      Grappig, het gaat dus door de generaties heen. Op de CD staat inderdaad geen énkel nummer dat niét goed is. Ik zag enige tijd geleden een TV special van ze en toen was ik “om”.

      Beantwoorden

  13. majaer
    Nov 17, 2015 @ 10:41:00

    Wat een prachtig nummer het raakt je zeker

    Beantwoorden

  14. Marja
    Nov 17, 2015 @ 10:25:53

    Heel mooi en ontroerend.

    Beantwoorden

  15. John
    Nov 17, 2015 @ 08:08:44

    Veel vrienden van me lopen helemaal weg met deze band. Ik heb er zelf echt weer helemaal niets mee. Ook niet als ik de clip zie. Sorry.
    Het is een kwestie van smaak, en hoewel ik toch een breed scala aan muziek goed vind gaat dit er niet in.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 15:17:29

      Nee zo gaat dat óók met muziek , niets vreemds aan, ik had ook niet verwacht dat het jouw smaak zou zijn. Ik “kijk” zelf zelden muziek, zingende mensen vind ik er meestal”niet uit zien” maar dat is een afwijking van mij. Ik zou ook nooit een CD kopen omdat ik daarmee iets zou sponsoren, je immers wanneer je maar wilt van álles sponsoren en daar hoef ik niets voor terug. Evengoed is het wél een prachtig doel waar ze zich voor in zetten maar dat wist ik dus nog niet toen ik de CD op m’n verlanglijstje zette;-)

      Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Nov 17, 2015 @ 04:33:34

    Ik zal eens kijken of er een week item om heen kan maken. Soms is één lied al een aanleiding tot een week lang blogjes maken…..

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Nov 17, 2015 @ 00:08:11

    schitterend mooi….krijg er kippenvel van…..

    Beantwoorden

  18. Zus
    Nov 16, 2015 @ 22:23:41

    Kijk ! Dat vind ik nou muziek. dit raakt je. Mooi !

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Nov 16, 2015 @ 22:18:17

    Ik krijg van mijn zoon ook soms prachtige nummers van nu . Een keer toen we samen op een donkere weg in de auto naar een nummer luisterden dat we allebei zo mooi vonden. Er is nu ook best goeie muziek zoals dit nummer ook

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 07:46:07

      Ja het is er wel maar veel te weinig én vaak geen aan- en afkondigingen zodat je niet weet wie het brengt. Vroeger zat de naam meteen in je geheugen omdat die áltijd genoemd werd. Bij oude muziek hóór je als het ware meteen de naam van uitvoerenden.

      Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Nov 16, 2015 @ 21:56:41

    Ja, je moet er van houden, en mij ligt het zeker wel! Wel grappig, zo`n omgekeerde wereld, eerst het lied kennen en dan pas de beelden er bij.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 17, 2015 @ 07:43:40

      Dat is bij mij meestál zo, ik “kijk”zelden muziek en vind zingende mensen meestal niet om áán te zien. Heb daardoor dus eigenlijk ook geen artiestenverering, het gaat me écht alleen om wat ze brengen.

      Beantwoorden

  21. beaunino
    Nov 16, 2015 @ 21:48:51

    Morgen maar even goed naar luisteren. Het eerste stukje is alvast mooi! Was je jarig Riet?

    Beantwoorden

  22. Mrs. Brubeck
    Nov 16, 2015 @ 20:13:33

    Hier ook… Mooi 🙂

    Beantwoorden

  23. rietepietz
    Nov 16, 2015 @ 19:53:49

    Als ik me goed herinner zocht ik het op voor een vraag bij jou over muziekvoorkeuren, maar misschien kende je het toen al!

    Beantwoorden

  24. Mrs. T.
    Nov 16, 2015 @ 19:47:52

    Ja, mooi is dat nummer. Kippenvel.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

