be ne velt

hikHik…. wacheffe…. hik…., schijf llastig joh als je be ne velt ben…. eh, moet benevelt zijn glooffik.
Hoorde  in de journaals dat ik een behóórlijk drankorgel ben omdat ik echwel dágelijks een slokkie of twee  neem.
In de avonduurtjes ja,  nou snappie tuurlijk wel wrom me ll..oggies altijd zo lllollag zijn …hik…  wandie schrijf ik meesal in de avonduurtje met me grote friend, de fles,  naas me… hik!

Gaat alléén nog maar lleuker worre hoor nou,  ze zeggen óók dat een heleboel eten niet goed is voor me, ‘keet  teveel brood, téveel  flees en   sinesappesaps is ook bócht….. hik,  hebbe se glijk in,  niet weg te krijgen die gore sooi dus ik gooi  altijd een flinke scheut gin in me  sinesappesappesap en dan glijtut wel na binne.
hikrMja, op een lege maag kom ik tuulijk éérder in de lll..ollige mmodus…hik… sak maar segge!

Mag nie meer allmaal, ze wille dat ik beesies ga eten, nééhee…. hik…., niet kippetjes en koetjes… maar wormpies en  maaje,  je weet wel waar je ook vissies mee kan vange…. o ja en een vissie mag óók as je ‘niet te vaak doet, mja, waar kan je nou nog vissie mee vange as we selluf de wormpies en de maaje op kanen….. .

Is  nog beesachtag duur ook hoor dat ongedierte, meelworreme 120 eurietjes  een kilo …. hik….!
Ga niemand   betale tuurluk…  koop je  gwoon een dooie  kip , óf een levende die je de nek omdraait,  en die laat je op het aanrech legge…. hebbie na een paar dage worreme gnoeg toch…… hik.
Of eh… doe as ik, neem een paar  lllekkere neuten…. want je ken het liedje nog wel hé…..eet smakelijk en  prosiet….. óp de beessies.

64 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Christel
    Nov 11, 2015 @ 19:48:56

    Ik geniet ook graag, dus we schenken ze nog eens vol.

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    Nov 10, 2015 @ 22:39:10

    Whahaha, geweldig, Rietepietz. 🙂
    Maar je wordt wel echt moedeloos van alles wat dan weer wel goed voor je is en dan weer niet. We soeke ut selluf wel ut. Of eigeluk, se soeke ut maar ut. 😉

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Nov 09, 2015 @ 16:11:42

    Alles met mate, dan komt het vast goed met onze gezondheid. Vandaag is het dit dan weer dat. De optelsom doet het werk. Maar ik geef toe, ben wel anders gaan denken over elke dag vlees, over glazen vol sinaasappelsap, overgestapt op wijn. Moet kunnen…toch? Pjoost…

    Beantwoorden

  4. cornma
    Nov 09, 2015 @ 11:28:28

    Wat willen ze nou eigenlijk? Dat we supergezond oud worden? Of dat we van de honger dood gaan? Beestjes eten? Jak, ik trap ze dood als ik ze tegenkom, maar er een maaltijd mee maken? Ik moet er niet aan denken!!

    Beantwoorden

  5. ria
    Nov 08, 2015 @ 23:09:40

    Daar ga ik even een portje op drinken. Die maaien en zo geven ze maar op het staatsbanket.

    Groetjes, Ria

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Nov 08, 2015 @ 13:16:42

    Hahaha ja als je alles moet geloven mag je dus niets meer…… Proost.

    Beantwoorden

  7. IngridMoorenBlogs
    Nov 08, 2015 @ 12:43:24

    Whaha….

    Beantwoorden

  8. Tessa | 52druppels.nl
    Nov 08, 2015 @ 11:13:56

    Las het ook al ergens ja… Gewoon een beetje een lekker leventje leiden lijkt me minstens zo gezond!

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Nov 08, 2015 @ 10:03:10

    Gelukkig hebben we de leeftijd dat we ons niet meer gek laten maken nietwaar? (ja, welwaar!) 🙂 Ondanks die benevelde toestand van jou toch nog aardig geschreven rietepietz. 😉

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Nov 07, 2015 @ 17:39:49

    Niet bang laten maken hoor, Riet! Eigenlijk is alles wat wij doen of niet doen heel erg slecht. Vooral leven. Ga maar na: iedereen die het doet gaat dood! 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 17:57:52

      Klopt als een bus, en nee natuurlijk laat ik me niet bang maken, integendeel, ik moet er érg om lachen. Regelmatig zijn er weer ándere dingen slecht of juist niet, eerst eieren, toen kaas en zo blijven ze leuk bezig. Ik doe maar gewoon wat ik altijd doe, geen voor geproduceerde zooi en groenten en fruit van het seizoen. En inderdaad , dood gaan we tóch;-)!

      Beantwoorden

  11. Desire
    Nov 07, 2015 @ 16:38:02

    *hips* wah gaddat hier eigluk over? Kan niet lese alluh letterzz dansuh *hik*
    Nah ja proosdd!

    Beantwoorden

  12. Kakel
    Nov 07, 2015 @ 14:20:12

    Die tekeningen 😀 Dat ben jij gewoon!
    “Ze” lullen met z’n allen maar raak: ik eet en drink gewoon zelf wat ik wil. Nou ja, man en kind hebben uiteraard inspraak, maar van boven (wie dat dan ook mogen wezen) laten wij ons niets opleggen. Kunnen ze hun tijd niet aan nuttige dingen besteden? Aan de zorg of zo? Proost!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 15:05:28

      Ik vond de gelijkenis óók treffend;-)
      “ze”lijken wel gek en dan ook nog voor “iedereen spreken”alsof er niet héle volksstammen zijn al die kant en klare zooi links laten liggen. Ik wel in ieder geval en ik heb géén behoefte om terug te gaan naar de karige jaren 40, ga ik dus zéker niet doen….prrrrooost!

      Beantwoorden

  13. Melody
    Nov 07, 2015 @ 14:19:06

    nou ja zegggggggggg

    Benevelt met een t????????

    Foei toch Rietzeke *grijns*

    Die beessies…. ik verhonger liever 😉

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Nov 07, 2015 @ 14:11:07

    Heel leuk geschreven,
    ik leef gewoon mijn eigen leven, drink en eet waar ik zin in heb, trek me van al die berichtjes niets aan.
    Als je de media moet geloven mag je bijna überhaupt niets meer, wij weekend toegewenst

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 15:07:32

      Zo is t’maar net. Ik geloof bést dat de jongelui met al hun “gemaksvoedsel”een hoop zooi binnen krijgen maar dan kunnen ze beter dáár op wijzen en niet op doodnormale voedingswaren.
      Jij ook een gezellig weekend.

      Beantwoorden

  15. majaer
    Nov 07, 2015 @ 13:27:52

    Ik hoorde het ook van de week op de tv ik werd er beroerd van kunnen nog wel iets eten wat goed voor ons is. Geen sappies te veel suiker geen vitamine pillen geen light dranken, 1 wijntje en zo kan je nog wel ff doorgaan. Nu eet lekker waar ik trek in heb.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 14:06:12

      Nou vitamine pillen zijn inderdaad niet nodig als je “normaal” eet, verse groenten en fruit van het seizoen, je melkproducten en een stukje vlees. Dan krijg je alles binnen dat nodig isen heb je géén kunstmatige vitamines nodig als je gezond bent. Maar dat is dan ook het énige waar ik het mee eens ben.

      Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Nov 07, 2015 @ 12:42:12

    Eerdaags mogen we niets meer, geen ZWARTE Piet, geen wijntje, geen vlees, geen Sesamstraat en ga zo maar door. 😦

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 14:02:40

      We gaan terug naar de jaren 40, en niet alleen wat eten betreft ben ik bang.
      Alleen was er tóen nog een roetzwarte Piet. Ik moet nog bedenken hóe maar als het éven kan staat er hier op 5 december natuurlijk een echte zwarte Piet op het log.

      Beantwoorden

  17. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 07, 2015 @ 10:19:58

    Ik ben hier te nuchter voor:-)
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 14:00:35

      Whahaha, dát is een héle spitse! Helaas heb jij zelf niet zo heel veel invloed op wat je eten krijgt, maar ik hoop dat men in het huis niet z’n oren laat hangen naar deze adviezenXXX

      Beantwoorden

  18. Renesmurf
    Nov 07, 2015 @ 09:51:19

    Men gaat niet hikken van drank.
    Er kunnen wel allemaal andere dingen gebeuren, maar mij niet, want ik doe niet aan drank. Maar gun een ieder zijn pleziertjes, dat wel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 13:59:05

      Nou dát zou ik niet zo hard zeggen, soms kunnen dronken mensen inderdaad vreselijk de hik hebben al is het niet standaard. Mits men maat kan houden, en dat kan ik als de beste, is er inderdaad niets mis met een drankje op z’n tijd voor de liefhebber.

      Beantwoorden

  19. Petr@
    Nov 07, 2015 @ 08:20:47

    Haha hij is weer goed Riet!
    Maar ik ben het met je eens hoor, alles met mate en vooral normaal doen.
    Dan mogen we dit niet en dan weer dat niet.
    Wij letten sinds kort wel wat meer op vet omdat Man iets verhoogd cholesterol heeft.
    Proost Riet, we nemen er nog een!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 13:56:45

      Ja proost hoor, we gaan ons hier toch niet aan storen hé, ze lijken wel gek! Misschien goed voor mensen die altijd van die kant en klare zooi kopen en met pakjes werken, doe ik allemaal niet dus ik ga gewoon lekker door.

      Beantwoorden

  20. John
    Nov 07, 2015 @ 06:51:38

    Ze kunnen me wat. Ik eet natuurlijk wat ik zelf wil en laat me niet dwingen tot een bepaalde richting. Alcohol nuttig ik niet maar dat is een keus die ik zelf heb gemaakt.
    Als je alles letterlijk op vat is alles slecht en ga j dood van alles wat je eet,.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 07, 2015 @ 13:52:25

      Helemaal eens, ik kan héél goed zelf uitmaken wat ik wel en niet wil eten. Natuurlijk hebben veel etenswaren tegenwoordig ongezonde toevoegingen maar omdat ik nooit met pakjes werk, geen sausjes gebruik en verse groente eet zal het wel loslopen.

      Beantwoorden

  21. Mrs. T.
    Nov 06, 2015 @ 20:59:10

    Hahaha, heerlijk logje weer. En met gezond verstand lukt het vast allemaal.

    Proost!

    Beantwoorden

  22. Zus
    Nov 06, 2015 @ 20:57:31

    Heelik , hie zluit ik me grgraag bij an. ‘k Maak het nooooit te bobont .En met leuke maatjes is het een plezante beziiigeid. alleen die sprinkdinge eten ze zelf mar.Ik maak wel wat lekkere toosjes erbij in plaast van brood XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 06, 2015 @ 21:08:42

      Proost, dazzeg ik toch! Nee hoor….as ter niet té voor staat komput hélemaal goed. nee hoor ongedierte roeje we gwoon uit met een spuitbus hé!
      Ze wille ons naar de jaren 40/50 trugsture..mooi de pot op!XXX

      Beantwoorden

  23. Hanny
    Nov 06, 2015 @ 19:17:28

    Als men zo doorgaat met de voedingsadviezen, is dat heel bevorderlijk voor de verkleining van de bevolking, want over een tijdje mogen we niets meer eten en drinken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 06, 2015 @ 19:24:20

      Zoals men nu adviseert at en dronk ik in mijn jeugd in de tweede helft jaren 40. Nou ja, behalve het ongedierte dan;-)
      Weinig vleeswaren op brood,maar ook krap zoetigheid op brood, alleen op zondag vlees en een glas ranja met een snoepje. De basis is dus wel goed bij mij,daar ga ik van uit.
      Misschien dat de jongere generatie inderdaad wel teveel foute voedingstoffen binnenkrijgen door al die kant en klaar maaltijden en sausjes maar dat gebruiken wij allemaal niet.

      Beantwoorden

  24. Regenboogvlinder
    Nov 06, 2015 @ 19:02:58

    Je mag straks niks meer, lopen we allemaal als gratenpakhuizen rond…
    Neem maar lekker je drankje hoor Riet! Maling aan dronken Naadje! 😉
    Ik drink weinig, misschien over de hele week verdeeld 1 fles wijn… alleen als ik visite heb gehad en er dus een open is, die maak ik dan op. Maar nooit allemaal tegelijk…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 06, 2015 @ 19:08:19

      Ik was ook niet van plan iéts aan te passen, ze lijken wel gek! Wij hebben een redelijk gezond eetpatroon, altijd verse groenten zonder pakjes-of sausjeszooi .
      Wat vandaag als ongezond te boek staat is over een jaar weer een “must”!
      Zolang ik ’s morgens niet met koppijn opsta valt het ook wel mee met drank”misbruik” !

      Beantwoorden

  25. hanscke
    Nov 06, 2015 @ 16:51:19

    Ik lust ook graag een alcoholische versnapering. Heb ik mij net aangeleerd om dat twee of drie avonden in de week niet meer te doen, krijg ik reacties als dat het mij wel toegestaan is om gewoon een paar glaasjes van dat rode sap te drinken…. Nou moe, dan vraag ik je?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 06, 2015 @ 17:10:11

      Ik blijf gewoon lekker doen wat ik altijd doe, ze komen om de haverklap met andere adviezen en artikelen die juist erg goed of fout zijn. Mijn generatie is met héél weinig opgegroeid , vrijwel géén limonade en nauwelijks snoep, zelf het eten was vaak maar net genoeg. Ik ga er van uit dat mijn basis dus niets teveel heeft opgeleverd en als ik nu alleen maar “te” vermijd komt het vast wel goed met me!

      Beantwoorden

  26. Marja
    Nov 06, 2015 @ 16:35:53

    Proost, dames. ’t Is hier al erg gezellig.
    Je wordt inderdaad gek van al die berichten over gevaarlijk eten en drinken. Mens, het is te gestoord voor woorden. Blijf maar lekker doen wat je gewend bent. Beneveld of niet. Hik.

    Beantwoorden

  27. datzalwel
    Nov 06, 2015 @ 16:24:07

    laot ( hik )ikkk dat psies zo doen. Ik beehén d’r w wel aal 71 mee gehu worre. Die k kip is wel eeen goed idee trouwens, m maar ik eet toch liieever de khip as de maaien .Peroost he op een leuheuk leven. Je enige.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

