Catego-rietje

Een beetje blogger zet zijn/haar werk natuurlijk keurig onderverdeelt in categorieën. Er staan ook wat categorie opties voorbereid op iedere  wordpress side.
Allemaal even saai en voor de hand liggend  en dus afgekeurd door Rietepietz.
Nou is afkeuren één ding maar zelf beter werkbare  bedenken is dan toch een ander verhaal. Maar oke, ik bedacht een aantal nieuwe …….. wel ff jammer dat ik de “voorgebakken” toestanden vergat weg te halen en dus tóch soms gebruikte.
cat.staatje
Kijk, hier links  een staatje van bijna 10 jaar “aanklooien”.
Echt duidelijk is het al met al niet geworden, en inderdaad, ik vind het altijd een beetje moeilijk in welke categorie ik een nieuw logje onder moet brengen….. áls ik het al niet vergeet.
Zo te zien kan ik de categorie “foto’s”  beter schrappen, foto’s staan op vrijwel iéder logje maar zijn hier nóóit hoofdzaak,
Ook bij “geen categorie“staat maar één logje, maar het  voorgebakken uncategorised  is  goed voor 373 logjes. Waarschijnlijk grotendeels uit de web-log-tijd (van voor november 2011)  toen ik nóg minder op dat soort dingen lette.
Uit de andere categorieën blijkt bijv. dat  ik nog aardig wat familiegeheimen heb, 295 !
Tjongejonge, je zou er nieuwsgierig van worden, toch zou ik er geen eed op  doen dat het rode oortjes logjes zijn.
FFsnel” is tóch nog goed voor 142 logjes, best veel voor iemand die nogal breedsprakig is zou ik zeggen.
Raadselachtig is de rubriek ‘Foutje bedankt” met slechts 21 logjes, hoor ik daar iemand mompelen; “wát een gebrek aan zelfkennis”?

Persoonlijk“, slechts 17 logjes, tja, uiteindelijk is ieder logje mijn persoonlijke zienswijze dus hier kán ik niet zoveel mee, maar 17 logjes ergens anders onderbrengen  is óók zo wat!
Taal(on) wijs” is de oorzaak van dit logje. Ik realiseerde me het vorige logje dat ik wel vaker logjes maak die taalgerelateerd zijn maar daar dan weer géén categorie voor had. Die is er nú dus wel maar ….zucht, moet nog wat uitgezocht en omgebouwd worden…..ik vond er al drié !
foutjeVoor dát soort acties riep ik  al eerder  de categorie “waar begin ik aan” in het leven.
De 78 logjes bevatten overwegend het gevecht tegen  digitale ongemakken van een gefrustreerde halfdigibeet
VVV juffrouw” is  niet echt een klapper bij iemand die zo weinig reislustig is als Rietepietz,  échte reisinformatie moet je   dus ook  niét verwachten. Maar hé, daar Google je toch even voor?
Wat vind jij ervan”  Misschien óók een overbodig groepje want  ik wil eigenlijk altijd wel weten “wat jij ervan vindt”en niet maar 142 keer.
Wil je dit weten” is blijkbaar mijn  favoriet, 236 logjes. En tja, ik vráág dat dan wel maar het is duidelijk een retorische vraag want werkelijk nog nóóit regeerde er iemand op die vraag met “o ja Riet, dát wil ik graag weten”.
zin of onzinDe laatste categorie is “zin of onzin“, in koppertje natuurlijk want vrijwel de meeste logje zijn gewoon onzin en dat ik de keuze voor “zinnig” erbij zet brengt heus niemand op  het idee dat ik iets zinnig te vertellen heb.
Logje 1491, categorie eh….”zin of onzin”? Of is alleen “onzin” genoeg voor het werken met categorieën….!

1491

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Nov 09, 2015 @ 16:15:24

    IK zet ook vaak de blogjes in een of andere categorie. Of het echt helpt voor lezers daar iets op te zoeken van hun gading, geen idee. En ik zoek niet meer uit wat ik waar voor schreef. Na twee keer opnieuw beginnen vanwege gedoe met providers heb ik daar geen zin meer in…….:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 09, 2015 @ 16:38:52

      Nou voor vaste lezers maakt het volgens mij geen fluit uit, die lezen gewoon ieder logje. maar in soms zoeken mensen op bepaalde steekwoorden overal op het internet en dán kan het wel zin hebben. Maar ik maak me daar niet druk om, zet ook geen tags enzo want ik heb ruim genoeg lezers hoor!

      Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Nov 06, 2015 @ 19:17:26

    Ja categorietjes, haha, leuk gevonden weer! Ik gebruik ze ook, heel trouw ook! Maar soms mis ik iets en maak ik er weer een bij en dat zou ik eigenlijk niet moeten doen… worden het er steeds meer.

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Nov 06, 2015 @ 16:48:36

    Ooit heel in het begin heb ik geprobeerd met categorieën te werken, maar dat is niet gelukt. Vind ik niet erg ook. Was vast een beetje te ambitieus en ik schrijf aleen maar voor de aardigheid,

    Beantwoorden

  4. Hanny
    Nov 05, 2015 @ 19:28:05

    Waarschijnlijk een gemis van mij, maar ik gebruik geen categorieën en ook geen onderwerpen. Soms is het dan ook best lastig om iets terug te vinden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 19:35:46

      Wat ik bij jou altijd heel prettig vind is dat je foto uitdagingen apart aan te klikken zet, wat prettig is voor mensen die niet meedoen. Dat is dus eigenlijk ook een soort “categorie” net als de bloemschik link waar ik wél altijd graag even rondkijk.
      Verder zijn categorieën eigenlijk totaal overbodig als je vaste lezers hebt, die lezen tóch gewoon ieder nieuw logje.

      Beantwoorden

  5. depetvantruus
    Nov 05, 2015 @ 15:40:11

    Ik vergeet het ook vaak genoeg, Rietepietz. Maar ik probeer er wel aan te denken als ik aan een van de ‘uitdagingen’ mee doe. Want dan is het reuze handig. 🙂

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Nov 05, 2015 @ 12:43:15

    Ja ik heb zelf een paar categorieën gemaakt maar vergeet het ook wel weer eens alleen de Hema verhalen vind ik wel leuk om apart te hebben. Heel eerlijk heb ik bij jou nooit een categorie gezien bij niemand trouwens ik let er nooit op. Is dat erg haha

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 16:27:34

      Nee hoor, ik let er zelf ook nooit op. Wie in wordpress werkt kan altijd onder de titel zien staan in welke categorie het log staat. Maar het maakt gewoon hélemaal niets uit voor vaste lezers, die lezen gewoon ieder logje. Een passant wil nog wel eens alleen naar een bepaalde categorie op zoek zijn.

      Beantwoorden

  7. J@n.
    Nov 05, 2015 @ 12:06:50

    In het verre verleden kan ik me herinneren dat ik me er ooit aan heb bezondigd, ik bedoel aan dat categoriseren, maar de laatste eeuwen kan ik me er niet meer druk over maken en welke onzin ik ook ooit geschreven heb, ik hoef het niet meer te lezen. Ik ben eens bezig geweest om er wat te lezen uit mijn begintijd op het www en toen schaamde ik me zo dat ik nu bijna niets meer durf te plaatsen, of het moet me wel erg hoog zitten.
    Je hebt weer leuke fotootjes er tussen staan en dat noemt zich semi-digibeet,
    IT-er zal je bedoelen! Maar in je begintijd hier op het web was je al handiger als dat je je voordeed, ik noem het valse bescheidenheid hoor. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 16:24:47

      Nou daar weet jij anders óók wel raad mee, jij hoeft je ábsoluut niet te schamen voor wat je in jouw begintijd schreef dus wég met de valte bescheidenheid. Kijk we zijn natuurlijk allemaal amateurs en er mag dus gerust iets rammelen.
      Er is echt nog genoeg van het internet dat ik niet begrijp maar een beetje knoeien met een fotobewerkingsprogramma is geen kunst, als je dat onder de knie hebt lijkt het gauw wat. Maar daar heb ik echt plezier in. Alleen ben ik weer niet creatief genoeg om zelf dingen te bedenken en heb altijd een “aanleiding”nodig.

      Beantwoorden

  8. cornma
    Nov 05, 2015 @ 10:30:13

    Haha, daar let ik inderdaad nooit op, want wat jij ook schrijft, het is altijd fijn om te lezen en meestal goed voor een lach. Dus.
    Zelf heb ik niet zo veel categorieën, het meeste valt gewoon onder dagelijks leven.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 16:19:10

      Ik let er zelf ook meestal niet op bij anderen, maar dat komt omdat ik een vast aantal bloggers heb waaer ik sowieso ieder logje lees. Voor passanten is het misschien wél makkelijk.

      Beantwoorden

  9. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 05, 2015 @ 10:06:52

    Categorie Boogaard dan maar vandaag?
    XXX

    Beantwoorden

  10. John
    Nov 05, 2015 @ 08:36:06

    Ik heb een berg categorieën maar gebruik meest de zelfde. Bij sommige staan ook maar een paar of zelfs maar 1 log, maar ik vind het handig als ik iets wil terug zien.
    Maar ja, ik heb zoveel gelogd dat terug vinden soms toch moeilijker is dan verwacht.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 08:42:05

      Ja valt tegen hé, wordpress heeft een handige zoekoptie waarin je een titel kunt zoeken maar ja, ik wéét al die titels niet meer natuurlijk. maar ook op steekwoorden zoeken lukt meestal wel maar dán krijg je dus meerdere opties en is het meer werk.
      Ik mis het nooit bij anderen omdat ik gewoon ieder logje lees dat gepubliceerd word.

      Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Nov 05, 2015 @ 00:05:10

    Ik heb er ook een aantal maar weet vaak ook niet waar het nu precies onder moet vallen.

    Beantwoorden

  12. Petr@
    Nov 04, 2015 @ 22:51:46

    Ik ben er ook ooit mee begonnen maar ik kan nooit kiezen welke categorie het nou is dus heb ik het opgegeven 😉
    Wel grappig zo’n lijstje, het zegt wel iets over jou!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 08:33:38

      Ik denk dat het meer iets is voor mensen die regelmatig terugkerende onderwerpen, bij mij loopt alles altijd behoorlijk door elkaar. Ik denk ook dat de meeste logjes rustig onder een ander label ondergebracht kunnen worden dan ze nú staan;-)
      Je maakt me nieuwsgierig naar wát het over mij zegt, dat ik een chaoot ben natuurlijk, maar wat nog meer? 😉

      Beantwoorden

  13. Renesmurf
    Nov 04, 2015 @ 22:43:53

    Ja, ik ben ook niet zo van die categorieën , soms ga ik er eens voor zitten, en het is wel leuk om door eigen log te surfen, maar echt goed en echt af wordt het nooit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 08:30:48

      Het is ook niet héél belangrijk, zowel jij als ik loggen een beetje “allegaartje”zonder echt specifieke onderwerpen waar alles een beetje door elkaar loopt, ga dáár maar orde in scheppen, mij lukt het in ieder geval niet écht!

      Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Nov 04, 2015 @ 22:04:18

    Ik heb ook categorieën ingesteld. Allemaal voltooid deelwoorden. Vind ik wel passen bij trilTAAL (een anagram van mijn achternaam).

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 08:28:26

      Na wat Marja over jouw categorieën schreef heb ik er op gelet natuurlijk;-) en inderdaad, heb je erg leuk gedaan, gebroed was me wél al als heel origineel opgevallen maar verder let ik eigenlijk nooit op “labels” al wéét ik dat je op zondag altijd “boekbespreking” , waar ik dan tegenwoordig altijd ontbreek omdat je ooit álle vormen van “áls ik aan lezen toe zou komen zou dit boek enz.” gehad hebt;-)

      Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Nov 04, 2015 @ 21:21:20

    Als ik iets ernstigs wil schrijven eindigt het toch onder de categorie onzin of absurd, dus geen onderverdeling bij mij. Alleen enkele tags, trefwoorden dus, om mensen over bepaalde onderwerpen naar mijn blog te lokken. Vermoedelijk vinden ze het resultaat ook absurd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 21:46:39

      Ik zet dan juist weer nooit tags, ik maak me altijd zorgen of ik alles nog bij kan houden als téveel lezers me kunnen vinden. Gelukkig blijft het meestal aardig in evenwicht.

      Beantwoorden

  16. Kakel
    Nov 04, 2015 @ 20:01:16

    Of je me gelooft of niet: ik lag vannacht wakker (…) en dacht precies hetzelfde. Ik heb minstens tien categorieën maar de meest gebruikte is: kakelvers. Een lekker indeling, maar niet heus. Het kon geen kwaad een nieuwe “persoonlijk” in te voeren. Ik heb het even overwogen maar om al mijn “kakelverse” blog na te lopen, gaat me echt te ver. En eigenlijk past het wel bij me: redelijk chaotisch 🙂
    Een heerlijk logje, Rietepietz. Misschien ook een leuke categorie??
    LIeve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 20:25:29

      Nou ja kakelvers dekt natuurlijk keigoed de lading voor nieuwe logjes bij jou. het is ook de enige die me ooit bij je opgevallen is;-)
      Ach eigenlijk is het helemaal niet zo nodig, ik lees gewoon iéder nieuw logje bij iedereen, dus waarom zou er een “kaartje”aan moeten hangen.
      Ik kwam op het logje, zoals ik a schreef, omdat ik géén “taallogjes” had en dát is toch een categorie voor “liefhebbers” die er soms echt naar op zoek zijn. Wat ijn we toch bezig met die logjes hé, tot in de nacht toe, overkomt me óók wel eens;-)

      Beantwoorden

  17. ria
    Nov 04, 2015 @ 18:52:26

    Ik tel niet, dan vertel ik me ook niet 😉

    Beantwoorden

  18. majaer
    Nov 04, 2015 @ 18:12:03

    haha ik ben er nog maar net dus ik heb haast nog geen categorieen. Eigenlijk kijk ik er ook nooit naar soms. Ik zie wat er binnenkomt en daar reageer ik op.
    Maar wat heb jij het weer mooi verwoord klasse ik doe je het niet na

    Beantwoorden

  19. Melody
    Nov 04, 2015 @ 17:55:13

    die titel ‘uncategorised’ kun je wijzigen…. via dashboard – berichten – categorieën .. daar kun je ook categorieën toevoegen / verwijderen natuurlijk…

    Wat misschien ook handig is… is een standaardcategorie aan te wijzen / maken…in je instellingen kun je dat aangeven, zodat je logs daarin belanden, ook als jij vergeet een categorie aan te vinken…

    maar ach…. zoeken bij jou hoeven we eigenlijk niet, elk log is op diens unieke manier weer hilarisch!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 18:11:31

      Ja dat wist ik, ik heb pas een nieuwe aangemaakt. maar éigenlijk let ik er zelf helemaal nóóit bij m’n loggers en ik ga ervan uit dat vrijwel niemand dat doet en dat we dus evengoed zónder kunnen werken;-)

      Beantwoorden

  20. Marja
    Nov 04, 2015 @ 17:33:29

    Ik heb veel te veel labels aangemaakt. Achteraf heb ik daar spijt van. Het maakt mijn blog niet overzichtelijker. Die van Triltaal vind ik mooi gekozen.
    Jij hebt er ook een lekker zootje van gemaakt. Geeft niks. Ik blijf toch wel bij je lezen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 17:50:50

      Volgens mij letten de meeste bloggers er niet eens op, ik lees gewoon bij m’n linkjes ieder nieuw logje, welk label er dan ook op geplakt is. Maar je hebt gelijk, bij mezelf “dóe ik maar wat” en eigenlijk zou ik gewoon alles “zonder categorie”kunnen plaatsen want écht houvast geeft het niet.

      Beantwoorden

  21. Mrs. Brubeck
    Nov 04, 2015 @ 17:09:15

    Leuk, al die thema’s, maar wat een telwerk…
    Voor mij werkt bloggen als er een gedachte door mijn hoofd gaat waar ik over wil schrijven… Voorlopig nog niet onder te verdelen 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 17:18:43

      O nee hoor, dat tellen doet wordpress voor z’n bloggers, Ik ben ook niet héél erg van “de categorieén” en let er bij anderen bloggers eigenlijk nooit op. Voor sommige mensen , die speciaal “een bepaald soort logjes”zoeken is het wel makkelijk. Maar volgens mij maakt het bij mij niéts uit en zóu ieder logje in vrijwel iédere categorie geplaatst kunnen worden, ik doe maar wat…sssttt, niet verder vertellen!

      Beantwoorden

  22. Spontanity
    Nov 04, 2015 @ 16:51:06

    Daar ben je wel even mee aan het tellen geweest 🙂

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

