beslag

pannenkoekEen pannenkoek als lunch is niet te versmaden vind je ook niet? En eigenlijk ook best snel gedaan  als je maar voor 2 x 2 pannenkoekjes beslag hoeft te maken. Het enige probleem is dat Henk  meestal toch nét wat teveel beslag maakt, daar zit ik dan een beetje mee…,  totdat ik daar  m’n gedachten eens over liet gaan.

Natuurlijk…., gewoon bewaren tot ik eens een keer naar het theater wil zodat ik “beslag kan leggen” op de beste zitplaatsen. Wél ff oppassen voor  “het goeie goed”   natuurlijk maar die stoelen heb ik me  dan toch maar  mooi “toegeëigend”!

Zo’n restje kan óók nog van pas komen wanneer je ingewikkelde zaken moet regelen, vooral als er  trage  instanties bij betrokken zijn wil het nog wel eens lang duren eer zo’n zaak in orde komt. Met nou juist zo’n restje uit de beslagkom van Henk kan de zaak dan  “zijn beslag krijgen”,  daar wil Henk het maar wat graag voor beschikbaar stellen.
Zó zonde dat ik daar allemaal nooit eerder aan dacht, want er zijn in de loop der tijden al héél wat restjes gewoon door de gootsteen gespoeld.

beslagEcht waar, daar had een heel deurwaarders kantoor van kunnen bestaan, in die kringen weten ze pas écht wat “beslag leggen is”!
Ze leggen beslag op dure auto’s bijvoorbeeld, maar ook op inboedels van grote luxe villa’s en zelfs op de villa’s zélf.
Hoewel…, dan begin je eigenlijk niet veel met onze restjes en kun je beter met een betonmixer aan de slag om voldoende beslag voorhanden te hebben.

beslagEn als de boel dan onder ’t beslag ligt gaan ze tot verkoop over  waarna het natuurlijk nog maar een habbekrats oplevert.
Logisch ….., ga jij die zooi kopen als je het eerst helemaal schoon moet maken?

D’r is nog een klein beetje beslag over van de pannenkoeken van vanmiddag, maar daar heb ik al een bestemming voor. Kom maar op met die horloges, dan leg ik nu nog even beslag op jullie tijd!

plaatjes van het internet
56 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hanny
    Nov 05, 2015 @ 19:25:45

    Alle reacties heb ik niet gelezen. Dus misschien is de opmerking die plaats wel te veel van het goede.
    Verpakt in een ruime diepvrieszak of in aluminiumfolie, blijven de pannenkoeken wel 6 maanden lekker. Wanneer je eerst vetvrij papier of folie tussen de pannenkoeken legt, kunt je ze later gemakkelijk van elkaar los maken.

    Beantwoorden

  2. Melody
    Nov 04, 2015 @ 17:57:24

    Hmmmmm hier blijft nooit beslag over……….de pannenkoeken die niet op gaan bij die 1e maaltijd….. verdwijnen de volgende dag wel als sneeuw voor de zon…. tussendoorhapjes, broodbeleg en ik verdenk mijn huisgenoten ervan dat ze ze ook stiekem aan de honden opvoeren zo af en toe 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 18:07:39

      Ik hou óók nooit pannenkoeken over, wél beslag omdat we ze zó uit de pan eten en dus niet meer verder bakken als we genoeg hebben.
      De andere dag hoef ik ze niet meer;-) en wij hebben honden natuurlijk!

      Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Nov 04, 2015 @ 14:51:10

    Ik hoop niet dat je beslag legt op mijn laptop….. Ik heb even geen centjes voor een andere, alles gaat op aan de nieuwbouw en de melkprijs is niet je dat, dus als je het beslag wat wilt verdunnen met wat melk en er wat crêpes van wilt bakken, en invriezen voor een andere keer dan kun je bij mij terecht.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 15:56:59

      Nee hoor, ik kom niét aan jouw laptop, ik zal een extra pak melk kopen om de melkprijs te stimuleren…maar of dát gaat helpen is maar de vraag natuurlijk;-(
      Pannenkoeken invriezen lijkt me niks, ik eet ze het liefst zó uit de pan!

      Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Nov 03, 2015 @ 21:17:52

    Ohhh inderdaad heerlijk zo’n pannenkoek!
    Wat een kunstjes doe jij met dat restje beslag haha
    Haha, je hebt een “retepietz klein beetje van mijn tijd gebruikt nu! Dat mag! 😉

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Nov 03, 2015 @ 20:57:18

    Weer beslagen ten ijs gekomen Riet;-))

    Beantwoorden

  6. depetvantruus
    Nov 03, 2015 @ 18:47:59

    Geef mij maar cakebeslag, Rietepietz. Ik heb in ieder geval smakelijk gelachen om al jouw beslag(en). 🙂

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Nov 03, 2015 @ 17:25:12

    Hadden paarden vroeger ook geen beslag onder hun po… sorry… benen? Pannenkoeken kun je trouwens heel goed invriezen! Kijk maar in de vriezer van eneTagrijn! (Niet zelf gebakken , maar wel zelf gekocht.)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 17:31:13

      Zeker weten, maar die waren duidelijk even aan mijn aandacht ontsnapt, jammer want ik had bést wat beslag voor ze willen bewaren;-)
      Wij eten de pannenkoeken altijd alleen maar vers uit de pan, maar dat ze zo te koop zijn is natuurlijk een uitkomst voor wie zelf bakken niet zo ziet zitten!

      Beantwoorden

  8. Spontanity
    Nov 03, 2015 @ 17:06:54

    Beantwoorden

  9. Kakel
    Nov 03, 2015 @ 13:39:34

    Van schrijven heb jij behoorlijk de/het (be)slag van te pakken, haha! Wat ik extra bak dat wordt de volgende dag maar wat graag opgegeten. Henk lijkt me ook een behoorlijke lekkerbek 🙂
    Lieve groet (zwaai, zwaai Marion)

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Nov 03, 2015 @ 11:29:03

    Met jouw gedachten kom je goed beslagen ten ijs bij de beslagleggers, Riet!

    Beantwoorden

  11. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 03, 2015 @ 10:46:42

    Op mij mag je altijd beslag leggen hoor.
    XXX

    Beantwoorden

  12. Albert y Mara fotoblog
    Nov 03, 2015 @ 09:59:09

    Even langs gaan bij Riet en zowaar kwam er een grote glimlach op onze lippen. Wat heb je het weer smakelijk verwoord met de verschillende invalshoeken t.a.v. “beslag”. Af en toe een Hollandse pannenkoek is best lekker. Als we in december terug zijn met vakantie in Nederland gaan we er vast ééntje nemen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 14:09:50

      Blijft leuk hoor om een beetje te stoeien met onze niet zo makkelijke taal. Maar altijd leuk als anderen er ook een plezierig moment aan beleven.
      Maar ik neem aan dat je ook in Spanje wel een pannenkoek zou kunnen bakken als je er trek in hebt;-)
      Alvast een fijne vakantie!

      Beantwoorden

  13. John
    Nov 03, 2015 @ 08:31:07

    Hahahaha wat Riet allemaal niet met beslag kan doen. Nou ja, mijn tijd had je dus even, maar na het typen van deze reactie ben ik toch echt weer weg 😛

    Beantwoorden

  14. Corja
    Nov 03, 2015 @ 00:13:28

    Je hebt ’t hem weer geflikt hoor! Een heerlijk blog, smakelijk tot de laatste letter. Ik houd het kort, wil niet al te veel beslag leggen op je tijd! 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 08:14:27

      Ach wat geeft het, dat beetje beslag veeg ik met een stukje keukenrol wel weer weg als het in de weg ligt;-) Altijd zó lekker even sollen met dit soort taalgrappen, maar ook lastig in ’t gareel te houden, vóór je ’t weet rol je van het één in ’t ander…. beslaan, verslag….enz…dan krijg je méterslange logjes;-)

      Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Nov 02, 2015 @ 23:53:48

    Het heeft wel weer een heel beslag op je creativiteit gelegd 🙂

    Beantwoorden

  16. Renesmurf
    Nov 02, 2015 @ 23:41:46

    Je komt altijd goed beslagen ten ijs!
    Ik heb altijd precies genoeg!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Nov 02, 2015 @ 23:14:34

    Nee hoor, kiep het maar door de gootsteen zeggen we hier!

    Beantwoorden

  18. Zus
    Nov 02, 2015 @ 22:58:18

    Pannenkoeken heerlijk!! maar dan die van mijn schonemoeder die deed er altijd uien in. Dun gesnipperd en dan op je bord wat ketchup erover. Nou Riet ,ik heb nog nooit beslag over gehad om ergens op te leggen.;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 08:05:36

      Tjonge, jouw schoonmoeder was haar tijd ver vooruit met het gebruik van ketchup, je kunt tegenwoordig niéts meer zonder eten denk ik wel eens 😉
      Lijkt me niks pannenkoek met ui, maar ik eet ze ook alleen “zoet”, met suiker, jam of stroop en soms appel. Henk is meer van de hartige variant met spek. Wij bakken “op maat”, dus uit de pan zó op het bord, en houden dus nooit geen pannenkoek over, wel vaak een klein beetje beslag.
      XXX

      Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Nov 02, 2015 @ 22:34:30

    Pannekoeken is voor ons niet weggelegd, heb er nog nooit eentje in mijn leven gebakken, dus geen beslag…………haha

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 08:00:54

      Ik herinner me dat het vroeger wel als avondeten werd gegeten, stond m’n moeder héél lang te bakken voor 7 personen totaal, waaronder minstens 2 mensen die er ieder wel 6 aan konden;-)

      Beantwoorden

  20. ria
    Nov 02, 2015 @ 22:32:38

    En nu kan ik even geen beslag meer zien 😉

    Groetjes, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 07:58:42

      Aan het ontbijt moet ik óók niet aan een pannenkoek denken, Kleinzoon Sebastian vindt het in de USA nou juist weer wél het ultieme ontbijt en was verbijsterd dat wij het als lunch nemen;-)

      Beantwoorden

  21. majaer
    Nov 02, 2015 @ 21:19:51

    Nu toevallig heb ik zaterdag pannekoeken gebakken te veel natuurlijk, dus zondag hebben we het restant opgegeten. Voorlopig even geen pannekoeken .

    Beantwoorden

  22. Desire
    Nov 02, 2015 @ 21:06:36

    Hoorde gisteren van iemand dat je pannenkoeken kunt bestellen via thuisbezorgd.nl … hoe komen ze d’r op?! Gewoon zelf bakken, dat zijn de lekkerste! En bij ons nooit geen beslag over, dus hoeven we dat ook nergens op te leggen 😉

    Beantwoorden

  23. margrietspanjaard
    Nov 02, 2015 @ 20:04:38

    Gelukkig hoef ik daar niet over na te denken…geen liefhebbers hier van pannenkoeken 🙂

    Beantwoorden

  24. Marja
    Nov 02, 2015 @ 20:03:07

    Je hebt er weer een prachtig logje van gebakken.

    Beantwoorden

  25. Suskeblogt
    Nov 02, 2015 @ 19:46:43

    de pannenkoeken eet ik zo op zonder beslag. Goed voor de lijn. 🙂

    Beantwoorden

  26. Rebelse Huisvrouw
    Nov 02, 2015 @ 19:33:44

    Toen ik dit allemaal las dacht ik: waarom heb ik vandaag geen pannenkoeken gegeten? Wat heb ik daar een trek in! Ik denk dat ik nu toch even een paar ga bakken. Dank je wel Rietepietz, voor dit goede idee! 😀 😀

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

