in principe

In principe zijn principes Rietepietz heilig. Ja wéhel…. Vorig jaar schreef ik de AH een briefje naar aanleiding  hun opvattingen over hun nieuwe  Zwarte Pieten beleid.
De strekking was dat ik per direct hun winkel voorbij zou lopen omdat een oer Hollands bedrijf natuurlijk niét mee moet werken aan het  om zeep helpen van een oer Hollandse traditie.
Hun flauwe excuus later in de krant maakte geen indruk op me en dus héb ik al die tijd niets meer bij AH gekocht. Dat ik er geen grote klant was mag de pret niet drukken, het gaat om het gebaar.

Maar tóen zat  dochter Inge in de lappenmand, dochterlief is iemand die altijd overal “stevig de schouders onder zet” en dat is de rechterschouder niet zo goed bekomen!
Er was een operatie nodig en zodoende is Inge nu een beetje vleugellam omdat de rechterarm voorlopig even helemaal niéts mag (en kan) doen.
Als liefhebbende moeder ga je dan natuurlijk weer even “moederen”, waaronder  met haar de boodschapjes doen bij ….. oeps, ze winkelt altijd bij AH !
Principes hebben is mooi maar een ánder je principes opdringen kan natuurlijk niet.
Ja ik   hád ook alleen willen gaan hoor maar ons door zettertje wilde zélf graag mee en met een hulpje moest dat kunnen….. volgens haar.
Haar lege mouw lieten we los wapperen, beetje jammer dat ik van de week  bij nader inzien de bloederige afgehakte  “halloween arm’  toch niét gekocht had, we hadden ábsoluut opzien gebaard in de AH.
ingeEvengoed  heeft de narcose én de pijn Inge sowieso voorzien van een paar “donkere hang ogen” die ook niet zullen misstaan bij halloween.
Is wel op te lossen,  plak ik gewoon een vrolijke smiley overheen.
Maar ik moest nóg een horde nemen, een elektronische die toch ook wel een beetje principieel gevalletje is.
Niet pinnen en dús normaal gesproken ook niet zelf scannen voor Rietzepietz.
Uiteindelijk gaat dat zelf scannen weer héél veel kassières hun baan kosten al heeft blijkbaar niemand dat door.
Maar goed, je kind is vleugellam en is gewend wél  met die zelf scanner te winkelen, hoe weinig kun je op je moeder lijken zou ik bijna  zeggen!  Maar eh…..  verder is het nét zo’n schat als moeder Rietepietz hoor!
Alleen zou ik  zwéren dat ze er lol in had om haar moedertje “af te richten” !

79 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hanny
    Nov 05, 2015 @ 19:23:13

    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het wel dubbel wat ik zeg.
    Verpakt in een ruime diepvrieszak of in aluminiumfolie, blijven de pannenkoeken wel 6 maanden lekker. Wanneer je eerst vetvrij papier of folie tussen de pannenkoeken legt, kunt je ze later gemakkelijk van elkaar los maken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 19:28:08

      Ik eet ze gewoon liever vers uit de pan, we eten er ieder maar twee dus is het ook heel makkelijk even snel te doen. Wij zijn toch wat minder van het invriezen, vriezen ook hoogstens een paar sneetjes brood in voor een “noodgeval”maar niet voor dagelijks gebruik.

      Beantwoorden

  2. Hanny
    Nov 05, 2015 @ 19:19:26

    Je moet inderdaad je principes opzij zetten als je MANTELzorger bent. Altijd luisteren naar en doen wat je ‘cliënt’ zegt en vraagt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2015 @ 19:25:29

      Nu ja, dit soort principes in ieder geval wel, er zijn misschien wel zwaarwegender situaties te bedenken maar in dit geval m’n mening opdringen zou toch als chantage voelen voor mij!

      Beantwoorden

  3. staartje
    Nov 04, 2015 @ 21:11:57

    Over al dan niet scannen , sta ik nog in dubio. Ik heb een gruwelijke hekel aan boodschappen doen. Vooral het steeds weer uit je kar halen , op de band, in je kar en dan in de auto/fiets. Daarom vind ik scannen heerlijk, maar personeel moet niet verdwijnen….. Bovendien viel ik bij drie keer scannen, twee keer in de steekproef. Dat schiet ook niet op. Ik twijfel dus nog. Leuk log, heerlijk plaatje

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 04, 2015 @ 21:41:53

      En die steekproeven zullen wel blijven want het is natuurlijk réuze uitnodigend voor mensen die vinden dat je “de gelegenheid”mag benutten. En het geeft zéker gelegenheid, ik had wel de helft zónder scannen in de tas kunnen doen.Ik vond het zeker niét handig met zo’n apparaat in je handen lopen,boodschappen karretje bij je waar de boodschappen láng zo handig niet ingaan als wanneer je alles op de band een beetje “logisch”neergezet. hebt. Maar dát kan ongewoonte zijn natuurlijk;-)

      Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Nov 03, 2015 @ 21:15:11

    Nou principes mag je houden hoor! En ja, je kind helpen, dat zou ik ook doen.
    Haha, er ging wel een wereld voor je open hè. Ik heb dit voor het eerst gedaan, maar dan aan het eind van mijn winkelsessie, bij Ikea. Ik vond het maar niks hoor, maar ja. Een mens wil toch met zijn tijd meegaan hè..
    Veel beterschap voor je dochter gewenst!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 21:30:52

      Ik vond het óók niets, lastig om de hele tijd met zo’n apparaat in je handen te lopen. Bij IKEA is het helemaal niks want daar komt er dan iemand de hele zooi nakijken waardoor je twee keer tijd kwijt bent.
      Dankjewel, het gaat al veel beter, de pijn is te doen en ze slaapt al weer wat beter. Ze moet nu wachten tot ze met revalideren kan beginnen, dát wordt niet leuk!

      Beantwoorden

  5. depetvantruus
    Nov 03, 2015 @ 18:54:14

    Om het geheel af e maken heeft ze je vast ook met een pinpas laten betalen, Rietepietz. Of kon je dát nog net voorkomen. 😉
    Lekker hilarisch blog weer. En ik heb die zelfscanner nog niet aangeraakt. 🙂

    Beantwoorden

  6. Kakel
    Nov 03, 2015 @ 14:06:24

    Van mijn principes heb ik ook vaker last dan gemak.
    “Onze” AH doet gewoon ouderwets mee met Zwarte Piet. Niets tradities overboord gooien! Met een gerust hart kan ik daar mijn inkopen doen.
    Ik heb jarenlang producten van FA geboycot omdat ze in de reclame op tv altijd vrouwen met blote borsten lieten zien. Ik heb nog aardig wat vrouwen bereid gevonden om mijn voorstel te volgen!
    Beterschap voor je dochter, Rietepietz. Maar haar voortaan niet meer proberen te “chippen” hè?
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 14:18:57

      Ze hebben het wat afgezwakt ja, toch wel geschrokken van de heftige reacties. Maar er is nérgens een zwarte Piet te zien hoor bij ze, zolang die niet terug zijn ga ik er niets meer kopen. Je hebt gelijk, principes zijn vaak lastig en tegenwoordig óók nog vaak duur maar dat moet dan maar. Als meer mensen naar hun principes zouden leven kwam het misschien nog goed in Nederland.

      Dankjewel, het gaat al veel beter met haar al zal het revalideren nog wel een vervelende tijd worden.

      Beantwoorden

  7. Petr@
    Nov 03, 2015 @ 09:41:36

    Haha dat je je eigen dochter wilde scannen, hilarisch!
    Je bent nooit te oude om te leren Riet!
    Ik kom ook regelmatig bij de appie, het is de dichtstbijzijnde winkel en ze hebben altijd fijne aanbiedingen maar scannen doe ik niet hoor.
    Beterschap voor je dochter!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2015 @ 14:15:33

      Tja, je wéét maar nooit, misschien hadden ze in het ziekenhuis wel een chp ingebracht, kán toch? 😉
      Het gaat gelukkig al wat beter, ze is de naweeën van de narcose nu goed te boven en de pijn is goed te doen.

      Beantwoorden

  8. Suskeblogt
    Nov 02, 2015 @ 19:50:50

    ik ben al van bij de geboorte niet politiek correct en veeg daar mijn kont aan. Het politiek correct zijn is volgens mij niet meer dan wat meehuilen met de politici verkleed als sinterklaas.

    Beantwoorden

  9. Korreltje
    Nov 02, 2015 @ 10:53:04

    Geweldig! Dat filmpje ook. Daar heb je kinderen voor toch, om je af en toe van je principes af te helpen en je wat nieuwe inzichten te leren? 🙂 Hoewel ik mijn moeder niet meer aan het scannen krijg, die krijgt het niet voor elkaar…

    Lief dat je helpt. En hoop dat het snel weer goed gaat met die schouder.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 02, 2015 @ 13:13:48

      Ik ben bang dat het dochterlief niét gaat lukken me voor mezelf aan het scannen te krijgen, dat zal écht moeten wachten tot er géén andere mogelijkheden meer zijn, nét als het pinnen dat ik óók weiger.
      allemaal dingen die ik best zou kunnen maar waar ik niet afhankelijk van gemaakt wil worden, nét als de computer…. ik héb geen computer;-) ik heb een “leuk speeltje” én een prima “tekstverwerker” maar voor “zaken”en bankverkeer héb ik plotsklaps geen computer. Maar natuurlijk laat ik m’n dochter niet versukkelen, ze heeft nog een lange revalidatie weg te gaan.

      Beantwoorden

  10. meninggever
    Nov 02, 2015 @ 10:21:46

    Ik mijd uit principe ook winkels en andere instellingen waar men zgn. politiek correct is t.a.v. Zwarte Piet of andere typisch Nederlandse folklore die zo nodig moet worden ingeleverd om het minderheden naar de zin te maken. IK vind dat ook de ergerlijkste vorm van handelen. Nog correcter proberen te zijn da de genen over wie het eigenlijk ging. Ineens je eigen vrijheden opofferen omdat we ons zelf moeten weg geven om anderen het gevoel te geven dat dit hun nieuwe thuisland is. Niets daarvan, ik vind nog steeds dat je je dan maar moet aanpassen aan je nieuwe vestigingsland. Niks geloof, niks cultuur, niks dominantie. Kortom, Zwarte Piet moet blijven. Of dat ook voor de cassieres geldt weet ik niet. Binnenkort lopen we met een chip in onze arm en kunnen overal door en langs. Afrekening volgt later wel. Of is dat de opmaat naar een situatie die de overheid ons ook doet scheiden in zwart of wit, goed of fout? Gezien de opkomende dictaturen om ons heen zou dat zo maar kunnen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 02, 2015 @ 13:01:45

      Precies, ik probeer ook altijd wél te laten merken dat ik het niet eens ben met dit soort politiek correcte onzin.
      Zoals mijn zoon buiten de deur toch als Amerikaan leeft in de USA verwacht ik ook dat iedere inwoner in Nederland onze wetten en cultuur buiten de deur aanvaard en er naar leeft. Ik heb al eens een logje gemaakt over het feit dat ik niets met andere culturen heb, en ook nooit hád en dus nóóit in landen met een erg afwijkende cultuur op vakantie ging. vond niemand vreemd in de jaren 60, nu ben je dan een xenofoob !

      Beantwoorden

  11. Melody
    Nov 01, 2015 @ 22:18:57

    ach voor je kind doe je alles toch? Nou ja bijna dan 😉

    Beantwoorden

  12. hanscke
    Nov 01, 2015 @ 19:24:14

    Ach ja zo is het altijd geweest voor je kinderen doe je alles, ook door de bocht gaan.

    Beantwoorden

  13. Desire
    Nov 01, 2015 @ 15:56:34

    Ach, veel beterschap met je dochter. Lief dat je haar op weg helpt zelfs al moet je daarvoor naar de AH. Ze zullen hun ogen daar niet gelofen 😉 😉

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Nov 01, 2015 @ 15:32:05

    Toch vind je dat scannen stiekem wel leuk geloof ik. 😉
    Hier heb ik uit principe ook iets gedaan, ik heb Feenstra verwarmingsservice de deur uit gedaan. In de eerste plaats omdat ze me bij aankoop van een cv-ketel 100 euro door de neus hebben geboord en in de tweede plaats omdat er in een consumentenprogramma (leuk scrabble-woord) op de tv erg arrogant gedaan werd door de directie tegenover de klanten.
    Nee, ook ik heb mijn principes die ik zelfs voor geen scanner laat varen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 16:11:21

      Nou ik vond dat scannen een “handenbindertje” waar láát je het kreng als je even twee handen nodig hebt, Nee niets voor mij met zo’n geval rondlopen en steeds opletten of alles er wel goed in staar, duurt allemaal véél langer dan alles in de kar kieperen en dat daarna op de band leggen. Leent zich óók nog voor stelen zoals het in dát filiaal aan toegaat, je kunt alles meteen in de tas doen , enzij men aan het eind alles controleert, dán ben je pas echt veel tijd kwijt.

      Ik kan me nog herinneren dat je met ze n de clinch lag over de CV ketel. Dom van zo’n bedrijf om hun fouten met arrogantie te willen bedekken. Brief op poten geschreven neem ik aan, dat ze ook wéten waarom je ze eruit gooit!

      Beantwoorden

      • J@n.
        Nov 02, 2015 @ 11:37:16

        Geen brief op poten, maar een telefoontje met een vriendelijke begripvolle medewerker, die het waarschijnlijk toch wel doorgeeft, maar of het voor het gedrag van het bedrijf uitmaakt?

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Nov 02, 2015 @ 12:55:24

          Als er maar genoeg mensen wegblijven zullen ze toch eieren voor hun geld moeten kiezen. Maar helaas, de meeste mensen blijven niet weg. Maar in ieder geval kan het nóóit kwaad te laten merken dat je het niet eens bent met het beleid.

          Beantwoorden

  15. Mrs. Brubeck
    Nov 01, 2015 @ 14:05:25

    Ah, heel dat gedoe met Piet die niet meer zwart mag zijn, ik erger me daar al even te pletter aan! Alsof er geen belangrijker dingen zijn… 🙂
    Je dochter mag blij zijn met een moeder zoals jij!!

    Beantwoorden

  16. Marion Schütte-de Brabander
    Nov 01, 2015 @ 09:43:55

    Dat zelf scannen vind ik voor mij erg handig, jammer genoeg hebben ze dat bij Hoogvliet niet. Knap van jou dat je dat voor Inge wel deed.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 13:45:49

      Ik heb het jou inderdaad ook wel eens zien doen, volgens mij hebben de grotere Hoogvlietfilialen zo ook wel. Voor jou is het inderdaad wel handig áls je tenminste bij de boodschappen kunt komen en ze niet te hoog staan. Ja natuurlijk ga ik niet dwars liggen als een ander even afhankelijk van me is, dan zou chantage zijn en dat is niet mijn ding XXX

      Beantwoorden

  17. John
    Nov 01, 2015 @ 09:21:18

    Ja, ik houd ook vast aan mijn principes. Ik zou overigens NIET naar AH gaan voor een ander. Heeft niets met starheid te maken, maar met mijn standvastigheid van mijn principes. Ik kan een ander die niet opdringen, maar een ander hoeft ook niet te verwachten dat ik ze overboord zet.
    Beterschap voor je dochter!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:48:10

      Dat is voor mij toch een beetje grijs gebied, mag ik een ander iets ontzeggen wegens mijn principes, ik vind in dit soort gevallen van niet .
      Ik koop er zelf niets, betaal ook niets maar begeleid slechts iemand . Om het op de spits te drijven zou ik dan ook niets bij onze dochter moeten eten of drinken dat bij AH gekocht is en dat gaat wel érg ver.
      Vrijheid is ook elkaar de vrijheid gunnen.
      Ik ken iemand die graag een stuk omrijdt om voor een vriendin boodschappen te doen in een keten waar ze zélf ook koopt omdat die vriendin daar het liefst haar spullen van heeft en dat gunt ze haar, zegt ze .
      Voor haar andere vriendin geldt dat blijkbaar niet omdat déze vriendin haar boodschappen graag heeft van een keten die géén genade kan vinden in haar ogen, dan is het blijkbaar ineens niét meer belangrijk wat die die vriendin prettig vind.
      Ik zoek in dié dingen dan toch graag de oplossing in leven en laten leven.

      Dankjewel dat kan ze gebruiken.

      Beantwoorden

  18. Liesbeth
    Nov 01, 2015 @ 01:03:51

    En met dat africhten lijkt ze ook wel weer een beetje op je, toch? Dat scannen is jaren en jaren geleden (lees ik was nog kind) ingevoerd bij Delhaize. Je weet wel dat waar AH al zijn ideeen jat. Toen vond ik dat scannen wel grappig nu rot ik gewoon mn zooi in een mandje (bij de Jumbo) en hobbel ik via de kassa de winkel weer uit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:34:29

      Tja, ze zál natuurlijk wel iets in haar genen hebben van mij;-)
      Delhaize zegt me helemaal niets, nooit van gehoord.
      Net zoiets als de aparte pinkassa’s, daar zie je nooit een sterveling afrekenen en als ik er wil betalen word ik terug gestuurd terwijl aan de andere kassa een pinner voor me de boel op staat te houden.Want al die moderne snufjes kosten mééstal meer tijd. het is ooit al in een onderzoek bewezen dat contant betalen gemiddeld sneller is dan pinnen.

      Beantwoorden

  19. datzalwel
    Nov 01, 2015 @ 00:34:32

    Beterschap voor Inge, fijn dat je haar kunt helpen. Hier is het scannen nog niet. In principe ben ik er om dezelfde redenen als jij ook tegen, er zijn al zoveel mensen hun baan kwijt geraakt door machines waarvan alleen de directeur er beter van word.. Maar die vooruitgang hé.En het gemak dient de mens het gaat er stilletjes aan toch inkomen. De zwarte pieten kwestie gaat denk ik in alle grote ketens meespelen dus maakt het niet zoveel meer uit waar je koopt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:30:36

      Dankjewel, het gaat nog wel even duren eer ze weer helemaal alles kan dus blijven we nog even standby.
      En toch kúnnen we sommige dingen wel tegenhouden maar dan moet ook een heel grote meerderheid het niet willen. Bij de Pieten kwestie worden we door de politiek correcte elite dwarsgezeten en bij de vooruitgang door de jongelui dit soort speeltjes leuk vinden en niet verder nadenken.

      Beantwoorden

  20. powerpointgreetje
    Okt 31, 2015 @ 23:33:29

    een leuk filmpje, vind het scannen best leuk….
    En ja……van ons traditiefeest zwarte piet moeten ze van af blijven, wordt doodmoe van al dat gezeur……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:27:41

      We blijven kinderen hé, en winkeljuf spelen is bést leuk;-)
      Ja dat gedoe gaat ondanks alles tóch weer door, ik zag iemand die het over “zp”had, zoals sommige mensen het over “k” hebben als ze het over kanker hebben, té triest voor woorden.

      Beantwoorden

  21. RenéSmurf
    Okt 31, 2015 @ 23:22:24

    Ja, dat scannen heb ik ook nog nooit gedaan. En ik ben voorstander van zwarte piet, en zie hier ook al artikelen in de AH.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:25:48

      Nou moeilijk is het niet maar je ziet het gelukkig alleen maar in de wat grotere filialen. Nu maar hopen dat het niet écht aanslaat anders kunnen we er weer véél werkloze bij schrijven.

      Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Okt 31, 2015 @ 22:31:27

    Ja zo gaat het met principes. Haha wel leuk om te zien, zo moeilijk is het niet toch. Hoewel ik altijd winkel in een winkel waar ze dat nog niet hebben dus. Niet uit principe maar uit overwegingen die meer met mijn portemonnee te maken hebben. Maar ik snap het wel. Zelf ben ik fanatiek met plastic, papier en alles te scheiden. Daardoor is mijn grijze container nauwelijks gevuld. Makkelijk voor de buren die niet scheiden en altijd ruimte te kort hebben in hun container. Tja tegen mijn principes maar goed, Net zoals jij zei, ik hoef niet mijn principes aan hun op te dringen. Tenslotte mag ik altijd weer hun groene bak gebruiken. Zo gaat het mooi over en weer ‘;)

    Beantwoorden

    • gewoonanneke
      Okt 31, 2015 @ 22:31:59

      Beterschap voor je dochter, vergat ik nog even en fijn dat je nog kan moederen toch.

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 01, 2015 @ 10:22:52

      Nee hoor, het is niet moeilijk maar wél weer op het profijt van de winkelketen gericht.
      Klopt, appie echt niet goedkoop, ik kocht er toch al nooit heel veel maar alleen paar artikelen die ik dáár beter vond dan elders.
      Wij scheiden ook plastic en dat scheelt inderdaad veel ruimte in de grijze container. We hádden al het kleinere formaat en dat is nu inderdaad meestal lang niet vol.
      Zo is dat, je mag bést vertellen hoe, en waarom , je dingen doet zoáls je ze doet maar dat is het dan wel, die doordrammertjes heb ik ook niks mee dus dat wil ik ook geen doordrammer zijn;-)

      Beantwoorden

  23. Corja
    Okt 31, 2015 @ 21:01:31

    Leuk blog, leuk filmpje. En ach, even van je principes afstappen om ze daarna weer stevig te omarmen, moet kunnen! Stoer dat je hebt gescand. Ik heb het nog nooit gedaan. Ik probeer AH ook zoveel mogelijk te mijden. Maar dan vanwege al die vreselijke kreten op de producten, aangaande de smaak. Daar word ik zo kriegel van. Bijvoorbeeld: zoete en knapperige peulen, smaakvolle trostomaten, sappige en zoete perssinaasappels. Ook op andere producten, zoals jam ed. staan dit soort onzin-kreten. Alleen voor ‘Zwarte en oerdegelijke Hollandse Zwarte Piet’ zou ik door de knieën gaan. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 31, 2015 @ 21:07:39

      Ik voelde me het verlengstuk van Inge, ik deed het niet voor mezelf en het voelde dus niet als “verraad.”aan mezelf. Je kunt een ander nou eenmaal niét jouw principes door de strot duwen als er geen levensgevaar is.

      Beantwoorden

  24. Mrs. T.
    Okt 31, 2015 @ 20:47:24

    Ik moet zeggen dat ik dat scannen toch wel heel fijn vind. Leuk filmpje!

    Beantwoorden

  25. margrietspanjaard
    Okt 31, 2015 @ 20:36:22

    Omdat ik uiteindelijk alleen mijzelf ermee bleek te hebben, heb ik enige jaren geleden besloten om ietwat gemakkelijker met mijn principes om te gaan, omdat ik uiteindelijk toch het gemak belangrijker vond. En ja…Rietepietz…ik val dan toch voor produkt pakken, scannen, mijn krat in, de auto in …in plaats van…produkt pakken, de kar in, de band op, wachten in de rij, de kar weer in, etc etc.
    en wat denk je ???? Gaat er uiteindelijk weer iets fout met de kaartlezer…moet er toch weer iemand bij komen, die op precies dezelfde knop drukt als ik deed, alleen bij die ander gebeurt er dan wel wat…bij mij niet 🙂

    Beantwoorden

  26. majaer
    Okt 31, 2015 @ 20:18:44

    Nu ik sta helemaal achter je Piet moet zwart blijven, ik kan mij daar zo
    kwaad om maken. Ik zou ook zo reageren, en ja je moet je dochter wel ff helpen.

    Beantwoorden

  27. rietepietz
    Okt 31, 2015 @ 19:52:42

    Nou ik zag mezelf als “het verlengstuk van m’n dochter”, ik ga het zeker niét doen, ik hou liever de kassières achter de kassa. Maar dat is mijn opvatting en daar heeft dochterlief natuurlijk geen boodschap aan en zij had nu even hulp nodig.

    Beantwoorden

  28. Marja
    Okt 31, 2015 @ 19:47:44

    Petje af. Ik dacht dat jij de laatste mens op aarde zou zijn die haar boodschappen scande. Complimenten en beterschap voor je dochter.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 31, 2015 @ 19:53:41

      Nou ik zag mezelf als “het verlengstuk van m’n dochter”, ik ga het zeker niét doen, ik hou liever de kassières achter de kassa. Maar dat is mijn opvatting en daar heeft dochterlief natuurlijk geen boodschap aan en zij had nu even hulp nodig.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

