meer kleuren

Behalve regenboogkleuren zitten we ondertussen ook dik in de herfstkleuren, mooi hé! Het hééft even geduurd maar ik zag tijdens onze wandeling vandaag toch al héél veel bomen die “aan de herfst doen”.  Van diep rood tot hel geel, tja voor mooie herfstfoto’s moet je niet echt bij mij zijn maar het gaat om het idee!

3herfst
De wandeling ging niet eens door een bosrijk gebied en tóch kon ik bijna schaatsen  over  de kastanjes en eikels, om de dennenappels in allerlei vormen niet te vergeten.

4herfst
Nou ja, niet ongewoon allemaal, gelukkig  zag ik ook een boom die wat minder bekend is, de parapluboom. Die was me tot nu toe ontgaan maar stond gelukkig nog in volle bloei.

2herfst
Wel opschieten als je ‘m  nog in volle bloei wilt spotten want hij laat hier en daar al wat van z’n prachtige bloemen vallen, maar dat moet nou eenmaal zodat de boom  z’n zaden goed kan verspreiden. Het wordt vást een goed paraplujaar als ik het zo bekijk!

1herfst

50 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Okt 27, 2015 @ 14:56:28

    Een aparte boom die parapluboom!
    Handig toch dat je ook altijd je camera bij je hebt hè!
    Ja het gaat nu hard met de blaadjes, één flinke storm en alles is eraf.

    Beantwoorden

  2. Truus
    Okt 22, 2015 @ 19:21:08

    Hahaha, wat een kleurrijke boom, die parapluboom. 🙂
    Dag gekkie, lief dat ik je voornaam mag gebruiken. 😉

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Okt 19, 2015 @ 10:34:04

    Overal waar je kijkt zie je nu die herfstkleuren ineens in bomen en struiken. Past bij het toch wat grijzige weer wat we nu ervaren. Het maakt dat we weer wat serieuzer kijken naar de zaken die om ons heen gebeuren. De zomer leidde nog wat af. Maar een parapluboom, nee, die ken ik niet, maar die maakt best vrolijk…leuk bedacht.

    Beantwoorden

  4. IngridMoorenBlogs
    Okt 17, 2015 @ 14:40:47

    Ooo…ik wil ook zo’n parapluboom,geweldig!

    Beantwoorden

  5. Melody
    Okt 15, 2015 @ 17:27:02

    Inderdaad…. het is puur genieten als ik nu met de honden in het bos loop…. al die kleuren en geuren in overdaad….. prachtig!

    En die parapluboom heb ik gelukkig niet in de tuin, de vissen in onze vijver zouden zich bij elke plu die valt het apelazerus schrikken.

    Beantwoorden

  6. John
    Okt 15, 2015 @ 09:52:28

    De parapluboom is een bijzondere. Je ziet ze niet veel, en hier in Zeeland heb ik er nog geen gezien. Mss kunnen ze niet goed tegen een zout klimaat.
    Gelukkig kom jij nog eens ergens en leg je dingen vast voor de mensen die je hier komen lezen 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 15, 2015 @ 16:32:00

      Ja precies, in wist ook met;e;en “dit móet iedereen weten”;-) ik ben u éigenlijk stiknieuwsgierig waaróm ze de boom vol gehangen hebben met gekleurde parapluutjes, zou het tóch een soort “uit de kast komen geweest zijn? 😉

      Beantwoorden

  7. beaunino
    Okt 15, 2015 @ 07:20:34

    Riet, wat leuk. Mag ik de paraplu foto’s naar mijn collega doorsturen? Zij spaart ‘lost embrella’ foto’s op haar site.

    Beantwoorden

  8. cornma
    Okt 14, 2015 @ 11:42:16

    Goed gevonden! Dat is het mooie van de herfst hè, al die prachtige verschillende kleuren. Al ben ik die kleuren van de pluboom nog niet vaak (als in nooit) tegen gekomen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 14, 2015 @ 16:01:02

      Wandelen is gewoon een oogstrelende gebeurtenis op het moment en ja die parapluboom is natuurlijk wel héél bijzonder, ik zag ‘m óók voor het eerst en dan deel ik dat natuurlijk met jullie;-) ,

      Beantwoorden

  9. majaer
    Okt 14, 2015 @ 11:25:11

    Mooie foto’s ik vind de herfstkleuren altijd prachtig. Ik ga altijd graag wandelen bij ons in het bos.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 14, 2015 @ 15:59:13

      Voor een écht bos moet ik helaas wel iets verder weg. Maar we hebben toch veel groen in de buurt en daarvan is nu al héél veel niet meer groen maar echt álle denkbare kleuren.

      Beantwoorden

  10. Marion Schütte-de Brabander
    Okt 14, 2015 @ 10:18:07

    Haha, grap jurk, de herfst kleuren zijn weer mooi.
    XXX

    Beantwoorden

  11. Tessa | 52druppels.nl
    Okt 14, 2015 @ 08:38:19

    ja, eerlijk is eerlijk… de herfst heeft ook zn mooie kanten…

    Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    Okt 14, 2015 @ 04:37:45

    Voor vandaag geeft het weerbericht zelf hier en daar al winters wit op!

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Okt 14, 2015 @ 00:16:27

    Geluk ligt op straat en Blogs hangen in de boom 🙂

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Okt 13, 2015 @ 23:42:01

    En een strenge winter volgens mij, maak die elf steden maar vast gereed. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 14, 2015 @ 15:53:27

      Misschien is er wel zo’n ouderwetse boerenspreuk als;
      ” bloeit de paraplu boom heel laat, is ’t zeker dat snel op schaatsen staat”;-)
      Van mij mág het hoor, lijkt me énig weer een elfstedentocht.

      Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Okt 13, 2015 @ 23:41:28

    Ja, ik hou niet zo van de herfst, alles verdwijnt weer, toch zonde.
    Maar die paraplu’s zijn wel vrolijk!

    Beantwoorden

  16. ria
    Okt 13, 2015 @ 23:15:30

    Hahaha wat een leuk logje

    Groetjes, Ria

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Okt 13, 2015 @ 23:10:51

    ja….prachtig die herfstkleuren, een genot om te zien en die parapluboom steekt boven alles uit, hoe kom je op het idee, te gek……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 14, 2015 @ 15:48:20

      Genieten hé van al die bijzondere kleuren nu in de parken en bossen.
      Dit keer hóefde ik niet te bedenken, de boom stond zo in een voortuin een straat verderop, geen idee waaróm ze die paraplu’s erin gehangen hebben, maar ik hefde dus alleen maar een foto te maken.

      Beantwoorden

  18. Petr@
    Okt 13, 2015 @ 22:40:42

    Haha daar wil ik wel een stekje van!
    Vrolijke boom en hij bloeit mooi!

    Beantwoorden

  19. Kakel
    Okt 13, 2015 @ 21:52:26

    Mal mens 🙂 Vroeger toen ik nog workshops gaf, heb ik eens een paraplu van gaas en mos gemaakt. Was leuk maar jouw parapluboom wint het met gemak.
    Lieve groet. DagDag Marion!

    Beantwoorden

  20. datzalwel
    Okt 13, 2015 @ 18:07:03

    Mooie kleurrijke foto’s, Een parapluie boom is niet eens zo gek hier in Nederland net zo iets als de witte fietsen 🙂

    Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    Okt 13, 2015 @ 17:41:18

    Heel eerlijk zie ik in deze tijd liever een kastanje boom dan een paraplu boom 😄 Al zien ze er gevuld wel grappig uit .

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 13, 2015 @ 17:44:33

      Gelukkig staan er óók kastanjebomen daar in de buurt, ik heb géén idee waarom men de boom vol heeft gehangen met die kleurige paraplu’s , maar ik móest er natuurlijk wel een foto van hebben;-)

      Beantwoorden

  22. Marja
    Okt 13, 2015 @ 17:26:30

    Grapjurk. Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 13, 2015 @ 17:42:17

      Alleen maar de camera op gericht, ik kwam de boom tegen in een straat iets verderop en grappig genoeg stond die paraplu in die tuin op ongeveer dezelfde hoogte in de straat die parallel loopt aan die straat met die boom, alsof hij over de huizen heen gewaaid was vanuit die boom, die kwamen we dus op de terugweg tegen. Dan héb ik al een logje;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

