ouderdom komt…

Ze zijn niet zo piep meer maar dénken dat ze nog behoorlijk bij de tijd zijn.
de tijdHet is ochtend, en om te zien of het al tijd is voor een lekkere wandeling kijkt ze op het horloge aan haar linker pols.
Haar man hoort haar mompelen;
“verhip, hoe kán dat nou, half 5 geweest?”
Als hij bij haar gaat kijken heeft ze ondertussen dóór dat ze  het horloge ondersteboven aan haar pols heeft gedaan en het 10 over half 5 lijkt.
Terwijl ze het horloge op de juiste manier omdoet, zodat het weer 10 over 10 is zegt hij fijntjes; “Oh jééé…. zo begint het bij die oudjes hé”!
Met een dikke grijns op z’n gezicht gaat hij z’n schoenen aantrekken voor de wandeling.

Ze zijn een half uurtje onderweg als er  een helikopter  boven  ze rond blijft cirkelen.
copterHaar op de helikopter wijzend veronderstelt hij dat er wel weer iets aan de hand zal zijn op de snelweg, waarna zij opmerkt;
“óf wij zijn als vermist opgegeven en ze zoeken naar ons”.
Hij gelooft er niet in en zegt;
” nou niét als we pas een half uur wandelen hoor.”
Dan pakt zij haar wraak en zegt;
“dat dénken we ja, maar wie weet lopen we zo al 26 rondjes ons huis te zoeken”!
Dat voorbijgangers niet snappen  waarom dat stel oudjes zo onbedáárlijk loopt te lachen stoort ze voor geen meter ………..!

42 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Sep 29, 2015 @ 13:29:52

    Je moet wel wat langer van huis zijn willen die heli’s uitrukken hoor….die komen meestal pas als je echt van de radar bent verdwenen. Dan zetten zij die van hen pas aan…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 29, 2015 @ 16:39:00

      We zitten hier aardig in de buurt van het prins claus plein en daar vliegen de verkeershelikopters af en aan ( er komt waarschijnlijk zelfs een helihaven in de buurt) dus het zou een kleine moeite zijn ook even naar ons te zoeken als het nodig is 😉

      Beantwoorden

  2. John
    Sep 29, 2015 @ 09:41:18

    Haha humor Riet 🙂
    Dit soort humor, beetje zwart mag ik wel.
    En ja, wat zijn nu 26 rondjes. Je weet het dan wel niet meer, maar het is wel gezond 😆

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Sep 29, 2015 @ 07:01:13

    Ik kijk uit naar de soap!

    Beantwoorden

  4. majaer
    Sep 28, 2015 @ 20:23:49

    Ik zie het al helemaal voor me, maar ze hadden er lekker plezier samen in.

    Beantwoorden

  5. Melody
    Sep 28, 2015 @ 14:26:18

    Hilarisch…… hoe simpel het is om zoveel plezier te hebben…. en dat een ander dat niet snapt maakt het alleen maar nog mooier en groter…

    Ik wens jullie nog talrijke van dit soort momenten toe!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 28, 2015 @ 15:18:49

      We hebben daar altijd zo’n plezier in om elkaar een beetje af te troeven, en Henk mag dan een man van weinig woorden zijn… zo af en toe kan hij toch réuze ad rem uit de hoek komen;-)

      Beantwoorden

  6. Desire
    Sep 28, 2015 @ 11:04:05

    Hoezo oud en seniel? Da’s mooi toch, deze humor 🙂
    Waren alle ouderen maar zo … het leven nemen met een korreltje zout, geweldig!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 28, 2015 @ 15:15:33

      We hebben genoeg ervaring met dementie, ( Henk z’n moeder werd was jarenlang zwaar dement) een verschrikkelijke aftakeling, maar dat moet je voorál niet erger willen maken dan het al is. Zodra je niet meer mag lachen van jezelf en vooral óm jezelf wordt het een treurige zaak.

      Beantwoorden

  7. cornma
    Sep 28, 2015 @ 10:52:13

    Oh heerlijk, het is zo fijn als je samen oud mag worden en samen kunt blijven lachen.
    Als ik er aan denk, gaat mijn horloge om als ik de deur uitga, verder ligt het altijd op de tafel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 28, 2015 @ 15:11:27

      Gewoon maar niet aan denken dat het ooit op hpudt, ik zie bij mijn zwager hoe triest het is als je alleen verder moet terwijl je van alles mankeert.
      Wij blijven dus zolang het maar kan gewoon “keten” samen.

      Beantwoorden

  8. Marion Schütte-de Brabander
    Sep 28, 2015 @ 09:51:21

    Doet me denken aan mijn moeder,ik liep met haar, in de rolstoel, steeds de zelfde gang op en neer en iedere keer zwaaide ze naar de zelfde mensen.
    Ze had het reuze naar haar zin dus wat maakt het uit, ze had het zelf niet door.
    Ik heb voor die tijd heel wat met haar af gelachen en die herinnering koester ik.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 28, 2015 @ 15:08:48

      Behalve alle ellende die dementie met zich meebrengt zijn er óók kantjes die je zeker moet benutten. De mensen leven helemaal in het nú dus als het nú prettig is zijn het blije mensen.die geen weet meer hebben van eerdere vervelende dingen.
      Ik zag dat destijds bij Henk z’n moeder ook en daar hebben we zoveel mogelijk gebruik van gemaakt om haar nú prettig te maken. Ik ben wel blij dat joj óók de prettige dingen van alle vorige donderdagen nog weet;-) XXX

      Beantwoorden

  9. J@n.
    Sep 28, 2015 @ 00:41:52

    Als er gelachen wordt is er niks mis!

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Sep 28, 2015 @ 00:20:27

    Heb helemaal geen horloge gebruik altijd mijn mobiel. Maar goed om zo samen te kunnen lachen en oud te worden mag je alleen maar blij mee zijn toch. Heerlijk om te lezen ook al loop je dan 26 rondjes haha.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 28, 2015 @ 07:47:32

      Ik moet er toch eens een logje tegenaan gooien over dit onderwerp. Mijn schoonmoeder was jarenlang zwaar dement en er is toch méér over te vertellen dan alléén kommer en kwel.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        Sep 28, 2015 @ 10:55:01

        Nou ik weet nog dat bij ons in de buurt vroeger een oma was die was ook dement en ze waren zwaar christelijk, ze zat altijd gewoon bij het gezin te murmelen aan een tafel met een doek over haar hoofd en dingen uit de Bijbel te zeggen, ze hoorde er gewoon bij, we wisten niet beter. Iedereen zei gewoon wat tegen haar, weet best dat het niet mogelijk is en die vrouw het ook best een zwaar zal hebben gehad met haar moeder zo en ook nog een gezin met kinderen. Misschien een soort tussenweg tussen de ziekenhuissfeer en bij iemand thuis. Maar een moeilijk onderwerp.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Sep 28, 2015 @ 15:25:32

          Ja inderdaad, toen mijn schoonvader overleed was er helaas geen andere keuze dan een verpleeghuis voor mijn schoonmoeder omdat ze dag en nacht aandacht nodig had. Maar we haalden haar drie x in de week op voor een dagje “normaal leven” en dan had ze het ook reuze naar haar zin en was het hele tehuis vergeten. Zolang je nog een partner hebt die goed genoeg is om je te verzorgen ben je thuis natuurlijk het best af, zodra demente mensen uit hun vertrouwde omgeving weg moeten verergert de kwaal omdat dan meestal helemáál de weg kwijt raken, triest natuurlijk maar soms kán het gewoon niet anders.

          Beantwoorden

          • gewoonanneke
            Sep 28, 2015 @ 23:34:47

            Ja mijn vader kon op een gegeven moment ook niet meer thuisblijven. Mijn moeder ging iedere dag naar hem toe heel de middag en wij ook gingen dan met hem wandelen daar namen hem mee. Heb nog foto’s dat mijn zoon op zijn schoot zit in de rolstoel, hij bleef gek op hem. En inderdaad daar werd het alleen maar erger. Moeilijke dingen.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Sep 29, 2015 @ 08:27:49

              Klopt, in de eigen omgeving kan het nog heel lang redelijk goed gaan, maar als dat om welke reden dan ook niet meer kan gaat de doos van Pandora open. Maar ik zag bij m’n schoonmoeder wel dat je óók dan nog heel veel kunt doen voor en met de patient. Zij vroeg erg vaak hetzelfde, daar kun je je aan ergeren maar, maar wij maakte er een sport van om dezelfde vraag steeds op een andere manier te beantwoorden. Dan wordt je láng zo snel niet ongeduldig .

              Beantwoorden

  11. hanscke
    Sep 27, 2015 @ 22:55:46

    Samen rondjes lopen kan ook heel gezellig zijn. Ik vind het heerlijke humor.

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Sep 27, 2015 @ 22:40:42

    Ik zie het helemaal voor me. En inderdaad humor maakt alles makkelijker en dragelijker.

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Sep 27, 2015 @ 22:30:29

    Als je maar lol hebt, altijd leuk om te zien!
    Op mijn horloge kijkt een smurf mij aan, en ik zie gelijk als de muts onder zit.

    Beantwoorden

  14. hornstragreetje
    Sep 27, 2015 @ 22:04:38

    ik draag maar zelden een horloge…..

    Beantwoorden

  15. ria
    Sep 27, 2015 @ 20:58:42

    Mijn horloge staat meestal stil 🙂

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  16. Kakel
    Sep 27, 2015 @ 20:18:02

    Hoe kóm je erop: je horloge ondersteboven doen 😀 Ik snap het best. Als ik mijn bril niet opheb, doe ik nog veel minder intelligente dingen…
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 27, 2015 @ 20:21:49

      ja een bril is een uitkomst in dit soort zaken, maar ja, die ligt meestal náást het horloge en zit zelden op m’n neus 😉 gekke gewaarwording hoor als je gevoel zegt dat het rond tien uur is maar je horloge liegt dat het half 5 geweest is.

      Beantwoorden

  17. Marja
    Sep 27, 2015 @ 20:08:59

    Al raken jullie de tijd en de weg kwijt, de humor neemt niemand jullie af.

    Beantwoorden

  18. Tessa | 52druppels.nl
    Sep 27, 2015 @ 19:23:08

    haha, heb je het wel nog terug gevonden?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

