waarschuwing!

4Niet verder vertellen maar dit ben ik inderdaad!
Ik wil even niet herkent worden dus leek het me nuttig dat ik even iets aan m’n haar liet doen.
Onherkenbaar hé !

Of het afdoende is moet ik maar afwachten want “Windows” schijnt álles van me te weten, zelfs mijn telefoonnummer.
Ja en nu willen jullie natuurlijk weten hoe ik dat weet, oke, ook als dat je geen fluit interesseert is er geen ontkomen aan en ga ik het tóch vertellen.

O wacht ff, ik probeer eerst nog even of m’n vermomming beter kan.
Vanmiddag ging de telefoon en ik neem op en  zeg; “met mevrouw Rietepietz”.
2Er klinkt een vrouwenstem  die zegt; U spreekt met Windows, van Uw computer”!
Ze spreekt slecht Nederlands en ik zeg vragend; “U belt mij van Windows? ” Een beetje ongeduldig herhaalt zij dezelfde zin nóg een keer op een toontje van “doe niet zo stom mens , je kent Windows toch wel” !!!
In herhalen ben ik ook goed dus ik zeg wéér op vragende toon “dus U belt mij van Windows voor mijn computer”?
Waarschijnlijk vindt de dame dat je met mij geen intelligent gesprek kunt voeren en de verbinding wordt plotsklaps verbroken.

En dát vindt ik dan weer jammer, ik had graag even willen weten waar het gesprek toe zou leiden.
1Ik veronderstel zómaar dat de mevrouw me had willen helpen om “Windows problemen op te lossen”! Had ze natuurlijk wat toegangscodes voor nodig, of wachtwoorden en zo!
Het mooie is dat ik nevernóóitniet iets online bestel, ook niet “bij Windows” en al helemaal nérgens m’n telefoonnummer heb ingevuld, hoe vaak men er in accounts ook om vraagt.
Op  mijn echte naam en adres ben ik reuze zuinig en die zal dus nergens bekend zijn “bij Windows” !
Omdat ik ook al geen bankzaken op de pc doe hád ik dus wel even met de mevrouw willen stoeien, haar bedoelingen aftasten  en  zolang dat lukte met nep gegevens  zoet houden.

3Eigenlijk denk ik dat niemánd hier in zal trappen, maar voor álle zekerheid (iederéén is wel eens een dag niet helemaal scherp)  zet ik hier  tóch maar een waarschuwing, dit kán geen zuivere koffie zijn dus trap er niét in!
En mocht je denken dat het veiliger is je óók met  een ander kapsel onherkenbaar te maken klik dan op de laatste foto, grote lol hoor al die kapsels uit proberen,  maar make up aanpassen kan ook!
Ja klopt, heb ik hier al eens eerder gedaan met nog gruwelijker resultaat;-)

39 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Sep 15, 2015 @ 22:17:14

    Ik ben ook een paar keer gebeld. Een keer in het Engels en een keer in inderdaad geen duidelijk Nederlands. Ik hang METEEN op dat soort telefoontjes. Geef niet eens antwoord. Dat lijkt mij het beste.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Sep 14, 2015 @ 15:35:19

    IK ben ook wel eens gebeld. Vaak door een meneer uit het verre India of zo. In keurig Engels. Maar als je dan gewoon Nederlands blijft praten is de lol er zo vanaf. Overigens, ik spreek best een woordje Engels hoor, dus doe het niet uit taalarmoede, meer vanuit achterdocht….

    Beantwoorden

  3. J@n.
    Sep 13, 2015 @ 16:11:29

    Het zou me ook wel heel erg van je tegenvallen als je er wel ingetrapt was. Nee, dan ken ik je toch beter 😉 Wat kapsel betreft kan ik niet kiezen, het is allemaal geweldig 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 13, 2015 @ 17:25:48

      Nou ja, je weet maar nooit wanneer meneer Alzheimer z’n gruwelijk eindsprint inzet!
      Er zijn toch altijd weer mensen die erin trappen.
      Ik weet niet wat jou het beste zou staan;-) gewoon proberen J@n .

      Beantwoorden

  4. internettoerist
    Sep 13, 2015 @ 15:38:45

    Ik sta er altijd van versteld hoeveel mensen er WEL intrappen, ondanks alle waarschuwingen.

    Ben benieuwd of je zou staan met een kaal kopje en een snor… 😀

    Vriendelijke groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 13, 2015 @ 15:52:11

      Whahaha, nou die kale kop toch maar liever niet, en nou ja, laat die snor ook maar zitten!
      Het blijft lastig je te wapenen tegen mensen die erg goed zijn in mensen bespelen, zij hebben n.l. meestal wél mensenkennis en weten precies waar hun kansen liggen. Deze “dame”had blijkbaar snel door dat ik geen succesnummer zou worden, vond ik eigenlijk een beetje jammer;-)

      Beantwoorden

  5. beaunino
    Sep 13, 2015 @ 08:46:26

    Dat laatste kapsel staat je ook leuk hoor Riet! Mocht ik me van de week een beetje down voelen dan heb ik wat achter de hand;-)

    Beantwoorden

  6. minoesjka2
    Sep 12, 2015 @ 20:31:12

    Nou, die derde coupe staat je helemaal niet slecht hoor hahahaha

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Sep 12, 2015 @ 19:28:17

    Nog nooit meegemaakt, maar helaas zijn er toch nog regelmatig mensen het slachtoffer van.
    Ik vind het derde kapsel goed staan trouwens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 19:35:20

      Ja zeker weten, er zijn nog altijd mensen die te naïef zijn om dit soort dingen door te hebben.
      Ik vind het ook het beste van de vier maar mijn haar is er véél te dun voor, dat zou dus “sliertjes”worden;-)
      Maar leuk om met die site te stoeien hoor, knap gedaan want je kunt het haar helemaal aan je hoofd aan passen als je een geschikte foto hebt.

      Beantwoorden

  8. Tessa | 52druppels.nl
    Sep 12, 2015 @ 17:57:02

    Ik zou voor dat eerste kapsel gaan! Mooi zo’n kop vol eigenwijze krullen! Goed dat je er niet ingetrapt bent

    Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Sep 12, 2015 @ 11:55:47

    Niet te geloven, Je vermommingen zijn subliem.. en ja er zullen altijd mensen zijn die niet zo adrem en gis zijn als jij. Jammer ja, dat gesprek had ik hier wel willen volgen ;-). Met Rietepietz valt zomaar niet te sollen hè 😉

    Beantwoorden

  10. John
    Sep 12, 2015 @ 10:30:18

    Dat telefoontje komt natuurlijk niet van Microsoft Riet. Het zijn scammers die alles van je willen weten. Ik heb er nooit lijst van. Gewoon nergens je telefoonnummer achterlaten en je hebt nooit ergens last van 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 11:57:57

      Nee dát realiseerde ik me ook direct gelukkig, maar tóch trappen er nog steeds mensen in. Ik sta nog wél in een telefoonboek dus wanneer ze gewoon wat nummers uit een telefoonboek halen kán ik daarbij zitten. Maar over het algemeen heb ik er weinig last van.Soms is het wel eens leuk uit te proberen hoever men gaat in z’n leugens, maar deze “dame” had al heel snel door dat ik geen geschikt slachtoffer ben;-)

      Beantwoorden

  11. Marion Schütte-de Brabander
    Sep 12, 2015 @ 10:06:39

    Tja, echt op passen geblazen, ik geloof dat ik er ook niet in zou trappen.
    XXX

    Beantwoorden

  12. Spinnetje
    Sep 12, 2015 @ 00:03:44

    Die kapsels…geweldig!
    Helaas trappen er nog steeds mensen in, van die sms-jes waarin staat dat je geld gewonnen hebt en zelfs de nepmails van banken. Dus je waarschuwing is geheel op zijn plaats.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 09:36:57

      Ik kan het je aanraden, zó leuk jezelf even “te verbouwen” zelfs de make up kun je aanpassen dat heb ik hier niet eens gedaan!
      Het blijft triest dat er altijd weer “mensen” zijn die misbruik maken van mensen die op dat gebied nogal naïef zijn.

      Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Sep 11, 2015 @ 23:18:22

    wat goed van je dat je er niet bent in getrapt, er trappen er best nog veel mensen in,
    leuke kapsels trouwens,
    fijn weekend toegewenst

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 09:33:00

      Ja helaas, er zijn nogal wat mensen die zich dit soort dingen aan laten praten en angst aan laten jagen voor computerproblemen als ze niét meedoen.
      Gehaaide criminelen maken daar graag misbruik van en daar is niet tegen te vechten.
      Leuk speelgoed hoor zo’n metamorfose site;-)

      Beantwoorden

  14. majaer
    Sep 11, 2015 @ 23:16:56

    Leuke pruikjes hoor. Als er onbekend staat neem ik nooit op je krijg te vaak dit soort rare gesprekken, daar trappen we niet in grts

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 09:27:39

      Best leuk om even te experimenteren toch Maar ik hou het maar bij m’n eigen korte koppie.
      Ik heb er gelukkig niet heel vaak last van en kijk eigenlijk nooit op de nummermelder.

      Beantwoorden

  15. Petr@
    Sep 11, 2015 @ 23:06:51

    Een vriendin van mij is er ingetrapt en het heeft haar 500 euro (valt eigenlijk nog mee) en heel wat moeite gekost om alles weer recht te breien.
    Achteraf vond ze zichzelf zo dom ….
    Kapsel 3 vind ik je echt heel goed staan 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 09:30:26

      Toch wel een dure les voor je vriendin, 500 euro is voor veel mensen toch een flinke smak geld. En dan nog alle ongemakken die zoiets oplevert.
      Ja nummer is best aanvaardbaar, maar mijn haar is tegenwoordig véél te dun om zoiets te laten knippen, iets langer haar is dan meestal héél armoedig.

      Beantwoorden

  16. Kakel
    Sep 11, 2015 @ 22:02:54

    Rietepietz, jou staat echt álles 🙂
    Bij mij is het zo erg, als er in mijn telefoon “onbekend” staat, neem ik niet eens meer op. Alleen bekenden hebben mijn 06.
    Je zal ze de kost moeten geven die er toch intrappen…
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2015 @ 09:25:24

      Dat héb je als je een natuurlijke schoonheid bent;-)
      Ik had wel éven met haar willen stoeien maar ze zag de bui al hangen denk ik 😉
      Meestal kijk ik niet op het schermpje vóór ik opneem, het is toch mééstal wel bekend want ik heb niet écht veel last van dit soort dingen.

      Beantwoorden

  17. Renesmurf
    Sep 11, 2015 @ 21:52:45

    En ik denk steeds, ik raak vast zo het spoor bijster, maar nee, ik kon het allemaal tot het einde nog volgen. En dat zegt wel wat.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Sep 11, 2015 @ 21:51:06

    Ik zou daar ook niet in trappen. Wat een leuke kapsels. Jou staat ook werkelijk alles!

    Beantwoorden

  19. Lonely Wallflower
    Sep 11, 2015 @ 19:42:52

    Ach ja… Dit soort dingen zijn zo duidelijk oplichters dat er meteen honderden bellen gaan rinkelen toch?

    Ik ben ooit mijn bed uit gebeld op mijn gsm nummer. Met een nummer in het scherm dat ik niet kende. Was het een psychiatrische inrichting in Scheveningen. Of meneer huppeldehup nog bij mij was, want hij had zich al weer op de afdeling moeten melden. Ik, half slaapdronken nog, reageerde met “nooit van die vent gehoord, dus die zijn jullie nu kwijt, maar succes met zoeken”. Tsja, daar waren ze ook niet blij om maar toch…

    Gekke dingen gebeuren soms. En soms kan je er lekker over bloggen.

    Beantwoorden

  20. Desire
    Sep 11, 2015 @ 19:19:45

    Al heel vaak gehoord en op mijn werk zelf meegemaakt. Daar een paar keer gebeld door een Aziatisch klinkende mevrouw die erg slecht Engels spreekt. Met de mededeling dat mijn computer kapot is en of ik maar even wat gegevens wilde doorgeven … ammehoela!
    Maar toch Rietepietz … ik herken je uit duizenden, welke pruik je ook op hebt haha!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2015 @ 19:28:19

      Het is voor het éérst dat ik ermee te maken kreeg, en omdat ik niéts via m’n pc doe met m’n naam of telefoonnummer, weet ik al zéker dat het nep is.
      Hoe kán dat nou dat je me herkent….. Goh, en ik maar denken dat ik onherkenbaar was;-)

      Beantwoorden

  21. Melody
    Sep 11, 2015 @ 19:02:22

    Inderdaad! !!

    Al lijkt het nog zo voor de hand liggend … toch trappen nog steeds veel mensen erin…
    Om nog maar te zwijgen van mensen die iets betalen na een dreigbrief met incasso. ..

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

