Johnny vlog

Ach héél letterlijk moet dat je niet nemen bij Rietepietz, een vlog is eigenlijk een logje met alléén een  videofilmpje  maar ja, je kent me. Het filmpje heb ik niet zelf gemaakt  en dan wil ik toch weer even het “hoe en waarom” uitleggen en waarom ik pronk met andermans veren.

De laatste week van Sebastians vakantie bracht hij grotendeels met zijn (half)broer Santy (kort voor Santiago) samen door. Pa en Ma moesten weer werken en lieten de broers samen in huis achter met de boodschap ” en jullie hangen niét de hele dag achter de computer met spelletjes spelen, denk erom”.

Het zijn gehoorzame jongens en al zóu je kunnen zeggen dat ze “gespeeld hebben met de computer ”
toch waren Pa en Ma bij thuiskomst méér dan tevreden over hun bezigheden.
De heren hebben samen een filmpje gemaakt, en ik zou bijna zeggen, een kunstwerkje!

Het is wel duidelijk dat beide kinderen behoorlijk creatief zijn, Santy gaat z’n tweede jaar kunstacademie  in en woont in New York. Hij bedacht het script voor de film én filmde terwijl Sebastian  acteerde en interpreteerde.
De  inspiratie kwam (denk ik)  deels uit een schilderij van hemzelf, dat thuis aan de muur hangt, en deels uit de muzikaliteit van Sebastian……. die in de film na een optreden enigszins uitgeblust en teleurgesteld thuiskomt en zijn hart uitstort bij “zijn vriend” Johnny………..

32 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Sep 01, 2015 @ 11:22:25

    Dat hebben ze samen heel goed gedaan, ze hebben duidelijk talent.

    Beantwoorden

  2. J@n.
    Aug 31, 2015 @ 10:58:22

    Het ziet er heel professioneel uit, dat wordt nog wel wat met die knapen.

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Aug 30, 2015 @ 13:44:27

    Die jongelui moeten wel zijn geinjecteerd met de 50-jarengenen van hun voorouders..anders is deze nostalgisch aandoende film niet te verklaren…:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 30, 2015 @ 14:09:36

      Ze hebben een héél brede muzikale belangstelling, gaan ook vaak naar kleine optredens, altijd live en dicht op de artiest. Maar de knullen hebben sowieso een artistieke inslag.en dan overgoten met drie verschillende culturen.

      Beantwoorden

  4. IngridMoorenBlogs
    Aug 29, 2015 @ 16:12:04

    Geweldig….

    Beantwoorden

  5. Spinnetje
    Aug 29, 2015 @ 11:07:23

    Echt een geslaagd filmpje, die sfeer…echt goed neergezet. Zo’n jaren 50 Harlem sfeertje.

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Aug 29, 2015 @ 10:36:06

    Wauw wat origineel! Twee kunstenaars die hun talenten bundelen! Dat belooft wat voor de toekomst!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 29, 2015 @ 12:48:28

      Ik hoop dat ze het op z’n minst voor hun plezier blijven doen, je brood ermee verdienen is knap lastig, dan moet je óf een héél bijzonder talent zijn óf heel veel geluk hebben met de juiste connecties, en misschien wel allebei!

      Beantwoorden

  7. Marion Schütte-de Brabander
    Aug 29, 2015 @ 09:49:20

    Ik kan wel niet alles verstaan maar knap gedaan hoor, geen wonder dat je trots op ze ben.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 29, 2015 @ 12:58:36

      Lastig te verstaan ja, de meeste korte zinnetjes zijn al voorbij eer je aan vertalen toekomt, ik heb óók een paar keer moeten luisteren voor ik het meeste verstond.
      Hij komt dus binnen met de verzuchting ….wát een avond, het publiek…de drank…. ( zoiets dan)
      hij begrijpt maar niet waarom “zij”maar steeds niet naar zijn optreden wil komen, hij heeft haar al zo vaak uitgenodigd….( hij zal vast mij bedoelen) het enige maarmee hij z’n hoofd helder krijgt is met trompet spelen….. en hij draagt het stukje trompetspel op aan “Johnny” het schilderij, die z’n gesprekspartner lijkt te zijn. Hij is blij dat Johnny een man van weinig woorden is enz…. het laat veel open voor vrije interpretatie , best wel kunstzinnig dus!
      Trots is misschien niet het juiste woord, maar ik vind het geweldig dat ze zoiets samen op touw kunnen en willen zetten en hun talenten willen benutten.
      Ik éigenlijk baal ik eens te meer dat ze zover weg zitten. XXX

      Beantwoorden

  8. Tessa | 52druppels.nl
    Aug 29, 2015 @ 09:05:09

    ik sta ergens op een camping en de verbinding hier zorgt ervoor dat ik niet kan kijken… nieuwsgierig nu!
    filmpjes monteren dat wil ik ooit ook nog leren! lijkt me zo gaaf om te doen!
    en dan later als ik groot ben ga ik documentaires maken, haha!

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Aug 29, 2015 @ 00:40:47

    Wat leuk!!! Ook al omdat ze dit samen doen zo warm , broers onder elkaar en ook niet onverdienstelijk. Gewoon al heel leuk om naar te kijken. Wat zou ik trots zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 29, 2015 @ 13:04:08

      Ben ik stiekem natuurlijk wel een beetje maar éigenlijk is het natuurlijk totaal niet mijn verdiensten .
      Maar het is prachtig dat de broers die veel in leeftijd schelen toch zoveel raakvlakken hebben en tot zoiets moois kunnen komen.daar geniet ik van!

      Beantwoorden

  10. renesmurf
    Aug 28, 2015 @ 22:12:11

    Ja, dat is een alleraardigst filmpje geworden, mede door de inleiding, anders had ik er niets van begrepen.

    Beantwoorden

  11. Kakel
    Aug 28, 2015 @ 22:07:12

    Wat een talenten! Het trompetspel van Sebastiaan klinkt stukken beter dan die op de achtergrond, en wat gaan die twee borreltjes er goed in.
    Niet trots zijn, Rietepietz, ik zou het niet doen als ik jou was :-)) Is nergens voor nodig!
    lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2015 @ 22:12:13

      Nee maar ze moesten wát natuurlijk, hij kan niet praten en trompet spelen tegelijk;-)
      Ik hou niet van jazz, maar dit stukje kan me wel bekoren hoor!
      Nee natuurlijk ben ik net trots;-) wél blij met dat ze zich zo leuk kunnen vermaken zonder zinloze spelletjes te urenlang vol te houden. . Een heerlijk creatief span toch?

      Beantwoorden

  12. John
    Aug 28, 2015 @ 21:56:07

    Dat zit echt erg goed in elkaar. Ik verwacht natuurlijk nog veel meer van de heren in de toekomst. Je zal dus wel moeten blijven loggen Riet 🙂

    Beantwoorden

  13. ria
    Aug 28, 2015 @ 21:36:17

    Schitterend

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  14. Zus
    Aug 28, 2015 @ 21:11:23

    .Hahaha,Wat een acteur! Hoe hij die (sterke) drank naar binnen giet.
    En goeie muziek op de achtergrond.Dat schilderij op de muur is niet onverdienstelijk geschilderd. Mooi ! XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2015 @ 21:33:30

      Ja leuk hé, een komediant dat kind en ik ben jaloers op z’n wimpers!
      Santy schildert inderdaad niet onverdienstelijk, hij kreeg een beurs van de kunstacademie waar hij nu leert.Dit was één van zijn toelatingsopdrachten als ik me goed herinner!

      Beantwoorden

  15. Melody
    Aug 28, 2015 @ 20:27:44

    Geweldig …. en ja dat leeftijdsverschil speelt totaal niet, dat maakt het nog mooier !

    Beantwoorden

  16. Marja
    Aug 28, 2015 @ 18:51:20

    Gaaf om zoiets samen met je broer te maken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 28, 2015 @ 19:01:35

      Ondanks het leeftijdverschil van 9 jaar gaan ze reuze leuk met elkaar om, misschien wel omdat Santy om en om bij z’n vader en z’n moeder woonde, nu woont hij met wat vrienden in een studentenappartement. Ze hebben echt van elkaar genoten in vijf weken vakantie dat ze dagelijks bij elkaar waren.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

