zo héérlijk rustig…

Maandag, een zonovergoten dag, ze  maken een héérlijke wandeling.
Wandelen maakt hongerig  maar daar weten ze wel een oplossing voor.
In een omgeving waar de schilder Monet geen gebrek aan inspiratie zou hebben staat een rietgedekt  restaurantje dat hen uitnodigend toelacht.
Onder een bladerdak genieten ze van de gezeefde zon en stillen hun honger in de bijna serene sfeer totdat………… de “serene”sfeer slechts één letter veranderd……

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. IngridMoorenBlogs
    Aug 11, 2015 @ 12:20:10

    Haha….mijn hondje ligt hier met z’n kopje heen en weer te gaan,die houdt er ook niet van.

    Beantwoorden

  2. Renesmurf
    Aug 06, 2015 @ 10:28:50

    Ik vind dat altijd een fijn moment, ik geniet met volle teugen.

    Beantwoorden

  3. Kakel
    Aug 05, 2015 @ 22:48:33

    Hoe bestaat het? Zit je lekker te eten word je overvallen door de sirene. De woordspeling vind ik bijzonder knap gevonden van je. Maar ja, je bent een Woordkunstenaar of niet 🙂
    Lieve groet (ook aan Marion)

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Aug 05, 2015 @ 14:08:42

    Nou ja….. zo’n ramp is het nu toch ook weer niet….. En bovendien dat apparaat stopt onmiddellijk als ‘hare majesteit’ spreekt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2015 @ 14:35:44

      Nou een échte ramp had natuurlijk erger geweest dat is waar, maar wat klinken die krengen hárd als je buiten bent.
      Ja ik heb wél overwicht hé, zodra ik zeg dat het genoeg is is het ook metéén stil;-)

      Beantwoorden

  5. J@n.
    Aug 05, 2015 @ 11:25:06

    Er zijn plannen om in de toekomst over te gaan op sms-alert, toch wel beter dan die rotherrie, laten ze er maar snel mee beginnen, want een piepje van je mobieltje maakt tenminste niet zo erg.

    Beantwoorden

  6. Marion Schütte-de Brabander
    Aug 05, 2015 @ 09:38:49

    Ik ken dat plekje niet, iets voor de volgende keer.?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2015 @ 14:32:31

      Ja hoor, dat plekje ken je wél, dar hebben we ook wel eens gegeten, Henk en ik zijn er alleen via een heel andere weg gekomen maar die weg is niet “rolstoelbestendig”!
      Henk at daar een broodje oosterse kip, dat zou jou ook wel smaken denk ik XXX

      Beantwoorden

  7. John
    Aug 05, 2015 @ 09:33:49

    LOL, ik stoor me wel aan die sirene elke eerste maandag. Wat mij betreft schaffen ze die test gewoon af. Want dat kan ook anders.
    Henk eet overigens lekker rustig door. En dat zou ik dan ook wel doen.

    Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    Aug 05, 2015 @ 00:30:47

    Hij doet het in ieder geval nog wel haha. Ziet er lekker uit hoor, was je eitje niet koud geworden haha……

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Aug 05, 2015 @ 00:15:26

    Je weet dan wel gelijk hoe laat het en dat het de eerste van de maand is 🙂

    Beantwoorden

  10. Zus
    Aug 04, 2015 @ 22:50:43

    Het was een ideaal decor voor een etentje in de stille natuur.en dan krijg je dat!
    En het ziet er nog wel zo lekker uit. Volgende keer niet meer op maandag gaan.Groeten XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2015 @ 08:45:00

      Totáál niet aan gedacht dat het de eerste maandag van de maand was, complete “verrassing” dus.Maar het heeft ons evengoed wel gesmaakt hoor want het zag er niet alleen lekker uit, het wás ook lekker;-) XXX

      Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Aug 04, 2015 @ 20:05:31

    Ik vraag me af hoe Monet hierop zou gereageerd hebben moest hij op zo’n moment aan het schilderen zijn.

    Beantwoorden

  12. Tessa | 52druppels.nl
    Aug 04, 2015 @ 20:01:06

    Haha, ik moet zo lachen om jouw man die in alle rust door eet. Alsof het gejengel van die sirene er bij in is gemonteerd

    Beantwoorden

  13. Melody
    Aug 04, 2015 @ 19:50:46

    tja….. had ik jullie toch wel ietwat slimmer ingeschat…. wie vergeet nou op maandag dat alarm (grijns)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2015 @ 19:55:55

      Ik dus, ik denk er nooit zo bij na en meestal ben ik dan toch binnen.maar met mooi weer kán het natuurlijk gebeuren al lunchen we meestal iets later als we ergens onderweg eten. Ik had jou natuurlijk even moeten waarschuwen voor het lawaai, je arme hoofd!

      Beantwoorden

  14. beaunino
    Aug 04, 2015 @ 19:48:43

    Hahaha, je schrikt je toch rot! Hadden jullie weer;-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2015 @ 19:53:27

      Meestal ben ik binnen rond lunchtijd en dan hoor ik het zelfs meestal niet, dit wás even schrikken, zó hard! Waarschijnlijk zaten we heel dicht bij zo’n “apparaat” ik begreep diréct dat het geen defect koffiezetapparaat was;-)

      Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Aug 04, 2015 @ 19:00:58

    Daar zit je dan… hahaha!
    Wat een herrie hè, ik vond ook dat het hier lang duurde…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2015 @ 19:12:51

      já het duurde érrug lang vond ik, ik aarzelde nog om de camera e pakken omdat ik dacht “dan is het nét afgelopen zodra ik ‘m heb! Maar we mochten er nóg een tijdje van “genieten”!

      Beantwoorden

  16. Marja
    Aug 04, 2015 @ 18:50:05

    Ik heb inderdaad genoten. Niet van de sirene, maar van je onverstoorbare man. Hij knabbelt lekker door terwijl jouw bord staat af te koelen.

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Aug 04, 2015 @ 17:51:06

    ja dat valt dan even rauw op je dak. Zo’n idyllisch plekje , daar reken je niet op. Gelukkig een oefening en geen echte ramp.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

