vakantieadresje?

De vakantierust heeft nu toch wel toegeslagen in logland, het is rustig maar voor het geval er nog iemand een vakantie stekkie zoekt laat ik zien waar zoon Ruud met z’n gezin was. Kijk hier logeerde ze een  kleine week, eh…. nee dat is niét bij ons in de tuin hoor!

colvak2
Je moet er even voor naar Colombia maar dan héb je ook wat! De broer van schoondochter Andrea heeft daar in een soort jungle een koffieplantage en die werd bezocht.
Koffie genoeg ja, dát wel, alleen nergens een stopcontact…. én  geen koffiezetapparaat.
Ook géén gasaansluiting en zo  gaat een flink deel van de dag op aan “vuurtje stoken en aanhouden”  daarop eten klaarmaken én “koffie koken” want koffie is er genoeg dat zei ik al.

colvak1
Het meubilair en de inrichting is zo te zien niet  door Jan de Bouvrie verzorgd maar dat stoort Sebastian zéker niet!
Er is lekker weinig waar je over kunt struikelen als je “even snel naar buiten wilt”   omdat mevrouw vogelspin nog niet in de gaten had dat er nieuwe tijdelijke bewoners zijn gearriveerd.

colvak3
Van de brulapen heb je geen last, die maken wel veel lawaai  maar komen niet dichtbij zolang je op het land bent.
Zien kun je ze alleen in de bomen als je in autobanden hangend 2 uur stroom afwaarts naar beneden dobbert …en dat doe je dan natuurlijk….

Colvak

Eigenlijk véél relaxter dan de heenweg  in de auto….voor zover het auto pad reikte….. en verder lopen met de machetes bij de hand én de bagage….. !
Maar daar maak je natuurlijk het beste van met z’n allen!

Ruud stuurde  de link van het luxe  hotel  waar ze, na het oerwoud (waar de  naaste buren indianen waren),  5 dagen lui zijn geweest.
Ze waren de enige gasten en werden vertroeteld door het personeel.
Het hotel ligt vlak bij het dorpje Buritaca aan de caraibische (noord) kust ).
Niét allemaal tegelijk boeken, ze hebben 11 kamers, niet één met warm water, TV of een minibar….. precies ja, uit milieuoverwegingen!
Nou ja, de temperatuur  buiten maakt héél veel goed!
 

58 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. J@n.
    Jul 28, 2015 @ 11:46:21

    Maar gelukkig was er wel internet.:-)

    Beantwoorden

  2. Christel
    Jul 27, 2015 @ 22:21:35

    Dat gesjokkel in de bus, het zou niets voor mij zijn. Wel prachtige natuur.

    Beantwoorden

  3. Regenboogvlinder
    Jul 27, 2015 @ 18:35:49

    Eigenlijk geloof ik best wel dat je kunt wennen aan een primitief leventje. Zeker als je weet dat het maar voor korte tijd is. Ik zou het alleen niet zo snel doen, maar het moet wel een super ervaring zijn, daar geloof ik wel in! Leuke video ook :-).
    Wat een weg zeg… Leuk dat je dit deelt Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 27, 2015 @ 18:43:36

      Ik kreeg gisteren de 234 ándere foto’s en filmpjes…. héb je even;-)
      Tv enzo zijn thuis al sowieso niet gewend, is toch nooit tijd voor. Maar het was wél heerlijk even “geen bereik” te hebben omdat er anders toch altijd nog veel mailverkeer is over het werk. Maar aan dat dobberen op een autoband zou ik héél goed kunnen wennen;-)

      Beantwoorden

  4. Lenjef
    Jul 27, 2015 @ 14:37:44

    Van droom naar nachtmerrie

    sommigen willen de stress en het jachtige leven ontvluchten
    zouden graag vertrekken
    naar heel rustige plekken
    zonder comfort, het begin van meer dan tienduizend zuchten

    Heel mooi….om naar te kijken, Rietepietz! 🙂
    Lenjef

    Beantwoorden

  5. Hartelijke Hot Hulk
    Jul 27, 2015 @ 11:12:22

    ENG ! ! !
    Avonturen, overdag en in de avonduren.

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Jul 27, 2015 @ 10:31:57

    Nou dat is echt terug naar de natuur! Geweldig leuk!
    Een hele bijzondere ervaring lijkt me.
    Het hotel is prachtig!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 27, 2015 @ 14:54:08

      Het “terug naar de natuur” is voor de broer van onze schoondochter met zijn koffieplantage eigenlijk gewoon dagelijkse kost. Voor de kinderen natuurlijk wel een heel bijzonder ervaring.

      Beantwoorden

  7. gewoonanneke
    Jul 27, 2015 @ 00:35:06

    Dat is nog eens echt vakantie zeg, zonder veel luxe. Heerlijk even tot rust komen. Jammer dat je er dan weer zo’n eind voor moet reizen vooraf……..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 27, 2015 @ 08:22:16

      De rust zal voor hen véél zwaarder tellen dan het reizen, ze zijn gewend om veel te reizen en de reis van Boston naar Bogota is een beetje “peanuts” voor ze. maar dit soort rust is normaal ver te zoeken.

      Beantwoorden

  8. Paul
    Jul 26, 2015 @ 22:40:20

    Brrr, vogelspinnen. Ik las er ook al iets over op het blog van Sabine (die in Colombia woont bij haar vriend).

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Jul 26, 2015 @ 19:23:34

    Wat een prachtige ervaring moet dit zijn geweest die vast en zeker een geweldige herinnering wordt!

    Beantwoorden

  10. roadlaura1969
    Jul 26, 2015 @ 16:38:36

    Met recht een avontuur, leuk liedje wat de jongens zongen, blijft in mijn gehoor zitten. Je zoon heeft jouw ogen wat ik zo kon zien. 😊

    Beantwoorden

  11. beaunino
    Jul 26, 2015 @ 12:22:29

    Mooi stekje wel;-))

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 26, 2015 @ 13:45:24

      Ik zie jou wel even in dat hutje zitten, even vér weg van alles dat er nog op je af komt …lekker in je hangmatje schommelen ,of nog beter, lekker in de autoband de rivier afzakken….. sssttt…. niet storen!

      Beantwoorden

      • beaunino
        Jul 26, 2015 @ 14:02:14

        Ja hé? Alleen, of ik dan echt tot rust zou komen is maar de vraag. Maandag kreeg ik ineens het idee om dinsdag vroeg met de motor naar Terschelling te gaan voor 1 nachtje. Maar wat zouden we eraan gehad hebben als mijn gedachten toch steeds hier waren. Het komt wel weer Riet.

        Beantwoorden

  12. meninggever
    Jul 26, 2015 @ 12:02:39

    Colombia is een beetje een ‘dubbel land’. Mooi, aantrekkelijk, maar ook gevaarlijk. Ik ken het vooral door de erg fraaie oude propellervliegtuigen als de DC-3 die daar nog steeds dienst doen. Bijzonder land om heen te gaan….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 26, 2015 @ 13:43:45

      Ja dat klopt, ze zijn ook wel eens in gevaarlijker gebied geweest dan nu. Maar omdat het “land van herkomst is” van de schoondochter en zij er nog familie heeft wonen zie je dan toch wat meer van het land .

      Beantwoorden

  13. hanscke
    Jul 26, 2015 @ 10:34:47

    Het lijkt me allemaal heerlijk voor de avonturiers en de mensen die van uitdagingen houden. Ik geloof niet dat ik tot die groep behoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 26, 2015 @ 13:39:29

      Ik weet zelfs zéker dat ik niet tot die groep behoor. Nou is het voor dit stel niet eens écht het avontuur zoeken maar omdat de broer van onze schoondochter daar die koffieplantage heeft hebben ze dáár de omgeving verkent.

      Beantwoorden

  14. John
    Jul 26, 2015 @ 10:06:55

    Dat is nog eens echt vakantie, want geen computer, smartphone, of tv tijdens je vakantie is pas echt vakantie van alles.
    Ik zou met zo’n vakantie absoluut geen probleem hebben. Ik zou me wel redden in ieder geval.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 26, 2015 @ 10:10:59

      Ja dat denk ik óók wel, voor “contact in geval van nood” is het internet natuurlijk wel super maar als het er niet is houdt alles op. Ruud zal de TV niet missen want die hebben ze thuis óók niet;-) en warm water heb je niet heel veel nodig als je ergens in de jungle zit denk ik, nou ja voor koffie en thee maar daar maak je dan een vuurtje voor!

      Beantwoorden

  15. Marion Schütte-de Brabander
    Jul 26, 2015 @ 09:57:00

    Als je de ongemakjes voor lief neemt lijkt het me voor de jongens een machtige ervaring. En wij kunnen, vanuit onze luxe, mee genieten.
    XXX

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jul 25, 2015 @ 23:35:00

    Off topic, ik las het op 112 van die auto op de haagweg en nog veel meer ellende in de stad met omgevallen bomen. Op een kade zelfs vijf stuks. Maar ik ben lekker veilig binnen gebleven

    Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Jul 25, 2015 @ 23:32:55

    Het ziet er wel prachtig uit, maar net even te ver rijden 🙂

    Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    Jul 25, 2015 @ 21:39:41

    Meestal ben ik hier de brulaap in huis. De rest van mijn gezin zou mij met alle plezier daar naar toe sturen, maar ik blijf lieven rond het station hangen.

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Jul 25, 2015 @ 21:23:17

    Ook al ziet het er aardig uit, niets voor mij, blijf liever thuis………

    Beantwoorden

  20. Kakel
    Jul 25, 2015 @ 21:05:58

    Wat ontzettend stoer om zo op vakantie te gaan! Die auto…deint net zo erg als het schip van de Efteling. Ik herkende meteen het nummer op de radio: King Kunta 😉 Maar eh…dat dobberen op die autoband… Zitten daar geen krokodillen?
    Reken maar dat ze wat te vertellen hebben na afloop. Daar kun je minstens tien blogs aan wijden.
    Lieve groet Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 25, 2015 @ 21:14:13

      O ja zéker als Ruud gaat vertellen, bij hem vergeleken kan ik slecht uit m’n woorden komen;-) Er zaten daar géén krokodillen en het water was op sommige stukken zó ondiep dat Sebastian ook regelmatig “van de band af kwam”!
      Sebastian is nóg in Colombia met zijn oudere halfbroer dus die heeft héél veel te vertellen als hij terug is.

      Beantwoorden

  21. Tessa | 52druppels.nl
    Jul 25, 2015 @ 19:21:33

    Wauuwww, wat een geweldige ervaring! Op die vogelspin na dan!!!
    Misschien moet ik ook eens over mijn reiservaringen gaan bloggen… Denk altijd dat ik de enige ben die dat wat boeit…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 25, 2015 @ 19:27:40

      O nee hoor er zijn héél veel mensen die daar interesse in hebben. Ik hou zélf totaal niét van reizen maar dan is het natuurlijk reuze makkelijk om alles zo kant en klaar aangereikt te krijgen;-)

      Beantwoorden

  22. margrietspanjaard
    Jul 25, 2015 @ 19:05:34

    In 2000 trokken wij (begeleid) door Borneo en geloof me…Rietepietz…het went heel snel als er niet anders is en je met een groep bent en als je ziet hoe die mensen leven en hartstikke gelukkig zijn met niets dan realiseer je je dat je maar heel weinig nodig hebt. Eerlijkheid gedient me te vermelden dat we dit slechts 3 weken deden, maar…..een ervaring om nooit te vergeten EN dankbaar te zijn voor wat je nu en hier allemaal hebt 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 25, 2015 @ 19:25:13

      Zij waren er met familie die er wonen én werken dus dan ben je in goede handen.
      Vooral kleinzoon Sebastian vond het machtig indrukwekkend dat hij een oerwoud “logeerde”! Ouders met ieder een andere cultuur, die leven in wéér een andere cultuur geven hun kinderen van álles extra mee als ze het goed doen!

      Beantwoorden

  23. Melody
    Jul 25, 2015 @ 19:03:18

    oef…. ook al ziet het er nog zo leuk uit allemaal…. ik blijf toch maar thuis dan 😉

    Beantwoorden

  24. IngridMoorenBlogs
    Jul 25, 2015 @ 17:07:59

    Ik blijf toch maar thuis…..

    Beantwoorden

  25. datzalwel
    Jul 25, 2015 @ 17:05:33

    Het lijkt me schitterend maar voor ons westerlingen toch wel moeilijk om zo zonder enige luxe te “overleven ” Wij hadden enige dagen een paar uur geen water en wat zijn we dan vreselijk onthand.Zover van de natuur. Maar het moet er geweldig zijn als je ermee weet om te gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 25, 2015 @ 17:52:42

      Je kunt Ruud overál neerzetten en hij weet zich te handhaven, ze vinden ook alles interessant en dat helpt natuurlijk.
      Voor mij is het ook niets hoor, ik mag graag een beetje comfort hebben al kán ik me best goed behelpen als het zou moeten, dat heeft óók z’n charme;-)

      Beantwoorden

  26. Marja
    Jul 25, 2015 @ 16:59:05

    Mag ik dit luxe resort even aan me voorbij laten gaan? Ze zullen vast genoten hebben, maar ik blijf liever thuis met warme douche en zonder vogelspin.
    Jij houdt er natuurlijk een schitterend logje aan over. Dat dan weer wel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 25, 2015 @ 17:04:30

      Ik heb helaas maar een paar foto’s want ze hebben natuurlijk héél veel gezien en meegemaakt dat jij en ik nooit zullen zien, maar ik moet er, nét als jij, niet aan dénken om daar vakantie te gaan houden.
      Het warme water kun je daar wel missen met de temperaturen daar! Hij heeft zóveel verhalen!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

