kusje ?

De twee “wat oudere dames” kijken vanaf de buitenkant hoe druk het is bij de Aldi.
Zo te zien niet druk, dat is prettig  omdat één van de dames in een rolstoel zit en bij grote drukte is dat soms lastig.
De “rolstoeldame” heeft alleen maar een pak papieren zakdoeken nodig en daar ga je natuurlijk niét voor in een drukke kassa rij staan.
Ze nemen de gok, en gaan op zoek naar de zakdoeken die aanvankelijk nérgens te vinden zijn, zeker uitverkocht!
Bij het zoeken naar een uitgang blijken de zakdoeken, als een soort reminder,  hoog opgestapeld te liggen naast de lopende kassaband.
Een pak zakdoeken gaat op schoot bij de dame in de rolstoel en de andere dame of wat daarvoor door moet gaan duwt de rolstoel in de rij voor kassa 2.

In de rij voor de nét geopende kassa staat  slechts  één echtpaar met een kar boodschappen, Maar dan wel een kar met een kop er op! De inhoud van de kar doet minsten 2 grote zoons vermoeden, misschien wel drie, hetgeen wel klopt met de geschatte leeftijd. Het ontlokt de dames een onhoorbare zucht, ze kunnen zoveel leukere dingen doen met hun middag uit maar ja, je kunt  als dame natuurlijk het risico nemen als “snotneus” door het leven te moeten.

De vrouw van het echtpaar voor ze is een tamelijk doorsnee “moederlijk” type, de man  heeft ondanks de blote armen tóch “een mouw” met een druk gedecoreerd patroon .
De dames zijn “van het soort” dat er overheen probeert te kijken en meestal lukt dat wel, het gaat uiteindelijk om de mens, niet om het plaatje weten ze op hun leeftijd wel!
Terwijl de man zich licht naar achter draait om de aankopen op de band te plaatsen ziet de jongste dame in de hals van de man iets waardoor ze  een glimlach niet kan onderdrukken, humor in een tattoo is nieuw voor haar!

Op hetzelfde moment ziet de man de dames, kijkt even en zegt dan;  “is dat álles wat U af moet rekenen? ” Wanneer  de dames dat bevestigen maakt hij een “stop gebaar”gebaar naar de kassière en zegt; “help U éérst deze dames maar ” !
Wijzend op de hals van de meneer zegt de jongste dame; “die kunt U wel als van mij beschouwen”.
Zijn vrouw kijkt even niets begrijpend naar de hals van haar man en dán valt het dubbeltje.
Vast even vergeten  dat haar man een tattoo van  paar bloedrode kussende lippen  in zijn hals  heeft. Ook bij haar breekt een lach door en ze zegt; “U mag gerust even hoor”!
Zóver wil de dame nou  ook weer niet gaan en na een vriendelijk bedankje gaat ieder zijn eigen weg.
Humor….?  Het ligt vaak  op straat of eh…. het  zit in een tatoo!
kusje

59 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Jul 16, 2015 @ 17:33:25

    Haha, wat leuk. Ik heb zo’n kus-tattoo nog niet eerder gezien, ik zal er eens op letten!

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    Jul 15, 2015 @ 17:01:22

    Whahaha, helemaal geweldig, Rietepietz. Dat heb je weer smakelijk verteld. 😉

    Beantwoorden

  3. Petr@
    Jul 13, 2015 @ 11:31:17

    Wat leuk Riet, zo zie je maar de humor ligt op straat of in dit geval op de vloer van de supermarkt!
    Gevat vrouwtje hoor, die jongste 😉

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    Jul 12, 2015 @ 22:09:31

    Ja, er lopen veel vreemde kostgangers rond op aarde, en een heleboel kom je tegen! Vreemde tatoeage op een nog vreemdere plek!

    Beantwoorden

  5. Corja
    Jul 12, 2015 @ 21:06:02

    Die jongste dame was wel behoorlijk van de tongriem gesneden. Heb zo’n vermoeden dat ik haar ‘ken’. Jij ook? Heerlijk stuk, weer. En tattoos, nee laat maar zitten. Veel mensen verdenk ik ervan dat ze ze vooral voor ‘de buitenwereld’ laten zetten. Zodra er één zonnestraaltje te zien is, gaat alles wat die plaatjes bedekt uit. Brrrrr!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 21:36:48

      Eh…..nou je het zegt, volgens mij kom ik haar we; een tegen;-)
      Tja, men zégt meestal het voor zichzelf te doen, misschien net zoals ik éigenlijk gewoon voor mezelf een soort dagboek in logjes schrijf en er dan tóch iedereen “mee lastig val” 😉 Nou ja, zolang ik niet hoef mogen ze van mee hoor al vind ik het toch een soort “lidtekens”

      Beantwoorden

  6. Zus
    Jul 12, 2015 @ 20:24:50

    Zo’n tatoo op zich, nou,,,, mwa. Maar af en toe geven ze leuke siuaties,
    Je moet ze wel even zien dan ! XXX

    Beantwoorden

  7. ria
    Jul 12, 2015 @ 20:22:47

    Of het zit achter de oren:-D

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  8. meninggever
    Jul 12, 2015 @ 15:43:20

    Ik heb geen enkele tattoo, moet er niet aan denken. Maar wil nog wel eens oude dametjes voor laten gaan. Onlangs weer een. Met maar een pak sinaasappelsap in haar ene hand, met de andere een rollator voortduwend. Ze kwam van opzij de rij in. Ik liet haar voor, ach, dat ene pak….maar dat oude dametje bleek een soort Mrs Hyde. Uit haar rollator kwamen een stuk of 20 boodschappen. Ze maakte dus misbruik van mijn aardige karakter. Kortom, dat nooit weer. Al was het maar om de dodelijk blikken van vrouwlief te ontlopen die me vaak waarschuwt voor dit soort dames….:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 16:08:17

      Of nét als deze man zo slim zijn om te vrágen of dat het enige is dat ze af moet rekenen, want tja , dat soort Benidorm basterds verpesten het voor “oudjes” als Marion en ik 😉

      Beantwoorden

  9. cornma
    Jul 12, 2015 @ 11:55:13

    Een mooie tattoo is niet lelijk. Het hangt er ook vanaf op welk deel van je lichaam hem laat zetten. Nee, zelf heb ik er geen.
    Dit was natuurlijk wel een superleuke ontmoeting.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 12:08:31

      Als ik eerlijk ben( en waarom niet) heb ik nog nooit een mooie gezien, maar dat ligt vast aan mij.Ik zie het hoe dan ook als een verminking van de huid. Maar wie het mooi vindt heeft mijn zegen natuurlijk. Deze grap kon ik dan weer wél om lachen!

      Beantwoorden

  10. beaunino
    Jul 12, 2015 @ 11:17:40

    Klinkt als een stel dat ik heeeel vaag ken. Zouden ze misschien zomaar geweest kunnen zijn.
    Geen tat voor mij, dank u!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 11:23:23

      Goh, wat leuk dat jij de dames meent te kennen, zijn ze altijd zo “lollig” tegen het winkelende publiek? 🙂
      Nee ik hoef ook niet hoor en ik blijf het lelijk vinden maar wie ben ik, dit is dan wel weer een leuke grap omdat je tóch even kijkt of het “echt” is. Misschien wilde de man zich nooit meer wassen nadat bijv. Maxima hem daar gekust had;-)

      Beantwoorden

  11. John
    Jul 12, 2015 @ 10:13:39

    Ja die kus tattoos zijn een rage momenteel. Geen haar op mijn hoofd of gezicht die daar aan denkt. Sommige trends slaan namelijk echt nergens op.
    Maar humor is dit verhaaltje zeker. Ik weet natuurlijk allang wie die oudere dames 😛 zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 11:02:37

      Ik zag het voor het eerst, en ik weet natuurlijk niet óf hij een betekenis heeft voor de man , en zo ja welke . Maar dat geldt voor mij natuurlijk voor vrijwel iédere tattoo, behalve voor gevallen als bij onze (schoon) kleinzoon waar de clubliefde voor zijn Feyenoord wel duidelijk is…. alsof er géén vlaggetjes en posters te koop zijn;-).
      Oh…. je ként de dames;-)?

      Beantwoorden

  12. Marion Schütte-de Brabander
    Jul 12, 2015 @ 10:08:46

    Dat was weer een leuke ervaring.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 10:57:28

      Was leuk hé, jammer dat ik de man niet meer buiten zag, daar in de kassa rij durfde ik hem niet in verlegenheid te brengen door te vragen of ik een foto mocht maken;-)
      Volgens mij had hij de lol er wel van ingezien om ( onherkenbaar) op mijn logje te prijken met zijn kus.
      Nou ja, nu heb ik een foto van Peter misbruikt;-) op naar ons volgens avontuur XXX

      Beantwoorden

  13. Jokezelf
    Jul 12, 2015 @ 09:31:29

    Leuke ontmoeting.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Jul 11, 2015 @ 23:16:57

    zo zie je maar een tatoo zegt niet veel over de mens 🙂

    Beantwoorden

  15. Kakel
    Jul 11, 2015 @ 21:36:50

    Goh, wie zou de jongste van het stel geweest zijn? Ik heb niets tegen tattoos. Ieder het zijne.
    En die pakkerd had de meneer wel verdiend!
    Jullie hadden best een pakje zakdoeken tegen de tranen van plezier weg kunnen geven.
    Lieve groet Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 11, 2015 @ 21:55:30

      Tja…. dat zou ik óók wel eens willen weten;-)
      iedereen moet natuurlijk zélf weten of hij/zij een tattoo wil, in zoverre heb ik er dus ook niets op tegen, maar ik vind het wél jammer ( lees lelijk) zo’n volgekledderde arm. Nou ja, er lopen ook mensen met kleding die ze niet staat of lelijk is natuurlijk….. maar dié kan uit;-)
      Maar het was even groot plezier in de rij bij de kassa. Buiten zou ik zeker gevraagd hebben of ik een foto mocht maken, dat wilde in midden in de kassa rij niet vragen om de boel niet op te houden en de man niet in verlegenheid te brengen.

      Beantwoorden

  16. Marja
    Jul 11, 2015 @ 20:51:30

    Wat een fijn stel, met of zonder plakplaatjes. Er zijn tegenwoordig niet veel van die attente mensen.

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Jul 11, 2015 @ 20:39:01

    Gemiste kans Riet haha…. Nee hoor tatoos zijn ook niet zo mijn ding. Maar de mensen die ze hebben zijn ook niet anders natuurlijk. En toch wel lief dat ze je voor lieten gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 11, 2015 @ 20:45:53

      Ja natuurlijk, zitten óók gewoon goede en slechte mensen onder hoor. Deze man het het hart op de juiste plaats én gevoel voor humor want hij kon er allemaal wel om lachen. ik blijf zo’n vol getekende arm lelijk vinden maar die “kus” in zijn nek was echt lachen, leent zich prima voor grappen!

      Beantwoorden

  18. Regenboogvlinder
    Jul 11, 2015 @ 18:51:22

    Wat een leuke ontmoeting.. ach er zijn best heel aardige mensen op de wereld al hebben sommigen dan een tattoo… 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 11, 2015 @ 19:02:41

      dat weet ik wel zéker ja, ;één daarvan is onze (schoon) kleinzoon is een lieverd….mét een grote tattoo op z’n been….van Feyenoord om het nóg erger te maken 😉 !

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jul 11, 2015 @ 21:39:15

        Mijn schoonzoon heeft 2 armen vol, allemaal herinneringen..
        Mijn zoon heeft er een aan de binnenkant van zijn onderarm.. Heeft een betekenis maar ik ben vergeten welke.. Niet lelijk eigenlijk. Ach.. Leven en laten leven hè..

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 11, 2015 @ 21:47:46

          Ja zo is dat, hoewel ik het jammer blijf vinden dat mensen hun huid zo “beschadigen” !

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Jul 11, 2015 @ 22:05:01

            Is waar hoor, de dochter van mijn schoondochter heeft ook heel erg grote tattoos, zo zonde. Van voor over haar schouder naar haar onderrug, armen, ondebenen, ik snap dat dan weer niet. Mijn zoon wilde het altijd al en wij hebben het lang uit zijn hoofd gepraat. Zijn vrouw wilde het ook niet, maar hij had het eenmaal,in zijn hoofd, toen heeft ze hem een keer een tegoedbon gegeven van den tattooshop met kerst of verjaardag. Nog geen week later had hij hem en hij is er nog steeds blij mee…

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Jul 12, 2015 @ 07:17:17

              Het zou véél erger zijn als ze zwaar aan de de drugs of de alcohol zijn toch?

              Beantwoorden

              • Regenboogvlinder
                Jul 12, 2015 @ 12:56:52

                Ja Riet, helemaal waar, helaas hebben we een nichtje in de familie, ze is bijna 42, het maatje van mijn zoon vroeger, zelfde leeftijd. Vanaf haar 18e verslaafd aan drank, drugs. Verschrikkelijk… wordt nooit meer wat. Altijd angst voor mijn schoonzus voor een heel erg zwaar telefoontje.. pfff

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  Jul 12, 2015 @ 13:04:16

                  Afschúwelijk om dat als ouder mee te maken lijkt me.

                • Regenboogvlinder
                  Jul 12, 2015 @ 13:22:48

                  Is het ook… ze heeft ook nog een kind gekregen van een zeer bekende crimineel, rare kringen waar ze in verkeert hoor. Het jongentje wordt binnenkort 8 jaar, wordt opgevoed door een tante (zus van haar vader), die was alleenstaand zonder kinderen en heeft het op zich genomen. Maar zijzelf kijkt amper naar hem om en dat voelt hij nu heel erg. Zo triest. Komt niet als er afgesproken is, kan opeens niet op zijn verjaardag komen, zulke dingen, echt zo zielig voor dat ventje.
                  Zij heeft ook nog, stoned en wel, een ongeluk gehad met de fiets. Is ze met haar hoofd op een trottoirband geknald, schedelbasisfractuur had ze. Daar heeft ze ook een tik van gekregen, ook nog borderline patiënt, dus ga maar na. Een heel triest geval… en ook al willen ze helpen (ouders vooral), ze weet het allemaal zelf beter. Af en toe is ze wel clean hoor, komt ze weer in een project terecht, krijgt ze weer begeleid wonen of zo. Niet te geloven hoe zulke mensen worden geholpen hoor. Maar het heeft geen nut.. En een leuke meid dat ze vroeger was, kon goed leren, had een goeie toekomst voor zich… Ouders gingen scheiden en ze ging los.. Dus mijn schoonzus vindt dat ook extra erg en heeft er ook een schuldgevoel over. Maar goed, haar broer is iets jonger en is goed terechtgekomen. Zeg niks natuurlijk..

                • rietepietz
                  Jul 12, 2015 @ 14:42:50

                  Verschrikkelijk allemaal!

  19. Melody
    Jul 11, 2015 @ 18:29:33

    oeps….het scheelde dus niet veel of die ene dame had in de Aldi een wildvreemde man gezoend…. oeiiiiii da’s nieuws voor de regionale bladen of sterker nog de landelijke, ik ‘zie’ haar al in shownieuws van sbs6 voorbij komen 😉

    Beantwoorden

  20. Tessa | 52druppels.nl
    Jul 11, 2015 @ 17:22:21

    Wet een gevat dametje, die jongste. Wie zou dat geweest zijn joh? 😉

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Jul 11, 2015 @ 16:55:47

    een uitnodigende tatoo is het in ieder geval wel.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

