Levi vertelt (3)

Dácht ik het niet, mijn (over) grootje houdt jullie weer totáál niet op de hoogte van mijn wel en wee!  Doe ik zelf dan wel weer want er is héus genoeg te vertellen hoor!
Jullie weten nog wel dat ik ondertussen een lief zusje heb, precies Amber  en die is ondertussen alweer 5 maanden oud! Liefje hé!

Am
Ja het is natuurlijk bést wel een grote verandering voor mij.
Als grote broer heb je  een voorbeeldfunctie en moet je waar nodig een beetje helpen!
Op maandagmorgen ga ik altijd naar de peutergym, dat is kéileuk joh!
Amber gaat altijd mee  en  tot voor kort lag ze gewoon te pitten in de kinderwagen terwijl ik me uit liep te sloven op de klimrekken  en van alles waar je op en in kunt klimmen.
Ik kan al razendsnel door zo’n soort koker kruipen, zó snel dat m’n grootje mooi te laat is met de camera!

Lespeel
O wácht, ik ga proberen of Amber mee wil spelen, misschien vindt ze het ook wel leuk al kan ik het natuurlijk al véél beter dan zij…. dacht ik wel, ze ligt bij de uitgang i.p.v. er doorheen te kruipen….zucht… ze heeft nog héél wat te leren!

Am1
Ja zó wordt het niks hé!  Nou ik leg nog wel een keer uit wat de bedoeling is……je moet er van de éne -naar de andere kant doorheen kruipen zus,  hé hé, daar is ze!
Toch wel knap voor zo’n klein ding,  ze is eigenlijk nog maar nét die andere nauwe gang waar ze door moest vergeten en dan dit weer!

An2
Maar goed,  na een uurtje is het feestje afgelopen en gaan we naar huis.
Terwijl mama voor mij een boterham maakt maak ik me nuttig met Amber haar fruithapje voeren.
Jawel hoor, dat kan een grote broer al heel netjes, kijk zelf maar.
Ik praat tegen Amber natuurlijk “op z’n babies” maar  als jullie me niet zo goed verstaan is dat niet zo erg, ga maar even na wat je zelf zou zeggen als je een baby voert…. en opletten hé, dat je niet bij ieder hapje zélf je mond open doet want dat grote mensen altijd als ze een baby zien voeren!
Tot de volgende keer , dág!

57 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Jul 16, 2015 @ 17:36:37

    Aaaa, en dat filmpje: zo schattig! Wat gaat het allemaal toch hard he! Dochter heeft er nu een (half)broertje bij en ik vind het net zo leuk als toen zij geboren werd – ik kan niet wachten tot de kleine man weer komt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 16, 2015 @ 17:54:44

      Feestje hé, die kleintjes, Voor je dochter ook fijn dat jij zo betrokken bent bij haar halfbroertje, (ik las er al eerder over bij je) Voor ons is het de derde”generatie”die we op zien groeien, zó bijzonder joh!

      Beantwoorden

  2. Christel
    Jul 12, 2015 @ 22:09:35

    Ze krijgt maar weinig te eten hoor. Muizehapjes. 🙂

    Beantwoorden

  3. Corja
    Jul 12, 2015 @ 21:22:19

    Wat een schatjes! Wat zul je genieten. Zo leuk hoe je over ze schrijft!

    Beantwoorden

  4. cornma
    Jul 12, 2015 @ 11:49:51

    Je hebt het schrijftalent en de humor van je grootje in de genen, Levi. Daar mag je heel erg blij mee zijn. Ik denk, dat jouw zusje net zo leuk en lief wordt, dat kan haast niet anders met zo’n lieve grote broer.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 12, 2015 @ 12:06:27

      Levi zegt;
      Dankjewel tante Cornma, mijn grootje is ook best wel trots op mij hoor, al schrijf ik nu nog even beter dan dat ik praat volgens haar, maar dat komt nog wel.Ik pas me nog een beetje aan bij Amber;-)

      Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Jul 11, 2015 @ 10:35:39

    Schattig 🙂

    Beantwoorden

  6. beaunino
    Jul 11, 2015 @ 08:55:28

    Wat ben jij een lieve grote broer voor je kleine zusje Levi. Hartstikke knap van je dat je haar kan helpen. Wat zullen ze allemaal trots op je zijn. En op je zusje natuurlijk ook.

    Beantwoorden

  7. RenéSmurf
    Jul 10, 2015 @ 23:41:35

    Weer genoeg te beleven en te doen en te vertellen!
    Het leven gaat supersnel, dus fijn dat je hier even de tijd voor had.

    Beantwoorden

  8. John
    Jul 10, 2015 @ 09:44:27

    Peutergym? Hebben ze dat tegenwoordig ook al? 😀 Dat lijkt me wel heel erg leuk. Je zou zo weer peuter willen worden.
    En dat helpen met voeren gaat ook goed zie ik 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 10, 2015 @ 13:54:31

      Kinderen hebben tegenwoordig veel minder beweging dan vroeger, vooral in grote steden is buiten spelen meestal nauwelijks aan de orde. En bijna alles gebeurt met de auto of de fiets omdat de kinderen snel naar “de opvang of school moeten omdat beiden ouders werken. Dan is peutergym dus eigenlijk pure noodzaak!
      Mijn kinderen deden héél veel lopend, een half uur lopen naar oma was normaal want aanvankelijk hádden we niet eens een auto.
      Ik verwonder me er ook over dat hij het lepeltje zo beheerst naar binnen schuift, en niet tot aan haar huig;-)

      Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Jul 10, 2015 @ 04:24:54

    Oef Levi, dat valt niet mee…. Grote broer zijn…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 10, 2015 @ 08:23:46

      Levi zeg;;
      Nee echt niet hoor, maar ik redt me wel hoor, geen zorgen over mij. Lijkt me leuk om op een boerderij te wonen, ik ga met oma wel eens naar boer Geertje en dat is héél leuk!

      Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Jul 10, 2015 @ 01:37:57

    Lekkere bolle snoet heeft Amber.

    Beantwoorden

  11. Kakel
    Jul 09, 2015 @ 21:57:31

    Haha: Amber is nog maar net door dat andere nauwe gat gekropen:-) Ik heb me rot gelachen. Waar zo’n klein kind (ik hoop niet dat Levi meeleest, anders wordt-ie vast boos vanwege dat “klein”) al van op de hoogte is! En wat is hij lief voor zijn zusje. Het is zo’n wildebras maar dat lepeltje stopt hij toch maar mooi heel voorzichtig in dat babysnoetje. Dotjes, allebei!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 22:10:40

      Hij ligt nu te slapen dus het kan geen kwaad dat je onze stoere vent even “klein” noemt;-) Maar dat geboortekanaal moet die kleintjes toch eigenlijk nog wel vers in het geheugen liggen. Hoewel…dit lijkt eigenlijk meer op een uitvergrote navelstreng;-)
      Zó leuk dat brabbeltaaltje van hem terwijl hij zo serieus aan het voeren is, hij haalt de bodem van de beker er bijna uit!

      Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Jul 09, 2015 @ 21:18:27

    Oh wat schattig zeg… hij neemt zijn zusje mooi op sleeptouw!
    En dat voeren… ja die mond opendoen is een reflex dat kan niemand tegenhouden hahaha…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 21:23:36

      Het is zo’n heerlijk jochie, als z’n zus maar half zo leuk wordt mogen we al niet klagen;-) dat voeren is gewoon aanbiddelijk!

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jul 09, 2015 @ 22:42:29

        Zo schattig ook dat hij dat mag doen, dat ze hem lekker laten knoeien! Amber wordt vast net zo hoor, leuk! Geniet er lekker van, ik moet nog maar eerst overgrootmoeder zien te worden… 😉

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 10, 2015 @ 07:14:48

          Kleindochter Jennifer is een lief moedertjeja.
          Met kleindochters heb je sowieso een voorsprong, kleinzoons zijn natuurlijk met alles wat later dan meisjes dus ook met vader worden, je kansen liggen dus goed.In principe zou je over 10 jaar al “netjes” zover kunnen zijn ….. dus zonder teenerzwangerschappen;-)

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Jul 10, 2015 @ 07:54:52

            Lijkt me enig om mee te maken, mijn dochter heeft geen kinderen, komen er ook niet meer, maar het leek me altijd al heel speciaal als mijn dochter moeder zou worden. Nu de kleindochters maar. En je hebt gelijk, zou zomaar kunnen. Eén redelijke kans heb ik wel, Natalia wil trouwen en moeder worden. Maria niet! De tijd zal het leren! 🙂

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Jul 10, 2015 @ 08:27:18

              Jammer dat je dat met je dochter moet missen ,want je hebt gelijk, dat is bijzonder. Met háár oudste dochter( de moeder van Levi heb ik ook een bijzondere band.Het is zó mooi om nog bij haar kindjes betrokken te worden!
              Maakt de afstand tussen ons en ons Amerikaanse kleinkind niet goed natuurlijk maar is wél een prachtige extra.

              Beantwoorden

              • Regenboogvlinder
                Jul 11, 2015 @ 01:09:25

                Ach het is niet anders, maar ik heb 2 schatten van kleindochters en daar ben ik heel blij mee en trots op..
                Geniet jij er maar van, ja een beetje compensatie is het wel tov het feit dat je je kleinzoon niet zo vaak ziet..

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  Jul 11, 2015 @ 09:38:45

                  Ja ik mág natuurlijk niet klagen, van de drie kleinkinderen hier heb ik heel erg mee mogen genieten, en dan nu weer deze toegift!

                • Regenboogvlinder
                  Jul 11, 2015 @ 11:20:47

                  Je kleinkinderen in de buurt is heerlijk. Wij hebben van aug 2002 tot juli 2004 van heel dichtbij van onze kleindochters kunnen genieten. Natalia is zelfs bij ons in huis geboren. Toen vertrokken ze toch weer naar GC. Maar ik heb mezelf snel aangewend daar niet mee te zitten, want dat helpt niet. Zo vaak dat mensen zo dramatisch deden. Van.. oh wat verschrikkelijk, ik zou er niet tegen kunnen als mijn kleinkinderen zo ver weg woonden… Ja, dat kun je wel zeggen maar als het gebeurt kun je er niks aan veranderen, dus er beter ook maar niet te moeilijk over doen. Hadden wij wel het geluk dat we, tot medio 2006, vaak op vakantie gingen en er heel veel in de winter waren en dan konden we ze zien zo vaak we wilden. Gebeurde niet eens hoor, meestal een keer in de 2 weken een middag en 1x per maand kwamen ze een weekend bij ons. Ach alles went!

  13. powerpointgreetje
    Jul 09, 2015 @ 21:06:44

    mooie foto’s en heel leuk geschreven door jou

    Beantwoorden

  14. Marja
    Jul 09, 2015 @ 20:47:06

    Wauw Levi, wat doe je dat knap. Vind je het niet eng in die tunnel? Ik heb ook wel eens hondjes dat soort oefeningen zien doen, maar jij bent nog leuker.
    Je bent een schat van een broer voor Amber. Zo lief hoe voorzichtig je het lepeltje in haar mondje doet.
    Knuffel van over de grens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 21:17:08

      Levi zegt;
      Ha tante Marja,
      Nee hoor, die tunnel is helemaal leuk en ik kan het héél vlug.Bij onze gym doen er nooit hondjes mee, hoogstens doen we zélf alsof we hondjes zijn!
      Kan jouw donkere krullenbolletje dat óók al en ga jij ook wel eens mee als ze gaat gymen? Of is er geen peuter gym daar over de grens!
      Mijn grootje kijkt haar ogen uit dat ik al zo goed voeren, dat wist ze nog niet, ze heeft het filmpje al 20 keer gekeken om te zien of ik het dan óók weer goed doe ….en dat doe ik natuurlijk Dikke knuffel!

      Beantwoorden

      • Marja
        Jul 09, 2015 @ 21:26:36

        Ik weet niet of ons krullenkopje dit al kan. Ze zit niet op peutergym. In het dorpje waar ze woont is dat er niet.
        Jouw grootje kijkt 20 keer omdat ze zo van jullie geniet. Zeker weten.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 09, 2015 @ 21:50:27

          Levi zegt;
          Dat is wel jammer voor het krullenkopje met de ogen (ik zou zó maar verliefd kunnen worden) dat het niet bij haar in het dorp is. als ze dichter bij mij in de buurt zou wonen kan ik haar bést door de tunnel leren kruipen hoor!
          Je wel eens gelijk kunnen hebben tante Marja, ik hoor steeds “om op te vreten”, ze zal toch niet bedoelen dat ik háár moet voeren?

          Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    Jul 09, 2015 @ 19:52:21

    Nou Levi je bent een stoere grote broer hoor die zijn zus al een hapje kan voeren. En zelf wel lekker laten zien dat je veeeeeeeeeeeel groter bent door snel door de slang te kruipen. Verschil moet er zijn tenslotte.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 20:37:52

      Haha, ja ik bén natuurlijk al veel groter en Amber krijgt heus wel genoeg aandacht, dan wil ik ook wel even laten zien wat ik allemaal kan.
      Ik ga vragen of ik Amber ook een keer een flesje mag geven, dat kan ik vást ook wel!
      Ik heb vást een paar genen van m’n grootje, die probeert óók altijd mensen op het verkeerde been te zetten!

      Beantwoorden

  16. datzalwel
    Jul 09, 2015 @ 19:34:17

    Wat leuk dat Amber mee mag naar gym, dan kan ze vast zien hoe het moet allemaal.En jij ons maar voor het lapje houden dat ze dat al kan hé. En dat jij je moeder ook al kan helpen hebben we nu ook al kunnen zien, petje af hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 20:23:52

      Levi zegt;
      Dag tante Joke,
      Eigenlijk móet eigenlijk gewoon mee, ze kan nog niet alleen thuisblijven zegt mama, dat snap ik wel want dat kan ik ook nog niet hoor. Maar eerst sliep ze alleen maar, toen kon nog niet met haar spelen, nu wél hoor maar ik moet natuurlijk voorzichtig zijn want ze is nog klein.
      Mijn grootje maakt ook vaak grapjes dus ik dacht dát ga ik ook proberen;-)

      Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jul 09, 2015 @ 19:13:26

    Amber boft maar met zo’n lieve grote broer.

    Beantwoorden

  18. Marion Schütte-de Brabander
    Jul 09, 2015 @ 18:57:31

    Je bent een kei van een grote broer, nog even geduld, dan is ze groot genoeg om met jou naar de gym te gaan, je krijgt van mij een dikke knuffel.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 19:05:56

      Levi zegt;
      Hoi lieve tante Marion, ja gym is leuk hoor, maar Amber snapt er nog helemaal niets van, die ligt daar alleen maar lief te wezen. Ik ben met grootje ook op de springmat geweest want met grootje kan je bést gekke dingen doen , maar dát weet je zelf ook wel geloof ik , dikke knuffel terug!

      Beantwoorden

  19. minoesjka2
    Jul 09, 2015 @ 17:38:31

    Ja, dat zijn grote veranderingen en heel wat verantwoording erbij hé? Maar jij bent een grote vent, en als ik zie hoe jij je zusje voert ………. hartstikke goed hoor!!!
    Wat die tunnel betreft? Jij zal altijd wel sneller blijven hoor, maar dat hoort ook zo bij een grote broer, dat is dan weer een voordeel 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 17:57:38

      Levi zegt;
      Dag tante Minoesjka….potdorie wat een lastige naam voor een klein jochie!
      Heel stiekem ben ik wel apetrots hoor dat ik mama mag helpen, dus ik doe heel erg m’n best.
      Die tunnel was nog véél te moeilijk voor m’n zusje, ze kan nog niet eens kruipen, dus ik heb de boel maar een beetje gefopt en deed nét als of ze eruit kwam…. dat had je niet gezien hé! groetjes van Levi

      Beantwoorden

  20. Zus
    Jul 09, 2015 @ 17:28:51

    Hallo Levi,
    Wat ben jij toch een lieve broer ! En je zusje is ook al zo knap die weet precies wanneer ze haar mondje open moet doen .Dat heb jij haar goed geleerd.
    Samen op gym is ook leuk Kan ze bij jou afkijken hoe het moet, want jij bent al geweldig.Je houd me wel op de hoogte he, hoe het met jullie gaat,
    Je krijgt een kus ,en de groeten voor je overgrootje. Dag Levi

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 17:53:10

      Levi zegt;
      Dag tante Zus,
      Ja ik zeg ook wel een beetje voor wat ze moet doen hé! Mama vindt het heel fijn dat ik zo lief voor Amber ben maar dat gaat eigenlijk een beetje vanzelf.
      Voor de gym is Amber natuurlijk nog veel te klein maar ze gaat tóch altijd mee en dan gaat soms oma en soms grootje mee om op haar te passen nu niet meer alleen maar slaapt
      .Want mama helpt mij natuurlijk met de gym. Grootjes zegt dat ik de groeten terug moet geven… dat snap ik niet zo goed, zou ze ze niet willen hebben? Maar grootje zegt dat tantes dat wel snappen dus oke, groetjes terug dan van grootje en een kus van Levi!

      Beantwoorden

  21. Melody
    Jul 09, 2015 @ 16:50:52

    Heej Heej Levi …. He he daar was je dan eindelijk weer eens …… Begon me stiekempjesweg toch al een beetje zorgen over je te maken…:-)

    Groot gelijk dus dat je weer ff inbreekt, mag je best vaker doen hoor, als tenminste je zorgtaken dat toelaten 🙂 tis was met de zorg, het personeel wordt steeds jonger ….maar ja die zijn ook weer goedkoper . Grijns

    Dikke pluim voor jou hoor dat je zo goed op je Kleine zusje past !

    Toedeloeeee

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2015 @ 16:54:40

      Levi zegt;
      Ha tante Melody, ja ik vind dat het wel weer eens hóóg tijd was, die grootje van me is altijd maar bang voor óvervoeren, nou je ziet wel dat ik héél goed weet hoe ik precies genoeg moet voeren, en geen klóddertje gemorst hé !
      Kus van Levi!

      Beantwoorden

      • Melody
        Jul 11, 2015 @ 18:26:50

        Ha lieve Levi, wat fijn die kus van jou, mijn hele dag was al goed maar nu is ie helemaal geweldig natuurlijk!

        En ja dat Grootje van je…. nou zeg haar maar dat ze mij niet overvoeren kan, integendeel, kom maar op (als je durft) …. zou ik willen zeggen 😉

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 11, 2015 @ 18:33:28

          Levi zegt;
          Graag gedaan hoor, mijn grootje neemt ook nog iedere dag haar portie “grote lol met Levi” 😉
          Je kent m’n grootje hé, altijd een beetje koppig als ze iets in de kop heeft.

          Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

