interactief…..

Mijn “lezers” leven best wel voor me, dat betekend dat ik regelmatig “iets’ tegenkom waardoor ik aan een bepaalde lezer moet denken. Vandaag hoor ik op de regionale radiozender ineens  “Glibber” meedoen aan een belspelletje waar ik zelf óók al eens heb meegedaan!
Nou weet  ik  dat Glibber  dezelfde “makke”heeft omdat hij me in 2010 wat foto’s stuurde  van iets waardoor hij die dag aan mij moest denken.
Hij stuurde ze omdat ik er “misschien wel iets mee kon” !
En natúúrlijk heb ik de foto’s in een logje  “aan elkaar gepraat en gerommeld”, en dat vond ik zelfs  reuze leuk om te doen.
(geneer je dus niet als je óók eens zoiets tegenkomt)
Het logje kan na bijna 5 jaar eigenlijk best nóg een keer…. komttie!
***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Bloggers onder elkaar zijn een prettig volkje, al ken je de één beter dan de ander, als er een blogger in de problemen zit gaat geen zee ze te hoog om de ander te helpen!
Toen Leidse Glibber dus kort geleden dit zag  wreef hij zich even de ogen uit …..
PietzDe schrik sloeg hem om het hart ….. het leek warempel wel of het huwelijksbootje van zijn eigen Rietepietz alsnog gestrand was en op de schroothoop terecht gekomen.

Wie bij Glibber leest wéét natuurlijk dat hij daar het zijne van moest weten. Met de camera in de aanslag dook hij als een ware  spoorzoeker  de struiken in voor verder onderzoek en inderdaad …..

Pietz1Hij had zich niet vergist …. verontrust zocht hij tussen de resten van het bootje naar Rietepietz ….. maar die was (net als de Z) spóórloos verdwenen, waarschijnlijk hulp gaan halen was zijn eerste gedachte!
Hij  herinnert  zich ineens een recent logje van  Rietepietz die op een steen aan de kust  over zee zit te staren.  Dat krijgt op slag een nieuwe betekenis voor hem …….. ze móet wel overboord geslagen zijn van haar eigen bootje, is naar de kant gezwommen en zat daar nu te wachten tot het bootje weer  aanspoelt.
Pietz2Wat nu! Een adres of telefoonnummer hád hij niet van haar maar die meid  in onzekerheid laten over het lot van haar bootje ?……no way !
Er zat niets anders op, Glibber ging driftig aan de slag met wat gereedschap en zag kans het bootje weer op te lappen.
Met nog een kwastje verf om de naam weer compleet te maken was de klus geklaard.
Met de “Rietepietz” achter zijn eigen sloep gebonden  zette hij koers naar de kust van Scheveningen op zoek naar zijn logvriendin!
Helaas ….  het bootje bleek van geen kant zeewaardig en “de sloep” van Glibber kon niet dicht genoeg aan de kust komen maar  Glibber  in de zee zijn meerdere erkennen ….? écht niet !

Pietz3Met het énige overblijfsel van het bootje, het stuk waarop de naam stond , kon hij planksurvend de kust van Scheveningen bereiken. Het stuk wrakhout achter zich aan slepend ploegde  Glibber door de branding .
Scheveningen was gelukkig niet ver meer want attelenooien… wat wás dat water koud!
Al van verre zag hij dat Rietepietz nog op haar rotsblok zat  en even later kon hij zichzelf op een ander blok in veiligheid brengen …. eind goed al goed … wat de bloggers betreft dan!
Terwijl Glibber en Rietepietz  elkaar aan het bij praten waren spoelde, plankje voor plankje, alsnog het bootje aan !
Pietz4

Hoe bedoel je nou oeverloos fantaseren ….. als je van Glibber wat leuke foto’s toegezonden krijgt zónder verhaal dan máák je toch een verhaal 😉

PS . Natúúrlijk heeft Glibber een beetje raar hoofd op de foto , hij komt immers nét uit het water
*foto’s van zijn log gappen schijnt écht bestraft te worden*

 

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Jul 03, 2015 @ 11:21:16

    Ik kan me voorstellen dat Glibber schrok, toen hij de restanten van dat bootje zag. Gelukkig weten wij allemaal dat Rietepietz niet van plan is haar bootje te laten vergaan.

    Beantwoorden

  2. Tessa | 52druppels.nl
    Jul 02, 2015 @ 20:26:44

    Haha, mooi dit! En die foto’s… 😀

    Beantwoorden

  3. Mrs. T.
    Jun 30, 2015 @ 21:16:19

    Hahaha, geweldig gewoon. En ‘attelenooien’ vind ik een prachtig woord!

    Beantwoorden

  4. terrebel
    Jun 30, 2015 @ 19:33:31

    Het was, is en blijft een geweldig aan elkaar geflanst stukje, Riet! Ik heb mij er kostelijk mee vermaakt!

    Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Jun 30, 2015 @ 19:11:33

    Zo krijg je leuke verhalen voor op de blog. Doe er gerust nog maar een paar verhalen zo bij.

    Beantwoorden

  6. J@n.
    Jun 30, 2015 @ 16:23:01

    Fantasie en humor, een prachtige combinatie weer Riet.

    Beantwoorden

  7. Harrij Smit
    Jun 30, 2015 @ 12:59:35

    hahahaha – daar ging je toch mooi de boot in met een Leidse Glibber. Leuk hoe je dat hele verhaal om die foto’s heen hebt opgehangen!

    Beantwoorden

  8. beaunino
    Jun 30, 2015 @ 12:29:16

    Wat een leuk blog weer Riet. Ik volg Glibber’ niet, maar heel af en toe hebben we wel eens wat bij elkaar gelezen. Behalve Tiny uit Brugge heb ik nog nooit een blogger ontmoet. Wie weet komt dat nog wel eens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2015 @ 13:37:14

      De site van Glibber is ook wel héél erg “Leids” gerelateerd, ik ken Leiden redelijk goed omdat onze zoon daar z’n studie deed en we er destijds veel kwamen.
      Vandaar dat Leiden nog altijd een apart plekje bij me heeft. We komen er nog vrij regelmatig. Ik ken ook niet héél veel bloggers persoonlijk maar dat hoeft ook niet om tóch een band met ze te hebben. Ik hoef ze ook niet allemaal tot persoonlijk vrienden te maken, dat zou een héél zware belasting worden maar er zijn er wel een páár die ik best wel eens zou willen ontmoeten, helaas reis ik dan weer helemaal niet graag !

      Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Jun 30, 2015 @ 11:18:35

    Wat leuk zeg, zo zie je maar waar contacten in Blogland toe kunnen leiden hè!
    Vasthouden zo’n vriendschap!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2015 @ 13:31:13

      Zelfs al heb ik m’n “linkjes” nog nooit ontmoet heb ik toch het gevoel dat ik ze goed ken, maar Glibber heb ik ook een paar keer ontmoet. We hebben samen op het malieveld gestaan bij de zwarte Pietendemonstratie…kijk dán heb je wel iets gemeen toch?

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jun 30, 2015 @ 18:33:35

        Ja dat gevoel heb ik ook wel.. Je deelt toch best veel met allemaal 👫. Ik kom nooit bij Glibber dus hem ken ik niet, maar inderdaad als je zoiets meemaakt als jullie hebben meegemaakt dan heb je zeker iets gemeen!

        Beantwoorden

  10. Marion Schütte-de Brabander
    Jun 30, 2015 @ 10:09:11

    Dat was weer leuk om te lezen, heerlijk toch, al die trouwe vrienden.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2015 @ 10:41:17

      Contact met Glibber voelt altijd alsof ik hem gisteren nog gezien heb;-)
      Hoewel Leiden niet héél ver weg is komen we elkaar natuurlijk niét dagelijks tegen, hij is ook een héél druk baasje.
      lekker weertje hé, XXX.

      Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jun 30, 2015 @ 00:40:10

    Goh ik herinner me gelijk deze blog weer en sta nog steeds versteld dat ik die brokstukken zomaar vlak om de hoek bij ons huis vond. Leuk trouwens om weer even bijgekletst te hebben en inderdaad sommige bloggers hebben gewoon een hele sterke jarenlange band. Geweldig toch.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 30, 2015 @ 10:38:29

      En kijk nou eens wie er toevallig vlak vóór je gereageerd heeft, Tagrijn die op wonderbaarlijke wijze juist dit logje kiest even uit z’n blogpauze te stappen, het moet niet gekker worden!
      Was fijn om even bij te kletsen ja, en dat het antwoord op die laatste vraag niét wist pleit wat mij betreft voor, er is toch ergens een flinke steek los als je dit soort BNners volgt, al wordt het je soms knap moeilijk gemaakt hun “nieuws” te ontwijken!

      Beantwoorden

  12. tagrijn
    Jun 29, 2015 @ 21:46:53

    Dat is gek! Loop ik gisteren door Leiden, zie ik in de drukte (want straatmuzikantenfestival) opeens Rietepietz en Henk lopen. Dacht ik. Leuk. Dus ik loop erop af. Nee, toch iemand anders… Toen dacht ik wel : tijd niet geblogd. En daardoor is er vandaag dus opeens weer wat te zien. Dat is geen fantasietje van me, maar echt waar gebeurd.!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 29, 2015 @ 21:56:57

      Dat is écht helemaal te gek want dan val je hier net in een oud logje, de stadswandeling was jij natuurlijk óók één van de gast heren.
      Wat grappig dat we toch altijd zo met elkaar nezig zijn, ik neem je ook nog áltijd mee in m’n logrondje en bedwing me dan om je ‘te manen”. Ik hoop echt dat je boek ondertussen af is en ik hoop dan bij Glibber over de presentatie te lezen.

      Beantwoorden

  13. Marja
    Jun 29, 2015 @ 21:15:26

    Geweldig. Nou zie je waar blogmaatjes al niet goed voor zijn.

    Beantwoorden

  14. Melody
    Jun 29, 2015 @ 20:46:38

    Geen zee zo hoog of jij breidt er een (verhalen-) trui van … Geweldig. En vooral natuurlijk dat (ja ik weet, jij houdt welaan spreekwoorden enzo) …. Het altijd “eind goed al goed” kwam en jullie beiden (nou vooruit nog eentje dan) de schaapjes op het droge konden tellen

    *zwaaizwaai*

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 29, 2015 @ 20:53:58

      Ik vond het erg grappig om er iets van te breien, Glibber ken ik vrij goed, ik heb samen met hem op het malieveld gestaan bij de zwarte pieten demonstratie en een leuke rondleiding in leiden met hem meegemaakt, leuke vent!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

