Kees….

Wat een héérlijk weertje vandaag hé! Helemaal top dat het ook nog donderdag was want dan ga ik altijd met Marion op stap en die kan wel een zonnetje gebruiken!
groteMZe  wacht me altijd trappelend  van ongeduld op en zag er ook vandaag weer beeldschoon uit.
Niks niet gekleed in “gedekte tinten, gewoon vól de zomer in met kleuren die haar heel goed staan.
We gaan tegenwoordig altijd met z’n drietjes op stap, nee Henk gaat niet mee, die gaat altijd biljarten.
Nee Marion  heeft een nieuwe “lover” Kees genaamd en Kees is áltijd bij haar in de buurt.

Ze controleert natuurlijk eerst even of er nog spullen van de rollator mee moeten voor ze de overstap naar de rolstoel maakt, telefoon; check, tas; check !
Kees zit al in de tas achter de rolstoel en houdt zich daar rustig totdat hij in de auto weer aan het werk mag, voor niets gaat de zon op immers?
Gelukkig kan Marion ook wel een uurtje zónder Kees dus buiten wil ze niet dat hij de hele tijd aan het werk is en krijgt hij vrij  ….áls hij maar in de buurt blijft voor het geval ze even niet zonder hem kan.
We wandelen heerlijk in het Delftse Hout, eten iets in een gezellig restaurantje en  doen als we terug zijn in de buurt nog  wat boodschapjes.
zuurstofWe zijn al helemaal gewend dat Kees áltijd in de buurt is en met een  zacht sissend geluid  Marion van extra zuurstof voorziet als dat nodig is.
Kees is “vent” waar je op kunt rekenen en maakt het ons mogelijk van zo’n mooie zomerse dag te genieten.
Wat wil een mens nog meer?
Tja zónder  Kees (of één van z’n broers) op stap natuurlijk maar als het niet anders kán is het toch een geweldig dat je op hem mag rekenen?
Maar ons hoor je niet klagen hoor!

 

37 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ria
    Jun 28, 2015 @ 16:02:33

    Zo…. klaar is Kees 😉

    groetjes, Ria

    Beantwoorden

  2. gewoonhanny
    Jun 28, 2015 @ 13:39:00

    Fijn dat er hulpmiddelen zijn als Kees. Dat maakt het leven een stuk makkelijker en kun je op stap. Want steeds thuis te moeten zitten, als er geen Kees is, is niet aantrekkelijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 28, 2015 @ 15:30:47

      En de mogelijkheden om Kees te vervoeren zijn er gelukkig ook! Ik zag toevallig vandaag een exemplaar die gewoon in een schoudertas meegedragen kon worden.
      Dat zou Marion niét kunnen maar voor mensen die goed ter been zijn een uitkomst.

      Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Jun 27, 2015 @ 15:32:28

    Humor houdt een mens overeind en tussen jullie zit het duidelijk goed.

    Beantwoorden

  4. Regenboogvlinder
    Jun 26, 2015 @ 22:34:50

    Die Kees is onmisbaar… Je weet iemand wel te bedotten Rietje… ik dacht eerst dat de rollator Kees heette en toen weer dat de rolstoel Kees heette… Nou ja, als ze hem maar niet vergeet! Lijkt me een leuk mens, Marion!

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Jun 26, 2015 @ 21:38:20

    Fijn dat er Kezen zijn. 😉
    En ik zie ‘m. De witte anjer.

    Beantwoorden

  6. kakel
    Jun 26, 2015 @ 21:23:33

    Een vriend waar je van op áán kunt al is het jammer dat hij nodig is. Even dacht ik dat Kees de rollator was, maar ik heb me bedacht… En wie houdt er nou van gedekte tinten. Zó 2014!
    Liefs Kakel, ook voor Marion.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 21:31:19

      Nee de rolstoel noem ik Rollie , óók helaas nodig maar we laten ons daar natuurlijk niét door belemmeren op onze stapdag! Gelukkig hoeft kees geen uiterste krachtinspanning te geven, hij kán zo nodig tot standje 4 maar standje 1 is voor Marion gelukkig al genoeg.Ze ziet er altijd schattig uit en is een echt ijdeltuitje 😉

      Beantwoorden

  7. terrebel
    Jun 26, 2015 @ 19:46:16

    Wat een geweldige vriend, die Kees! Eindelijk een echte ‘vent’ die nooit zeurt of klaagt maar gewoon doet wat er van hem gevraagd wordt…Goed weekend!

    Beantwoorden

  8. Tessa | 52druppels.nl
    Jun 26, 2015 @ 15:16:03

    Ah wat een gezelligheid!
    Weet je dat ik pas in het laatste stukje besefte dat Kees niet de Kees was die ik dacht… Maar dat ga ik niet zeggen, want dan sta ik voor schut.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 15:27:32

      Gelukkig maar dat je het niet gezegd hebt, je weet hoe snel we altijd met een vooroordeel klaar staan en metéén zullen vragen of je je haar speciaal voor je profielfoto donker hebt laten verven;-)
      Het is je vergeven hoor, je leest hier nog véél te kort om te weten dat ik er een duivels genoegen in schep de lezer af en toe op het verkeerde been te zetten !

      Beantwoorden

  9. IngridMoorenBlogs
    Jun 26, 2015 @ 15:09:14

    Een hele onderneming….maar jullie willen ‘m vast voor geen goud missen.

    Beantwoorden

  10. cornma
    Jun 26, 2015 @ 14:03:33

    Waar vind je dat nou nog tegenwoordig, een Kees die overal met je mee wil en dat kenbaar maakt door zachte geluidjes te maken en lieve zuchtjes te slaken? Ik hoop dat jullie met z’n drietjes nog lang mogen genieten.

    Beantwoorden

  11. Harrij Smit
    Jun 26, 2015 @ 11:45:48

    Mooi verslag, Riet en fijn voor Marion om te weten dat Kees altijd voor haar klaar is om met zijn luchtige natuur haar dag te veraangenamen 🙂

    Beantwoorden

  12. Marion Schütte-de Brabander
    Jun 26, 2015 @ 09:35:02

    Ja, ik ben blij met kees, en met jou natuurlijk. we hebben het gezellig met ze’n drietjes:-) XXX

    Beantwoorden

  13. beaunino
    Jun 26, 2015 @ 09:00:20

    Nog veel van deze uitstapjes samen Riet en Marion. Staat inderdaad hartstikke leuk en vrolijk die kleuren bij Marion.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 13:52:25

      Ze kleedt zich altijd zó leuk en altijd alles bij elkaar passend! We kopen natuurlijk ook meestal alles samen op onze donderdagse strooptochten.
      We tekenen voorlopig bij voor ruim 12 jaar, dan Marion 100 en ik 85 en ik vermoed dat ik dan toch af zal moeten haken als rolstoelduwer en tiller;-)

      Beantwoorden

  14. Marja
    Jun 26, 2015 @ 08:39:00

    Heerlijke vent die Kees. Lijkt me een luchtig type. Jullie vormen een supertrio.

    Beantwoorden

  15. lisoverseks
    Jun 26, 2015 @ 03:30:37

    Wat een goed idee om dat ellendige aparaat Kees te noemen. Klinkt al een stuk vriendelijker als je het erover hebt

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 13:47:48

      De rolstoel noem ik altijd Rollie, en terwijl Marion zich installeert in de auto moedig ik Rollie aan om een beetje mee te werken , maakt het allemaal gewoon een beetje lolliger.

      Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jun 26, 2015 @ 03:10:45

    Blijft geweldig hoe jullie met elkaar optrekken.

    Beantwoorden

  17. Corja
    Jun 25, 2015 @ 23:14:41

    Wat heerlijk om zo met elkaar op pad te zijn. Ik denk dat Marion ook wel blij is met zo’n positieve vriendin als jij. En andersom ook, dat steek je niet onder (rol)stoelen of banken. Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van dit soort uitjes genieten!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 13:44:26

      We blijven het gewoon proberen en vinden een oplossing voor ieder probleem.
      Kees neemt nu de ruimte van de tas in beslag en dus neem ik nu een rugtasje mee om de boodschappen in te doen, probleem opgelost!

      Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Jun 25, 2015 @ 23:01:33

    Mooi dat je het ook zo mee kan nemen en zo er toch nog op uit kan samen. En inderdaad gelijk heeft ze wat de kleurtjes betreft hoor. Veel vrolijker zeker op zo’n mooie zonnige dag als vandaag.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2015 @ 13:42:24

      Het stáát haar ook allemaal zo leuk, en ook altijd de ogen een beetje opgemaakt waardoor ze altijd zo’n guitige uitstraling heeft. Ik ben ook héél blij dat “zo mak” is dat hij rustig in de tas blijft zitten en dus mee kan;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

