plog?

Ik doe het natuurlijk wel vaker, een logje maken waarin ik wat foto’s met een onderschrift zet. Dat blijkt een naam te hebben weet ik nog niet zo lang “ploggen”.
Daar ben ik niet héél goed in want vóór ik het weet staat er bij iedere foto tóch weer een heel verhaal.
Maar ik ga m’n best doen, gewoon omdat ik nog veel foto’s uit de Horsten in Wassenaar heb waar ik niet veel bij te vertellen heb…. denk ik…. hoop ik…..

De  Seringenberg,
nét uitgebloeid maar één paarse, heerlijk geurende  weelde  in het seizoen.

ser.berg

ser.berg1

Toen wij er waren  rook alleen
het pas gemaaide gras heerlijk.
Je kunt de berg beklimmen en
dan boven in een soort uitkijk-
torentje over het hele terrein
uitkijken.

Het was een warme dag dus hebben
wij de trap met véél meer  treden
dan je hier op de foto kunt zien,
maar links, of was het nou rechts, laten liggen.

 

 

Er ligt een prachtig, romantisch oud theehuisje in het groen.

H.theehuis
Waar het goed koffiedrinken is en de cake overduidelijk  niét machinaal gesneden is, ik bedoel, geen sneetjes die van je bordje waaien.

H.cake
Geen nepbloemen op  tafel en échte planten en groen onder het rieten dak.

h.theeterras
H.schutter
Er zijn gelukkig ook  toiletten,
eigenlijk een té bescheiden aantal
want het is er best druk

en tijdens een complete zoektocht
door het oude gebouwtje blijkt
ineens duidelijk dat je op Koninklijk
terrein bent.
Even slaat de twijfel toe of  W.A.
himself misschien hoge nood had
en gewapend bewaakt moet worden
maar, het is loos alarm, de bewaking
ademt   niet.

Als we de wandeling hervatten komen we
langs weilanden, de hekken trekken m’n aandacht, dat is géén prikkeldraad..
horstenhekhorstenhek1

Een wel héél bijzondere manier om
hekken te maken.
Het komt een beetje  in de buurt
van oude houtverbindingen als een zwaluwstaart…… maar dan anders!

Of het afdoende is om de koeien die
die we óók gezien hebben “binnen’
te houden weet ik niet, maar het
is natuurlijk véél mooier dat prikkeldraad.

Volgens mij lukt het me toch niet
helemaal om korte regeltjes bij de
foto’s te zetten,
zucht…… zal het wel weer géén plog
zijn wat ik hier zit te plakken en knippen,
….. ach  so what ……!
Er viel gewoon over de meeste foto’s tóch weer meer te vertellen dan ik dacht!

Beetje onhandig ook dat ik  heb
gekozen voor een aantal smalle, staande
foto’s, dan blijft er wel érrug veel ruimte
links en rechts over als ik ze centreer.
Tja, dan toch maar weer de schrijfklier
open zetten.

Alsof het grote spinnen zijn kruipen
onder sommige grote bomen de wortels over de grond waar bomen op een heuveltje staan.
de horsten1
Bij de laatste foto moet het lukken om het kort te houden…….
Eh……..mooi?
de hortsen

 

42 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Jun 25, 2015 @ 12:38:12

    Die laatste is perfect, wat een plaatje, maar de rest natuurlijk ook!
    Riet, je kunt het gewoon niet… kort en bondig zijn! Maar dat maakt jouw blog nou juist zo boeiend, er wacht altijd weer ergens een verrassing 🙂
    Ga zo door zou ik zeggen!

    Beantwoorden

  2. Desire
    Jun 25, 2015 @ 11:47:03

    Nou, Wassenaar is best mooi zeg! En wat een mooie hek verbinding, dat zie je tegenwoordig niet veel meer. Ik vind dat gebabbel onder/naast je foto’s best gezellig hoor, past wel bij je 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 25, 2015 @ 16:08:36

      Wassenaar is natuurlijk wel een beetje “elitedorpje”en een groene oase in de randstad. Foto’s zonder, met weinig, tekst plaatsen is inderdaad niet zo mijn ding blijkt maar weer eens.

      Beantwoorden

  3. meninggever
    Jun 25, 2015 @ 09:49:24

    Mooi verslagje en weer een nieuw woord aan het vocabulaire togevoegd…ploggen. Nooit eerder gehoord…..leuk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 25, 2015 @ 16:10:11

      Het is een samentrekking van Photolog, ik wist tot voor kort óók niet van het bestaan. Volgens mij wordt het de hoogste tijd voor een nieuw letterplankje op internet gebied;-)

      Beantwoorden

  4. Melody
    Jun 24, 2015 @ 20:29:05

    hoe het ook heten mag……zolang jij maar lekker blijft doorrammelen op jouw toetsenbord, al dan niet met foto’s of filmpjes of allebei….. dan vind ik het goed

    En ja dat het daar heerlijk toeven is, de koffie en de cake meer dan prima zijn, kan ik van harte instemmen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 25, 2015 @ 16:12:15

      Als ik niet alle 10 m’n vingers tegelijk breek zal ik inderdaad wel blijven typen, véél te leuk!
      Ik vond ze er wél relatief duur, €2,35 voor een kopje doodgewone koffie is geen kattenpis!

      Beantwoorden

  5. Tessa | 52druppels.nl
    Jun 24, 2015 @ 18:47:15

    Waag het niet om minder te gaan schrijven he! Dan heet het maar lekker geen plog!

    Beantwoorden

  6. cornma
    Jun 24, 2015 @ 16:45:41

    Het is een prachtige omgeving die mooie plaatsjes oplevert.
    Normaal gesproken heb ik meer met teksten dan met foto’s, maar jij maakt er een interessant geheel van.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 24, 2015 @ 16:56:42

      Het is er onwijs mooi, logisch, ons Koningspaar gaat natuurlijk niet in een gribuszooi wonen;-)
      Bij mij toch ook meestal wel overwegend tekst met een paar plaatjes of foto’s om een lange lap te doorbreken. Maar voor de afwisseling een log met veel foto’s is ook niet verkeerd!

      Beantwoorden

  7. kakel
    Jun 24, 2015 @ 14:29:06

    Haha, het “teksten” gaat je steeds beter af 😉
    De foto van het hek met de zwaluwstaartverbinding vind ik de beste! Ik stuur ‘m door naar mijn vader. Hij gaat bij de foto zitten likkebaarden, reken maar van yes!
    Ik heb nog nooit gehoord van een plak cake die van je schoteltje kan waaien…
    Jouw blog wordt nog “hot.”
    Liefs kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 24, 2015 @ 16:14:08

      Dan is jouw vader waarschijnlijk “houtbewerker” , timmerman, meubelmaker of zoiets! Het is eigenlijk zó simpel zoals dat hek gemaakt is, wél veel werk natuurlijk maar qua systeem! Geen “deuren”nodig want je kunt er volgens mij op elka willekeurige plek even de dwarsliggers uit schuiven.
      Met de sterke wind die we al maanden regelmatig hebben zóu een (te) dun gesneden plakje cake zómaar van je bordje kunnen waaien!

      Beantwoorden

  8. Harrij Smit
    Jun 24, 2015 @ 10:44:29

    Noemen we het toch gewoon een MVTplog! Plog Met Veel Tekst. Heerlijk om te zien EN te lezen.

    Beantwoorden

  9. Marion Schütte-de Brabander
    Jun 24, 2015 @ 10:06:18

    Het is daar inderdaad mooi zeg,Jammer dat de paden niet rolstoel vriendelijk zijn
    maar het delftse hout is ook mooi.
    XXX

    Beantwoorden

  10. beaunino
    Jun 24, 2015 @ 08:25:37

    Mooi daar!
    Alle begin is moeilijk Riet;-)
    Ik vind je een geweldige plogger hoor!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 24, 2015 @ 16:06:51

      Mooi hé,jammer dat de paden er gedeeltelijk zo slecht zijn anders ging ik er echt vaker wandelen.
      Nou een echte plogger zal ik nooit worden, het altijd een flink lekkende schrijfklier , geen medicijn tegen uitgevonden tot nu toe.

      Beantwoorden

  11. lisoverseks
    Jun 24, 2015 @ 03:50:52

    Ik vind je ook een geweldige vlogger, of het dat mlogger op z’n Engels?

    Die boom met die wortels, zo mooi!
    En die cake kan ik alleen maar van dromen 😩 bij de Chinese bakker.

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Jun 24, 2015 @ 01:45:03

    Goh dat is alweer heel wat jaartjes geleden dat we gewandeld hebben bij de seringenberg en thee gedronken hebben in het theehuis. Het is echt mooi daar.

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Jun 24, 2015 @ 00:13:44

    Kortgeleden zag ik op Schiermonnikoog hekken die op dezelfde manier in elkaar zijn gezet. Prachtig.
    En de laatste foto die je ons laat zien, is schitterend. Wat een sfeer.

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Jun 23, 2015 @ 23:46:18

    een mooi verslag en mooie foto’s, sorry van “plog” heb ik nog nooit gehoord, zal wel aan mij liggen of dat ik niet meer bij de tijd ben…………….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 24, 2015 @ 15:46:00

      Tot voor kort wist ik het ook niet hoor, maar dan zie dat bij andere bloggers.
      Narda heeft het geloof ik een keer uitgelegd.Het is een samentrekking van “photoblog” en betekend dus gewoon een logje waar eigenlijk alleen maar foto’s op staan met korte teksten die de foto’s verklaren.

      Beantwoorden

  15. datzalwel
    Jun 23, 2015 @ 22:47:23

    Ja hier valt natuurlijk heel wat over te vertellen maar in een paar woorden ( en ik kan dat wel maar op zijn Brabants ) heel skon! 🙂

    Beantwoorden

  16. Renesmurf
    Jun 23, 2015 @ 22:19:37

    Ik loop liever trappen af dan op, want ik weet hoe vermoeiend dat is.
    Ik vind de geur van gescalpeerde bloedende grassprieten niet zo aangenaam.
    Dat zijn zowaar een overeenkomst en een verschil, want zo is dat.

    Zeker mooi, water als rust.

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Jun 23, 2015 @ 22:18:32

    Mooi plog/blogje hoor. Doe lekker je eigen ding. En die hekken vind ik echt prachtig, moesten ze meer doen dan die ijzeren hekken en prikkeldraad…

    Beantwoorden

  18. Marja
    Jun 23, 2015 @ 22:07:39

    Heel mooi. Gekke meid.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 23, 2015 @ 22:16:51

      Tja,éigenlijk had iedereen natuurlijk al genoeg moois gezien in het filmpje,maar ja, over een uurtje wandelen kan ik bést drie logjes lang vertellen….moeten we niet hebben natuurlijk;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

