en ik dan?

Ja inderdaad “en ik, Levi, dan”? Allemaal leuk dat logje over Sebastian van m’n overgrootje, maar eh…. waar blijft ik dan, of moet je áchterkleinkind gewoon maar zélf zorgen dat je je in de picture werkt?
Heeft mijn overgrootje hier melding gemaakt dat ik ziek was? Nee zie je wel, nou  ik had roodvonk en dat was zó niet leuk.
levibaltOndertussen is het wel helemaal over maar ik heb nog een beetje wit snoetje dus een beetje buiten spelen is wel nodig.
Meestal speel ik met mijn papa een potje voetbal in het park, papa is fan van eh….. hoe heet het ook alweer, hij heeft een plaatje van die club op zijn been, zoiets ja. feijenoord
Echt een stoere papa dus hé…..nou ja meestal wél, maar nú even niet want wat dénk je…?
Mijn papa is nú ziek …sssttt…. niet verder vertellen want als stoere Feyenoorder moeten vertellen dat je roodvonk  hebt is natuurlijk geen beste beurt.
En zo  wordt ik dus afgescheept met m’n overgrootjes voor m’n voetballessen.
Tja wat doe je dan, je past je vaardigheden aan aan de mogelijkheden van de oudere garde, zo’n overgrootvader tikt volgend jaar de 80 aan dus dáár moet je niet te stoer mee omgaan, nou ja, kijk het filmpje maar!
O ja,  het zwiepert een beetje maar dat kwam omdat de “cameravrouw” óók moest mee voetballen en dan krijgt je geheid een  beweeglijk  “insite” filmpje.
De bloopers hebben we maar  laten zitten, anders bleef er wel héél weinig film over zei m’n grootje nou já, nou vraag ik je!

47 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Christel
    Jun 15, 2015 @ 20:35:33

    Zalig, zijn lachje, dat was genieten.

    Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Jun 15, 2015 @ 20:31:18

    Oh wat een heerlijk ventje ben je Levi! En dat voetballen… je grootje heeft geen hoge pet van je op, maar je bent nog jong en je kunt nog veel leren. Misschien kom je nog wel eens in het elftal van de club die je papa zo goed vindt.
    Beterschap voor je papa trouwens hè, hopelijk worden je mama en zusje niet ziek… Daaagggg dikke X

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 15, 2015 @ 21:12:34

      Levi zegt;
      Dag tante regenboog, ja ik heb al door dat m’n grootje géén voetbalfan is, maar met mij voetballen vindt ze onwijs leuk hoor, dan doet ze écht haar best..
      Mijn zusje is nog te klein om roodvonk te krijgen zegt die meneer in die witte jas.
      Met papa gaat het al heel goed maar nu heef mama óók een kuurtje van die witte jassenmeneer….. Gelukkig heb ik m’n grootjes nog hé!

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jun 15, 2015 @ 21:51:45

        Wees maar heel erg lief voor je grootjes Levi! Dan zijn ze nóg liever voor jou dan ze nu al zijn! En veel beterschap voor alle zieke of nog een beetje zieke mensen. Lieve knuffel van tante Regenboog!

        Beantwoorden

  3. Melody
    Jun 15, 2015 @ 18:54:12

    Ha die Leve, je was er weer, wat fijn!

    En met of zonder bloopers, altijd dat je ff ingrijpt hoor, je grootje mag dan wel veel bloggen en soms jou even niet in beeld brengen maar ik weet zeker dat jij bij haar nooit uit beeld gaat!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 15, 2015 @ 19:51:36

      Levi zegt;
      Hoi tante Melody, wat fijn dat je langs komt want grootje zei dat je even niet lekker in je vel zat.
      Ja als m’n grootje niets over me verteld kom ik het gewoon zélf doen dat snap je, doe ik m’n stinkende best om op de film zo te schateren…. en doet grootje niéts, dan kán gewoon niet. Ik hoop dat je van mijn lachen óók vrolijk bent geworden.

      Beantwoorden

  4. IngridMoorenBlogs
    Jun 15, 2015 @ 11:38:25

    heerlijk….daar word je toch blij van 🙂

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Jun 15, 2015 @ 06:53:48

    Heerlijk joch is het!

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Jun 14, 2015 @ 22:42:47

    Heerlijk en aanstekelijk hoe ze op die leeftijd nog zo kunnen lachen, schaterlachen haha of zou het uitlachen zijn geweest, beterschap voor de zieke.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 15, 2015 @ 15:44:09

      Ja léuk hé! Ik kan het filmpje nog steeds niet bekijken zonder al direct een grijns van oor tot oor te hebben.
      De zieke heeft een kuurtje gekregen en het gaat al véél beter met hem!

      Beantwoorden

  7. hanscke
    Jun 14, 2015 @ 22:29:06

    Roodvonk, nou dat is niet mis. Ik heb het vroeger gehad. Toen moest dat nog op het gemeenthuis gemeld worden.

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Jun 14, 2015 @ 16:30:44

    Die kunnen zo mee in het eerste van Feyenoord. 😉

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Jun 14, 2015 @ 13:22:25

    Lekker vrolijk ventje, wie weet gaan we die nog eens in Rotterdam op een veld zien 🙂

    Beantwoorden

  10. cornma
    Jun 14, 2015 @ 12:17:20

    Zo. Levi, ingooien kun je al heel goed, maar met de kopballen zou ik nog maar even wachten. Van opa Henk kun je in ieder geval leren hoe het niet moet.:-)
    Sterkte en beterschap voor jouw papa en over een eventuele voetbalclub zou ik nog maar eens heel goed nadenken. Er zijn vast leukere paatjes voor op je been.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 14, 2015 @ 14:08:35

      Levi zegt;
      Dat had ik al door mevrouw Cornma,en hij trapte er in toen ik nét deed of ik de bal wou oprapen maar ‘m stiekem een schop gaf, nou ja, het was leuk maar leren voetballen van m’n overgrootpa kan ik wel vergeten!
      Ik wacht wel tot m’n papa weer beter is, m’n grootje vindt papa wel héél lief hoor maar zo’n plaatje op zijn been vindt ze dubbel lelijk, een tattoo is al erg genoeg maar dan óók nog van voétbal… allebei niet “haar ding”zegt ze wel eens.

      Beantwoorden

  11. John
    Jun 14, 2015 @ 10:03:53

    Leuk om te zien. En bijna 80.. Ik neem mijn pet er voor af. Ik hoop dat ik het haal en dan ook nog zo kwiek ben.
    En jullie kleinzoon doet het ook goed zo te zien.
    😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 14, 2015 @ 10:09:12

      Ik probeer er maar alvast aan te wennen een man van die leeftijd te hebben, 79 klinkt nog helemaal niet zo oud als ineens 80…brr! maar zolang we dan maar jong van geest blijven komt het wel goed;-)

      Beantwoorden

  12. Petr@
    Jun 14, 2015 @ 09:34:25

    Wat een leuk filmpje!
    Levi is echt een schatje, wat een lol heeft hij met jullie!
    Niet alleen bloopers, ik zag ook een goeie schijnbeweging van opa.
    Beterschap voor de papa van Levi.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 14, 2015 @ 09:50:36

      En vlak Levi óók niet uit waar het schijnbewegingen betreft, op het oog de bal wille pakken maar ‘m dan stiekem tóch wegschoppen, of de bal een gemeen zijdelings effect geven, de heren zijn zwáár aan elkaar gewaagd;-)
      Het gaat al beter met Levi’s papa,hij heeft een kuurtje gekregen, bij kinderen doen ze dat niet maar bij volwassenen dus wél!

      Beantwoorden

  13. lisoverseks
    Jun 14, 2015 @ 05:19:00

    Geen woorden maar daden heeft het ventje al goed in z’n oren geknoopt 😄

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Jun 13, 2015 @ 22:46:48

    erg leuk filmpje, heel aangenaam om naar te kijken, wat een leuk jochie……….

    Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Jun 13, 2015 @ 22:19:16

    Korte filmpjes zijn vaak de leukste, want er is geen tijd voor om saai te worden.
    En het leven raast lekker voort zo, de zomer in.

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Jun 13, 2015 @ 22:16:19

    Heerlijk knulletje. Wordt vast een grote voetballer.

    Beantwoorden

  17. kakel
    Jun 13, 2015 @ 20:36:06

    Hij heeft inderdaad een wit snoetje, maar zijn gevoel voor humor heeft-ie niet verloren. Hij schatert nog net zo hard als voor zijn roodvonk. En energie voor jullie allebei 🙂 Goud waard, zo’n filmpje!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 13, 2015 @ 20:45:33

      Ja hij had best wel hoge koorts gehad, maar gelukkig herstellen die kleintjes meestal weer snel, dat kleurtje komt wel weer. En als lachen zo gezon is als ze zeggen hebben we alledrie weer flink wat gezondheid opgedaan!

      Beantwoorden

  18. datzalwel
    Jun 13, 2015 @ 20:29:04

    Oef een l te veel maar dat wordt me hopelijk wel vergeven >;_.

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Jun 13, 2015 @ 20:28:16

    Dat wordt wat bij jullie. Top muzikant en nu weer sport tallent, het blijft leuk zo,n filmpje.

    Beantwoorden

  20. Marja
    Jun 13, 2015 @ 19:48:26

    Hoi lachebekje, laat pappa je maar vast inschrijven bij de club. Je hebt talent! Hier woont ook een heel grote fan van die club. Gelukkig zonder plaatjes op zijn been.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 13, 2015 @ 19:53:18

      Levi zegt:
      Hoi tante Marja, mijn papa is wél heel lief hoor, je hoort wel eens rare dingen over mensen van die club maar dat gaat niet over mijn papa of die meneer sie bij jou woont, maar dat weet je natuurlijk al!
      Ja gaat al héél goed hé, ik mis de bal niet eens vaker dan m’n grootje;-)

      Beantwoorden

  21. Harrij Smit
    Jun 13, 2015 @ 19:11:24

    Ik heb nooit eerder zulke mooie schijnbewegingen met het hoofd mogen aanschouwen – wereldklasse die man van jou 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 13, 2015 @ 19:15:39

      Whahaha, ja dat is dan wel weer waar, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat hij óók een echte kopbal maakte maar dié heb ik toevallig niet op film. Ik moet ook steeds lachen als ik die missers zie!

      Beantwoorden

  22. Harrij Smit
    Jun 13, 2015 @ 19:05:35

    Heerlijke speelfilm 🙂 Nieuw talent in de dop.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

