gaten….

 

Echt, ik heb héél goed gekeken  bij de liftdeuren, maar ……
nérgens  gaten  voor  kinderen gezien ……. dan maar onveilig naar boven!

gaten
Beetje mager logje hé,
nou vooruit, klik op het plaatje, heb ik nog een lekkere song over gaten!

Voor de liefhebbers hier de songtekst:

I know a man with nothing in his hands, nothing but a rolling stone
he told me about when his house burnt down, he lost everything he owned
he lay asleep for six whole weeks, they were gonna ask his mother to choose
when he woke up with nothing he said I’ll tell you something
when you’ve got nothing, you’ve got nothing to lose

Now I’ve got a hole in my pocket, a hole in my shirt, a whole lot of trouble, he said
but now the money is gone, life carries on and I miss it like a hole in the head

I know a woman with kids around her ankles and a baby on her lap
she said one day her husband went to get a paper and the mother fucker never came back
mortgage to pay and four kids to raise, keeping the wolf from the door
she said the wolf’s just a puppy and the door’s double locked so why you gotta worry me for

Now he left a in hole in my heart a hole in a promise a hole on the side of my bed
oh now that he’s gone well life carries and I miss him like a hole in the head
well sometimes you can’t change and you can’t choose
and sometimes it seems you gain less than you lose
now we’ve got holes in our hearts, yeah we’ve got holes in our lives
well we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on

Well we’ve got holes in our hearts, yeah we’ve got holes in our lives
well we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on
said we’ve got holes in our hearts, yeah we’ve got holes in our lives
well we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on

Said we’ve got holes in our hearts, we’ve got holes in our lives
we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on
said we’ve got holes in our hearts, we’ve got holes in our lives
we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on

Said we’ve got holes in our hearts, yeah we’ve got holes in our lives
well we’ve got holes, we’ve got holes but we carry on

 

 

 

53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Jokezelf
    Jun 03, 2015 @ 16:18:13

    Leuk! Alles is verder hierboven al gezegd 🙂

    Beantwoorden

  2. cornma
    Jun 03, 2015 @ 14:01:35

    Zitten die gaten aan de binnen- of buitenkant bij de liftdeuren? En dat voorzichtig zijn met liftdeuren die sluiten? Ik weet niet hoor, maar zelf vind ik het wel prettig als die deuren dichtgaan voor de lift in beweging komt.:-)

    Beantwoorden

  3. Marion
    Jun 03, 2015 @ 12:31:21

    Lekker muziekje, mij zijn die gaten ook niet op gevallen 🙂
    XXX

    Beantwoorden

  4. J@n.
    Jun 02, 2015 @ 17:11:49

    Tja, als je dat deed??? 😉 😉

    Beantwoorden

  5. Harrij Smit
    Jun 02, 2015 @ 14:36:22

    Lekker moppie muziek, Rietepietz. En herkenbaar – vooral die holes in the pocket 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 14:54:01

      ja na een verhuizing zijn dat héél grote gaten, vooral aan kleine dingetjes, éven een kwastje halen, even wat schroefjes enz….en dan heb ik het niet eens over de tuin, dáár loop je op leeg!

      Beantwoorden

      • Harrij Smit
        Jun 02, 2015 @ 14:58:36

        En wat dacht je van de boompjes, heesters, vaste planten, bodembedekkers en nog zo wat? Loopt ook aardig in de papieren al zie je dat er in de tuin niet meteen zo aan af. Gelukkig hebben we een aardige meevaller: vanwege ‘niet de minste behoefte om even uit de sleur te komen’ hebben we ons plan voor een paar weken la douce France gecancilled. En zo wordt het ene gat weer moeiteloos met het andere gevuld 🙂

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jun 02, 2015 @ 15:10:15

          Grotere bedragen,zoals boompjes, zijn altijd beter te overzien, het geniep zit ‘m in de bodembedekkers, €2,95 voor één plantje, haast niet toch maar wat doe je met één plantje, bij de kassa blijken 30 bodem bedekkertjes dan toch ineens € 90,– 😉
          Ja vakantie kan wel even wachten nu alles toch nog nieuw is in de omgeving, vakantie in eigen huis dus eigenlijk.

          Beantwoorden

  6. Melody
    Jun 02, 2015 @ 13:08:23

    die gaten…… waar ze ook maar zitten, hebben altijd een doel en daar mogen wij ons voordeel mee doen. Jij hebt dát goed opgepikt 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 14:05:59

      Ja ik hou het dan ook altijd héél goed “in de gaten” !
      Ik denk dat de tekst van dit nummer jou ook wel aan spreek, ik weet dat tekst voor jou altijd nog belangrijker dan de muziek is.!

      Beantwoorden

  7. Petr@
    Jun 02, 2015 @ 10:17:11

    Goed gezien Riet haha.
    Soms verbaas je je over wat er geschreven wordt.
    Leuk liedje ook!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 14:04:05

      Ja ze dóen maar iets lijkt het, zo schrijf je natuurlijk eigenlijk niet een algemene waarschuwing. Dit was bij V&D .
      Het nummer valt me áltijd weer op als het op de radio te horen is.

      Beantwoorden

  8. lisoverseks
    Jun 02, 2015 @ 09:39:22

    Haha, dat heb ik ook als ik zoiets lees.
    Mooi lied. Deed me denken aan autobiography in five chapters van Portia Nelson.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 13:59:46

      Dat is soms inderdaad wel te lezen bij je, het is gewoon heel léuk om op dit soort dingen ff te door te borduren.
      Portia Nelson kende ik niet maar daar hebben we tegenwoordig gelukkig Google voor en ja inderdaad, het zou zómaar de inspiratie voor deze songtekst kunnen zijn!

      Beantwoorden

  9. John
    Jun 02, 2015 @ 09:37:53

    Hoe de taal soms gebruikt wordt is hilarisch vind ik. Deze is ook weer leuk gevonden.
    En dan nog hè, die gaten, die moeten dan ook nog wel te vertrouwen zijn. Maar ik ga er vanuit als ze vergeten zijn deze aan te leggen dat de lift ok niet zo denderend is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 13:51:56

      Het is ook echt een beetje vreemd opgesteld, zo praat je onderling met elkaar maar zeker in een land waar veel mensen het Nederlands niét met de paplepel hebben ingekregen kan het best verwarrend zijn zo’n uitdrukking !

      Beantwoorden

  10. gewoonhanny
    Jun 02, 2015 @ 00:54:07

    Bij een gat moet ik altijd denken aan het liedje van Harry Belafonte en Odetta Holmes: There’s a Hole in the Bucket.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 13:48:05

      Ja nu je het zegt, ik kan me nog herinneren dat het op TV in een show zat, ik dácht Rudi Carell show, kan ook Catharina Valente show geweest zijn. Die ondeugende ogen van Harry Belafone als hij iedere keer weer met een andere smoes kwam.

      Beantwoorden

  11. datzalwel
    Jun 02, 2015 @ 00:09:52

    Heel grappig ja die woord spelingen wij zijn er ooit een hele tijd mee bezig.Of spreekwoorden verhaspelen zo als de appel valt met de deur in huis. Melig.Verder een heel mooi nummer.

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Jun 01, 2015 @ 23:54:12

    De liften van tegenwoordig zijn niet meer wat ze geweest zijn. Wij hebben ook al een lift zonder gaten voor de kinderen.

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    Jun 01, 2015 @ 23:38:40

    Ja ik denk dat iedereen wel “holes” in zijn leven tegenkomt en meedraagt. Gewoon weer opstaan en doorgaan. Mooi nummer trouwens. Wel grappig die tekst haha met die kinderen. Die eerste regel hou ik me niet altijd aan, ga er wel eens tussen staan als er nog iemand mee moet, werkt goed hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 13:43:10

      Zeker weten alleen kunnen wij het dan weer ff niet zo mooi verwoorden,om over zingen maar niet te spreken;-)
      Niets mis mee hoor, ik doe het soms ook en meestal gaat het wel goed!

      Beantwoorden

  14. kakel
    Jun 01, 2015 @ 22:51:46

    Dat nummer ken ik, geweldige tekst. Vooral: “she said the wolf’s just a puppy and the door’s double locked so why you gotta worry me for.”
    Mijn compliment dat je de gaten in de kinderen zag. Meestal lees ik over dergelijke teksten heen. Rietpietz for president 😉
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 02, 2015 @ 13:41:13

      In eerste instantie viel het nummer als geheel,met natuurlijk ook de stem, me op maar later bleek het ook nog eens een sterke tekst te hebben!
      Dat is één van de gaten in mijn hoofd, ik zie dingen soms héél anders dan ze bedoeld zijn;-)

      Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Jun 01, 2015 @ 22:30:50

    Haha, maf mens ben je toch! En het nummer is geweldig, ben fan van Passenger!

    Beantwoorden

  16. Corja
    Jun 01, 2015 @ 21:46:58

    Leuk blog, Riet! Humor!

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Jun 01, 2015 @ 20:55:54

    erg mooi liedje gehoord, fijne avond toegewenst

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Jun 01, 2015 @ 19:35:05

    Haha, wat een grappige woordspeling.

    Beantwoorden

  19. Marja
    Jun 01, 2015 @ 18:19:11

    Welja, ga lekker zwijmelen op maandag. Ik hou je in de gaten!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 01, 2015 @ 18:30:54

      Samenloop van omstandigheden, erewoord;-)
      Ik zit dit plaatje te bewerken en dan begint dat nummer op de radio, en ineens dringt tot me door dat het lied óók over gaten gaat, tja…. als het dan óók nog een onwijs lekker nummer is dan hang ik en laat ik jullie meegenieten!

      Beantwoorden

      • Marja
        Jun 01, 2015 @ 18:34:24

        We waren vanmiddag bij paps in het Langeland Ziekenhuis. Het gaat redelijk met hem. Vrijdagavond met spoed opgenomen met koorts en ademnood. Hij heeft een longontsteking. De antibiotica werkt en heel misschien mag hij woensdag naar huis. Dan wordt hij misschien weer iets helderder. Nu is hij erg in de war. Arme paps.
        Houd jij hem ook een beetje in de gaten?

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jun 01, 2015 @ 18:39:51

          He wat vervelend voor hem én voor jullie natuurlijk. Ik ben hem gisteren nog gepasseerd en heb gezwaaid. Mijn dochter woont daar heel dicht bij.
          Volgende keer kom ik je wel even gedag zeggen daar, áls je even laat weten wanneer je weer gaat dan hé!
          Ik hoop dat hij er goed doorrolt en zonder zuurstof naar huis kan, voor marion helaas noodzaak wegens haar slechte hart en longen die een extra opdonder kregen. Maar ik al iets kan doen geef maar een gil hoor.

          Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

