Wie wat bewaart…

“Wie wat bewaart die  heeft wat, ” zei m’n moeder vroeger altijd.
Achteraf moet ik concluderen dat ze ook  altijd wel een spreekwoord bij de hand had om het tegendeel te verdedigen …… want ze zei óók wel eens; “wat je spaart uit de mond is voor de kat of de hond”. Zoek als kind daar dan maar een waarheid uit!  Maar ik hád iets bewaard……

Ik kreeg ooit voor, ik dénk een verjaardag,  een tube “daycréme”, hydraterende crème   nog wel want “de ouder wordende” huid verliest vocht met liters, daar kan geen lekkend stortbak kraantje tegenop!
Oke, ik kan niet ontkennen dat hier en daar enige perkamentvorming ontstaat en dus smeer ik dagelijks  royaal met “creme voor de rijpere  huid” van mijn “huis merk” á € 2,95 (of daaromtrent) voor een flinke pot.

dagcreme
De cadeautube van een ongetwijfeld duurder merk gaf ik een plaatsje in een weggestopt voorraadhoekje bij het bad. Ons ben zunig en dus maak ik éérst het oude potje leeg maar….. ik vergat de tube en kocht een nieuw potje toen het oude leeg dreigde te raken  én ik vergat de tube en kocht een nieuw enz….. !
Op zekere dag zoek ik iets ánders en stuit op de tube…. oéps, dat is waar, heb ik ook nog!
daycremeMaar bij het oppakken van de statube  gebeuren er vreemde zaken, ik  sta  ineens met stukjes afgebroken plastic in m’n hand wat natuurlijk niet héél handig is bij een tube!
Hoe meer ik er aan rommel hoe meer stukjes er af breken en ik krijg op slag m’n twijfels of de milieugoeroes ons wel betrouwbaar voorlichten over de slechte afbreekbaarheid van plastic verpakkingsmaterialen.
Hoewel…misschien heeft nou juist dit bedrijf z’n stinkende best gedaan óm het spul goed afbreekbaar te maken en kunnen we hier van een eclatant succes  spreken.
Aan de andere mogelijkheid wil ik liever niet denken….. de kwaliteit van de  crème, als zelfs de plastic tube ervan uit elkaar valt ziet het er voor mijn “perkamentje”  óók niet best uit ……
Wat betekent nou eigenlijk dat “hydrateren” !
Eh…..; “Onder hydratatie verstaat men het proces waarbij cement reageert met water,” zie ik staan….. cement? Dat verklaart héél veel !

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Mei 25, 2015 @ 17:28:47

    O wat een troep zal dat gegeven hebben zeg ……….. Nou ja, ben je daar ook weer van af joh! Al is het jammer voor de gulle gever, maar die zal het waarschijnlijk ook niet meer weten dat die tube van hem/haar kwam 🙂 En gewoon morgen weer lekker uit je eigen pot creme smeren ……….. dat voelt toch altijd het beste hahaha

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Mei 25, 2015 @ 11:58:24

    Weinig hydraterend dus die inhoud. Want uitgedroogd plastic? Dat geeft te denken…gelukkig heb je het niet gebruikt, anders dreigt het risico van uit elkaar vallen…

    Beantwoorden

  3. Rebelse Huisvrouw
    Mei 24, 2015 @ 21:33:56

    Zo zie je maar Rietepietz: het is uiteindelijk allemaal onzin. Want als dat crèmepje niet eens in staat is zijn eigen verpakking goed te hydrateren… 🙂 Niveau (de gewone blauwe pot) vind ik ook heel lekker. Er zijn mensen die een kapitaal uitgeven aan smeerseltjes maar ik geloof er niet zo in. Wel in vocht. Ik drink dus veel 😀 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2015 @ 21:47:54

      Ach, het is een manier om je brood te verdienen en de één is blijkbaar wat eerder tevreden dan de ander! Maar voor mij dus ook een goedkoop merk, meestal kruitvat. Drinken kan nooit kwaad, doe ik voor alle zekerheid ook altijd;-)

      Beantwoorden

  4. lisoverseks
    Mei 24, 2015 @ 16:00:56

    Wat een gedoe zeg.
    Als je veel drinkt krijg je geen rimpels heb ik begrepen.
    Dus ik doe hard mijn best om elke dag een flesje wijn naar binnen te werken.
    😄

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2015 @ 16:22:39

      Ja voor een gladde huid moet je wát natuurlijk, ik hou niet van wijn maar gelukkig is er een longdrink van Gin met jus ‘d orange ook lekker nat en nog een veel grotere plas ook!

      Beantwoorden

  5. J@n.
    Mei 24, 2015 @ 09:45:44

    Heb je al eens gecontroleerd of je muizen hebt? Die zouden wel eens dol kunnen zijn op jou smeerseltje. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 24, 2015 @ 16:25:45

      We hádden muizen maar die hebben we op een lekkere lunch getrakteerd dus die zijn weg;-) Ze zijn in ieder geval onschuldig want de tube léék nog heel en brokkelt pas af als ik ‘m beet pak.

      Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Mei 24, 2015 @ 02:28:25

    De verjongingscrème was dus verouderd 🙂

    Beantwoorden

  7. Christel
    Mei 23, 2015 @ 21:40:38

    Vervelend zo een tube.

    Beantwoorden

  8. Corja
    Mei 23, 2015 @ 21:31:33

    Het lijkt echt op een Hema-tube. Wat een troep zeg, zowel de inhoud als de verpakking. Jij blij dat je daar niet mee bent gaan smeren! Ik ben heel tevreden met Nivea Soft. Niet in tube, maar in pot. Heerlijk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 23, 2015 @ 21:42:17

      Met de creme zal weinig mis zijn denk ik maar de tube is dus niet bestand tegen “de tand des tijds” 😉 Ik gebruik zelf meestal de crème van het kruitvat, inderdaad ook in een potje want dat kan in de glasbak en dat is toch beter dan plastic.

      Beantwoorden

  9. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 23, 2015 @ 19:56:20

    Die tube wou zelf ook een lik crème op z’n witte velletje denk ik…

    Beantwoorden

  10. Lenjef
    Mei 23, 2015 @ 18:50:26

    Niets is eeuwig

    wat dan ook, het duurt slechts even
    schoonheid
    is een kwestie van tijd
    dat zie je aan mensen die lang leven

    Lenjef 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 23, 2015 @ 20:56:08

      Afgaande op wat de milieugroeperingen over plastic zeggen zóu je toch uitgaan van een eeuwig leven voor plastic!
      Wat niet wegneemt dat het inderdaad behoorlijk onverteerbare zooi is.

      Beantwoorden

  11. Marion
    Mei 23, 2015 @ 13:00:30

    Het lijkt wel of de ratten er aan gezeten hebben, nog nooit mee gemaakt.
    XXX

    Beantwoorden

  12. Desire
    Mei 23, 2015 @ 11:43:56

    Heftig spul wat daar in die tube zit … je zal het op je gezicht gesmeerd hebben, ai!

    Beantwoorden

  13. John
    Mei 23, 2015 @ 09:59:07

    Crème die gebruikt kan worden als verfafbijtmiddel denk ik zomaar. Levensgevaarlijk om zonder handschoenen aan te brengen op de tere huid van het gezicht 🙂
    Het is maar goed dat je voortijdig gewaarschuwd werd door de tube zelf.

    Beantwoorden

  14. beaunino
    Mei 23, 2015 @ 07:35:36

    Ik heb zo’n droge huid, mijn huid scheurt en jeukt gewoon als ik niet smeer. Van die heerlijke vette, voor de extra droge huid, heerlijk!

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Mei 22, 2015 @ 23:12:03

    Het belangrijkste is dat het lekker smeert merk en prijs zijn niet van belang. Nou ja prijs?? inderdaad word je huid van binnenuit gevoed. Rimpels houden we niet tegen maar een creme
    pje voelt lekker aan bij een trekkende huid Ik voel wel wat voor je stelling dat het een beetje bang makerij is van de milieu defensie met die plastic, er wordt zo veel beweerd wat je met een grote korrel zout moet nemen..Zelf heb ik dit fenomeen nog nooit mee gemaakt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 23, 2015 @ 08:31:28

      Gewoon een beetje onderhoud, dat is zeker bij het ouder worden wel nodig waarbij ik inderdaad óók denk dat het niet zoveel uitmaakt waarmee je smeert. In de zomer gebruik ik ook wel babyolie;-)
      Ik heb inderdaad wel vaker plastic in huis gehad dat op den duur gaat afbrokkelen maar het blijft natuurlijk lang duren eer het helemaal verteert.

      Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Mei 22, 2015 @ 23:09:01

    Pff nou zeg wat een ding zo’n tube zeg. Inderdaad misschien maar goed dat die niet op je gezicht gekomen is haha…. Ja ik heb ook altijd gewoon een merk dat in de aanbieding is op dat moment. Volgens mij blijft het allemaal een beetje hetzelfde.

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Mei 22, 2015 @ 22:12:30

    Geen duurzame tube dus.

    Beantwoorden

  18. kakel
    Mei 22, 2015 @ 21:49:22

    Toch niet normaal? Ik begin de hema van verdachte praktijken te verdenken.
    Maar ik smeer elke dag met vreugde een lekkere lik creme op mijn gezicht. En wij knippen ook alle tubes open. Zelfs van de tandpasta. Nog niet een keer meegemaakt dat een tube instortte! Ik zou er een briefje aan wagen, denk ik.
    Liefs Kakel x

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Mei 22, 2015 @ 21:22:47

    ja, nee, dat is levensgevaarlijk spul, als het zelfs de verpakking opvreet!
    Wie wat bewaard heeft wat, maar waar een datum op zit moet op.

    Beantwoorden

  20. Regenboogvlinder
    Mei 22, 2015 @ 20:32:46

    Wat een giller, en dat cement… ja ja, je weet het maar niet met die vreemde cremepies… Ik vind het gewoon eng hoor… hoe kan zoiets nou?
    Ik gebruik vanaf mijn 16e altijd al dagcreme, nachtcreme niet elke avond. De wel van L’Oreal, maar die koop ik alleen als ze 2 voor 1 prijs zijn. Ik was mijn gezicht nooit met zeep, alleen water…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 22, 2015 @ 21:01:44

      Ja best vreemd, maar misschien dus alleen maar heel goed dat het spul afbreekbaar blijkt te zijn, laat ik positief proberen te zijn!
      Ik smeerde vroeger gewoon Nivea en tegenwoordig kruitvat, ik denk dat het eigenlijk allemaal één pot nat is;-)

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Mei 22, 2015 @ 22:58:39

        Ja zo kun je het ook bekijken hè..
        Nou een pot nat is het niet, ik heb wel eens iets anders geprobeerd en toen kreeg ik een heel erg trekkerige huid. En toen nog eens een uitstapje naar iets anders, kreeg ik rooie vlekken en een jeukkkkk, niet normaal. Dus ik houd het maar bij wat ik nu heb, dat werkt goed! 😉

        Beantwoorden

  21. Marja
    Mei 22, 2015 @ 20:02:08

    Bloedlink spul dus eigenlijk. Zo’n tube zou hier ook zomaar boven water kunnen komen. Ik smeer hooguit A.ldi crème op mijn snuit na het douchen. Geen zeep aan mijn snoet.

    Beantwoorden

  22. Melody
    Mei 22, 2015 @ 18:14:49

    Het water moet natuurlijk heet water zijn 🙂

    Beantwoorden

  23. Melody
    Mei 22, 2015 @ 18:13:59

    Ooit…… En dat ben ik nog steeds niet vergeten ….. Zei mijn huisarts… De huid is zelfregulerend en kan absoluut geen vocht van buitenaf opnemen. Je lichaam doet dat vanuit je voedsel.
    Kortom…… Ik gebruik nooit zeep en al helemaal niet crèmes voor wat dan ook .
    …..wij hebben een ligbad waar ik regelmatig aan lig omdat mijn gewrichten zo genieten van het water…. Daar doe ik (voor de geur) babyolie in…

    Wat jou hier overkwam is wel hilarisch…. Is hier nog niet voorgekomen 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 22, 2015 @ 18:19:07

      Klopt, het “water opnemende” verhaal spreekt zichzelf al reuze tegen want áls dat kon zou je verdrinken in je bad;-)
      Zeep gebruik ik ook uitsluitend om handen te wassen en de creme voelt gewoon prettig aan en is handig onder make-(oog) up.
      Ook hier dagelijks een bad, slecht voor je huid maar héérlijk voor je spieren!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

